DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 755 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 23, 2008 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Nagash skrev:
Hele 4 sider i denne tråd og så er der stadig ingen der har nævnt Farscape


Undskyld, jeg skammer mig. :oops: Er selv utrolig glad for den.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 23, 2008 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Staermose skrev:
Nagash skrev:
Hele 4 sider i denne tråd og så er der stadig ingen der har nævnt Farscape


Undskyld, jeg skammer mig. :oops: Er selv utrolig glad for den.

Hehe.. Det var nu ikke ment på den måde.


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 23, 2008 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre sep 10, 2004 19:20
Indlæg: 999
Geografisk sted: København
Det må blive Golden Globe og Emmy vinderen, Mad Men.

Jeg er på mit 4. gennemsyn (sådan er det når man har forskellige vennekredse), men den holder sin replayvalue. Intelligent, vittig, dyster og alt indimellem, undtagen action. Den behøver man ikke, når alt andet er i top!

Bedste jeg har set siden Life on Mars.

_________________
Om filmkvalitet


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 23, 2008 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 04, 2002 1:01
Indlæg: 2827
Geografisk sted: Islands Brygge
Af nyere miniserier fra HBO kan jeg varmt anbefale Generation Kill og John Adams. Begge kører/har kørt på CANAL+ i år og kommer vist på dvd/bluray henover vinteren. Sidstnævnte vandt i øvrigt 5 emmyer forleden, bla. bedste miniserie samt bedste mandlige og kvindelige hovedrolle (Paul Giamatti og Laura Linney).

John Adams

Generation Kill

_________________
:mrgreen: Spis ost! :mrgreen:


Top
   
 
Indlæg: ons sep 24, 2008 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Nogle der har set Knight Rider? Altså den nye serie. Den ser ikke super fed ud, men det kunne jo være at traileren løg.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: lør sep 27, 2008 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mills skrev:
Nogle der har set Knight Rider? Altså den nye serie. Den ser ikke super fed ud, men det kunne jo være at traileren løg.


Nej, ingen løgduft i traileren, men til gengæld virker serien kedelig og ligegyldig, også selvom det da er meget sjovt, at Michael Knight kigger forbi.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: ons okt 01, 2008 22:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
LarsP skrev:
Staermose skrev:
Undre mig lidt over at den britiske Life On Mars ikke er nævnt her?

Så ser man det billede der og tænker "DET ER JO SUPERCOOL'E JOHN SIMM!!!". Han er med i en stak afsnit af Dr. Who sæson 3 i en stor rolle og gør det pissegodt. Jeg er straks blevet meget mere hooked på at få luret serien. Også efter at have fulgt michmach's link. Jeg er ikke gået helt blå endnu, så det må være dagsprisen der afgør om det bliver blå eller almindelig.

Play har både season 1 og 2 til £12.99 pr. stk.
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/873002/L ... duct.html#

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
 
Indlæg: fre okt 03, 2008 13:38 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 02, 2003 22:33
Indlæg: 186
Jes Badstue skrev:
Af nyere miniserier fra HBO kan jeg varmt anbefale Generation Kill og John Adams. Begge kører/har kørt på CANAL+ i år og kommer vist på dvd/bluray henover vinteren. Sidstnævnte vandt i øvrigt 5 emmyer forleden, bla. bedste miniserie samt bedste mandlige og kvindelige hovedrolle (Paul Giamatti og Laura Linney).

John Adams

Generation Kill

Og førstnævnte vandt 13 :)
Generelt kan alt fra HBO anbefales - undtagen Arliss og True Blood


Top
   
 
Indlæg: man okt 06, 2008 18:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Staermose skrev:
Undre mig lidt over at den britiske Life On Mars ikke er nævnt her
http://www.imdb.com/title/tt0478942/

[...]

Efter et traffic uheld i 2006, vågner DCI Sam Tyler op i 1973. Her skal han så hådtere det er være politimand med datidens metoder. Hele serien spiller meget hvor forskellige politi serier var i 70'erne kontra nu. Hele serien igennem kommer der hentydninger til hvorvidt Sam er i coma i 2006 eller om han er i 1973 og bare er skør. Kan varmt anbefales. Den betår kun af to "series" (sæsoner) på otte afsnit hver. Men til gengæld er det en afsluttet serie.

Hvis jeg skal kritisere den, så bliver det på at der ikke bliver brugt nok tid på at udvikle den røde tråd i serien. Faktisk kommer den først rigtigt i gang i næstsidste afsnit, og den egentlige pointe får alt for kort tid til at udvikle sig. Serie 1 bærer lidt præg af "hvor vil vi egentligt hen med denne serie?" syndromet, men den er varieret nok til ikke at blive kedelig.

Ud over det er det en eminent serie med masser af tju-bang, spænding og ren rå sort Britisk humor, men hvis ikke man kan sin Britiske jargon, så går man glip af en stor del af de fede gags i serien. Det er så gudskelov ikke et problem jeg har, så jeg nød den fra start til slut, bortset fra ovenstående kritik, som alt i alt ikke gør særligt meget.

Tak for tippet :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: ons nov 26, 2008 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 14, 2008 16:27
Indlæg: 730
Nogen der kan anbefale The Sopranos?

Jeg overvejer lidt at købe Collection boksen, men jeg har ikke rigtig set nogen af afnittene endnu.

_________________
Billede
"Like a midget at a urinal, I had to stay on my toes"


Top
   
 
Indlæg: ons nov 26, 2008 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Sopranos er en af de bedste serier der nogensinde er lavet så bare køb køb køb

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 
Indlæg: ons nov 26, 2008 21:09 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 20:18
Indlæg: 1158
Redman skrev:
Nogen der kan anbefale The Sopranos?

Jeg overvejer lidt at købe Collection boksen, men jeg har ikke rigtig set nogen af afnittene endnu.


Fantastisk serie, selvom jeg kun har set første sæson kan jeg kun anbefale dig at købe resten - det har jeg i hvert fald selv i sinde at gøre :thumb:

_________________
Anyone for tennis?


Top
   
 
Indlæg: ons nov 26, 2008 21:44 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jeg vil da godt anbefale 30 Rock så en serie som starter lidt langsomt og efter de først 5-6 episoder ikke er så morsomt, men derefter tager den ellers fat. Utroligt nok kører serien stadigvæk mens konkurrenten og den som de fleste troede på studio 60... er blevet lukket ned.

Der en del gæsteoptrædener blandt andet af Jerry Seinfeld som bliver en del af et nyt koncept, hvor de vil scanne ham ind i alle deres udsendelser som et slags hologram. Så den ene da er han med i Hvem vil være millionær, så Prison Break etc. Og han er naturligvis også med i den helt nye serie "MILF Island", som folk jo så selv kan spekulere over hvad er. Og Alec Baldwin gør det fortræffeligt.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
 
Indlæg: ons nov 26, 2008 21:45 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Og så vil jeg endnu engang anbefale alle at se Arrested Development. Den er simpelthen så ufattelig sjov.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
 
Indlæg: ons nov 26, 2008 22:46 
Offline

Tilmeldt: lør feb 28, 2004 20:41
Indlæg: 285
THE SHIELD~!

Syvende og sidste sæson er netop rullet over skærmen i går. Bedste serie jeg til dato har set. Den og Fangerne fra OZ er to absolut "skal ses" serier.

Selv har jeg The Wire til gode, som efter sigende skulle være godt deroppe også...


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 821 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 755 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team