DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:54

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 29, 2017 11:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Citat:
I fem afsnit fortæller frontfiguren for et af danmarkshistoriens populæreste orkestre for første gang sin version af bandets historie – krydret med de store og særlige sange.

Spil ’Den røde tråd’, ’Hvalen Valborg’, ’Midsommersangen’, ’Vuffeli vov’ eller ’Sexchikane’, for blot at nævne et par af klassikerne, og det sætter tanker eller følelser i gang hos de fleste. Få danske orkestre kan bryste sig af sangtitler fra flere årtier, som både børn og voksne kan synge med på den dag i dag. Men Shu-bi-dua kan.
Fra 1973 til 2011 var Michael Bundesen stemmen i Shu-bi-dua, fortælleren, sangeren, samlingspunktet for Danmark, danskerne og deres kæmpe publikum. Bandet startede som en tilfældighed, en slags leg. Det udviklede sig til hårdt arbejde med ego’er, der stødte sammen, men også utallige sange, som for altid binder danskerne sammen. Hele eventyret sluttede dog brat i maj 2011, da Michael Bundesen blev ramt af to kraftige hjerneblødninger.



LINK

Jeg er halvvejs i 5. og sidste afsnit af Michael Bundesen-podcasten Ærligt talt . Det er Bundesens personlige ven, Dan Rachlin, der har tilrettelagt. Jeg har det ret stramt med Rachlin, men heldigvis er han knap så irriterende som normalt her, og lader Bundesen tale det meste af tiden. Det bliver lidt rygklapper-agtigt fra tid til anden, og der stilles ikke et eneste kritisk spørgsmål, men bortset fra det, er det ganske informativt og underholdende, og proppet med sjove anekdoter.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 29, 2017 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg havde faktisk kig på den, men nu er jeg måske lidt mere lunken over for den. Tak for info!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team