DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:56

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
 Titel: Black Mirror
Indlæg: tirs jan 16, 2018 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hvorfor pokker har Black Mirror, af alle serier, ikke sin egen tråd på DAHF? Jeg kan i hvert fald ikke finde den, så here we go!

Billede

Jeg tror ikke, der kan være ret mange her på DAHF, der ikke har set Charlie Brokers mesterlige og ofte dystopiske fremtidsantologi, hvor teknologien påvirker os lige lidt for meget og vores liv derfor ikke kan gå andet end ned ad bakke. Den kan ses på det slemme streamingmedie, :netflix:.

Billede

Jeg er netop blevet færdig med fjerde sæson af Black Mirror, som var en sjov blanding af afsnit, der prøvede forskellige genrer af! Jeg tror, at det var her i fjerde sæson, at jeg første gang så et afsnit, som jeg ikke var så stor fan af. Det var afsnittet Metalhead, som var lidt for eksperimenterende for min smag, men på ingen måde var det et dårligt afsnit.

Jeg vil ikke spoile nogle afsnit fra de næste sæsoner for nogen endnu, men blot liste min indtil videre topliste over afsnit i denne mesterlige britisk-amerikanske antologi, der har haft kendte skuespillere med som John Hamm, Bryce Dallas Howard, Jesse Plemons, Jerome Flynn, Toby Kebbell, Alice Eve, Wyatt Russell og Rory Kinnear.

Min karaktergivning er min egen opvejelse af de forskellige afsnit i forhold til hinanden og dermed sammenligner jeg også sæson 1 og 2 med sæson 3 og 4, som har fået flere penge i produktionskassen, hvilket nogen måske ikke er enige i er et parameter for en god historiefortælling. Det var fandeme ikke nemt, dog, for generelt set holder Black Mirror et mega højt niveau. Jeg fatter slet ikke, hvordan Broker finder på de her ting. Bedst, når man tror, at man ikke igen kommer til at se noget helt unikt i den verden, så kommer bare den næste historie. Black Museum, afslutningen på sjette sæson, er et af de vildeste afsnit, der har været lavet til dato, og det er altså det 19. afsnit i Black Mirror-serien.

Her er min rangliste over episoderne i Black Mirror efter at have set alle afsnit i sæson 1-4 plus julespecial. I toppen er det nødt til at være San Junipero fra tredje sæson, som er det klart mest rørende afsnit, jeg har set af Black Mirror til dato. Mesterligt samspil og kemi mellem de to hovedroller og så går det afsnit bare lige ind i sjælen på mig. San Junipero har også vundet en Emmy - dét forstår man så afgjort godt hvorfor.

Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: San Junipero (season 3)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: USS Callister (season 4)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Hated in the Nation (season 3)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: White Christmas (julespecial)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Be Right Back (season 2)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Black Museum (season 4)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Men Against Fire (season 3)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: White Bear (season 2)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nosedive (season 3)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Playtest (season 3)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Entire History of You (season 1)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shut Up and Dance (season 3)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hang the DJ (season 4)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: National Anthem (season 1)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Crocodile (season 4)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fifteen Million Merits (season 1)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Waldo Moment (season 2)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Arkangel (season 4)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Metalhead (season 4)

Hvad er jeres favoritepisoder?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2018 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Jeg ELSKER Black Mirror... Elsker antologi-formatet og elsker især den der nær-fremtids-dystopi der på yderst realistisk facon gennemsyrer de fleste afsnit. Jeg elsker, at man kan blive blæst så meget bagover, af enkelstående TV-serie-afsnit uden en sammenhængende historie. Der er dog lidt sammenhænge, gemt som easter eggs.

Kvaliteten er SKYHØJ, og langt de fleste afsnit kunne sagtens bære spillefilmslængde

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: White Christmas (julespecial)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Shut Up and Dance, sæson 3
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The National Anthem, sæson 1
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Hang the DJ, sæson 4
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Playtest, sæson 3
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Black Museum, sæson 4
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: USS Callister, sæson 4
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Entire History of You, sæson 1
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: White Bear, sæson 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nosedive, sæson 3
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Arkangel, sæson 4
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Metalhead, sæson 4
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Be Right Back, sæson 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Hated in the Nation, sæson 3
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: San Junipero, sæson 3
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Waldo Moment, sæson 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Crocodile, sæson 4
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Fifteen Million Merits, sæson 1
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Men Against Fire, sæson 3

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors mar 22, 2018 15:36, rettet i alt 3 gange.

Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2018 14:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fremragende serie, som klart fortjener sin egen tråd. Har været hooked lige fra starten af det tårnhøje bundniveau på afsnittene. Alle er yderst seværdige, men flere skiller sig ud pga. ekstrem underholdningsværdi, genialitet eller følelsesmæssig indvirkning.

Her er min top 5 i vilkårlig rækkefølge:

The Entire History of You (Det mest geniale afsnit til dato i al sin grusomme afmålthed og samfundsrelevans)

White Christmas (Afsnit der har hele pakken med en rutsjebane af WTF/twist-and-turn øjeblikke)

Be Right Back (Det følelsesmæssigt tungeste afsnit, der stiller de største spørgsmål om liv og død og ikke så meget om teknologien bag)

San Junipero (Seriens eneste up-beat afsnit, som er nostalgisk og smuk, smuk, smuk på alle leder og kanter. Rammer hjerte og hjerne hårdt og med en gigantpræstation af Mackenzie Davis)

USS Callister (Kan ikke finde ud af, hvor genial den er eller om det er temaet og måden, det bliver brugt på, der vækker euforien?)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs feb 20, 2018 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Black Mirror sæson 4 bliver i øvrigt berørt i et afsnit af podcastserien Binge.

Det afsnit kan jeg kraftige anbefale at lytte til, hvis man er glad for Black Mirror, da værterne og deres gæster får nogle ret spændende snakke om teknologien og seriens opbygning.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 22, 2018 15:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
^ UPDATE
Så lykkedes det også mig, at få pløjet mig igennem samtlige 19 afsnit af Black Mirror...

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 22, 2018 16:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Spændende karakterer, hvor jeg dog kun er lidt overrasket over, at du var glad for Metalhead. Jeg synes uden sidestykke, at det afsnit er det dårligste i serien, da det bare er for weird og ikke er specielt velspillet af hende, der skal bære afsnittet selv.

Til gengæld må jeg sige, at Black Museum er det grummeste afsnit, der er lavet til dato. Er glad for, at du også er fan af det afsnit.

... hvorfor er det egentlig, at du ikke er så vild med San Junipero? 4 ud af 6 er en god karakter normalt, men i Black Mirror-sammenhæng er det jo ret lavt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 23, 2018 9:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan faktisk også godt lide Metalhead fordi det er et ret "simpelt" afsnit uden den store dybde. Blot 45 minutters stigende håbløshed og afmagt, en skøn gang nederen med nederen på.

Jeg genså Hang the DJ igen i sidste uge, for det skuffede mig en smule ved første gennemsyn, og jeg må efterfølgende tilstå, at det er et fedt afsnit.

Jeg synes så til gengæld, at Black Museum afsnittet var lidt for meget af det gode og lidt af en fan service rodebunke uden nogen egentlig pointe...men stadigvæk underholdende.

Et lille problem med sæson 4 generelt er, at ideerne ikke er helt så skarpe som i de første 3 sæsoner og flere af dem, som i f.eks. Crocodile og Archangel, er set i andre afskygninger i tidligere sæsoner.

Nosedive er i øvrigt skræmmende aktuel i Kina, hvor man flere steder har indført et lignende rating system :shock:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre mar 23, 2018 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Spændende karakterer, hvor jeg dog kun er lidt overrasket over, at du var glad for Metalhead. Jeg synes uden sidestykke, at det afsnit er det dårligste i serien, da det bare er for weird og ikke er specielt velspillet af hende, der skal bære afsnittet selv.


Jeg kunne virkelig godt li' Metalhead for stort set de samme grunde som Shiva er inde på... Simpliciteten og bare den barske realitet. Der er stort set ingen forklaring på "hvorfor", det er bare en nedsænkning til helvede. Det ramte mig sgu. Og visuelt, er det også et modigt afsnit med det rå, nedbarberede look (eneste afsnit i s/h). Det fungerede sgu ret godt for mig.

Mike Haggar skrev:
Til gengæld må jeg sige, at Black Museum er det grummeste afsnit, der er lavet til dato. Er glad for, at du også er fan af det afsnit.


Black Museum er et fucking episk afsnit. Virkelig grumt, men med den konstante sorte humor/comic relief som hovedpersonen bringer på banen. Men det er rigtigt, at flere af temaerne er set før, i andre versioner, så det kunne godt minde om lidt "fan service". Men jeg synes nu, at det var tilpas nyskabende til, at jeg var grebet hele vejen. Slutningen var fantastisk!

Mike Haggar skrev:
... hvorfor er det egentlig, at du ikke er så vild med San Junipero? 4 ud af 6 er en god karakter normalt, men i Black Mirror-sammenhæng er det jo ret lavt.


Ja, det undrer faktisk også mig, for det skorter jo ikke på lovprisninger af lige præcis det afsnit, rundt omkring. Jeg ved ikke, måske jeg skal gense det på et tidspunkt, for jeg var som sagt ikke oppe at ringe da jeg så det. Spændende historie, bestemt, men blev ikke blæst væk, som jeg er blevet af så mange andre Black Mirror-afsnit.

Bliver spændende at se, om de kan holde niveauet til sæson 5... :clap: :clap: :clap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 24, 2018 19:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg kunne også rigtig godt lide "Metalhead" simpel historie og sindssyg intenst som samtidig er flot skudt.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre dec 28, 2018 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

I vanlig no-bullshit stil, har Netflix smidt en ny Black Mirror-film, Bandersnatch op til streaming i dag, 28/12-2018 kl. 9.01. Filmen skulle være interaktiv, hvilket lyder som et interessant forsøg.

Nogen der har set den?

Det kribler i mine fingre for, at se den, men jeg er desværre på job og skal direkte videre til julefrokost i aften... ARGH!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 28, 2018 21:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Den når jeg vist først søndag, men spændende! Will Poulter ser sgu ret sjov ud med det udseende.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør dec 29, 2018 7:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Black Mirror - Bandersnatch er en interaktiv film. Be afraid. Skal i igennem alle slutningerne når den op på omkring fem timer.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør dec 29, 2018 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
En sjov ide, men heller ikke meget mere.

Jeg har allerede været igennem et par af slutningerne, men hvis I ikke gider bruge alt for meget tid på den, så kan I læse om dem her.


Top
   
Indlæg: lør dec 29, 2018 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Steen T skrev:
En sjov ide, men heller ikke meget mere.

Men er det ikke stadig bedre end ingen ide, som jeg snildt kunne beskylde den første Netflix sæson for at være ramt af?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør dec 29, 2018 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Mjøh, jeg vil hellere have en velfortalt uoriginal historie som jeg bliver grebet af, end en sjov ide der får mig til at trække på skuldrene.

Men Brooker er bare ved at løbe tør for ideer.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team