DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs okt 23, 2018 1:21

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3248 indlæg ]  Gå til side Foregående 1213 214 215 216 217
Forfatter besked

Hej,

Jeg er ny her på forummet, men håber VIRKELIG i kan hjælpe mig

Jeg har fået købt mig den nye Macbook 13"

Den er så kun med USB-C indgange, nogen der har kendskab til en blu-ray afspiller med USB-C eller andre løsninger på mit problem?

Håber nogen kan hjælpe mig :D

Brugeravatar

Geografisk sted: Metro City
Ja, som Mikl siger, så sker det ofte, at folk opretter sig for at smide links til diverse sider, hvorefter vi aldrig ser dem igen. Beklager mistænksomheden.

Hvis det var et reelt spørgsmål, så kan jeg da i hvert fald svare, at Samlino har en udmærket score på Trustpilot og at de rent faktisk svarer på alle deres anmeldelser. Det er nok for mig til at tro, at de er reelle nok. Spørgsmålet er så bare, om den service, de leverer, er god nok. Det er jo en helt anden snak.

Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V
AndersSV skrev:
Hej,

Jeg er ny her på forummet, men håber VIRKELIG i kan hjælpe mig

Jeg har fået købt mig den nye Macbook 13"

Den er så kun med USB-C indgange, nogen der har kendskab til en blu-ray afspiller med USB-C eller andre løsninger på mit problem?

Håber nogen kan hjælpe mig :D

Velkommen til.

Afhænger nok af, hvad dit specifikke problem er?
Vil du koble din Macbook til en blu-ray afspiller??
Mener du et eksternt blu-ray drev?

Der findes USB-C hubs, som fx har almindelige USB 3.0 porte, RJ-45 port (netværksstik), SD kortlæser, HDMI port osv.
Så kan man vælge en hub der har de porte man skal bruge til netop det man ønsker tilsluttet.

Det overrasker mig dog lidt, at man foretager en relativ dyr investering som en Macbook vel må siges at være, og så først bagefter opdager en så væsentlig ting, som hvilke porte den er udstyret med.

Mvh Michael

Brugeravatar

Geografisk sted: Metro City
Jeg skal desværre ud og investere i en ny Mac. Jeg har indtil nu haft en Macbook Pro fra 2014, som var ganske fremragende, men den virker desværre ikke rigtigt længere. Tror den må have siddet i et el-stik, der har gjort underlige ting ved den, for skærmen vil pludselig ikke starte og maskinen er heller ikke glad for at køre længere. Det virker som om den har fået forkert strøm eller noget, tænker jeg... min kærestes computer havde samme problem med flimrende skærm, dog ikke i samme ekstrem.

Anyway, nu søger jeg hjælp til, hvad bør man købe den dag i dag? Jeg er lidt usikker på, om jeg skal købe en ny Pro eller en Air. Har I nogle anbefalinger, hvis jeg generelt bruger den mest til at skrive på, spille gamle spil fra halvfemserne og måske lidt streaming fra tid til anden?

Brugeravatar

Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg vil anbefale dig en MacBook. Den er let som en Air, men med meget bedre skærm og endnu lettere. Det er en virkelig lækker maskine. Air føles lidt uddateret i sammenligning. MacBook opfylder fint de behov du beskriver.

Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
MacBook Pro er ellers mega lækker i de nyeste udgaver. Størrelsen har de haft i et stykke tid, så måske er det det samme som den fra 2014? Min kammerat har netop lagt 21 lange for en ny maskine, og den er godt nok fræk. Han havde også haft den samme MacBook (første model med unibody) i velsagtens ti år, så det fortjente han sgu os'.

Jeg har selv en 27" iMac fra 2017 med alle opgraderinger, og udover iMac Pro er det selvfølgelig det bedste ;)

Brugeravatar

Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg har en 27" iMac på arbejdet, også fra 17. Det er en drøm af en maskine. Fantastisk fed.

Privat har jeg en 15" MacBook Pro, også fra 17. Jeg er lidt mere mellemfornøjet med den. Ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om Touch Bar'en. Jeg har ikke helt vænnet mig til den selvom jeg efterhånden har haft den i et år. Jeg synes også batteritiden kunne være bedre. Der er problemer med keyboardet ind imellem, men det skulle være forbedret med den nye generation. Til sidst synes jeg 15-tommeren er lidt for stor at sidde med i sofaen og på skødet - men det kan den jo ikke gøre for, jeg kunne bare have købt en mindre.

Min kone bruger min gamle 13" Air som er fra 2012. Det er en utroligt holdbar og robust maskine. Den kører ufortrødent i dag og performer helt glimrende til hendes lette behov selvom den er 6 år gammel. Det eneste vi har skiftet er batteriet. Det er kram!

Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Min mors Air, vist nok fra 2011, kører også fint i dag, selvom skærmen er møgbeskidt og hun kategorisk afviser samtlige software-opdateringer ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3248 indlæg ]  Gå til side Foregående 1213 214 215 216 217

Alle tider er UTC+02:00