DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er ons maj 15, 2024 22:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons sep 12, 2007 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Staermose skrev:
Chewie skrev:
Hvad koster det egentlig at få udført sådan et job, Staermose?


Det er på et model til model basis. Havde jeg vidst hvor meget det krævede at få Ripley pæn så havde jeg sat en højere pris. Så'n kan det gå. Ikke alle modeller er lige nemme at gå til.
Tag nu din Millennium Falcon f. eks. Den er fra AMT og ligner kun overfladisk falken. Skal den ligne meget, bliver det meget dyrt da der skal købes mange opgraderings sæt ind til den. Og den vil stadig kun være "lige ved og næsten". Hvis du omvendt havde købt Falken fra Fine Molds var det en anden snak. Den er en smule mindre (ikke meget). Men den er mere nøjagtig og en del dyrere. Den har bla. ca 700 dele flere end AMT versionen. Men da der ikke skal købes så meget ekstra ind vil den i sidste ende blive pænere og billigere. Derfor er det på et model til model basis. Jeg skal vide hvad der skal bygges og i hvilket omfang at en model skal opgraderes før end jeg kan give en pris.

Men hvis du har noget du skal have bygget så bare send en PB så tager vi den derfra.

Anede mig nok... Og meget forståeligt. :)

Ja, min Falcon er ikke super-gennemført, det kan selv mine amatørøjne se - desuden er der flere ting som skalamæssigt ikke hænger sammen. Den er lidt for "tyk" i sidepanelerne bla.
Fik dem foræret i tidernes morgen af min far - og har bare samlet støv i en årrække nu... :)

Men lad os se, det er ikke aktuelt at få bygget noget pt. - men rart at vide hvor jeg kan henvende mig. :)

Nå, men tilbage til Ripley-modellen:
Hvordan laver du f.eks. rust-detaljer, slidtage-detaljer o.lign. på selve basen?
Jeg bliver altid imponeret når jeg ser den slags detaljer på sådanne modeller...

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Chewie skrev:
Hvordan laver du f.eks. rust-detaljer, slidtage-detaljer o.lign. på selve basen?



Basen er først blevet spraymalet mat sort. Her kan der sagtens bruges en alm. sort mat spay dåse som dem de har i Bilka.
Oven på der har jeg med maling fra Games Workshop først airbrushet et ujævnt lag af Boltgun Metal (en mørk sølv metallic). Og dernæst det samme med Tin Bitz (en meget mørk brun/bronze metallic).
Oven på det har jeg enkelte steder penselmalet med en "Wash" af Scorched Brown (samme farve som mørk chokolade). En "Wash" er bare en farve der er tilført en fortynder, i dette tilfælde vand. Og her har jeg brugt forholdet ca. 1-6. Det gør at man før en meget tynd maling der nemmere løber ind i alle kroge af modellen. For at sprede den mere ud fik den efter påførsel luft fra min kompresser så den flød mere mere tilfældigt. De samme blev gjort med Chaos Black (mat sort).
På de to lange slanger kom der en wash af Bleached Bone (lys beige/sand). Rust detaljerne er en lidt tykkere wash der bare er malet på med pensel. Også lidt tilfældigt hvor jeg nu lige synes der manglede lidt ekstra farve.
Afslutningsvis er der sat lidt decals på for at skabe lidt stemning. Der er selvfølgelig skjult et "42" et sted ;)

Håber det hjalp lidt.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Ha ha, du får det til at lyde så enkelt, Staermose.

Jeg er dybt imponeret - så ved ikke hvad jeg bliver når du begynder at smide billeder op af Ripley...

Lidt OFF-TOPIC:
Fandt lige denne Millenium Falcon. :shock: Der er noget mere stil over den, end der nogensinde vil kunne komme over mit kit. Imponerende, må jeg sige... :)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Kanon arbejde med basen, jeg er helt vild med den :shock: :thumb:
Jeg skulle da have vidst at du havde så stor talent inden for model painting, jeg kunne sikkert have fået nogle af de andre model kits jeg har lavet bedre ;) :D

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius

DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Chewie skrev:
Lidt OFF-TOPIC:
Fandt lige denne Millenium Falcon. :shock: Der er noget mere stil over den, end der nogensinde vil kunne komme over mit kit. Imponerende, må jeg sige... :)


Ja, det er Tims. Han er en fantstisk bygger. Har er i Canada i øjebliket og er ved at lave Special effects til en film. Der findes dog en der er mere imponerende. Den står i Viborg. Morten der har lavet den var konsulent for Master replicas da de skulle have lavet deres.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Staermose skrev:
Ja, det er Tims. Han er en fantstisk bygger. Har er i Canada i øjebliket og er ved at lave Special effects til en film. Der findes dog en der er mere imponerende. Den står i Viborg. Morten der har lavet den var konsulent for Master replicas da de skulle have lavet deres.

Okay - den gad jeg godt se billeder af. :o

Hvor der dog mange talentfulde mennesker derude... Fantastisk. :)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 16, 2002 1:01
Indlæg: 824
Staermose skrev:
Det er på et model til model basis.


Er det kun plastic du samler/maler, eller er du også interesseret i f.eks. metalfigurer?

_________________
"Deus lo volt!" - "God wills it!"


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 15:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
DamseSenior skrev:
Staermose skrev:
Det er på et model til model basis.


Er det kun plastic du samler/maler, eller er du også interesseret i f.eks. metalfigurer?


Det kommer helt an på hvad det er for nogen. Jeg ville da være interessert i Andrea figure eller lign. Men jeg gider ærligt talt ikke at male en hel Warhammer hær ;) Send mig en PB om hvad du har i tankerne

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 16:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Chewie skrev:
Okay - den gad jeg godt se billeder af. :o


Here U go
http://m-moeslund.dk/

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 19:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Tricks of the trade
Heunder der der et udvalg af de værktøjer jeg primært bruger nå jeg skal lave en model. Derudover bruger jeg også en dremel, en airbrush og en gammel hårtørrer. Plus diverse andre underlige småværktøj.

Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: ons sep 12, 2007 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Her er lige en lille billede serie over hvordan jeg maler en effekt. I dette tilfælde er det skiltet til kittet det gik ud over. Jeg limede først en plast pind fast bag på med CA lim. Dette gør det nemmere at håndtere.
Billede Billede


Så blev det malet med sort mat maling fra spraydåse
Billede Billede

Derefter fik det en række Wash med forskelige farver. Tre metallic, en grøn og en sort. Til sidst fik den lige en let drybrush med en lys sølvfarve. Og sidste billde, hvordan den ser ud sammen med basen.
Billede Billede Billede Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: tors sep 13, 2007 12:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 16, 2002 1:01
Indlæg: 824
Staermose skrev:
Det kommer helt an på hvad det er for nogen. Jeg ville da være interessert i Andrea figure eller lign. Men jeg gider ærligt talt ikke at male en hel Warhammer hær ;) Send mig en PB om hvad du har i tankerne


PB på vej!

I øvrigt ser det sløj ud med guitarstrenge - vi er helt holdt med at spille :( - Men du er ikke glemt! :thumb:

_________________
"Deus lo volt!" - "God wills it!"


Top
   
Indlæg: fre sep 14, 2007 9:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Jeg ligger md influenza, så opdateringerne bliver lidt mere spredte de næste par dage desværre.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: fre sep 14, 2007 18:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
God bedring, Staermose. :)

Jeg kan ikke finde Moes Falcon på hans site - har du et direkte link måske?

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: fre sep 14, 2007 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 29, 2003 1:01
Indlæg: 1169
Geografisk sted: Øster Tørslev
Chewie skrev:
God bedring, Staermose. :)

Jeg kan ikke finde Moes Falcon på hans site - har du et direkte link måske?


Før musen henover "O"et i MOES allerøverst..! ;)

Respekt til dem der har tålmodigheden - det gælder også dig, Staermose..! Og god bedring herfra også..! :beerchug:

_________________
"They say everyone gets 15 minutes of fame. What they don't tell you is that 12 of those minutes is a rectal exam."


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team