DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:41

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn apr 19, 2015 22:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så fik jeg set Daredevil færdig og er fuldstændig blown away. Perfekt skrevet og castet. Den har det hele og lidt til. Tager sig tid til at bygge historie og karakterer møjsommeligt op, og ind imellem at eksplodere i kinetiske voldsudladninger. Flere af de større showdowns er ekvilibristisk filmet og med reference til klassiske actionsekvenser.

Daredevil var en af mine favoritter fra min ungdom. Marvels svar på The Dark Knight. Producerne og manuskriptforfatterne har virkelig nailet karaktererne, miljøet og bagtæppet. Min frygt og skepsis over endnu en mishandling af figuren og hans univers er blevet gjort totalt til skamme.

Sæsonafslutningen er intet mindre end episk underholdning. Gomer Pyle i en 3-afsnits blodrus er et must see :thumb:

Netflix har med denne serie lagt barren langt over et ellers middelmådigt niveau af superhelteserier på the small screen. Det er ikke tit, jeg har den sidste stjerne oppe af hatten, men den kommer her.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man apr 20, 2015 10:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg vil også følge trop og give Daredevil fuld hus! De har virkeligt formået at lave en seriøs serie der giver hele armen fra alle sider. Se den!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man apr 20, 2015 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Så måtte jeg jo også se hvad det nu var for noget.

Min eneste tidligere reference til Daredevil var den ikke helt fantastiske film fra 2003 med Ben Affleck.

Jeg fik set de første 3 afsnit igår aftes, og den er altså virkelig god. Virkelig velproduceret, historie, fede karakterer og en super historie hvor der hele tiden bygges lidt på.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons apr 22, 2015 4:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg ser den godt nok mest af pligt. Den er del af Marvel Cinematic Universe, og Daredevil kommer jo til at være med i The Defenders-miniserien, så man skal jo med på vognen. Jessica Jones-serien med Krysten Ritter håber jeg bliver bedre. De to andre serier, ud over Daredevil og førnævnte, kender jeg absolut intet til, men de skal selvfølgelig også pligtses ;)

Jeg kan nok godt snige mig op på 8/10 på IMDb, hvis den slutter rigtig godt.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons apr 22, 2015 7:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg skulle lige se hvad det var for noget i går aftes, og selvom det var en noget rodet start for folk som mig der ikke er så hjemmevant blandt superhelte, så kan det godt være at jeg fortsætter.

Jeg fik i øvrigt lige en mail om at sæson 2 er bekræftet.

http://seriable.com/daredevil-renewed-for-season-2-by-netflix/


Top
   
Indlæg: ons apr 22, 2015 9:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg skulle lige til, at skrive, at jeg hellere ville æde min gamle hat, end kaste mig over en hel serie med superhelte-tema... Meeeeeen, ImpulzE og Shiva sælger den sgu meget godt!

Hvor meget "superhelt" er der i serien? Er det ligesom i f.eks. Gotham hvor det mest er en setting og en katalysator for "almindelig" drama og konflikter?

(dette er højst sandsynligt dagens dummeste spørgsmål her på DAHF.dk)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 22, 2015 15:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Jeg skulle lige til, at skrive, at jeg hellere ville æde min gamle hat, end kaste mig over en hel serie med superhelte-tema... Meeeeeen, ImpulzE og Shiva sælger den sgu meget godt!

Hvor meget "superhelt" er der i serien? Er det ligesom i f.eks. Gotham hvor det mest er en setting og en katalysator for "almindelig" drama og konflikter?

(dette er højst sandsynligt dagens dummeste spørgsmål her på DAHF.dk)


Bestemt ikke et dumt spørgsmål og synes roligt, du kan tage springet. Daredevil er i høj grad karakter- og dialogdrevet. Faktisk bruger hovedpersonen ikke meget tid i dragten og dragten i sig selv bliver ikke et egentligt tema før til allersidst i sæsonen.

Et eksempel på dette og seriens store styrke er, at manuskriptforfattere og bagmænd har cojones og åndsnærværelse nok til at turde fremstille sæsonens primære bad guy Wilson Fisk/Kingpin (ikonisk Daredevil skurk på linie med Batmans Jokeren) som et sammensat følsomt, sårbart og reflekterende menneske og ikke blot som en stereotyp gangster bully...hvilket han selvfølgelig også er. Derfor rammer hans psykopatiske side og voldseksplosioner seeren med dobbelt kraft.

Dermed ikke sagt, at serien er for alle. Hvis man ikke bryder sig om superhelte, er det nok ikke alverden at hente, uanset hvor karakterdrevet den er. :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors apr 23, 2015 8:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Tak for opklaringen Shiva. Jeg er blevet allergisk overfor superhelte-film (og serier) simpelthen pga. den ufatteligt store mængde der hele tiden kommer, men et eller andet drager mig alligevel til denne serie. Især de 2 x 6/6-karakterer fra jer to. Jeg er stadig i tænkeboks.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 24, 2015 1:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
En forrygende slutning fik den op på et ni-tal :)

Jeg er mega klar på Jessica Jones, de to andre, Defenders og Daredevil sæson 2 :thumb:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre apr 24, 2015 2:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
DeathPosture skrev:
Tak for opklaringen Shiva. Jeg er blevet allergisk overfor superhelte-film (og serier) simpelthen pga. den ufatteligt store mængde der hele tiden kommer, men et eller andet drager mig alligevel til denne serie. Især de 2 x 6/6-karakterer fra jer to. Jeg er stadig i tænkeboks.

Den fik også 6/6 af mig i "anbefal en serie"-tråden. Så en mere til at overbevise dig ;)


Top
   
Indlæg: fre apr 24, 2015 9:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
En forrygende slutning fik den op på et ni-tal :)

Jeg er mega klar på Jessica Jones, de to andre, Defenders og Daredevil sæson 2 :thumb:


Ja, det er sgu en helt Michael Mann-agtig slutsekvens.

Har ingen forventninger til Defenders, men sæson 2 af DD bliver stort.

[Vis Spoiler]
Melvin Potter, der laver dragten til Matt Murdoch er selv en klassisk skurk i Daredevil universet. Han hedder Gladiator og har bl.a. roterende save på armene, så han får måske en større rolle. Desuden tror jeg, at den plotline med Stick bliver central i sæson 2. Manden han sidder overfor til sidst i afsnittet er "Stone", en ninja der er medlem af en lille klan, som beskytter verden mod den store onde ninja-klan "The Hand" (fra f.eks. Wolverine, Electra, osv.). Nobu, den røde ninja, der gik op i røg er fra "The Hand". De kommer helt sikkert væltende i sæson 2. Måske også Electra selv, som er trænet af "The Hand" og i tegneserien blev hyret af Wilson Fisk til at tage sig af Daredevil. Electra blev faktisk nævnt i afsnittet, hvor Foggy og Matt vises i tilbageblik fra Universitetet. De taler om en græsk pige, som Matt havde et forhold til ;)


Har i øvrigt nogensinde oplevet...

[Vis Spoiler]
...en helt, der får flere prygl og må udholde mere smerte end Matthew Murdoch?? Jeg kan også godt lide, at instruktører og forfattere erkender, at han skal bruge flere afsnit på at komme ovenpå igen :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre apr 24, 2015 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Shiva skrev:
Har i øvrigt nogensinde oplevet...
[Vis Spoiler]
...en helt, der får flere prygl og må udholde mere smerte end Matthew Murdoch?? Jeg kan også godt lide, at instruktører og forfattere erkender, at han skal bruge flere afsnit på at komme ovenpå igen :D


Det er bl.a. det og det du også nævnte tidligere med, at manuskriptforfattere & Co. generelt gør alting anderledes og undlader at hælde og kaste alt i den første afsnit - men i stedet for bygger karaktererne op og et suspens op, f.eks. Wilson Fisk og Daredevil-dragten vises først til slut. Det er det der gør serien vinder så meget, for det er ikke bare et endnu en superhelte-tvserie efter en standard skabelon.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 19, 2015 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:

Har i øvrigt nogensinde oplevet...

[Vis Spoiler]
...en helt, der får flere prygl og må udholde mere smerte end Matthew Murdoch?? Jeg kan også godt lide, at instruktører og forfattere erkender, at han skal bruge flere afsnit på at komme ovenpå igen :D


Netop dét faktum får serien til at fungere for mig. Murdoch får enormt mange prygl, og det er rigtigt fedt, at han er en amatør, som gradvist bliver bedre og mere vild. Det hjælper meget på seriens fremdrift.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jun 10, 2015 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så er der allerede nyheder omkring sæson 2. En af aktørerne bliver ingen ringere end Punisher :beerchug:

http://www.gamesradar.com/jon-bernthal- ... edevil-s2/

Det er fremragende nyheder, for i denne eminente rå fortolkning af DareDevil universet, har Frank Castle, efter 2 ikke specielt mindeværdige film, endelig muligheden for at få sit fulde bad-ass potentiale forløst.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jun 10, 2015 23:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Shiva skrev:
Så er der allerede nyheder omkring sæson 2. En af aktørerne bliver ingen ringere end Punisher :beerchug:

http://www.gamesradar.com/jon-bernthal- ... edevil-s2/

Det er fremragende nyheder, for i denne eminente rå fortolkning af DareDevil universet, har Frank Castle, efter 2 ikke specielt mindeværdige film, endelig muligheden for at få sit fulde bad-ass potentiale forløst.


Nice, Shane is back :) Positivt overrasket over sæson 1, så glæder mig...

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team