DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs maj 14, 2024 7:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 08, 2023 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
MAJ:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Wish Dragon (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Fireheart (2022) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Father (2020) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Commitments (1991) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Once (2006) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Where the Crawdads Sing (2022) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hvor Kragerne Vender (2021) :tv2play:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Camino (2023) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Bamse (2022) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Mandalorian: Sæson 3 (2023) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Welcome to Wrexham Sæson 1 (docu) (2022) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Succession : Sæson 4 (2023) :hbo:


Ret godt maj, må jeg sige!

På filmfronten var månedens højdepunkt den fremragende The Father, som jeg allerede har nævnt:

DeathPosture skrev:
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Father (2020) :filmstriben:
Endelig fik jeg sat kryds ved Anthony Hopkins' pragtpræstation i The Father, der balancerer fornemt mellem drama, thriller og tragedie. Hold kæft, hvor er han god.

Nappede lige denne på din anbefaling, og WOW :thumb: for en mavepuster. Fremragende film og vanvittig imponerende præstation af Hopkins. Den ramte mig nok ekstra, da jeg desværre har demens helt inde på livet i nærmeste familie. Pyha. Men mange tak for anbefalingen!


Men også et fint gensyn med et par fede musikfilm: The Commitments og Once, som bortset fra det skotske, og Glen Hansard i begge film, ellers er meget forskellige.

Af nyere animation var især den kinesiske co-produktion Wish Dragon faktisk overraskende fed, uden dog helt at nå Pixar-niveau. Men vi er ikke langt fra.

3 nyere danske film: Camino var utrolig fesen og klichétung. Hvor Kragerne Vender var ok, uden at imponere synderligt. Og så var Bamse-biografien bedre end forventet (og markant bedre end Så Længe Jeg Lever, og stort set på niveau med den fine Dirch).

På seriefronten var jeg voldsomt imponeret af Succession sæson 4, som var fuldstændig perfekt eksekveret. En fejlfri sæson. Det samme kunne man desværre ikke sige om The Mandalorian sæson 3 som har taget et gevaldigt kvalitetsdyk. Æv! Det hjalp lidt på det i løbet af de sidste par afsnit, men generelt var jeg ret undervældet undervejs.

Og så var det en kæmpe fornøjelse at se fodbold-dokumentarserien Welcome to Wrexham Sæson 1 sammen med mine unger. Enormt velfortalt underdog-historie om de to Hollywood-stjerner Rob McElhenney og Ryan Reynolds der køber den fallerede engelske femtedivisionsklub Wrexham. Stor anbefaling herfra! :thumb:

Endnu en fin måned!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 09, 2023 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er rigtigt ringe til at kigge forbi DAHF efterhånden, så jeg har kun logget mine film på Letterboxd.

Her kommer hvad jeg har set i de første 5+ måneder og lidt tekst om nogle af dem:

Citat:
Juni-Maj-April

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Shazam! Fury of the Gods :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Guardians of the Galaxy Vol. 3 :biograf:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Ant-Man & The Wasp: Quantomania :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kong: Skull Island :hbo:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Uncharted :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Moonfall :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mortal Kombat Legends: Snow Blind :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shooter :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mortal Kombat (1995) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Bone Collector :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dunkirk :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Boston Strangler :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Halloween (kan ikke huske hvor)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: John Wick: Chapter 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: John Wick
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Fall :yousee:
:starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Black Adam :hbo:


Årets bedst oplevelse indtil videre har været John Carpenters originale Halloween, som jeg aldrig havde set. Sikke en effektiv historie. Er du gal, hvor er den bare effektiv, underspillet og uhyggelig! Det er meget nemt at forstå, hvorfor den film har inspireret så mange historier efterfølgende. Forrygende film. Og skræmmende!

Årets mest medrivende film indtil videre har været Fall, en historie om to unge kvinder, der klatrer et øde tv tårn ude midt i ingenting. Hvad filmen mangler i sin historie (for mange tilfældigheder, der får historiens drejninger til at kunne ske) mangler den ikke i sin højdeskræksindjagende højdebilleder, som i den grad prikkede til min egen højdeskræk. Hvis bare Fall havde haft en historie, hvor der ikke mangler Mills' berømte kausalitet, så havde man haft et mesterværk, men desværre er der for mange tåbeligheder, som holder historien tilbage. Og så er der også et twist på et tidspunkt, som er pænt dårligt, for at være ærlig.

Dejligt at gense Nolans' skønne Dunkirk, og John Wick 1&2 - strålende film, som der nok ikke er brug for at sige så meget om, udover at det er film med stor gensynsværdi! Dunkirk er simpelthen så medrivende og John Wick ER bare genial action. Keanus bedste rolle, synes jeg. Også bedre end Neo.

Et par stinkere er også set! Ant-Man & The Wasp i Quantomania er en af de dummeste, grimmeste og ringeste film, som man har hældt penge i kloakken på i nyere tid. Mage til inspirationsfattig historie skal man lede længe efter. Quantomania ligner en rumfilm, og det er sgu ikke det, man har lyst til at se. At computergrafikken (og ikke CGI, for det her er sgu ikke CGI) være så jammerlig og grim i en Marvel-film er et tegn på, at Marvel og Disney virkelig har presset citronen med deres produkter efter Avengers: Infinity War. Jeg grinede kun én gang, og det var da en rigtig grim fjende tronede frem på skærmen... stram op, Kevin Feige!

Men hvad der var endnu værre... var Black Adam med Dwayne Johnson i hovedrollen! Mr The Rock himselfs prestigeprojekt er noget af det værste lort, der nogensinde er blevet produceret for så mange penge. Ikke nok med at Black Adam er en utroligt kedelig figur, hans historie er ren nonsens og bøvet. Pierce Brosnan gør det OK som Doctor Fate, men selv ikke 007 ham selv kan redde Black Adam fra at være en hån mod superheltefans og filmseere generelt. Jeg tror ikke, at verden behøver mere The Rock som Black Adam. Og The Rock skulle nok overveje, om han ikke er bedst, når han har nogle bedre skuespillere at spille op ad.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jun 15, 2023 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Årets mest medrivende film indtil videre har været Fall, en historie om to unge kvinder, der klatrer et øde tv tårn ude midt i ingenting. Hvad filmen mangler i sin historie (for mange tilfældigheder, der får historiens drejninger til at kunne ske) mangler den ikke i sin højdeskræksindjagende højdebilleder, som i den grad prikkede til min egen højdeskræk. Hvis bare Fall havde haft en historie, hvor der ikke mangler Mills' berømte kausalitet, så havde man haft et mesterværk, men desværre er der for mange tåbeligheder, som holder historien tilbage. Og så er der også et twist på et tidspunkt, som er pænt dårligt, for at være ærlig.


Tak for tippet, selvom du ikke er ovenud imponeret. Det er en film jeg næppe havde stødt på, hvis det ikke havde været for din omtale. The Fall skal da ses en eller anden gang snart! (Jeg vil dog anbefale, at man ikke ser traileren, da den ser ud til at spoile rimeligt hårdt).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 16, 2023 8:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Mike Haggar skrev:
Årets mest medrivende film indtil videre har været Fall, en historie om to unge kvinder, der klatrer et øde tv tårn ude midt i ingenting. Hvad filmen mangler i sin historie (for mange tilfældigheder, der får historiens drejninger til at kunne ske) mangler den ikke i sin højdeskræksindjagende højdebilleder, som i den grad prikkede til min egen højdeskræk. Hvis bare Fall havde haft en historie, hvor der ikke mangler Mills' berømte kausalitet, så havde man haft et mesterværk, men desværre er der for mange tåbeligheder, som holder historien tilbage. Og så er der også et twist på et tidspunkt, som er pænt dårligt, for at være ærlig.


Tak for tippet, selvom du ikke er ovenud imponeret. Det er en film jeg næppe havde stødt på, hvis det ikke havde været for din omtale. The Fall skal da ses en eller anden gang snart! (Jeg vil dog anbefale, at man ikke ser traileren, da den ser ud til at spoile rimeligt hårdt).


Velbekomme! En vild omgang, som kunne have været helt oppe og ringe, hvis der havde været bedre manuskriptforfattere på historien!

Edit: Tak for rettelsen, Naiera.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar fre jun 16, 2023 15:15, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jun 16, 2023 8:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Den hedder Fall.

https://www.imdb.com/title/tt15325794/

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 16, 2023 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DP, du har ikke ret. :D

Naiera skrev:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jun 16, 2023 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
:naughty:

Jeg tør i øvrigt absolut ikke se den :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jul 03, 2023 11:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Juni - 8 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Aladdin (1992) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Asteroid City (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Identity (2003) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Spider-Man: Across the Spider-verse (2023) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Flash (2023) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tre Farver: Blå (1993) :bluray:

Lidt men godt - ikke mindst fordi jeg fik sat hak ved nogle af de biograffilm, jeg havde håbet at nå denne sommer.

To af dem har jeg allerede dækket. Asteroid City er nok den mest Wes Anderson'ske film, den gode amerikaner har lavet til dato. Castet er det vildeste, jeg længe har set, men det bliver simpelthen for fortænkt og usammenhængende denne gang. Ærgerligt nok.

Indy 5 var en film, jeg så frem til med lige dele forventning og bæven. Vi nåede lige at gense Crystal Skull, og den var bedre end jeg huskede den, til trods for CGI-aber og en fjollet Cate Blanchett - men allerede den gang så Ford en smule gammel og træt ud. Burde Indy ikke bare sætte sig og nyde sit otium? Eller skulle han gøre alle rollator-jokes til skamme her i 2023?

Konklusion: Den behøvede ikke at have været der, men når det nu skulle være, var det en positiv overraskelse. Min kone var bare pissed over, at den var for lang :D Og ja, det var den - men det kan desværre siges om stort set alle nyere actionfilm. Slutningen har fået en del flak. Vi var ret positive over den - jeg ved ikke, om den er så meget mere fjollet end så meget andet, men det føltes sgu meget naturligt.

På minussiden:
- Det er ok med fan-service, men giv dog stakkels
[Vis Spoiler]
Sallah og Marion
ét eller andet at lave. Anything.
- Hej, hej.
[Vis Spoiler]
Antonio Banderas
. Nå, hov, farvel!
- Den nye dreng i klassen, Teddy, er en lam erstatning for Short Round. Supertræls!
- Jeg savnede især Spielbergs humor og evnen til at vise kreativt overskud (som da Indy ender med at stå og glo ud over kanten med farmand og Marcus Brody i treeren)
- Mads Mikkelsen gør det egentlig godt langt hen ad vejen, men han forbliver lidt anonym. Ikke at han skal have en lang villain-monolog, og hans motivation er også ret original, men han kunne godt have haft lidt mere pondus. Her fremstår han bare ret meget som Mads Mikkelsen med store briller.

På plussiden:
- Ford er veloplagt, både fysisk og verbalt - og filmen spiller med på, hvad en mand i hans alder kan (på nær den aaaalt for lange tuktuk-biljagt)
- Fin ping-pong med Phoebe Waller-Bridge; de er et fint par
- Flot skudt, med udmærket brug af CGI sammen med praktiske effekter
- Plottet er ikke revolutionerende, men synes af Indys historie afrundes fint med ham som et fortidslevn, der ikke har noget at gøre i 1969. Der er mere tyngde over hans historie og karakter, og det føles aldrig kunstigt eller påtaget.
- Virker ret "adventureagtig", især efter nr. 4

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jul 04, 2023 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
JUNI:

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: A Beautiful Life (2022) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fantastic Mr. Fox (2009) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Storm Foretold (docu) (2023) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Black Mirror: Sæson 6 (2023) :netflix:


:lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 06, 2023 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Nok om Indiana Jones (skal se den i weekenden, så vender jeg tilbage til dine skriblerier der :D)

Buck Rogers skrev:
Juni - 8 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Identity (2003) :bluray:


Dejligt at se denne film på din liste og den positive karakter til den. Huske Identity som en suveræn gyser med en meget spændende slutning, men det er nok 19-20 år siden jeg så den, så nu begynder det at knibe lidt med hukommelsen selv hos den unge-ish Mike Haggar. Kan du sige et par ord om den? Hvad virkede for dig?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 02, 2023 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Sommerferie bød på Indy-kavalkade med ungerne (de elskede dem), Mayans MC marathon med lillemor, og et par ture i biffen for at se hhv. Mario Bros og Oppenheim, hvor førstnævnte overraskende nok viste sig at få den højeste karakter. Begge er dog fremragende film, i hver deres genre.

Alt i alt en fremragende måned! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man aug 07, 2023 14:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
^Jeg skulle lige nå hjem fra min ferie, før jeg fik kommenteret. Det var da en prima måned. Det er ikke så tit, at folk rate'r Temple of Doom højere end Last Crusade? Jo flere gange jeg har set LC, desto mere synes jeg, at "Indy som ung"-sekvensen er dens svageste led. Men når Connery kommer på banen.... damn, han løfter den film. Højdepunktet mellem de to må være i luftskibet, hvor Indy klager over, at de aldrig har fået snakket. "Nu er vi her, hvad vil du snakke om?" :D Han er den perfekte blanding af forvirret pensionist og autoriten selv.

Min egen måned:
Juli - 10 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Little Prince (2015) :netflix:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Armageddon (1998) :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Arnold (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Oppenheimer (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Magnolia (1999)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Outsiders (1983) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Eyes Wide Shut (1999) :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Days of Thunder (1990) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Star Trek V: The Final Frontier (1989) :bluray:

Star Trek V er bare noget rod, uanset hvordan man vender og drejer det.
Til gengæld er seneste ombæring Mission Impossible noget af det sjoveste og mest underholdende, jeg længe har set i biffen. McQuarrie og Cruise prøver ikke at skjule, at seriens præmis er blevet mere og mere absurd, nej, de svælger i det. Og det bliver filmen kun bedre af.
Ja, jeg kunne godt ønske mig, at den trak lidt tilbage til spion-elementet fra etteren, men når actionscenerne er så perfekt udført, er det svært at være utilfreds. Det er virkelig ufortjent, at den ikke har kørt bedre.
Dén film blev starten på en mini-Cruise-kalvakade med fem film. Jeg havde ikke set Days of Thunder før, og sikke dog en pinagtig gang Top Gun-kopi. Eyes Wide Shut skal man være i humør til, og hvis Kubrick ikke var død midt i det hele, var den formentlig også blevet klippet lidt ned. No matter, den er utroligt stemningsfyldt, og jeg var helt opslugt. The Outsiders er jo et imponerende sammenrend af kommende stjerner - Ralph Macchio! Matt Dillon! Patrick Swayze! Rob Lowe! Emilio Estevez! - og er en fin, velspillet lille coming of age-historie med Cruiseren i en lille rolle. Magnolia har jeg ikke set i mange år, og den var desværre ikke så god, som jeg huskede den. Nogle sekvenser fungerer rigtig godt, men minimum et par stykker virker helt overflødige, om ellers altid gode Julianne Moore overspiller, så det halve er nok. Paul Thomas Anderson kom også på andre tanker:
"when asked in a Reddit AMA what he would tell himself to do if he could go back to when he shot the movie, his response was "Chill The Fuck Out and Cut Twenty Minutes."" :D

Oppenheimer er noget af det bedste, Nolan nogensinde har lavet - i hvert fald de første to timer. Herefter bliver den lidt tung i det, og jeg var ikke helt så investeret i pseudo-retssagen som i resten af filmen. Men stadig en fremragende film. Jeg havde kraftigt overvejet 70mm-visningen i Imperial, men til 160 kroner.... yikes. Så det blev en almindelig morgenvisning inkl. kaffe og croissant til en rund hundredemand. Ja, lidt prisbevidst er man.

Min søn er blevet meget optaget af motion og motionscenter, så vi så Arnold-dokumentaren på Netflix. Den kunne godt have været lidt mindre skønmaleri, men The Austrian Oak er charmerende og indsigtsfuld som altid, og vi var godt underholdt hele vejen.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre sep 01, 2023 10:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
August - 6 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Apollo 13 (1995) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 8 Femmes (2002) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Michael Collins (1996) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Missing (1982) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Suspicion (1941) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: They Live (1988) :bluray:

En slap måned præget af ferie. Vi var i Irland og Nordirland, så det virkede meget passende at se Michael Collins, der var blandt oprørslederne, da Irland løsrev sig fra England. Vi havde fået en masse historie(r) på turen, så det var oplagt at få lidt mere indsigt via en film. Castet er imponerende - Liam Neeson, Alan Rickman, Julia Roberts, Aidan Quinn, Stephen Rea, Brendan Gleeson, Charles Dance - men Neil Jordans eget manuskript har så travlt med at lire begivenheder af, at man aldrig rigtig bliver klogere på personerne. Og pacingen i mange af scenerne virker bare forkert. Så en jævn skuffelse.
Det samme kan siges om Suspicion, som jeg godt vidste var "lesser Hitchcock", men alligevel.... ind imellem er den ganske morsom, men den bruger denondelynme meget tid på noget lidt ligegyldig romantisk lystspil, og Cary Grant er overraskende tæt på bare at være irriterende. Men den kommer godt igen halvvejs inde i plottet og redder sig dermed i land.

I den mere positive afdeling: Costa-Gavras' Missing var aldeles fremragende, om militærkuppet i Chile i 1973 og en forsvunden journalist, der eftersøges af hhv. sin far og kone. Filmen smider os ret overrumplende midt ind i begivenhederne, og det er op til os selv at stykke baggrunden sammen. Jack Lemmon som stokkonservativ far, der rynker på næsen af sin venstresnoede søn, og Sissy Spacek som hustruen, spiller begge fremragende og har virkelig god dynamik sammen.
Francois Ozons 8 Femmes var et af Cinematekets glimrende "Film, tapas og cocktails"-arrangementer, og en lille skid på gjorde kun denne vildt originale whodunit/musical/drama-hybrid mere underholdende.
They Live var også underholdende sammen med mine unger, og så blev måneden rundet af med Apollo 13 i anledning af, at Astro-Andreas (som DR har døbt den stakkels mand) var kommet sikkert af sted. Prima drama og imponerende teknisk set - det er den type film, jeg virkelig savner i biografen i disse år.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 05, 2023 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
AUGUST:

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Elsker Dig For Tiden (2022) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Agent : Sæson 1 (2023) :tv2play:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Telemarketers : Sæson 1 (docu) (2023) :hbo:


Tjah, jeg skal da lige love for, at opstart på nyt job + ungernes skole, fodbold og alt muligt andet, har gjort indhug i min skærmtid. :shock: Håber snart det bliver bedre.

Månedens højdepunkt var den fremragende, crazy-cringe komedieserie Agent :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 06, 2023 15:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Godt, at du er back in action!
Elsker Dig For Tiden er da den mest generiske og intetsigende titel længe, og den var så heller ikke tiden værd? (Solgte alligevel ca. 130.000 billetter).
Telemarketers lyder som en vildt oplagt idé, men din karakter lover ikke så godt :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team