DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1320 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 28, 2017 15:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Fritte skrev:
Og i kategorien anbefal IKKE en tv-serie: The Mist. Billede

Af de 11 2017-serieproduktioner jeg har set til ende i år, så er The Mist by far den ringeste af dem alle (kun Girlboss var middelmådig, men et mesterværk sammenlignet med denne). Det er ikke bare årets dårligste serie. Det er en af de dårligster serier jeg nogensinde har set! Jeg forstår ikke hvorfor Netflix ville lægge navn til denne, men deres produktioner er jo hit or miss. Jeg håber dog at de flår den af plakaten. De dummeste karakterer, der træffer de dummeste beslutninger. Der er igen likeable person man gider at holde med. Jeg hader dem alle! Mærkelig ting der overhovedet ikke giver mening. Tåkrummende dialog og scener. CG, der ligner noget fra 1995. Bare en lorteserie! Normalt plejer jeg at se et enkelt afsnit eller to inden jeg ditcher en serie, men jeg kunne ikke tro mine egne øjne. Det gik hen og blev en udfordring. En test. En styrkeprøve, hvor jeg i sidste ende kunne komme ud med armene i vejret og sige I DID IT! Jeg overlevede The Mist! Billede

The Mist får The Walking Dead til at ligne Game of Thrones. Hold jer langt, langt væk fra den!

Billede


Synd for dig Fritte. Du får ikke mulighed for at bevise din udholdenhed med endnu en sæson :laugh:

https://dailydead.com/spike-not-moving-forward-with-second-season-of-the-mist-tv-series/


Top
   
Indlæg: tors sep 28, 2017 19:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det er helt sikkert dagens bedste nyhed. :clap:


Top
   
Indlæg: man dec 25, 2017 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Susanne Biers prisvindende miniserie, The Night Manager, kan streames på DR TV. :thumb:

https://www.dr.dk/tv/se/natportieren-th ... anager-1-3
https://www.dr.dk/tv/se/natportieren-th ... anager-2-3
https://www.dr.dk/tv/se/natportieren-th ... anager-3-3

Billede


Top
   
Indlæg: tors dec 28, 2017 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Den her må jeg da lige tjekke ud. Den franske scifi-miniserie, Missions, kan streames på DR TV. :)

Citat:
Den schweiziske milliardær William Meyer drømmer om at landsætte det første bemandede rumskib på Mars. Da skibet når frem, venter der dog Meyer en ubehagelig overraskelse - han er nemlig blevet overhalet af amerikanerne. Men noget er gået galt for Meyers rivaler. Det eneste livstegn er en foruroligende videobesked. Det lykkes Meyers mandskab at finde en overlevende, men han er ikke amerikaner. Han er russer, og han er den første mand, der døde i rummet - i 1967.


https://www.dr.dk/tv/se/mission-s-1-eps ... sions-1-10

Billede


Top
   
Indlæg: tors dec 28, 2017 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Fritte skrev:
Den her må jeg da lige tjekke ud. Den franske scifi-miniserie, Missions, kan streames på DR TV. :)

Citat:
Den schweiziske milliardær William Meyer drømmer om at landsætte det første bemandede rumskib på Mars. Da skibet når frem, venter der dog Meyer en ubehagelig overraskelse - han er nemlig blevet overhalet af amerikanerne. Men noget er gået galt for Meyers rivaler. Det eneste livstegn er en foruroligende videobesked. Det lykkes Meyers mandskab at finde en overlevende, men han er ikke amerikaner. Han er russer, og han er den første mand, der døde i rummet - i 1967.


https://www.dr.dk/tv/se/mission-s-1-eps ... sions-1-10

Billede


Den har jeg snuppet her de sidste 2 dage. Kan klart anbefales.

Introen og musikken er helt i top.

En rigtig god historie hvis man er til Sci-fi med et psykologisk tvist. Høj production value og generelt godt skuespil (når man lige ser bort fra nogle franskmænd som skal spille amerikanere).

Hvert afsnit vare lige godt 20-25 min så de kan sagtens snuppes i løbet af en enkelt aften

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors dec 28, 2017 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det lyder godt, wigant. :thumb:


Top
   
Indlæg: fre dec 29, 2017 0:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Missions startede helt klart ud som et virkeligt friskt pust for mig, men jeg skulle godt nok kæmpe mig igennem de sidste afsnit, hvis handling nok mest fløj hen over hovedet af mig, i takt med at jeg faldt af og blev gradvist mere uopmærksom. Flot er den i den grad, men man skal være vågen, hvis man skal følge med i den sidste halvdel.


Top
   
Indlæg: tirs jan 02, 2018 5:32 
Offline

Tilmeldt: man feb 23, 2009 22:12
Indlæg: 205
https://www.youtube.com/watch?v=e-HhJ5OfLIA

Julefergå er litt sjov :)


Top
   
Indlæg: søn jan 14, 2018 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Nå så kom jeg også "Missions" igennem... korte afsnit og på beskrivelsen super spændende, i praksis mistede jeg desværre mere og mere gejsten for den jo længere igennem de ti afsnit jeg kom. Fra min side er det kun :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
SLET


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 15:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

"Bates Motel"-tv-serien formår at gøre det, som alle de andre origin-horror-film (Rob Zombies Halloween, Texas Chainsaw Massacre: The Beginning, Prometheus, etc.) har knækket nakken på: den fortæller en historie, som man faktisk gider at se.

Man er ikke interesseret i at vide, hvor xenomorpherne og "The Shape" kom fra. Det virker ret unødvendigt og ødelægger magien.

Med hensyn til Norman Bates, så ødelægger det ikke noget, at man kender til hans tid med "Mother", Norma Bates.

TV-serien foregår i nutiden, men er stadig en forhistorie til Alfred Hitchcocks "Psycho", selvom tv-folkene (heldigvis) ikke laver en tro kopi af, hvad der skete i den film. Sæson 5 har mange henvisninger til filmen, men går alligevel sine egne veje. Heldigvis. Og det fungerer 100 %.

Freddie Highmore er perfekt castet som Norman Bates og gør figuren til sin egen og ikke en Anthony Perkins-kopi. Det ville også være en kæmpe fejl, da skuespillerne er meget forskellige i deres måder at gøre tingene på. I løbet af serien følger man Freddie Highmore længere og længere ind i det mørkeste vanvid. Han er lige så troværdig som den flinke og rare Norman som han er som den ret vanvittige Norman/Norma i visse øjeblikke.

Seriens anden vigtige skuespiller er Vera Farmiga som "Mother", Norma Bates. Hun er fuldstændig forrygende i rollen og man køber hende i rollen som den ret overbeskyttende mor, der bare vil det bedste for sin søn, samtidig med at ingen andre end hende må komme tæt på ham. Alle de priser og roser hun har fået for rollen er fuldt fortjente.

Serien er på 50 afsnit (5 sæsoner á 10 afsnit) og fortæller en færdig historie på de fem sæsoner. Da vi havde set det sidste afsnit havde jeg det på samme måde, som når man er færdig med en rigtig god bog og lukker den sammen igen efter man har læst den sidste side. Det er en rigtig god afslutning på en serie, som virker gennemtænkt hele vejen igennem.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
njhansen skrev:
"Bates Motel"-tv-serien formår at gøre det, som alle de andre origin-horror-film (Rob Zombies Halloween, Texas Chainsaw Massacre: The Beginning, Prometheus, etc.) har knækket nakken på: den fortæller en historie, som man faktisk gider at se.


Lyder spændende, men 50 afsnit.... Det kan jeg slet ikke overskue... :(


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 10:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ghost Wars

Billede

Serier fra SyFy er nogle gange sådan lidt nogle serier, der snildt kan gå under radaren. Andre serier som Haven, Warehouse 13 eller Dark Matter er gået relativt under radaren, mens andre, som Stargate og Battlestar: Galactica har været store hits.

En serie, der vist kan kaldes et "sleeper-hit" derovre i USA er spøgelsesantologiserien Ghost Wars, hvis første sæson er kommet på Netflix verden over som en såkaldt Netflix Original. Det er løgn og humbug, men serien er ikke desto mindre værd at se.

Ghost Wars foregår i byen Port Moore i Alaska. Her bor mediet Roman - byens udskud, hvis mor er forsvundet og som ingen kan lide, fordi han påstår at kunne se spøgelser. Det kan han dog også, men han er træt af at være freak og selvom hans spøgelsesveninde Maggie beder ham om at blive, forsøger Roman at tage væk. Uheldigvis sker der et jordskælv i byen, som flækker grænselandet mellem levende og døde, så pludselig bliver Port Moore spærret inde og byens afdøde kommer igen og hjemsøger byen og dens beboere.

Serien er ret god og har faktisk nogle solide skuespillere på rollelisten. Vincent D'Onofrio gør det rigtigt godt som byens præst med langt hår og stort skæg, mens Kim Coates, som man måske husker fra Sons of Anarchy, er blændende som en fisker, der vender tilbage og opdager det hele er sket en lille smule senere end de andre. Roman spilles af canadiske Avan Jogia, og han gør det egentlig okay som Roman, der lidt bliver fanget i noget, som han egentlig ikke rigtigt gider være en del af - for hvorfor skulle man egentlig gide at redde en by, hvor man er udstødt? God er også figuren Landis Barker, spillet af Kandyse McClure. En forsker fra virksomheden Lambda, der er forsker til fingerspidserne og altid leverer gode betragtninger i forhold til de ting, der sker i løbet af serien.

Seriens store stjerne er dog selveste Meatloaf, der spiller figuren Doug. Doug er far til Romans veninde Maggie og er den svorne fjende af Roman. Meatloaf har en meget sær status den dag i dag, og jeg tænkte godt nok, at det var en spøjs mand, de havde fundet til den rolle - og det havde de også. For Meatloafen er ret god som Doug, der er en rigtig mand af byen.

Ghost Wars indeholder 13 afsnit. Hvis der kommer en sæson 2, så skulle den handle om noget helt andet. De 13 afsnit er ganske udmærkede, men du skal nok ikke forvente Breaking Bad-kvalitet. Den kan dog snildt gå, hvis du skal have noget kørende i baggrunden.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn apr 15, 2018 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
I aftes satte jeg mig til at se første afsnit af den nye serie "Killing Eve" på HBO. Med en metascore på hele 83 tegner det virkelig lovende og 1. afsnit bekræfter de fine anmeldelser :thumb:



Killing Eve er i udgangspunktet en spionhistorie, om en MI5 analytiker (Sandra Oh), der kommer på sporet af en ny og (måske) ukendt international lejemorder (Jodie Comer), der går under dæknavnet "Villanelle". Der lægges op til en lækker omgang kattens leg med musen i denne skæve serie, som er fuld af spændende karakterer, vold og respektløs humor. Og så er vores allesammens Kim Bodnia, med en mystisk udefinerbar østeuropæisk accent, med i en central rolle som Villanelle's handler/kontakt. What's not to like?

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: søn apr 15, 2018 17:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det er oprindeligt en BBC America-serie, kan jeg se. Så må jeg kunne se den på YouTube TV. Det må jeg hellere kigge på ;) Den ser interessant ud. Tak for anbefalingen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 288 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1320 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team