DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 54 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 07, 2019 14:03 
Offline

Tilmeldt: tirs jun 29, 2010 7:50
Indlæg: 60
Iron Man skrev:
Supermikkel skrev:
Og hvordan kan vores helte gang på gang blive overraskede af fjenden, når de som de eneste har "high ground" på grund af dragerne.


Jeg kan heller ikke afgøre om det er "out of character" at Varys og Tyrion" taler om mytteri. Måske er det perfekt in character for Varys, men det skete godt nok hurtigt.

Euron er jo nærmest uovervindelig - eller også er Dany, Tyrion og Jon bare dumb down :(


Er også skuffet generelt set med S8, dog var ep4 overordnet set bedre end ep3.
Meen.. hvad sker der for Bran og hvorfor så man ikke søstrenes reaktion på Brans forklaring omkring Mr. snow - makes no sense.
Euron ,please er det noget han ikke kan klare, hvorfor indtager han ikke bare tronen selv nu hvor det hele kører for ham og hvorfor ingen reaktion på Tyrions tale til Cersei omkring hendes kommende barn, hvordan kunne han vide det når han har opholdt sig i Nord.. :wallbanger:


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
NFB skrev:
Iron Man skrev:
Supermikkel skrev:
Og hvordan kan vores helte gang på gang blive overraskede af fjenden, når de som de eneste har "high ground" på grund af dragerne.


Jeg kan heller ikke afgøre om det er "out of character" at Varys og Tyrion" taler om mytteri. Måske er det perfekt in character for Varys, men det skete godt nok hurtigt.

Euron er jo nærmest uovervindelig - eller også er Dany, Tyrion og Jon bare dumb down :(


Er også skuffet generelt set med S8, dog var ep4 overordnet set bedre end ep3.
Meen.. hvad sker der for Bran og hvorfor så man ikke søstrenes reaktion på Brans forklaring omkring Mr. snow - makes no sense.
Euron ,please er det noget han ikke kan klare, hvorfor indtager han ikke bare tronen selv nu hvor det hele kører for ham og hvorfor ingen reaktion på Tyrions tale til Cersei omkring hendes kommende barn, hvordan kunne han vide det når han har opholdt sig i Nord.. :wallbanger:


Jeg vil gætte på, at de har brugt ravne, som sendebud, som de plejer - jeg tror at de har en på indersiden - men hvem?

Noget andet - hvordan helvede, kan manden med armbrøstet bare valse ind, og sætte det for panden på Jaimie og Tyrion? Jeg fatter det ikke - så fik han lige en aftale på plads med Highgarden også? Der er altså noget, der ikke hænger sammen her.

Det er gået fra at være episk, til en gang soap opera. Heldigvis ved vi, hvor vi har Cersei - hun slår ihjel, som det passer hende.

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s08e04 - "The Last of the Starks" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Højdepunkter:

- Først blev Gendry skudt ned (af Arya)... Og derefter Rhaegal :|

- Efter Rhaegals lidt overraskende død, er Dany nede på 1 stk funktionel drage, Drogon, og en modstander der i den grad har produktudviklet på Qyburns scorpion-armbryster, så de nu er meget effektive dragedræbere... Man kan håbe på, at der befinder sig en form for dragepanserskjold på Dragonstone, så Dany igen kan få fordelen i luften... :naughty:

- Cersei bilder lige Euron ind, at han er faderen til hendes ufødte barn, selvom det jo i virkeligheden er Jamie (det fjols). Men hvorfor undrer Euron sig ikke over, at Tyrion ved det...?

- Jamie er på vej til King's Landing for, at .... dræbe Cersei? I så fald, kan han blive både King- OG Queen-slayer... (og Knight-slayer, hvis vi skal tale om den meget akavede sex-scene med Brienne :shock: ) Det kan selvfølgelig også være, at Cersei dræber Jamie (hvilket hun jo allerede har bedt Bronn gøre). Og så er det oplagt, at Arya dræber Cersei, for at binde en flot sløjfe på historien.

- Og så må Jon stoppe Dany i at brænde King's Landing totalt ned, ved at blive tvunget til at slå hende ihjel - BANG! Prinsen som var lovet - Azor Ahai reborn :lightsabre:

- Og The Hound (og/eller Grey Worm) dræber helt sikkert The Mountain

- Missandeis død - og Grey Worm og Danys reaktion der på - var hjerteskærende at se :cry:

- Dany er godt nok ved, at være presset, og ligner mere og mere en direkte desperat beslutningstager på "mad king"-niveau

- Virkelig lækkert, at se Varys og Tyrion i action igen, i gang med, at lave rævekager

- Hvorfor måtte vi ikke se Stark-søstrenes reaktion på, at Jon er Aegon Targaryen...????

- Hvordan helvede kom Bronn uset forbi Winterfell security med et armbryst...???

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
RaGa_MuFFiN skrev:
Jeg vil gætte på, at de har brugt ravne, som sendebud, som de plejer - jeg tror at de har en på indersiden - men hvem?


Cersei fortalte Tyrion at hun var gravid (eller nærmere bekræftede hans gæt) i sæson 7, da han besøgte hende efter mødet hvor de havde medbragt en levende død, for at overtale hende til at kæmpe på deres side.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons maj 08, 2019 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Mikl skrev:
RaGa_MuFFiN skrev:
Jeg vil gætte på, at de har brugt ravne, som sendebud, som de plejer - jeg tror at de har en på indersiden - men hvem?


Cersei fortalte Tyrion at hun var gravid (eller nærmere bekræftede hans gæt) i sæson 7, da han besøgte hende efter mødet hvor de havde medbragt en levende død, for at overtale hende til at kæmpe på deres side.


Tak Mikl! Man kan hurtigt glemme noget!

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: ons maj 08, 2019 9:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Amen for helv... de der armbrøster/dragedræbere :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: . Nu kan man simpelthen skyde en drage ned i flugt fra et skib på en kilometers afstand med verdenshistoriens mest uegnede våben til opgaven....selvfølgelig fordi det er belejligt for historien. Det er den vildeste ninja-flåde, som Euron har der. Umulig at spotte fra både vand og luften. Og vildt nok, at det kan komme bag på Dany og co. at Euron kan finde på at komme ind fra højre i et baghold. Det er jo ikke sket før :roll:

Hvad er det for noget dovent manuskriptarbejde? Det er vel fint nok, at man vil "level the playingfield" eller udligne odds'ene for spændingens skyld, men der er presset en halv sæsons plot ned i den sidste halve time af dette afsnit.

Jeg stemmer helt i mht. sæbeopera referencen. Man har igen prøvet at gøre det hele uforudsigeligt, men ift. tidligere handler alle karakterer mere eller mindre out-of-character og fuldstændig hjernedødt, hvis situationen kræver det.

Og apropos out-of-character, så er Tyrion gået fra at være Westeros' smartest-guy-in-the-room til det stik modsatte. Han træffer ikke andet end dårlige beslutninger mere og har ikke gjort det i de sidste 2 sæsoner. God plan at ville tale fornuft, IGEN, med seriens største galning. De gik jo så godt sidste gang. Og gangen før..

Og apropos out-of-character pt. 2. Hvorfor skyder Cercei ikke bare Dany og co. sønder og sammen på stedet? Hun har jo et batteri af Westeros' mest dødbringende præcise våben stående på muren. De burde endda snildt kunne ramme Drogon ude i baggrunden også. Game over!!!

Kunne faktisk godt lide første halvdel af afsnittet, men anden halvdel???? :shock: :shock: :shock: . Noget af det værste, jeg har set i GoT's historie.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 08, 2019 10:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Shiva skrev:
Amen for helv... de der armbrøster/dragedræbere :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: . Nu kan man simpelthen skyde en drage ned i flugt fra et skib på en kilometers afstand med verdenshistoriens mest uegnede våben til opgaven....selvfølgelig fordi det er belejligt for historien. Det er den vildeste ninja-flåde, som Euron har der. Umulig at spotte fra både vand og luften. Og vildt nok, at det kan komme bag på Dany og co. at Euron kan finde på at komme ind fra højre i et baghold. Det er jo ikke sket før :roll:

Hvad er det for noget dovent manuskriptarbejde? Det er vel fint nok, at man vil "level the playingfield" eller udligne odds'ene for spændingens skyld, men der er presset en halv sæsons plot ned i den sidste halve time af dette afsnit.

Jeg stemmer helt i mht. sæbeopera referencen. Man har igen prøvet at gøre det hele uforudsigeligt, men ift. tidligere handler alle karakterer mere eller mindre out-of-character og fuldstændig hjernedødt, hvis situationen kræver det.

Og apropos out-of-character, så er Tyrion gået fra at være Westeros' smartest-guy-in-the-room til det stik modsatte. Han træffer ikke andet end dårlige beslutninger mere og har ikke gjort det i de sidste 2 sæsoner. God plan at ville tale fornuft, IGEN, med seriens største galning. De gik jo så godt sidste gang. Og gangen før..

Og apropos out-of-character pt. 2. Hvorfor skyder Cercei ikke bare Dany og co. sønder og sammen på stedet? Hun har jo et batteri af Westeros' mest dødbringende præcise våben stående på muren. De burde endda snildt kunne ramme Drogon ude i baggrunden også. Game over!!!

Kunne faktisk godt lide første halvdel af afsnittet, men anden halvdel???? :shock: :shock: :shock: . Noget af det værste, jeg har set i GoT's historie.


Spot on Shiva,

Jeg har tænkt præcis det samme - hvorfor brugte Cersei ikke bare de giga armbrøste, til for det første at pløkke den sidste drage i smadder, og smadre alle på landjorden. Det havde jeg gjort, hvis jeg var hende. Så var det overstået.

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: ons maj 08, 2019 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jep... niveauet er stærkt dalende.

Jeg er pænt træt af to scener i dette afsnit:

Bronn, der på mystisk vis finder Tyrion og Jamie inde i Winterfell
Eurons superarmbrøst, der slagter drager på meget lang afstand

Scener som de to gør grin med seeren. Og det klæder ikke en ellers velskrevet serie som GoT.

Og så undrer jeg mig også over, at de ikke bøffer Drogon med det samme oven i, da Tyrion håbløst går hen mod Cersei for.... ja, hvorfor?

Ellers var mange af tingene sådan set okay. Var vild med åbningscenen og scenerne hvor vi så dem alle fejre for en gangs skyld. Det er sjældent, man ser folk være glade i GoT. Dany ser ud til at blive the Mad Queen. Farvel til Tormund og Samwell Gamgee... Tarwell, undskyld. Akavet sexscene med Brienne og Jamie :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors maj 09, 2019 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding


Håber på at Jon og Dany kommer til at gå all out Targaryen - Hollywood slutning :)


Top
   
Indlæg: man maj 13, 2019 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Iron Man skrev:
Håber på at Jon og Dany kommer til at gå all out Targaryen - Hollywood slutning :)


Well - Dany overvejede det, men det blev "all out Targaryen".

1 drage tilbage, sidste chance for at slippe af med alle loyale til tronen - episk dragesmadder - "Daenerys: I'm not going to stop the wheel I'm going to break the wheel".

Gad vide om nogen fik besked fra Varys omkring Jon. Hvilke vigtige personer ved det ikke i forvejen?


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 8:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s08e05 - "The Bells" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

:jawdrop:

Fuldstændig fantastisk afsnit, som på mange måder var et call-back til de episke afsnit i tidligere sæsoner. Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men det var næppe dette...

Højdepunkter:

- Ømt øjeblik imellem Tyrion og Jamie der sagde farvel til hinanden.

- Dany smadrede HELE King's Landing og stort set alle indbyggere... Hendes transformation til The Mad Queen er komplet! Men ok, hun var også presset... Alle hendes rådgivere, venner og indercirkel-folk er væk, og Jon gad ikke (tante-)-kysse hende... Så hun var lidt bitter... Men at hun var SÅ bitter, var alligevel lidt voldsomt.

- Hold da op Drogon var tilbage i topform! Lidt småfesent at han viste svaghedstegn i sidste afsnit, for så at være totalt overlegen det næste øjeblik... :nono:

- Hold da op, hvor er var King's Landing godt nok en kæmpestor gigantisk by

- Kæmpe optur at se krybet Qyburn blive dræbt af det monster han selv havde skabt

- Farvel til Varys (har altid været en personlig favorit hos mig...). Gad vide hvorfor det var vigtigt at se, at han tog sine fingerringe af...?

- Farvel til Euron Greyjoy (klaphat... føler ikke de fik nok ud af den karakter, fordi han altid bare dukkede ud af det blå, når det var belejligt)

- Farvel til The Hound og The Mountain (episk fanservice at CleganeBowl blev til virkelighed - og poetisk, at The Hounds endeligt, blev ilden)

- Farvel til Jaime Lannister og Cersei Lannister... Faktisk en lidt små-fesen død, for man så jo ikke 100% at de døde, men ok, hvordan kan man overleve at blive begravet under faldende ruiner fra The Red Keep...?

- Utrolligt så meget Missandeis død havde af indflydelse på både Daenerys og Greyworms beslutningsmønstre... Begge lavede KÆMPE dick moves. Først fortsatte Daenerys med at brænde alt ned, inkl. civile, selv efter kirkeklokkerne havde ringet... og dernæst Greyworm, som ikke respekterede våbenhvilen og reelt genstartede kampen på jorden i King's Landing.

- Arya overlever imod alle odds... og forlader King's Landing på Nymeria... en hest (som muligvis er warget af Bran...!?)

- Hvor fanden er Bronn? Og nu er der ingen tilbage til, at give ham Highgarden :bat:

- Mon ikke det bliver Jon der ender på Jerntronen? Han er jo også den retmæssige arving. Dany på 2. pladsen og Gendry på 3. pladsen...

- Hvem dræber Daenerys i næste afsnit? Jon Snow eller Arya...?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 9:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg tror ikke Cersei er død. Der blev ikke dvælet nok ved det og hun er vist nødt til at have en mere opsigtsvækkende død. Død ved bygningskollaps i armene på sin elskede er for godt til hende fornemmer jeg.

Tyrion er da stadig i live til, at give Bronn Highgarden? Hvis ikke Dany når at riste ham for forræderi først.

Jeg tror Jon prøver at slå Dany ihjel i næste afsnit, men tøver hvorefter hun dør ved The Needle.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Mikl skrev:
Jeg tror Jon prøver at slå Dany ihjel i næste afsnit, men tøver hvorefter hun dør ved The Needle.


Og Jon får at vide, at hun bærer hans barn - perfekt bittersweet ending.


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 9:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Missandei sagde "Dracarys" og sådan blev det.

Fuldstændig rabalder-fantastisk afsnit af GoT med så meget smadder, at jeg virkelig blev imponeret over kvaliteten. Mad Dany er fænomenal sammen med Drogon, som - undskyld denne pun - brænder igennem som altødelæggende ildmaskine! Fantastisk, at Dany smadrer alt og alle. Det er jeg ret vild med, at hun gør, faktisk. Grey Worms blodrus er også fantastisk.

Clegane vs Clegane var ren fanservice, men det var fedt. Dejligt at de fik slåsset med hinanden i denne såkaldte CleganeBowl (hold kæft hvor er internettet åndssvagt nogle gange, alting skal have et eller andet fjollet kaldenavn).

Arya gik fra uovervindelig i norden til skrøbelig pige i syden. Det var ret fedt - hun kunne alligevel ikke dræbe Cersei og kom i stedet i klemme i murbrokkerne. Godt lavet.

Nic Costa Waldau vs Pajlau Arsbak eller hvordan hulen engelsktalende udtaler deres navne var fandeme fedt. To danske konger, der fik en fin lille kamp. Dette selvom Euron Greyjoy mest af alt har været en tilbagevendende cameo uden reel magt i serien. Det var fedt at se uanset.

Cersei og Jamie, er de done? I don't know. Og hvad sker der med Jon vs Dany til sidst? Det er sgu svært at sige...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 13:18 
Offline

Tilmeldt: tirs jun 29, 2010 7:50
Indlæg: 60
Mikl skrev:
Jeg tror ikke Cersei er død. Der blev ikke dvælet nok ved det og hun er vist nødt til at have en mere opsigtsvækkende død. Død ved bygningskollaps i armene på sin elskede er for godt til hende fornemmer jeg.

Tyrion er da stadig i live til, at give Bronn Highgarden? Hvis ikke Dany når at riste ham for forræderi først.

Jeg tror Jon prøver at slå Dany ihjel i næste afsnit, men tøver hvorefter hun dør ved The Needle.


This is the ending of GOT

Jon and Dani fighting
Jon nearly kills Dani
Dani reveals she is pregnant
Dani/Drogon kills Jon
Dani gives birth to boy - prince that was promised
Arya kills Dani after birth
Sansa raises boy
Sansa marries Tyrion and takes the throne
Davos becomes hand

The END


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 54 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team