DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 30, 2018 20:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ser folk med på S2? :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man apr 30, 2018 22:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Personligt venter jeg til, at hele sæsonen er frigivet, så jeg kan se de enkelte afsnit lidt tættere på hinanden.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 9:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Mike Haggar skrev:
Personligt venter jeg til, at hele sæsonen er frigivet, så jeg kan se de enkelte afsnit lidt tættere på hinanden.


Samme her. Hader at skulle dikteres hvornår jeg vil se et afsnit.


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 9:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Det kan jeg ikke vente på, så jeg er i gang med sæson 2 og har set de første 2 afsnit. :thumb:

Det er stadigvæk rigtig godt med omend endnu flere plottråde og tidslinier at holde styr på. Det er dog stadig de mere eksistensielle spørgsmål, der gør Westworld interessant og det er meget fedt at få vævet baggrundshistorien for parkens tilblivelse ind.

Seriens styrke er paradoksalt nok også dens svaghed. Jeg er ikke i tvivl om, at det hele er gennemtænkt, men det bliver lige lovligt langhåret ind imellem og ikke alle plottråde er lige interessante, for at sige det pænt. Det gav netop et par "kom nu videre" episoder i sæson 1 og sådan lader det også til at S2 fortsætter. Jeg håber ikke, vi ender ud i en ny gang "Lost", som startede godt og sluttede som noget nonsens.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg venter også til alle afsnit er oppe. Fantastisk serie, men jeg venter.


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2018 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Så fik jeg set sæson 2.

DAMN, den er god. Bedre end sæson 1, men man skal godt nok holde tungen lige i munden for at følge med i den komplicerede historie. Fantastisk serie :thumb:

Har dog lidt svært ved at se at en sæson 3 kan give mening efter den måde sæson 2 slutter på.


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2018 8:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg var egentlig færdig med Westworld, men når jeg rundt omkring hører flere og flere positive ord om denne anden sæson, så bliver jeg da interesseret. Så måske et sommerabonnement på HBO kunne være noget.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar tirs jul 10, 2018 8:52, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2018 8:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er så i modsatte grøft, og tabte meget for serien i sæson 2, som på ingen måde levede op til hverken hype eller personlige forventninger. Der var efterhånden så mange karakterer med i serien, at jeg havde svært ved at finde rundt i hvem der var hvem, hvem der var "menneske", hvem jeg skulle have sympati for, og hvad plottet egentlig i sidste ende var. Fed historie, fedt lavet, men forvirrende på et højere plan.


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2018 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nu hvor alle afsnit er oppe, så burde jeg gå i gang med Westworld S2, men jeg venter lige lidt mere. Alle afsnit af Sharp Objects med Amy Adams skal også være klar 8)


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2018 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
CFN skrev:
Der var efterhånden så mange karakterer med i serien, at jeg havde svært ved at finde rundt i hvem der var hvem, hvem der var "menneske", hvem jeg skulle have sympati for, og hvad plottet egentlig i sidste ende var.


Jeg tror faktisk det var helt bevidst lavet på den måde. Det er ikke en serie man ser med det ene øje på smartphone'en, eller man mens småsnakker med konen.. :D

Plottet synes jeg dog ikke der var nogen tvivl om.


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2018 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Har også afsluttet sæson 2 og det er en blandet pose bolsjer. For det meste giver serien nogenlunde mening og et par af afsnittene er virkelig fremragende.

Min største anke er dog stadigvæk et par uinteressante plottråde, der stikker af til højre og venstre og ikke mindst de 3-4 tidslinier, vi følger henover sæsonen. Det bliver klart efter sidste afsnit, at det er en fuldstændig unødvendig gimmick, som er sat op med det ene formål at storforvirre tilskueren. Fint med lidt flashbacks, tidshop, osv., hvis det bliver brugt intelligent, men her bliver det bare for meget og en gang kejserens nye klæder. IMO giver det mere respekt for manuskriptforfattere og producere, hvis man kunne have bibeholdt mystik og spænding i en lidt mere linær fortælleform... men kræver selvfølgelig også mere talent.

Mht. plothuller skal man forberede sig på at æde et par mammut-store kameler undervejs. Hint! Bernards karakter-arc, motivation og handlinger. :loco:

Slutningen får faktisk samlet overaskende fint op på hele kaos'et, men jeg har også svært ved at se, hvordan denne suppe kan holdes i kog i endnu et par sæsoner. Kan kun anbefales til folk, der var vilde med sæson 1.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn jul 21, 2019 19:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Sæson 3 trailer. Efter en rodet sæson 2, så skal der nok lidt ekstra til at gejle mig op denne, men jeg lader mig gerne overraske :)



Top
   
Indlæg: søn jul 21, 2019 21:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg gik totalt kold i anden sæson og kan ikke rigtigt huske noget af det... den må jo kunne et eller andet, siden den fortsætter.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 22, 2019 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg orker simpelthen ikke mere efter den mildest talt rodede sæson 2, som egenhændigt redefinerede begrebet "convoluted plot".

Ærgeligt, for S1 var interessant nok.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man jul 22, 2019 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Sæson 2 fik mig helt op at køre. Jeg hævede min karakter på IMDb til 10/10 i stedet for sølle 9/10 :lol:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team