DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 23, 2009 15:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Ja, de AM lommer ser ud til at være praktiske. Jeg kan især godt lide, at lommerne ser ud til at være tilpas brede, så man kan folde covers på ryggen langs en af de eksisterende folder (dejlig skånsomt!):
Billede

Hensigten er nok, at lommerne skal monteres i ringbind, men der er vel ikke noget i vejen for at anbringe dem i en kasse i stedet for, hvis man finder en med de rette mål. Der findes jo et utal af billige opbevaringsæsker efterhånden (fx i Ikea).


Top
   
Indlæg: man nov 23, 2009 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 08, 2002 2:01
Indlæg: 503
Geografisk sted: Crystal Lake
Silver Surfer skrev:
Det ligner at lommerne skal sidde i en A5 mappe, men det må vi se på når de ankommer. :)


Det tror jeg at du har ret i ...... jeg har selv på et tidspunkt ledt efter noget tilsvarende, og disse er de eneste, som jeg synes lever nogenlunde op til mine (og dine) krav - den eneste hage er jo så "A5-størrelsen" omend at det er en individuel vurdering!

Jeg kom aldrig videre end til "overvejelses-stadiet", så det bliver interessant at høre din mening, når du modtager dem!

_________________
Peter


Top
   
Indlæg: man nov 23, 2009 16:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Glæder mig også til at høre din dom.

Hvis det er brugbart, så tror jeg lige jeg napper nogle stykker også.

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: man nov 23, 2009 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jun 12, 2007 19:04
Indlæg: 355
Geografisk sted: DK
Jeg bruger nogle lommer der hedder Bantex

lommen hedder 2063-08 PP

10stk koster 30,-

de er lidt dyre end almindelige A5 lommer, men kvaliteten er 25x så go

Hilsen Mr. X

_________________
DVD + Blå = 1900+


Top
   
Indlæg: tors nov 26, 2009 20:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Så har jeg fået mine dvd lommer og har også været nede og købe et par mapper.

Jeg valgte at købe lommerne hos burnalot. Dem har jeg gode erfaringer med.

Lommerne, som kan tage et cover og to disk, er dejlige kraftige og de ser solide ud. Bagsiden er foret med noget filt agtigt noget for at beskytte disken/diskene. Fint nok og helt sikkert godkendt. Lommerne skal sidde i en A5 mappe og her er det vel et spørgsmål om penge eller smag hvad man vælger for udvalget er stort. Fra de helt billige mapper og op til rene lædermapper.

Jeg valgte nogle Bantax dvd ringbind til 60kr stykket. Men de ser også godt ud.
Nu er der bare tilbage at få cover og disk over i mapperne. Puha!
:)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors jan 14, 2010 17:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Hiver lige denne tråd frem igen

Har lige været i TP Musik markede.

De havde nogle dvd mapper med plads til både dvd og cover

Der er plads til 32 film pr. mappe og de koster 30 kr stk eller 5 for 100 kr

Billede

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: lør jan 16, 2010 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Tak for tippet. Den ville jeg gerne checke ud, men hvilken TP var det (Århus, måske?)? På Roskildevej havde de desværre ikke denne vare, og kendte intet til den.


Top
   
Indlæg: lør jan 16, 2010 18:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
hitchcock.dk skrev:
Tak for tippet. Den ville jeg gerne checke ud, men hvilken TP var det (Århus, måske?)? På Roskildevej havde de desværre ikke denne vare, og kendte intet til den.


Ja, det var i Århus.

Til orientering står der Virgin Mega Store på den og 6,99£

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: ons mar 17, 2010 16:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Jeg har kig på AM-lommerne til opbevaring af mine snart 700 dvd'er. Men hvad putter i lommerne i? Jeg ville foretrække noget arkivskuffevæsen eller æsker i en Ikea Billy-reol, men hvad passer de lige ned i? De er jo bredere end en dvd-case med hullerne til ringbindsopbevaring i siden.


Top
   
Indlæg: søn jul 04, 2010 16:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Nu er jeg gået i oprydnings mode og skal bruge en kuffert til 1000 skiver. Men jeg kan dæleme ikke finde den på lager nogle steder. Er der nogen der ved hvor de kan skaffes?

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: man jul 05, 2010 9:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Lasborg skrev:
Nu er jeg gået i oprydnings mode og skal bruge en kuffert til 1000 skiver. Men jeg kan dæleme ikke finde den på lager nogle steder. Er der nogen der ved hvor de kan skaffes?


Er det sådan en fætter her?
http://blaekkongen.dk/index.php?cat=KAT ... duct=52190

Tja, køn er den slags ikke, men hvis man nu kunne få dem høje nok med sleeves i rigtig dvd-coverstørrelse og ikke cd-ditto var jeg nok også interesseret. Måske ville den kunne kyles under sofaen eller sengen.

Deltaco laver også en til 390 stk. - jeg kan ikke gennemskue om den er høj nok at rumme det komplette dvd-cover?
http://www.dustinhome.dk/pd_5010091026.aspx
Billede

Jeg hælder stadigvæk selv til en løsning med AM Denmark-sleeves og en form for Ikeareol + æsker, men jeg har endnu ikke fundet de vises sten...


Top
   
Indlæg: man jul 05, 2010 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Er det disse sleeves du mener?
Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 06, 2010 9:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
mikkel skrev:
Er det disse sleeves du mener?
Billede


Ja, det er dem, jeg nok hælder til at ville bruge. Men de er ret brede i det, så de er svære at få til at passe ned i en æske, hvis man ikke vil have dem i et ringbind. Og jeg vil gerne kunne bladre dem igennem i en æske, lidt som når de står i rækker på bibliotekshylderne med fronten ud af. Det undrer mig virkelig, at der ikke findes flere forskellige slags på markedet med plads til både dvd og cover. Jovist, man kan købe nogle i USA for en bondegård plus toldrisiko, men herhjemme er der ikke rigtig nogen at vælge imellem.

Fandt dog også disse forleden fra Lomax, som måske kan bruges, men de er i hvert fald ikke billigere end AMs:
Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 06, 2010 11:34 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
De nederste ser heller ikke ud til at have plads til dvd-coverets spine - så der skal nok foldes anderledes end de naturlige ombuk?

- jeg har de fleste af mine lommer i mapper, men jeg har også nogen stående i en kasse - det er bare en almindelig papkasse som lige passede, men det er vel muligt at finde en lidt mere præsentabel kasse hvis man tager et par lommer med i Ikea el. lign.?


Top
   
Indlæg: tirs jul 06, 2010 13:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Mortenbruun skrev:
De nederste ser heller ikke ud til at have plads til dvd-coverets spine - så der skal nok foldes anderledes end de naturlige ombuk?


Det ser desværre ud til, at du har ret. Det havde jeg ikke lagt mærke til. Og vi skulle helst ikke ud i noget klippen af covers. ;)

Mortenbruun skrev:
- jeg har de fleste af mine lommer i mapper, men jeg har også nogen stående i en kasse - det er bare en almindelig papkasse som lige passede, men det er vel muligt at finde en lidt mere præsentabel kasse hvis man tager et par lommer med i Ikea el. lign.?


Hvilke lommer bruger du?

Jo, har været i Ikea. :)
AM-lommerne passer ned i en af deres KASSETT-æsker, som igen passer ind i en EXPEDIT-reol. Men en BILLY-reol ville udnytte pladsen i vores kontor meget bedre, bl.a. i højden. AM-lommerne passer bare ikke til de tilhørende æsker. Suk, noget af en kabale, der skal gå op...


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team