DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 12:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 555 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 19, 2008 23:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Kunne være jeg skulle give Arrested Development endnu en chance. Synes ellers piloten var grusomt kedelig, trods man ellers bør forvente at det netop er det første afsnit, der indeholder flest sjove momenter og får folk til at følge fast med.

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
 
Indlæg: fre jun 20, 2008 0:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Silver Surfer skrev:
Jeg kan anbefale C.S.I Las Vegas og C.S.I Miami. :)


Jeg er også facineret af CSI universet.

Synes faktisk Las Vegas var ganske "virkelighedstro" i starten, men på det sidste er det blevet noget mere "iscenesat"; men det fungerer stadig.

CSI NY synes jeg også rigtig godt om, den bibeholder meget af "charmen" fra Las Vegas, mens jeg har et lidt andet forhold til CSI Miami.
Det er også ok, og som Silver nævner er det visuelle helt i top (har overbevist mig om, at Miami er super lækkert, selv de mindre pæne kvarterer set godt ud). :)

Men der er et eller andet ved Horatio's afmålte "oneliners" der bare er for meget og for plat.
De kan slet ikke måle sig med Grissoms.

Så Las Vegas er favoritten, NY tæt bagefter, og så et hop ned til Miami, men jeg ser dem alle.

Og så er jeg for nyligt begyndt på Criminal Minds som også er en del af Kanal 5's Crime Night og som for nyligt startede forfra.
Det er om FBI profilers, og det startede en smule rodet, og fænger ikke helt som CSI gjorde.
Men jeg hænger ved.

Og den anden dag blev Numbers nævnt, så det er jeg også begyndt at optage (afsnit 1 blev genudsendt cirka en time efter jeg læste indlægget, så recorderen blev indstillet), men jeg har endnu ikke set et afsnit af det.

Jeg orker ikke lige at skrive en masse, men jeg vil da godt lige sige at kan man ligeen af følgende serier, så er de restende også værd at kigge nærmere på:
Simpsons (D'oh!), Futurama, Family Guy, American Dad, South Park.

Seinfeld bliver jeg heller andrig træt af.

Derudover er det også godt gammeldags britisk humor at hente i Bottom (på dansk: Plat) og The Young Ones (De Unge) og selvfølgelig Monty Pythons Flying Circus.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
 
Indlæg: fre jun 20, 2008 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg vil også slå et slag for den fremragende Frasier.

Billede

Frasier var en del af persongalleriet i Cheers/Sam's Bar og det kom der i 1993 en selvstændig serie ud af. Han er nu flyttet tilbage til sin fødeby Seattle hvor han har sit eget show på en af byens førende radiostationer. Som en populær radio psykiater, har han nu mulighed for at sprede vittige ord og visdom til masserne. Han deler lejlighed med sin pensionerede strømerfar Martin og hans fars plejeassistent Daphne Moon. Samt hunden Eddie.
Med i serien er også Frasiers producer Roz Doyle som ikke er for heldig når det drejer sig om kærlighed og Frasiers bror Niles som også er psykiater. Bland alle disse personer sammen med nogle bizarre situationer og du har alle ingredienser for en fremragende serie med humor på et meget højt plan.
Selv om det er Kelsey Grammer i rollen som Dr. Frasier Crane som er hovedperson, er det tit hans bror Niles ( spillet af David Hyde Pierce ) som får serien helt op at ringe.
Så er du til den lidt mere sofistikeret humor, kan Frasier helt klart anbefales!

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: lør jun 21, 2008 8:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Silver Surfer skrev:
Jeg vil også slå et slag for den fremragende Frasier.

Billede

Frasier var en del af persongalleriet i Cheers/Sam's Bar og det kom der i 1993 en selvstændig serie ud af. Han er nu flyttet tilbage til sin fødeby Seattle hvor han har sit eget show på en af byens førende radiostationer. Som en populær radio psykiater, har han nu mulighed for at sprede vittige ord og visdom til masserne. Han deler lejlighed med sin pensionerede strømerfar Martin og hans fars plejeassistent Daphne Moon. Samt hunden Eddie.
Med i serien er også Frasiers producer Roz Doyle som ikke er for heldig når det drejer sig om kærlighed og Frasiers bror Niles som også er psykiater. Bland alle disse personer sammen med nogle bizarre situationer og du har alle ingredienser for en fremragende serie med humor på et meget højt plan.
Selv om det er Kelsey Grammer i rollen som Dr. Frasier Crane som er hovedperson, er det tit hans bror Niles ( spillet af David Hyde Pierce ) som får serien helt op at ringe.
Så er du til den lidt mere sofistikeret humor, kan Frasier helt klart anbefales!


Kunne ikke være mere enig - det er nok også min favorit serie - hver eneste karakter deri, kan underholde mig noget så voldsomt :)

Under de første sæsoner, sad jeg og tænkte på at bror Niles godt nok var lidt feminin i det - og da man så læser at han - i virkeligheden - for ikke så lang tid siden sprang ud af skabet, var overraskelsen ikke så stor.

Men endnu har jeg ikke kedet mig under et eneste afsnit, og især scenerne med Frasier og Niles, når de snobber op-ad, er utrolige. Kan grine blot ved at tænke på scenen hvor de finder ud af at der er en endnu mere eksklusiv del af deres helseklub - og det bliver de jo nødt til at blive en del af - og hvilke komplikationer :laugh:

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
 
Indlæg: lør jun 21, 2008 12:56 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 20:18
Indlæg: 1158
Jeg glemte helt Freaks & Geeks - helt klart en seværdig serie!

_________________
Anyone for tennis?


Top
   
 
Indlæg: lør jun 21, 2008 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Den bedste TV-serie jeg har set er uden sammenligning SIX FEET UNDER.

Six Feet Under er et HBO-familiedrama - hvilket jo i sig selv ikke er særlig ophidsende. Men når man så tilføjer, at denne familie driver et bedemandsfirma i selv samme hus hvor de bor og sover, ja, så er det måske pludselig mere interessant. Døden spiller derfor en altoverskyggende rolle i denne familie, som i den grad har det lige så svært med den som de har det med livet.

Serien er bevægende, spændende, og så har den har en fantastisk grotesk humor - som blandt kommer af familiens arbejde med døde mennesker. Hvad der ofte nævnes i forbindelse med serien er også dens helt afgørende fantastisk slutning, som bare indrammer alt hvad denne serie er og kan, på en meget smuk måde. Jeg sad med skuffen åben og med våde øjne under hele afslutningssekvensen. For dælen da! Og så skal der vist ikke fortælles meget mere om slutningen.

Derudover så har serien også, som det er for vane med HBO's serier, rigtig gode skuespillere. Her er virkelig karakterer så det batter!

Jeg var fuldstændig opslugt af alle fem sæsoner, og den står for mig som ypperlig på alle mulige måder. Det her er ikke bare TV, det er skam det man med et meget vagt udtryk kalder for KUNST. Og så kan man nærmest da ikke komme med en meget større anbefaling i min verden.

....................

Lige pt. er jeg ved at trævle mig igennem TWIN PEAKS. Og det har egentlig overrasket mig, HVOR syret den serie egentlig er. For nok huskede jeg den som mærkelig, men ikke SÅ mærkelig. Serien snegler sig afsted ligesom den kølige jazz-lydside der hele tiden følger billederne. Det er sgu nærmest helt meditativt nogengange - også for personerne i serien, der et par gange gynger med i takten til underlægningsmusikken. Mange nævner, at serien kører af sporet i sæson 2, men det synes jeg nu ikke. Jeg kan godt lide denne afsporethed.

Hvor er det mærkeligt, at denne serie blev et så stort hit, for mærkelig er det sgu. Det er lidt lige som med von Triers Riget, som også blev en folkelig succes: meget mærkeligt! Men det er ikke desto mindre en rigtig god serie, som stadig holder.

Det er helt sikkert ikke en serie for alle, men er man villig til at kaste ens rationelle og medbragte analyseapparat over skulderen, så er der store oplevelser at hente i denne serie, som har et helt fantastisk grotesk persongalleri.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 
Indlæg: lør jun 21, 2008 16:54 
Carsten O skrev:
Lige pt. er jeg ved at trævle mig igennem TWIN PEAKS. Og det har egentlig overrasket mig, HVOR syret den serie egentlig er. For nok huskede jeg den som mærkelig, men ikke SÅ mærkelig. Serien snegler sig afsted ligesom den kølige jazz-lydside der hele tiden følger billederne. Det er sgu nærmest helt meditativt nogengange - også for personerne i serien, der et par gange gynger med i takten til underlægningsmusikken. Mange nævner, at serien kører af sporet i sæson 2, men det synes jeg nu ikke. Jeg kan godt lide denne afsporethed.

Hvor er det mærkeligt, at denne serie blev et så stort hit, for mærkelig er det sgu. Det er lidt lige som med von Triers Riget, som også blev en folkelig succes: meget mærkeligt! Men det er ikke desto mindre en rigtig god serie, som stadig holder.

Det er helt sikkert ikke en serie for alle, men er man villig til at kaste ens rationelle og medbragte analyseapparat over skulderen, så er der store oplevelser at hente i denne serie, som har et helt fantastisk grotesk persongalleri.


Jeg er også i gang med sæson 2 (er kommet 2/3 gennem sæsonen). Serien er alt for fed. Og den er virkelig langt ude på den absurd-surrealistiske måde: fx Nadines kæmpekræfter; Ben Hornes sindssyge; den respektløs omgang med handicappede, når Shelly mader sin "patient" eller angående Gordon Coles døvhed osv. Jeg er temmelig ofte flad af grin undervejs! Men der er så meget i serien...

Jeg uploader lidt om sæson 2 når jeg er færdig med den. Min artikel om sæson 1 ligger her på dahf.


Top
   
 
Indlæg: lør jun 21, 2008 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Dejligt! Det glæder jeg mig til at læse. Og ja: Jeg har også været fuldstændig færdig af grin. Den gennemgående donut-joke er også for sjov. Bunkerne med donuts når jeg næsten groteske højder ind imellem!

Der er så mange dejlige detaljer i serien, så mange mindeværdige scener.

Noget helt andet:
Jeg har lige bestilt DEADWOOD-serien, som jeg kun har hørt godt om. Jeg tænkte også på i samme hug at bestille CARNIVALE, som skulle have lidt David Lynch-stemning over sig. Er der nogen der kan anbefale den?

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 
Indlæg: søn jun 22, 2008 4:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Carsten O skrev:
Jeg tænkte også på i samme hug at bestille CARNIVALE, som skulle have lidt David Lynch-stemning over sig. Er der nogen der kan anbefale den?

Jeg holdt MEGET af den serie, den har bestemt noget mellem ørerne og er bestemt ikke forudsigelig. Har ikke fået set serie 2 endnu men serie 1 fængede så vildt at jeg så den i eet hug. Det er en meget anderledes historie om det gode mod det onde (og hvad der er hvad).

Kan som sagt ikke sige god for serie 2, men den første er godt nok fed.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn jun 22, 2008 7:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Carnivale vinder også utroligt meget på sin scenografi som er intet mindre end fantastisk.
Desværre stopper den alt for tidligt, så når sæson 2 er slut er der stadig alt for mange løse ender. Men alt i alt er det en utroligt fed og spændende serie.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 
Indlæg: søn jun 22, 2008 7:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Lasborg skrev:
Carnivale vinder også utroligt meget på sin scenografi som er intet mindre end fantastisk.
Desværre stopper den alt for tidligt, så når sæson 2 er slut er der stadig alt for mange løse ender. Men alt i alt er det en utroligt fed og spændende serie.

Ja, og så er den utroligt flot lavet. Alene i første eller andet afsnit når Nick Stahl finder sine evner og healer den lille pige (ingen spoilers, bare se den!), der sad jeg godt nok og måbede. Derfor jeg tog resten i eet hug.

Skal have set serie 2 men den er p.t. lånt ud.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn jun 22, 2008 8:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Jeg vil så også slå lidt på tromme for Dexter.

Dexter er lidt af en ener. Han arbejder ved politiet i Miami som "bloodsplatter" analyst. Men han har en lille hemlighed. Han er masse morder, han opererer som en slags Robin Hood ved kun at slå folk ihjel som er slemme og som ikke får den straf som han mener de fortjener...

Michael C Hall er eminent som Dexter, man kender ham jo også som morbid homoseksuel bedemand i Six Feet Under, og Dexter er nogenlunde en lige så speciel en figur. Nogle af de andre skuespillere halter lidt men det lærer man at leve med.

Alt i alt er Dexter er velkomment friskt pust i politi/csi genren.

Billede

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 
Indlæg: søn jun 22, 2008 17:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs aug 28, 2007 16:24
Indlæg: 175
Hill street blues

Politistationen på Hill Street i Chicago er en verden helt for sig selv: Hård, ubarmhjertig samt isnende kold og rå. Her har en sto rgruppe af betjente og advokater deres daglige gang, og distriktet, de dækker, er blandt et af byens aller hårdeste. Det kræver i sandhed sin mand og kvinde for at arbejde her... og overleve.



"Distrikt Hill Street" er en absolut perle i amerikansk tv-historie, og den er sågar mere end det. Hvor hovedparten af tv-serier indtil nu var handlingsbaserede og indeholdt afsluttede historier i hvert afsnit, introducerede "Distrikt Hill Street" en anden fortælleform.

Nu var der pludselig tale om et såkaldt ensemble-drevet koncept, hvor serien rummede et utroligt stort persongalleri, hver især med deres egne historier og problemer. Talentet bestod nu i at få det hele vævet sammen på kryds og tværs, og det lykkedes formidabelt for holdet bag denne serie, der dermed blev foregangs-eksempel for andre ligesindede serier. Senere tv-serier som f.eks. "Advokaterne" og de nyere "NYPDb Blue" og "Skadestuen" har meget at takke netop "Distrikt Hill Street" for.

Samtidig er serien også med til at introducere et mere realistisk univers i tv-fortællingerne. Hvor tidligere krimiserier har haft tendens til at over-heroisere de medvirkende og dramatisere handlingenre til noget ukendeligt, foregår "Distrikt Hill Street" i et mere rationelt og virkelighedsnært univers, hvor man virkelig kan leve sig ind i handlingen og personerne.


Desværre er kun de 2 første sæsoner udgivet, og meget tyder på at der ikke kommer flere :cry:

_________________
Blu-ray - 3 HD-DVD - 62 SD ca. 400
Rating på DAHF: DTS


Top
   
 
Indlæg: man sep 22, 2008 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Fuzhi skrev:
Men den bedste er efter min mening:

Breaking Bad
Billede

Bryan Cranston er genial som den middelaldrende familiefar. Efter at han får konstateret kræft begynder han at supplere sit job som fysiklærer med produktion af Crystal meth.


Og Bryan Cranston vandt i går en Emmy for bedste skuespiller i en drama-serie.

Billede

Mon ikke vi snart får Breaking Bad at se på en dansk kanal? Den lyder da interessant.


Top
   
 
Indlæg: man sep 22, 2008 16:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 28, 2003 1:01
Indlæg: 2290
Geografisk sted: Vejle Øst
Jeg har p.t. et godt øje til flg. serier:

HBO's Oz (dk: Fangerne fra Oz)
Billede
Brutal fængselsserie der strækker sig over 6 sæsoner, en af de bedre dramaserier indenfor de sidste par år - kan VARMT anbefales, men ikke for de alt for sarte sjæle ;)

Peep Show
Billede
En af de bedste nyere britiske komedier jeg længe har set, det hele filmet i POV. Hvis man er til bizar britisk humor (á la The Office) er denne bestemt værd at ta' et kig på.. !

Seinfeld
Billede
No further introduction necessary :)

My Name is Earl
Billede
Allerede beskrevet afLasborg på side 2 i denne tråd - Super underholdende og velspillet - Punktum. :)

Curb Your Enthusiasm
Billede
Serien der inspirerede Klovn, Curb byder på lidt mere sofistikeret humor, dog stadig med en hovedperson der tydeligvis har store vanskeligheder ved at begå sig socialt... Larry David var en af hovedmændende bag Seinfeld og George er efter sigende baseret på ham...

Til de lange vinteraftener skal der også være lidt fyld, og flg. underholder også her i hjemmet med jævne mellemrum..

The IT Crowd + The Drew Carey Show
Billede Billede
Begge lidt mere på det jævne, men stadig meget underholdende end Merethe's Mave, Talent 2008 og hvad de ellers sender på flimmerkassen ;)

/Christian

_________________
-"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 555 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team