DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 10, 2015 12:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Billede

10. april går det løs med Netflix' store Marvel-satsning.

Daredevil var altid en af mine favoritter fra min ungdom. Og især Frank Miller perioden og tiden lige efter. Den blinde og forpinte advokat med supersanserne blev filmisk mishandlet i 2003, men det bliver der nu rådet bod på.

Netflix ser gudskelov ud til at gå efter "dark and gritty", som er den helt rigtige indgangsvinkel på figuren og hans "arbejdsområde" i Hell's Kitchen.

Ligner også et konge-cast med bl.a. Scott Glenn som DD's mentor Stick og Vincent D'Onofrio som Kingpin.


_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2015 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Trailer 2

Ser forrygende ud for en gammel Marvel geek :thumb: Ligner alt det Agents of Shield, Arrow, osv ikke er...


_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2015 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Det bliver ikke det samme uden Ben Affleck. ;)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2015 22:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Nej, du har ret. Det bliver svært at overvinde fraværet af denne karisma-tsunami.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2015 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 13, 2009 21:31
Indlæg: 81
Konigsberg skrev:
Det bliver ikke det samme uden Ben Affleck. ;)

Fuldstændig rigtigt, det bliver meget bedre ;) Synes umiddelbart også han er et risky valg til at spille den nye Batman, selvom han dog har rykket sig noget siden, især i projekter som Argo eller Gone Girl. Nå, det blev vist lidt off-topic :)

Mht. til Marvel's Daredevil synes jeg det ser meget interessant ud. Glæder mig til at se hvordan de tackler den mere "mørke" side af Marveluniverset, men samtidig holder det indenfor MCU.

_________________
DK Trailers 2019
DK Trailers 2018


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2015 22:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Shiva skrev:
Nej, du har ret. Det bliver svært at overvinde fraværet af denne karisma-tsunami.

Affleck var ikke fantastisk, men jeg har aldrig forstået at han blev syndebuk for, hvad der bare var, en dårlige film. Serien ser interessant ud. Jeg har netop set sidste afsnit af den underholdende Agent Carter, så jeg er absolut frisk på mere Marvel TV.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2015 23:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Konigsberg skrev:
Shiva skrev:
Nej, du har ret. Det bliver svært at overvinde fraværet af denne karisma-tsunami.

Affleck var ikke fantastisk, men jeg har aldrig forstået at han blev syndebuk for, hvad der bare var, en dårlige film. Serien ser interessant ud. Jeg har netop set sidste afsnit af den underholdende Agent Carter, så jeg er absolut frisk på mere Marvel TV.

Enig. Det var ikke Afflecks skyld. Filmen var bare ringe, slet og ret. Ikke engang Brad Pitt kunne have reddet den hjem.

Agent Carter har jeg luret på et par uger. Når nu den får fine ord med på vejen, skal den have chancen.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons mar 11, 2015 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Shiva skrev:
Agent Carter har jeg luret på et par uger. Når nu den får fine ord med på vejen, skal den have chancen.

Den er aldeles fremragende - og er man til Film Noir, så er der også et par sjove nods.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors mar 12, 2015 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Shiva skrev:
Agent Carter har jeg luret på et par uger. Når nu den får fine ord med på vejen, skal den have chancen.

Den ligger allerede klar på den danske Netflix.
Problemet er bare, at den på en måde hænger sammen med Agents of SHIELD. Den blev send i midseason pausen for AoS, som så lige er gået videre med sæson 2 nu.
Men med det sagt, så kan man sagtens se dem hver for sig. Og Carter er hurtig overstået. Den er kun 8 afsnit lang. Det var dog rigtig fedt, at få lidt historie efter Captain Americas "forsvinden" og se hvad der sker med Howard Stark.

Nå, sorry for off topic

OT: Jeg glæder mig også rigtig meget til Daredevil. Det ser rigtig fedt ud. Og dejligt at de har casted en hvid til at spille Kingpin. Det irriterer mig altid, når de bare skider på oplaget og caster en anden.
At serien foregår i MCU ved jeg dog ikke hvor meget man skal lægge i. Det skulle Guardians of the Galaxy jo også gøre. Det mærker man heller ikke meget til.

Udover serien her, så bliver det også fedt at følge de tre andre karakterer, som får hver sin serie, samt den femte serie, hvor de alle samles i deres gruppe.


Top
   
Indlæg: tors mar 12, 2015 9:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Svendbent skrev:
Shiva skrev:

Udover serien her, så bliver det også fedt at følge de tre andre karakterer, som får hver sin serie, samt den femte serie, hvor de alle samles i deres gruppe.


Ja, det er et ret ambitiøst projekt. De 3 andre karakterer er lidt mere obskure og ukendte. Spændende at se hvad der kommer ud af det. Daredevil er i hvert fald den helt rigtige start og klart det mest spændende bekendtskab. Filmen med Affleck gjorde ikke figuren nogen tjenester på vegne af offentligheden. Den var pivringe skrevet og udført og det selvom man havde valgt de rigtige ikoniske bad guys i form af Kingpin og Bullseye. Et af problemerne var, at de blev fremstillet som rene karikaturer. Electra skulle man også have holdt snitterne fra, når man alligevel ikke ville gå linen ud med hende og køre sporet fra Frank Millers ultra-voldelige Electra saga.

Jessica Jones stødte jeg sjældent på i mine Marveldage, så hende har jeg intet forhold til. Luke Cage sagde mig aldrig noget særligt og hans baghistorie er heller ikke den mest ophidsende. Iron Fist kunne til gengæld godt blive vældig interessant i de rigtige hænder. Vi mangler dælme en mørk og veludført kung-fu serie på TV.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors apr 09, 2015 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så er det i morgen, det går løs på Netflix. De første anmeldelser er inde og det lyder aldeles fremragende...

Creator/executive producer Drew Goddard (“Cabin in the Woods”) serves up a dark, edgy, violent and, at times, gruesome series that has some teeth to it.

At best, Daredevil feels like a pulpier Batman Begins, complete with daddy-issue flashbacks. At worst, it's a much better Gotham.

Daredevil stands alone as an artful, gritty ensemble drama that could elevate the superhero origin story like HBO’s “True Detective” did for the crime procedural.

The pulpy style and brutality (torture is one of Daredevil’s tools) clearly seek a higher sense of realism, which must be balanced against the notion of a blind superhero who can shimmy up walls and whose spectacularly hearing lets him to function, among other things, as a human lie detector. Helpfully, Cox brings the necessary mix of grit and Marvel-esque self-doubts to the dual role.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors apr 09, 2015 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Uhh.. Det lyder sgu godt. Glæder mig til jeg får fri i morgen :P


Top
   
Indlæg: lør apr 11, 2015 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Så de 2 første afsnit i aftes.

Det er en gennemarbejdet og dyster sag, hvor der virkelig er tænkt over karakteropbygning og troværdig baghistorie. Referencerne til Batman Begins er helt tydelige. Alle de rigtige karakterer fra figurens Marvel univers er hurtigt til stede og Hells Kitchen ser ud og føles som håbet. Som historien udvikler sig, kan det blive en super serie at følge.

Super cast so far. Foggy Nelson og Karen Page er spot on.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn apr 12, 2015 9:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Btw. Slutscenen i afsnit 2 er et intenst one-take voldsorgie, der bare er sublimt eksekveret. Tydeligt inspireret af nogle af de klassiske scener af den slags, som f.eks. Oldboy.

Afsnit 3 tilbyder en kandidat til TV-seriernes grummeste selvmord ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn apr 12, 2015 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg så de 3 første afsnit i går aftes - hold da op! Niveauet er høj og en meget anderledes tv-serie end man er vant til, som giver en nogle behagelige/ubehagelige overrasker undervejs. Vildt mange referencer, som Shiva allerede har nævnt. Og serien er virkeligt gennemarbejdet med historien og de leger rigtigt med cinematografien.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team