DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man mar 26, 2018 18:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hej alle

Vi har fået vores eget internet i min andelsforening, hvilket betyder, at jeg har kunnet lukke ned for mit YouSee-internet og i stedet investere i en billig internetforbindelse til små 68 kr. om måneden og gerne skulle få 200/200.

Det kræver dog, at vi får sat en god router op herhjemme. Mange har købt en billig en til 2-300 kr., og det får man jo ikke altid god internet for, hvis internetstik sidder ét sted og tv og enheder i den modsatte ende. Derfor er jeg på jagt efter en god router. Jeg vil gerne betale for det, hvis det kan få mine streams på Netflix og ViaPlay til at køre godt, og at jeg ville kunne spille en kamp i FIFA online fra tid til anden uden at det lagger for meget.

Jeg har kigget på disse to:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ro ... ricerunner

https://www.happii.dk/Router-firewall/N ... =pricesite

Spørgsmålet er, om de er overkill? Vores lejlighed er omkr. 82 kvm og alle vores enheder vil være i modsatte ende af lejligheden end hvor internetstikket sidder. Der er til gengæld ufatteligt mange trådløse netværk i området, så vi vil gerne være sikre på, at vores forbindelse kører stabilt og trygt i forhold til de, der nok har købt en billig router.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man mar 26, 2018 19:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Nørd'o'teket har lavet flere (nørdede, men gode) test og anmeldelser af forskelle wifi router på Recordere.dk, som måske kunne hjælpe dig.

Overkill ved jeg ikke, men jeg vil klart foretrække en access point til wifi-delen, så behøves routeren ikke være så voldsom dyrt eller stor (og...undskyld.. grim med de antenner).

Mit setup er måske lidt i den dyre ende, men det er pisse stabil(!) og fuld fart (300/300), samt routeren kører VPN til et par enkle enheder. Setuppet er en Netgate SG-2220 med pfSense som router og en access point fra Ubiquiti til wifi-delen og dækker møj' fint en 100 kvm rækkehus, i 2 plan. Jeg har kablet huset som alt streaming kører over.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man mar 26, 2018 20:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Jeg har lige installeret Google WiFi.

Kan kun sige at hastighed og dækning er helt fantastisk. Nu er mit WiFi lige pludselig ikke flaskehalsen i mit netværk.

Selv 5GHz dækker nu 100% i hele huset med fuld hastighed.

Oven i købet er det latterligt nemt at installere.


Top
   
Indlæg: tirs mar 27, 2018 21:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Vi er selv ved at finde en erstatning for yousee i vores forening, må man spørge hvilket firma i har fået?

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: tirs mar 27, 2018 21:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Jeg tør ikke guide for meget, men jeg kan da nævne en overkill router: Asus RT-AC5300
Direktøren klagede over dårlig forbindelse i sit hjem og det var sådan et monster vi endte med til ham... den dækker tilgengæld fint 4 etager (kælder til 2. sal) og omkring 400m2 (så vidt jeg husker endte den med at stå i stueplan for at få stabil dækning på 2.sal og i kælderen samtidig). Stor, dyr og ikke synderligt meget WAF, men lader til at være effektiv!

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons mar 28, 2018 7:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Lasborg skrev:
Vi er selv ved at finde en erstatning for yousee i vores forening, må man spørge hvilket firma i har fået?


Ja, selvfølgelig. Vi har fået ParkNet. Foreningen har opsat sit eget fiber, som ParkNet så drifter for os. Jeg er i samme bydel som du, så det burde jeres forening også kunne få.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn apr 01, 2018 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
pallec skrev:
Jeg har lige installeret Google WiFi.

Kan kun sige at hastighed og dækning er helt fantastisk. Nu er mit WiFi lige pludselig ikke flaskehalsen i mit netværk.

Selv 5GHz dækker nu 100% i hele huset med fuld hastighed.

Oven i købet er det latterligt nemt at installere.


Lyder spændende og dyrt :D

https://www.eglobalcentral.eu/google-wi ... erage.html

https://dk.trustpilot.com/review/eglobalcentral.eu

Nogen der kender denne side, der er immervæk en slat at spare, men vil man rende ind i nogle problemer med evt. strømstik?

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: søn apr 01, 2018 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
odgaard skrev:
Lyder spændende og dyrt :D

https://www.eglobalcentral.eu/google-wi ... erage.html

https://dk.trustpilot.com/review/eglobalcentral.eu

Nogen der kender denne side, der er immervæk en slat at spare, men vil man rende ind i nogle problemer med evt. strømstik?


Ja, det er der jeg har købt mine. STOR besparelse ift at købe dem i DK. Mener jeg gav ca. 1800,- inkl. forsikret forsendelse (for pakken med 3 stk.).

De er med US stik, men de vedlægger adaptere fra US til DK stik.

Jeg har også købt andre ting derfra (bl.a. Google Home) med store besparelser og har ikke haft nogen problemer.


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2018 13:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
pallec skrev:
Ja, det er der jeg har købt mine. STOR besparelse ift at købe dem i DK. Mener jeg gav ca. 1800,- inkl. forsikret forsendelse (for pakken med 3 stk.).

De er med US stik, men de vedlægger adaptere fra US til DK stik.

Jeg har også købt andre ting derfra (bl.a. Google Home) med store besparelser og har ikke haft nogen problemer.


Har du mulighed for at nappe et billed af stik, går udfra de skal i stikkontakt eller kan de monteres i lampeudtag?

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2018 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Det er bare sådan nogle standard strømforsyninger, som til en mobiltelefon/tablet. Der følger så adaptere med så de passer i danske stikkontakter (ikke vist på billedet).

Billede

Noget i den her stil:
Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 24, 2018 17:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Så har power tilbud på google wifi pakken med 3 stk til 1999,-
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/ro ... 719/?q=goo

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team