DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:00

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 149 50 51 52 53 54 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 29, 2019 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Én ting er at man er klog nok til ikke at læse denne tråd, men man kan fandme ikke engang gå på Twitter uden at få spoilet hele lortet :lightsabre: :argue: :slap: :wallbanger: :nono: :bat:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2019 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
What a fuckin’ episode! ARYA!!!!!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2019 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Couldn´t see shit. Lys slukket på en vel kalibreret projektor og kunne næsten ikke se en skid, hadede klipningen, forstår dog godt hvorfor. Still damn badass, lidt ambivalent med Arya, knyttet næve og wow, samtidig med en, too easy, and should have been Jon..

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2019 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
MEGA ultra forfærdelig skuffende usammenhængende kulmination på 7 sæsoners opbygning. Var det alt, vi får at vide om Nightking og white walkers? Hvad er deres mål og formål? Hvad vil de med Bran?

Alle hovedspillerne overlever selvfølgelig. :wallbanger:

Vi kan konstatere, at ingen af de levende nogensinde har været i nærheden af en militæruddannelse, for mage til hjernedød strategi, har man aldrig set før på film eller tv. Først ofrer man hele Dothraki hæren uden grund og venter derefter med at sætte dragerne ind, indtil fodtudserne er halvejs løbet over ende :wallbanger: :wallbanger: :

Nightking er heller ikke for skarp. Det var ikke svært for Arya at narre ham og hele den hær, han havde med ud i skoven. De må tage prisen som den dårligste livvagt i Westeros.

Ny rekord i sidste sekundsredninger. Ellers en svær rekord at slå :beerchug:

Hvad fa... laver Bran??? :shock: Warg’er han bare rundt og kigger lidt på landskabet? Han er i sandhed blevet en tåbelig og dybt frustrerende figur.

I forhold til de mange flotte slagscener, som serien tidligere har budt på, var denne virkelig grimt skudt, skamklippet og alt for mørk. (Dothrakiernes angreb med flammende klinger undtaget. Det så godt ud)

GRRM må virkelig sidde og græmme sig over at han ikke har kunnet snøvle sig sammen til at skrive serien færdig. Denne her afslutning er ikke alle tiders mest fantastiske serie værdig.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2019 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Nej man kunne nemlig ikke se en skid. Heller ikke på en god 4K OLED skærm. Den primære grund er HBO Nordics alt for ringe bitrate. Den mørke episode viser virkeligt hvor sølle den er. Det er simpelthen under al kritik.

Det var forbløffende nemt at nedlægge de dødes hær, med belejligt få dødsfald blandt de kendte figurer. Manglede nogle overraskelser, samt at finde ud af hvad helvede Bran går ud på.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man apr 29, 2019 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mikl skrev:
Nej man kunne nemlig ikke se en skid. Heller ikke på en god 4K OLED skærm. Den primære grund er HBO Nordics alt for ringe bitrate. Den mørke episode viser virkeligt hvor sølle den er. Det er simpelthen under al kritik.



Enig. Det er noget bedre på C-More

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs apr 30, 2019 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, det var sgu en mørk omgang, bogstavelig talt.

Jeg er ikke så sur over det med Night King. Han klarer sig via sin kæmpe hær og er dermed blevet så uovervindelig, at han naturligvis ikke tror, at nogen vil angribe ham til allersidst... men den smarte lille pige er bare lidt mere snu. Jeg har faktisk intet imod, at han blev udmanøvreret. Vi så tydeligt, hvor stærk ham og hans hær var, men snuhed ejer han ikke noget af. Det kan jeg godt lide - sådan en ond skabning skal have én fejl et eller andet sted.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 30, 2019 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s08e03 - "The Long Night" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Bah, jeg er sgu lidt skuffet... På ingen måde det episke afsnit jeg havde håbet på. Altså det var stadig seværdigt, men jeg havde forventet et mesterværk når det var Sapochnik der sad i instruktørstolen. Og på historiefortællingsfronten var det også undervældende, at TNK var så nem at overvinde, når der i 7 sæsoner var bygget op til, at det var umuligt. Og så var den militære taktik fuldstændig overdrevet ugennemtænkt... Og så var det sgu lidt fesent, at de fleste hovedkarakter på mirakuløs overlevede pga. sidste-øjebliks-redninger... Øv!

Anyway, der var heldigvis også nogle højdepunkter:

- Nu giver det mening, hvorfor der har været SÅ mange personer der har været stålsatte på at holde Arya i live: Beric Dondarrion, Melissandre, The Hound, The Faceless Man, etc... Arya skulle holdes i live, fordi hun hele tiden har været udset til, at dræbe The Night King

- Den samme kniv som skulle have dræbt Bran, endte med at redde hans liv! Littlefingers valyrian steel dagger, som han gav til den lejemorder der skulle have myrdet Bran, efter han overlevede faldet ud af vinduet. I øvrigt samme dagger som Sam også spottede i en bog på Citadellet.

- Da Melissandre lige satte flammer til alle dothrakiernes arakh-klinger.. WOW! :notworthy:

- Afmagten i ALLES ansigter inden slaget startede var virkeligt vellavet.

- Fed gimmick da de gamle lig blev vakt til live i The Crypts under Winterfell... Effektivt lavet!

- Cersei blev lige forfremmet til END BOSS :lightsabre:

- Daenerys skyder The Night King ned fra hans drage Viserion og rister ham med drageild, hvilket han desværre viser sig, at være immun overfor :shock:

- Jorah Mormont døde imens han udførte sit livs mission: At beskytte sin elskede Khaleesi

- usikkerheden omkring dragernes status er ret spændende, men mon ikke Jons drage overlevede selvom den blev såret? EDIT: Traileren til afsnit 4, bekræfter at Drogon og Rhaegal, er dog sluppet med livet i behold, og meget tyder på, at Viserion døde sammen med The Night King

Deathcount:

    Edd
    Beric Dondarrion
    Lyanna Mormont
    Theon Greyjoy
    Jorah Mormont
    Night King
    Melisandre
    Qhono og 99% af Dothraki-hæren
    99% af Unsullied-hæren

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs apr 30, 2019 10:50, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs apr 30, 2019 10:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Sidstesekundsredninger er det værste ved amerikanske tv-serier. Det er det mest gennemtærskede, irriterende og seer-nedladende træk, når en eller anden lige får reddet sig eller bliver reddet via magi i diverse serier.

GoTs styrke før tv-seriens handling overhalede bøgerne var, at man ikke anede, hvem der skulle dø. Eller hvem der var de reelle hovedpersoner. Eller om nogen overhovedet ville overleve. Lige nu snyder de os gang på gang, da HBO sikkert ikke tør miste flere franchisefavoritter eller hvad sådan noget hedder i marketingtermer.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 30, 2019 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Jeg skulle lige tygge på afsnittet en ekstra gang, før jeg kunne skrive noget her:

Først og fremmest - det var fesent, at TNK skulle dø på den måde - jeg havde hellere set noget mere historie om, hvem han var og hvad det egentlig var, han ville med The Three Eyed Raven / Bran - jeg formoder, at hvis han kunne tage hans magt, så var han uovervindelig, da han altid ville kunne forudse, hvad der ville ske.

Det var for mørkt - det er der slet ingen tvivl om - når jeg engang køber Ultra Super Limited Rare Overpriced 4K Limited Edition boksen, så håber jeg eddersparkemig, at de har fået lavet det rigtigt - HBO bitrate er til at grine af.

Hvem var hærføreren og strategen bag det første angreb? Det var da hul i hovedet at sende så mange mand i den visse død uden at vide, hvad der var derude i mørket? "The Night is Dark and full of Terrors", kommer til sin ret her.

Hvad med den DireWolf? Hvorfor hulan skulle den med? Den har jo ikke en chance, men så fik de jo nemt den animation sparet væk.

Nå - til de positive ting - efter min mening:

Hele stemningsopbygningen de første ti minutter - alle gør det suverænt, tankerne om, hvordan man mon skal dø kører rundt i hovedet på dem alle - nervøsiteten stiger og stiger, inden det går løs.

Hvor var det fedt, at se The Red Lady sætte ild til alle de Dhotraki sværd - men nederen at se dem alle slukke igen indenfor så kort tid.

Jeg elskede scenen med Lady Mormont, der lige skulle gnaskes af den døde kæmpe. Det var desværre nok ikke lige "efter bogen", da han nok bare ville have trampet hende i smadder, hvis han havde adlydt sin leder TNK, og handlet på instinkt om at prygle så mange levende som muligt. Så får hun naturligvis lige stukket ham i øjet, så han dør - det er klart. Rent Hollywood.

Scenerne i krypten - jeg havde håbet på noget mere gore og flere detaljer, men det var alt i alt rigtig fedt lavet.

Da The Red Lady lige minder Arya om, hvem hun egentlig er - No One - Hun kan blende ind, med hvem hun vil - det har hun jo lært - og super fedt, den måde hun afslutter det hele på. Dog kunne jeg godt have brugt mere info omkring The Night King og alle hans kompaner!

Alt i alt:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Godt så - Jaimie Lannister skulle lige have lidt Knight, inden han ville op til sin elskede Cersei.

Og Missandrei skulle da lige miste hovedet også. Jeg håber Greyworm får lov at spidde Cersei, selvom jeg tænker det bliver Arya, der får lov til det.

Dany dør sku nok også snart, og så bliver det Jon, der skulle sidde på tronen, men jeg tror nu egentlig det bliver en sammenblanding af Bran, Arya, Sansa og Jon, der kommer til at herske over "The Seven Kingdoms"

Alt i alt et bedre afsnit, end det forrige, men stadig ikke deroppe, hvor de var før i tiden.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Jeg er indtil videre lidt ambivalent med sæson 8. Jeg føler ikke helt, at jeg er oppe at ringe på så højt et niveau, som jeg kunne have været. De har ellers haft lang tid til, at lave den.

Jeg håber ikke, at alle bare ender med at dø - det virker som en billig afrunding på figurer som vi har fulgt igennem 8 sæsoner.

2 afsnit tilbage og så er det slut :shock:


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 12:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 08, 2008 17:46
Indlæg: 207
Geografisk sted: SydJylland
Jeg er godt nok ULTRA skuffet, so far.
Jeg blev simpelthen nødt til at spole igennem dele af afsnit 4 :|
Og hvordan kan vores helte gang på gang blive overraskede af fjenden, når de som de eneste har "high ground" på grund af dragerne.
Desværre, så har Game of Thrones udviklet sig til at blive mere soap-drama end thriller-fantasy, og det er skisme ærgerligt.

The Last Stark
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Supermikkel skrev:
Og hvordan kan vores helte gang på gang blive overraskede af fjenden, når de som de eneste har "high ground" på grund af dragerne.


Jeg kan heller ikke afgøre om det er "out of character" at Varys og Tyrion" taler om mytteri. Måske er det perfekt in character for Varys, men det skete godt nok hurtigt.

Euron er jo nærmest uovervindelig - eller også er Dany, Tyrion og Jon bare dumb down :(


Top
   
Indlæg: tirs maj 07, 2019 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Synes man skal æde en masse kameler for at købe handlingen i denne sæson. Hvordan fanden kan de skibe gemme sig for en drage, som så bliver henrettet så effektivt? Helt hen i vejret... men trods alt blev der dog dramt en favorit i serien denne gang og på allerværste manér. Det var da trods alt lidt. Det ændrer dog ikke på, at GoT har været stærkt nedadgående i kvalitet efter at serieskaberne selv har skullet lave historien.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 149 50 51 52 53 54 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team