DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs maj 14, 2024 17:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 08, 2022 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
DeathPosture skrev:

Og speaking of serier, så kommer Book of Boba Fett på næste måneds liste, når den er færdigset. Jeg kan allerede nu afsløre, at den starter sløjt, men bliver markant bedre


Den er virkelig ussel sammenlignet med The Mandalorian og bliver faktisk kun bedre, fordi selvsamme Mando går ind og bliver hovedpersonen midt i sæsonen. Man har simpelthen fucket den cool figur Boba Fett op i en grad, så hans serie bliver markant bedre, når han ikke er med. Det er faktisk, tragisk nok, noget af en præstation. :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons feb 09, 2022 10:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Shiva skrev:
DeathPosture skrev:
DeathPosture skrev:

Og speaking of serier, så kommer Book of Boba Fett på næste måneds liste, når den er færdigset. Jeg kan allerede nu afsløre, at den starter sløjt, men bliver markant bedre


Den er virkelig ussel sammenlignet med The Mandalorian og bliver faktisk kun bedre, fordi selvsamme Mando går ind og bliver hovedpersonen midt i sæsonen. Man har simpelthen fucket den cool figur Boba Fett op i en grad, så hans serie bliver markant bedre, når han ikke er med. Det er faktisk, tragisk nok, noget af en præstation. :D


Ja, enig! Det er sgu tankevækkende at de bedste afsnit af The Book of Boba Fett er dem uden Boba Fett :laugh:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs feb 15, 2022 15:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Shiva skrev:
DeathPosture skrev:
DeathPosture skrev:

Og speaking of serier, så kommer Book of Boba Fett på næste måneds liste, når den er færdigset. Jeg kan allerede nu afsløre, at den starter sløjt, men bliver markant bedre


Den er virkelig ussel sammenlignet med The Mandalorian og bliver faktisk kun bedre, fordi selvsamme Mando går ind og bliver hovedpersonen midt i sæsonen. Man har simpelthen fucket den cool figur Boba Fett op i en grad, så hans serie bliver markant bedre, når han ikke er med. Det er faktisk, tragisk nok, noget af en præstation. :D


Ja, enig! Det er sgu tankevækkende at de bedste afsnit af The Book of Boba Fett er dem uden Boba Fett :laugh:


My thoughts exactly. Jeg er ikke pjattet med Book of Boba Fett. Synes han var alt for flink og pragmatisk. Mando er langt mere interessant, så det hele bliver bare meget mere spændende, når han er med. De sidte tre afsnit var jeg mest vild med - selvom jeg elskede at se de to Hutts i de første afsnit. Alle de tilbageblik på Fetts figur og hans transformation fra koldblodig lejemorder til venlig, gammel mand i rustning, kedede mig bravt.

Savner desuden stadig mere nytænkning. Man kunne gøre SÅ meget i det univers, men det forbliver åbenbart menneskene i Star Wars, der er de interessante. Jeg synes stadig, at en historie om Dark Jar Jar ville være genial... men ikke Disney-venligt, selvfølgelig.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons mar 02, 2022 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

FEBRUAR:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Kandis For Livet (docu) (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Flugt (docu) (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Tinder Swindler (docu) (2022) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Hobbit: An Unexpected Journey (EXTENDED EDITION) (2012) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Hobbit: The Desolation of Smaug (EXTENDED EDITION) (2013) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Hobbit: The Battle of the Five Armies (EXTENDED EDITION) (2014) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The French Dispatch (2021) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Borgen : Sæson 1 (2010) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Book of Boba Fett : Sæson 1 (2022) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Succession : Sæson 2 (2019) :hbo:


Billede

Jeg tror muligvis at februar '22 er min højst rangerede måned nogensinde! :shock:

En omgang corona tvang familien i isolation, hvilket gav os usædvanligt god tid til at få pløjet en masse, både sammen og individuelt.

Et par helt fantastiske - og ekspetionelt forskellige - dokumentarer blev pløjet hos DR: Den 3x oscarnonimerede mavepumper Flugt og den storhypede Kandis For Livet, som er en fuldstændig vanvittig og betagende dokumentar! Det er et af de mest isnende kolde Danmarksportrætter der er lavet i mange år. Socialrealisme når det er allermest skræmmende. Grænsende til horror faktisk, og tættere på David Lynch end DK4. Den fine true crime-doku The Tinder Swindler var også ualmindeligt vellykket.

Den nyeste Wes Anderson, den længe ventede The French Dispatch, var en herlig omgang hårdt koncentereret ...Wes Anderson! Kæmpe ensemble i en ekstremt quirky fortælling. Love it!

Billede
Og så til månedens højdepunkt, som ubetinget var at se The Hobbit-trilogien i extended editions sammen med mine to drenge på hhv 6 og snart 10. Hold nu kæft, hvor var det fantastisk! Dels var det første gang jeg overhovedet så EE-udgaverne, og første gang jeg genså trilogien siden biografen... Og dels var det bare en udsøgt fornøjelse at mærke hvor opslugte mine drenge var. De plejer ellers nok at være rimeligt nemme at distrahere, og svære at trække væk fra Fortnite, FIFA, Pokemon Go, iPad, YouTube, etc... Men det gik helt af sig selv, da far satte trilogien på. Den største udfordring var faktisk den lidt action-fattige introsekvens i Bilbos hus, hvor alle dværgene og hovedplottet skulle introduceres. Men så tog det ellers fart, og alle var tryllebundede de næste 9 timer. Som det var tilfældet med LOTR-trilogien i EE-versioner som vi så i efterårsferien, tog vi filmene i mindre bidder, og det fungerede perfekt! Vi taler stadig om hvor fedt det var! 8)

På seriefronten fortsatte Succession s2 det høje niveau med kulsort dramedy, og sammen med lillemor fik vi taget hul på et lidt større projekt: DRs kæmpesucces Borgen, som jeg af uransagelige årsager aldrig har set. Det er selvfølgelig som optakt til den nye sæson 4 reboot.

Og ja, The Book of Boba Fett nåede desværre ikke de to sæsoner af The Mandalorian til sokkeholderne. Don't get me startet on Robert Rodriguez, som ellers var en af mine gamle helte, men for fanden noget hø han fik strikket sammen i de afsnit han instruerede. Altså den der Power Rangers-scooterbande, wtf?! Nå, men der var også gode takter og generelt var jeg ok underholdt hele vejen igennem, men tankevækkende at de bedste afsnit af The Book of Boba Fett var dem uden Boba Fett :laugh:

Anyway, det var stadig en helt og aldeles EPISK måned for mit vedkommende! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre mar 04, 2022 9:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons mar 02, 2022 17:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg så Hobbitten i januar :D Nej, de er ikke lige så gode som LOTR, men når man lige har set dem, så er Hobbitten rigtig god LOTR-metadon ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2022 9:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Naiera skrev:
Jeg så Hobbitten i januar :D Nej, de er ikke lige så gode som LOTR, men når man lige har set dem, så er Hobbitten rigtig god LOTR-metadon ;)


Fuldstændig enig! De er ikke 100% perfekte som LOTR EE, men det er altså tæt på, og EE lukker meget af gappet. Det står meget klart for mig, nu i retrospektiv. Jeg ville bestemt ikke have været dem foruden.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2022 11:43 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
^Argh, jeg må hellere få set The French Dispatch i en fart. Det ærgrede mig voldsomt, at jeg missede den i biffen*

Jeg har ikke set nogen af Hobbitten-filmene siden biografen. De meldinger, jeg har set om EE-udgaverne gav mig ikke indtryk af, at de rettede nogle middelmådige film voldsomt op, og i hvert fald slet ikke til 6 :starfull: Det virkede som om, Peter Jackson havde glemt mange af de dyder, der gjorde LotR så fantastisk, og jeg tænker ikke, at længere spilletid redder filmene fra bizarre CGI-actionscener (der var noget med nogle tønder og Legolas, der ophæver tyngdeloven) eller ligegyldige kærlighedshistorier. Men fair, nu er jeg da blevet nysgerrig!

Vi er stadig ikke helt på plads, og projektoren lader vente på sig, så det blev til en sparsom måned, men med nogle gode oplevelser:
Februar
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Spider-Man: No Way Home (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Duel (1973) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Night at the Opera (1935) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kandis For Livet (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Flugt (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Nightmare Alley (2021) :biograf:

*Apropos biffen, først et lille rant om billetpriser. 135 kroner for at se Spider-Man i en halvlille sal, almindelig, flad 2D uden Atmos, fri popcornbar eller skuldermassage - kl. 10 en søndag morgen. Det er sgu for dyrt. Jeg er med på, at biograferne har haft det hårdt under nedlukningen, men det her er ikke vejen frem, hvis man vil lokke folk væk fra de hjemlige skærme.

Jeg var af sted to gange i den forgangne måned, og Spider-Man: No Way Home var et fint opkog på Your Friendly Neighborhood Super Hero Greatest Hits. Jeg følger meget begrænset med i MCU har har fx. ikke set Far From Home, men jeg var fint underholdt. Tom Holland er stadig noget fersk som Spidey, især sammenlignet med det fine drys akavethed, som Tobey Maguire gav ham, men han gør det fint i samspillet med Zendaya, og her er nogle gode actionscener. Jeg er v-i-r-k-e-l-i-g træt af Marvelhumor, især comic relief-kammeraten Ned, men ok, man kan ikke vinde på alle fronter.

Nightmare Alley er helt vanvittigt flot og stemningsfyldt, og er Bradley Cooper lidt intetsigende i hovedrollen, er han til gengæld omgivet af et forrygende cast, der spiller på alle tangenter. Filmen er klart for lang, ikke mindst i sin opstart, men ellers er det en virkelig vellykket moderne noir-historie, der havde fortjent en bedre skæbne i biograferne.

Kandis for Livet var et fint portræt af en gruppe mennesker, som det havde været nemt bare at pege fingre af. Meget vellykket.

Og endelig var der gode gensyn med Spielberg, Marx Brothers og Danmarks store Oscar-bejler.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2022 12:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Jeg har ikke set nogen af Hobbitten-filmene siden biografen. De meldinger, jeg har set om EE-udgaverne gav mig ikke indtryk af, at de rettede nogle middelmådige film voldsomt op, og i hvert fald slet ikke til 6 :starfull: Det virkede som om, Peter Jackson havde glemt mange af de dyder, der gjorde LotR så fantastisk, og jeg tænker ikke, at længere spilletid redder filmene fra bizarre CGI-actionscener (der var noget med nogle tønder og Legolas, der ophæver tyngdeloven) eller ligegyldige kærlighedshistorier. Men fair, nu er jeg da blevet nysgerrig!


Trust me, jeg var klar til at blive skuffet! Jeg havde endda sagt til mine drenge, at de altså ikke skulle forvente at The Hobbit-trilogien var ligeså god som LOTR-trilogien. Men de kiggede bare på mig og spurgte hvad i alverden jeg mente med det? Det passede jo ikke.

Men ja, det er hhv 10, 9 og 8 år siden jeg så biografudgaverne... Og jeg havde også, på en eller anden måde, glemt næsten alt andet end de lidt sløje, fjollede over-the-top action-scener... Tønderne på floden er et godt eksempel. Og ja, de scener er der stadig, men de bliver i den grad overskygget af ren og skær Peter Jackson-Tolkien tryllestøv... Og der var altså også fjollede scener i den oprindelige trilogi, men dem har man lært at leve med. Det vælger jeg også at gøre her. Og de gennemsnitlig 20 minutter der er tilføjet hver af The Hobbit-filmene i EE-udgaverne, giver netop noget much needed modvægt til actionscenerne. De var oprindeligt klippet ud, fordi de ikke nødvendigvis var "biografpublikum-egnede". Der er meget baghistorie om f.eks. Thorion, Thráin, Bard, Gandalf, The White Council, Dol Guldur, etc.

Så ja, for mig var det i hvert fald en mere helstøbt oplevelse, dels at se dem back-to-back, i stedet for med 1 års mellemrum i biografen. Og så dels, at se dem som ét samlet værk med ekstra baghistorie, der styrker den samlede historie. Og så skal oplevelsen med, at se det hele sammen med mine drenge naturligvis heller ikke undervurderes. Det er muligt jeg er lidt mere venligt stemt, fordi det simpelthen var en af de mest positive film-oplevelser jeg længe har haft.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 04, 2022 14:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Du lokker sgu! Og jeg kan godt lide Martin Freeman. Og egentlig også mange af de andre roller, selv om Tauriel og Legolas godt måtte være blevet losset ud.

Det kunne godt være et projekt til lidt senere på året :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man mar 07, 2022 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Du lokker sgu! Og jeg kan godt lide Martin Freeman. Og egentlig også mange af de andre roller, selv om Tauriel og Legolas godt måtte være blevet losset ud.

Det kunne godt være et projekt til lidt senere på året :thumb:


Go for it!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 12, 2022 18:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
Jeg har ikke set nogen af Hobbitten-filmene siden biografen. De meldinger, jeg har set om EE-udgaverne gav mig ikke indtryk af, at de rettede nogle middelmådige film voldsomt op, og i hvert fald slet ikke til 6 :starfull: Det virkede som om, Peter Jackson havde glemt mange af de dyder, der gjorde LotR så fantastisk, og jeg tænker ikke, at længere spilletid redder filmene fra bizarre CGI-actionscener (der var noget med nogle tønder og Legolas, der ophæver tyngdeloven) eller ligegyldige kærlighedshistorier. Men fair, nu er jeg da blevet nysgerrig!


Trust me, jeg var klar til at blive skuffet! Jeg havde endda sagt til mine drenge, at de altså ikke skulle forvente at The Hobbit-trilogien var ligeså god som LOTR-trilogien. Men de kiggede bare på mig og spurgte hvad i alverden jeg mente med det? Det passede jo ikke.

Men ja, det er hhv 10, 9 og 8 år siden jeg så biografudgaverne... Og jeg havde også, på en eller anden måde, glemt næsten alt andet end de lidt sløje, fjollede over-the-top action-scener... Tønderne på floden er et godt eksempel. Og ja, de scener er der stadig, men de bliver i den grad overskygget af ren og skær Peter Jackson-Tolkien tryllestøv... Og der var altså også fjollede scener i den oprindelige trilogi, men dem har man lært at leve med. Det vælger jeg også at gøre her. Og de gennemsnitlig 20 minutter der er tilføjet hver af The Hobbit-filmene i EE-udgaverne, giver netop noget much needed modvægt til actionscenerne. De var oprindeligt klippet ud, fordi de ikke nødvendigvis var "biografpublikum-egnede". Der er meget baghistorie om f.eks. Thorion, Thráin, Bard, Gandalf, The White Council, Dol Guldur, etc.

Så ja, for mig var det i hvert fald en mere helstøbt oplevelse, dels at se dem back-to-back, i stedet for med 1 års mellemrum i biografen. Og så dels, at se dem som ét samlet værk med ekstra baghistorie, der styrker den samlede historie. Og så skal oplevelsen med, at se det hele sammen med mine drenge naturligvis heller ikke undervurderes. Det er muligt jeg er lidt mere venligt stemt, fordi det simpelthen var en af de mest positive film-oplevelser jeg længe har haft.


Hm… jeg kan desværre ikke tilslutte mig euforien over Hobbitten trilogien, som er noget gedigent makværk sammenlignet med LOTR. Så EE udgaverne for noget tid siden og har endog meget meget svært ved at se, hvordan den forlængede spilletid retter op alle fejlene…og de er mange. Der er så afgrundsdyb forskel i niveauet mellem Hobbitten og LOTR, at det er svært at tro, at det er samme instruktør, hvis man ikke ved det. Jeg ligger et sted mellem :starfull: :starfull: og :starfull: :starfull: :starfull: . Oppustet, fjollet, CGI-tung og -grim. Et par flotte scener her og der og Smaug er flot eksekveret, but that’s it. Sorry guys ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 16, 2022 10:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Haha, jamen jeg havde da bestemt heller ikke forventet andet af vores hype-knusende halv-svensker. :laugh:

Der er kvalitets-forskel på de 2 trilogier, og med en pistol til tindingen vil jeg da også altid vælge LOTR, som befinder sig på et niveau der udfordrer traditionelle ratingsystemer. Hvis det endelig skulle være, skulle originaltrilogien have 7 ud af 6. Men jeg har som sagt haft en kæmpe euforisk oplevelse ved at se EE-udgaverne sammen med mine drenge, og med ja-hatten på, at jeg har svært ved at give mindre end 6 stjerner. Det var i hvert fald, isoleret set, en 6-stjernet oplevelse for mig, og det er inkl. de lettere kiksede øjeblikke.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn apr 03, 2022 17:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Nå, det blev i hvert fald ikke i marts, at jeg fik sat projektor op. Eller genset Hobbitten :D

Marts - 8 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Licorice Pizza (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: CODA (2021) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Power of the Dog (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The City of Lost Children (1995) :mubi:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Atlantis: The Lost Empire (2001) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lost in Translation (2003) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Invasion of the Body Snatchers (1956) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lone Star (1996) :dvd:

Månedens højdepunkt var de tre Oscar-bejlere, vi fik set den sidste weekend inden uddelingen. Der, i parentes bemærket, selv uden Will Smith-balladen var alt for lang, rodet og ufokuseret til, at man kan kalde det en nat, der var værd at holde sig vågen for. Men det var en god anledning til at se de tre film. Af dem var Licorice Pizza den mest vellykkede. Det er Paul Thomas Anderson i sit mere letbenede hjørne, en nostalgisk feberdrøm om en ungdom, som den aldrig har set ud. Ud over, at den er sindssygt velspillet, er filmens genistreg, at stort set alle scener er en smule absurde, hvis man tænker over dem, men alligevel sluger man dem i den store sammenhæng. Desværre er filmen ca. 20 minutter for lang, og efter nogle svinkeærinder med Sean Penn, Tom Waits of Bradley Cooper, kører filmen stadig mere ud af en lidt ligegyldig tangent, før den genfinder sit momentum til sidst.

The Power of the Dog var også en fornøjelse, og det klæder Cumberbatch at få lov til at spille en anden type roller end dem, han normalt kaster sig ud i. Flot præstation og en velfortjent Oscar til Jane Campion. Der er dog nogle elementer i den måde, manuskriptet er struktureret på, jeg ikke synes fungerer helt.

CODA er da en sjov, lille komedie, der fungerer på sine egne præmisser, men jeg kan overhovedet ikke forstå, at den skulle være årets bedste film.

Blandt gensynene var City of Lost Children ikke nær så helstøbt, som jeg huskede den, men den er godt tænkt. Det var også fedt at gense Lost in Translation og Lone Star - jeg håber stadig, at John Sayles har et enkelt mesterværk oppe i ærmet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre apr 08, 2022 11:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

MARTS:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Turning Red (2022) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: The Matrix Resurrections (2021) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Sound of Metal (2019) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Batman (2022) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Skyggen I Mit Øje (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Power of the Dog (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Borgen : Sæson 2 (2011) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Borgen : Sæson 3 (2013) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Borgen : Sæson 4 (2022) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Fleabag: Sæson 1 (2016) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Succession : Sæson 3 (2021) :hbo: *anmeldelse*



Marts blev endnu en ret god måned med nogle episke peaks, og kun et par enkelte skuffelser. Hvis vi starter med månedens skuffelse, så var det uden tvivl Matrix 4 som jeg virkelig havde set frem til og som kæmpe jubeloptimist havde jeg nægtet at tro på folks kritik... Men den skulle vise sig, at være berettiget, for den var sgu ikke ret god. Lidt synd, når man ellers havde gjort sig umagen med at samlet store dele af det originale cast + instruktør. Der var ligesom basis for at det godt kunne have været blevet godt. Og der var da også elementer der var gode, men det samlede billede var alt for fjollet og karikeret. Hele det der forfejlede meta-subplot med at Neo var spiludvikler ødelagde det for mig. Vi gider sgu da ikke se Neo som et "almindeligt" menneske. Æv!

Billede
Så var det straks bedre med månedens højdepunkt, den på alle måder fremragende Sound of Metal, som bare er en fremragende film. Virkelig en rørende fortælling om en trommeslager der mister hørelsen, hvilket naturligvis vender fuldstændig op og ned på hans liv. Yderst troværdigt skuespil fra alle, men især Riz Ahmed i hovedrollen er fantastisk.

Billede
Et andet højdepunkt var turen i biffen for at se The Batman, som på trods af min aversion imod superheltefilm (indskudt sætning: dette er MEGET langt fra det typiske Marvel farvelade-orgie), var jeg fanget fra først til (næsten) sidst. Især de 2 første timer var eddermame vellykkede med deres meget mørke, nitty gritty detektiv-thriller vibe. En fornøjelse.

Jane Campions fine Oscarvinder The Power of the Dog var en fornøjelse, selvom western-settingen ikke rigtigt blev brugt til noget. Historien komme har været fortalt i hvilket som helst miljø/tidsalder. Og så var jeg meget positivt overrasket over Bornedals krigsepos Skyggen I Mit Øje som virkelige rykkede i tårekanalerne. Damn, en hård film at komme igennem. :(

Pixars nyeste menstruationsfilm, Turning Red, var høj høj klasse, som vi er blevet vant til.

På seriefronten var niveauet også skyhøjt. Tredje sæson af Succession peakede for mig, ligesom jeg var voldsomt godt underholdt af Fleabag på Amazon Prime. Komedieserien med dramaelementer er eddermame en svær størrelse, men jeg synes det lykkes og byder ind med et nyt perspektiv.

Og så fik lillemor og jeg set Borgen færdig, hvor seneste sæson 4 viste sig at være en af de bedste overhovedet! Imponerende!

En virkelig god måned!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors apr 28, 2022 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Jeg har ikke set nogen af Hobbitten-filmene siden biografen. De meldinger, jeg har set om EE-udgaverne gav mig ikke indtryk af, at de rettede nogle middelmådige film voldsomt op, og i hvert fald slet ikke til 6 :starfull: Det virkede som om, Peter Jackson havde glemt mange af de dyder, der gjorde LotR så fantastisk, og jeg tænker ikke, at længere spilletid redder filmene fra bizarre CGI-actionscener (der var noget med nogle tønder og Legolas, der ophæver tyngdeloven) eller ligegyldige kærlighedshistorier. Men fair, nu er jeg da blevet nysgerrig!


Jeg er i samme båd som Rock Budgers! Ej heller jeg har set Hobbitten siden biografen, særligt fordi The Battle of Five Armies var en massiv kamp at komme igennem på alle fronter. Jeg var heller ikke vild med, at Tauriel og den tåbelige kærlighedshistorie mellem dværge og elvere skulle laves, og så var CGI'en altså for meget særligt til sidst. Jeg har dog lyst til noget Benedict Cumberbatch som Smaug, igen, og Richard Armitage var en super god Thorin Oakenshield. Så måske skulle jeg prøve igen...? og med EE?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team