DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 30, 2024 5:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jul 09, 2012 16:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Big Lebowski er for mig en film, som det bare er übertrendy at være vild med. Lidt ligesom dengang, hvor man SKULLE falde på røven over alt hvad Tarantino rørte ved. The Big Lebowski er så absolut en god film, men jeg forstår nok aldrig hvorfor den er forblevet så trendy blandt "filmelskere".


Hvad så med os der rent faktisk FALDTE på røven over QT uden at det var påtaget, men af ren og skær filmglæde ;)

(Og det er fortsat frem til men ikke med traileren til Django Unchained)


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2012 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Man kan sagtens være fan af Tarantino, for det er ikke hvad jeg anfægter. Jeg anfægter som sædvanlig bare den utrolige hype over film, der helt sikkert er gode, men ikke nødvendigvis er nogen åbenbaring for ALLE filmelskere. Bare inden folk kommer med høtyve og fakler, så vi ikke får en Winding-Refn/Drive situation over, at jeg opponerer mod hippe trends, der dækker over ordinære film.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2012 17:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
DeathPosture skrev:
Naiera skrev:
Ser folk bare ikke The Boat That Rocked som en komedie?!

Jeg ser den som en komedie. Sjov ja, men ikke top 25 værdig IMO.


Du tager fejl :P

Det er ikke tilfældigt at det er min toer. Det er selvfølgelig en meget subjektiv vurdering, men jeg mener at den er genial, og at dét burde være åbenlyst for de fleste.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2012 19:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Man kan sagtens være fan af Tarantino, for det er ikke hvad jeg anfægter. Jeg anfægter som sædvanlig bare den utrolige hype over film, der helt sikkert er gode, men ikke nødvendigvis er nogen åbenbaring for ALLE filmelskere. Bare inden folk kommer med høtyve og fakler, så vi ikke får en Winding-Refn/Drive situation over, at jeg opponerer mod hippe trends, der dækker over ordinære film.


Jamen vi er såmænd helt enige, Woody ;)


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2012 9:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 23, 2011 23:03
Indlæg: 141
Jeg tror lige jeg vil blande mig også..

Men jeg tror jeg vil starte med at rose DP for et rigtig fint stykke arbejde. Personligt er det en fornøjelse at være en del af en liste og se den blive præsenteret på flot vis.
- at der så skal gå smagsdommeri i den; - ærgerligt!

Personligt var det ikke svært at finde 25 komedier/sjove film for mit vedkommende. Og come-on det har i andre jo garanteret heller ikke haft svært ved, hvis i skal være helt ærlige.

Jeg er ikke enig i den endelige liste - for den matcher ikke min personlige. Længere er den vel ikke?! - men at skræppe op om at den ene og den anden ikke er en rigtig komedie/sjov film og at der mangler de rigtige komedier fra dengang sort/hvid-glid-i-banan-skræld-var-sjovt, tendenserer vel snart til noget der foregik på grøn stue..

Listen er jo et rigtig fint udtryk for vores(os der deltog) samlede input til en sjov film. Jeg er sikker på at med de mange kompetente film-connoisseurs der har deres daglige gang herinde og som har givet deres stemme til kende, så er der 25 fuld-gode komedier på den liste og så er det bare at plukke, hvis der er nogen man ikke har fået set!

_________________
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2012 12:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre dec 14, 2007 9:55
Indlæg: 223
Geografisk sted: Nørresundby
Konigsberg skrev:
Big Lebowski er for mig en film, som det bare er übertrendy at være vild med. Lidt ligesom dengang, hvor man SKULLE falde på røven over alt hvad Tarantino rørte ved. The Big Lebowski er så absolut en god film, men jeg forstår nok aldrig hvorfor den er forblevet så trendy blandt "filmelskere".


+1

_________________
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2012 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
"Has it ever occurred to you that instead of, uh, you know, running around, uh uh blaming me, you know, given the nature of all this new shit, you know, ih-ih-ih-ih, this could be, you know, a-a-a a lot more uh, uh, uh, uh, uh, uh, uh, complex, I mean it's not just, it might not be just a simple, uh, you know?"





Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2012 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Det er altid lidt svært, når man skal definere genrefilm.
Hvad er en ren genrefilm?

Er Scorseses mesterværk 'The King of Comedy' en ren komedie?



Den rummer både tragiske og komiske elementer - så den er lidt svær.
Men det er en film, jeg har set rigtig mange gange, igennem årene.
Én af De Niros flotteste præstationer, efter min opfattelse.


Top
   
Indlæg: tirs jul 10, 2012 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg har slettet mit indlæg, da DeathPosture mente, at retorikken var for hård. Jeg beklager meget, hvis jeg har stødt nogen. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Senest rettet af Montag451 ons jul 11, 2012 16:32, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jul 11, 2012 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 23, 2011 23:03
Indlæg: 141
Konigsberg skrev:
alphatorres skrev:
Jeg tror lige jeg vil blande mig også..

Lad nu være med at blive ramt af debatallergi. Jeg synes sagtens man kan debattere for eller imod listens udfald. Det ændrer ikke på resultatet, men debatten er da interessant - om du kan lide den eller ej. Alt andet er form uden indhold og det vil kun gøre dahf til et kedeligt sted, at opholde sig for filmelskere.


.. og det man siger er man selv ;)

Man skal da debattere. Og det syntes jeg også de fleste gør.
Mit input handler som sådan bare om at gå efter en højere fællesnævner, fremfor at "argumentere" for at formen/listen er for dårlig..

_________________
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster


Top
   
Indlæg: ons jul 11, 2012 14:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg har slettet mit indlæg, da DeathPosture mente, at retorikken var for hård. Jeg beklager meget, hvis jeg har stødt nogen. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Senest rettet af Montag451 ons jul 11, 2012 16:32, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jul 11, 2012 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Konigsberg skrev:
Nu brugte du jo selv ord og vendinger som smagsdommeri og "længere er den vel ikke" og det synes jeg ikke bidrager positivt til nogen debat.


Så lad os prøve noget andet, og vende tilbage til noget filmdebat.

Hvordan ser din Top 25/10/5 ud Konigsberg?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 11, 2012 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
DeathPosture skrev:
Hvordan ser din Top 25/10/5 ud Konigsberg?

Jeg fik ikke lavet en, men er skam helt fint repræsenteret med tolv-femten af mine 25 i top 50. Jeg kunne godt have brugt mere Woody Allen, men er godt klar over, at den gode Konigsberg deler vandene.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2012 13:12 
Offline

Tilmeldt: tors jul 05, 2012 10:40
Indlæg: 58
Geografisk sted: København
Flot arbejde!

Savner Planes, Trains & Automobiles i Top 50. Det har den sgu fortjent. Det er en god gammeldaws komedie, hvor man slår sig på lårene og tisser af grin.

Jeg er i øvrigt enig i, at der er andre komedier, som er mere underfundige.


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2012 14:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
troubadouren skrev:
Flot arbejde!
Takker!

troubadouren skrev:

Savner Planes, Trains & Automobiles i Top 50. Det har den sgu fortjent. Det er en god gammeldaws komedie, hvor man slår sig på lårene og tisser af grin.
Enig! Den landede i øvrigt på plads # 59 :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team