DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man jul 10, 2017 15:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Danmarks vel nok mest kendte podcast om film. Der nørdes virkelig igennem her, hvor der i de forskellige formater fokuseres på forskellige emner indenfor film, og filmrelaterede issues. Der deepdives og analyseres på enkelte film (After Dark), der laves gennem-argumenterede Top-lister, alle nye biograf-titler anmeldes (Cinemajour) og der laves tema-podcasts om alverdens spændende (og knap så spændende) film-emner + alt muligt andet.

Der er som regel mindst 2-3 værter med i hver podcast, og det er for det meste nogle ret interessante mennesker, der virkelig har noget på hjerte og er gode til, at formidle.

For det meste er det en spændende, interessant og til dels sjov podcast, men jeg har nogle gange lidt udfordringer med især stifter Casper Christensen der kan virke ret bedrevidende og nedladende, og det er lidt ærgeligt, for han er virkelig et orakel indenfor film, og det projekt med Filmnørdens Hjørne som han har fået stablet på benene, er utroligt imponerende.

filmnoerden.dk/alle-podcasts

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs jul 11, 2017 15:25, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs jul 11, 2017 10:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Filmnørdens Hjørne er bedst, når de laver deres After Dark-specials og barberer en enkelt film igennem, f.eks. The Dark Knight eller Jaws. Det er de gode til, og det er nu en fornøjelse at høre stolpe op og stolpe ned om én bestemt film! :)

Deres CinemaJour-programmer, hvor de anmelder nyeste film er såmænd også ret gode. Til gengæld er podcastne enormt lange og ja, Casper Christensen er nogle gange lidt for meget selvfed, men mon ikke mange anmeldere bare føler sig lidt klogere end alle os andre. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jul 11, 2017 11:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
og ja, Casper Christensen er nogle gange lidt for meget selvfed, men mon ikke mange anmeldere bare føler sig lidt klogere end alle os andre. :)


Tjah, jo, det har du nok ret i. Men jeg synes nu især, at CC er lidt for frisk til, at nedgøre andres smag, og det er efterhånden blevet standard for ham, at sable film som alle andre er glade for "bare fordi han kan". Det er lidt ærgerligt.

Og så er jeg især træt af, når han skal irettesætte hans medværter live on air, og især den ellers sympatiske Niels Paridon har været udsat for nogle deciderede nedladende Casper Christensen-udtalelser igennem de seneste års tid. Det er tåkrummende, at de ikke tager den slags off the air.

Men bortset fra det, er der også meget godt at komme efter, og jeg lytter stadig med på det meste de udsender. :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 11, 2017 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Vi er skam helt enige, min kommentar sandelig ikke for at snakke Christensen op! :)

Det er faktisk blot en fornemmelse jeg har, nemlig at mange anmeldere, der bliver lidt kendte, har en tendens til bedrevidenhed. Det bliver aldrig en kvalitet at nedgøre andre folks smag og ja, det med at belære andre on-air, det er simpelthen ikke specielt charmerende...

Niels Paridon er i øvrigt klart min yndlingsanmelder på podcasten. Han fremstår reelt sympatisk.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jul 11, 2017 12:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:

Niels Paridon er i øvrigt klart min yndlingsanmelder på podcasten. Han fremstår reelt sympatisk.


Enig. Og så er han gode venner med vores egen Buck Rogers :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 13, 2017 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Der er nogle virkelig fede afsnit imellem og senest den om Michael Bay, som helt uventet var virkelig interessant og underholdende. Jeg kan godt lide Jesper Laursen og de humoristiske twist, han ind imellem giver sine pointer. Paridon er også god.

Men...De FH podcast er bare laaaaaaaaange som ind i helvede, så i den forbindelse er Soundvenue Filmcast pod'en langt skarpere skåret og ligeså kompetent håndteret.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors jul 13, 2017 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Der er nogle virkelig fede afsnit imellem og senest den om Michael Bay, som helt uventet var virkelig interessant og underholdende. Jeg kan godt lide Jesper Laursen og de humoristiske twist, han ind imellem giver sine pointer. Paridon er også god.

Men...De FH podcast er bare laaaaaaaaange som ind i helvede, så i den forbindelse er Soundvenue Filmcast pod'en langt skarpere skåret og ligeså kompetent håndteret.


Kunne du lokkes til at skrive om Soundvenues podcast? For jeg kunne også godt tænke mig at høre nogle lidt kortere podcasts, så jeg ikke falder i søvn efter to timer Filmhjørne.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jul 13, 2017 13:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Shiva skrev:
Der er nogle virkelig fede afsnit imellem og senest den om Michael Bay, som helt uventet var virkelig interessant og underholdende. Jeg kan godt lide Jesper Laursen og de humoristiske twist, han ind imellem giver sine pointer. Paridon er også god.

Men...De FH podcast er bare laaaaaaaaange som ind i helvede, så i den forbindelse er Soundvenue Filmcast pod'en langt skarpere skåret og ligeså kompetent håndteret.


Kunne du lokkes til at skrive om Soundvenues podcast? For jeg kunne også godt tænke mig at høre nogle lidt kortere podcasts, så jeg ikke falder i søvn efter to timer Filmhjørne.


Bestemt :thumb:

Værten er Martin Bunk, der er filmredaktør på DR K. Hans to medværter og anmeldere er som regel Soundvenues filmredaktør Jacob Ludvigsen og filmanmelder/skribent/fotograf Lise Ulrich. Det er en ret stærk og kompetent trio med en god kemi.

Stilen er noget anderledes end hos FH. Knap så meget slapstick, indforståede jokes og selviscenesættelse, men mere lun og underspillet. Frem for alt er den som tidligere skrevet meget skarpere skåret. Alle afsnit varer under 1 time og skabelonen er nogenlunde den samme hver gang:

En kort intro
Hvad har anmelderne set af film og serier i den forgangne periode, som man enten vil anbefale eller advare imod.
2-3 film/serier der anmeldes i dybden
Et tema (En instruktør, Cannes, Netflix, CGI, o.lign.)
En filmquiz
En ultrakort tale til nationen fra hver af de to anmeldere.

Prøv et par stykker. Hjemme hos mig passer et afsnit lige nøjagtigt med en tur rundt med plæneklipperen. :beerchug:

http://soundvenue.com/podcasts/soundvenue-filmcast

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team