DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 12:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 16, 2007 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Som overskriften siger tilbyder jeg at samle og male modelkits. Pris og tid afhænger hvor meget arbejde der er involdveret.
Jeg tror godt jeg kan bede jer om at kontakte mig på PB vedr. evt job uden at bryde nogen regler herinde.
Dette er en opdatering af den første post med ting der er besvare længere nede i tråden. Dette er bare for at give et hurtigt amlet overblik over hvad jeg tilbyder.

De væsenligste faktorer er for at finde ud af hvad det vil koste at får lavet et kit(i tilfældig rækkefølge):
1. Størrelse
2. Hvor kompleks skal bemalingen være
3. Skal der tilføjes detaljer der ikke er der i forvejen
4. Hvor mange dele består sættet af

Samlesæt forventer jeg at kunden kommer med, men kan det ikke lade sig gøre vil jeg da meget gerne hjælpe til med at finde det helt korrekte sæt.

Som eksembler har jeg lavet denne for Krig.
Ripley kostede 475,-
Den pris var baseret på at en kun skulle samles og males. Den består ikke af så mange dele.
Billede

Og denne for DamseSenior
Ridderen kostede 300,-
Den pris var baseret på at en kun skulle samles og males. Den består ikke af så mange dele. Og er en del mindre end Ripley.
Billede

Denne er lavet til mig selv og har her i november 07 vundet en 1. plads i sin klasse i Esbjerg Åben 2007.

Min egne har fået tilføjet en del flere detaljer. Biker Scouten (piloten) er ombygget meget i forhold til den der kom med sættet. Ny hals, mave, tasker, pistol, og ændriner på næsten samtlige dele. Denne salgs ting tager tid og dette vil blive lagt oven i prisen. Plus udgifter til materialer. Ripleys og Ridderens bemalinger er også forholdvis simple. Dvs der er ikke brugt mange farver på hver eller afmaskniger. Så modeller der minder om disse vil koste nogenlunde det samme at få malet og samlet. Men som sagt er det fra model til model basis at en pris bliver vuderet.
Billede

Og endnu et par af mine egen modeller:
Billede

Billede

Et sæt som Speederbike'en kan også brydes ned i mindre dele hvis man synes det er for dyrt at få lavet en magen til.

Versioner af den, Billigst øverst og gardvist dyrere nedefter.
1. Kun Speederbiken
2. Speederbiken, med piloten som den kommer i kittet.
3. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten som den kommer i kittet.
4. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten forbedret, men samme postion som i kittet.
5. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten forbedret men i en ny position.
6. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten forbedret men i en ny position. Med en ny base der f.eks ligner skovbund som det ses i ROTJ.

Dette er bare for at illustrere at et kit kan laves på mange forskellige måder. Og jo mre der skal laves jo dyrere bliver det. Nr. 1 vil koste ca 450,-500 inkl. lim og maling men uden kit, og nr. 6 omkring 2300,- inklusiv model og alle ekstra materialer.

Ved små opgaver betales der med det samme. Men ved en størrere opgave álá speederbiken med alt hvad der dertil høre, kan man starte med et forud aftalt depositum og resten når modellen er færdig. Men PB mig dog bare med hvad du kunne tænke dig. Så kan vi tage den derfra. Vedr. hvad du ønsker, hvad der kan lade sig gøre, priser osv.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Senest rettet af Staermose fre sep 26, 2008 14:43, rettet i alt 16 gange.

Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 12:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Super flot :thumb: , men kan du ikke gi' et hint om hvad prisleje vi er i, f.eks. hvad det ville koste og få lavet en af dine egne modeller.

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
dfms skrev:
Super flot :thumb: , men kan du ikke gi' et hint om hvad prisleje vi er i, f.eks. hvad det ville koste og få lavet en af dine egne modeller.


Ripley kostede 475,-
Den pris var baseret på at en kun skulle samles og males. Den består ikke af så mange dele.

Ridderen kostede 300,-
Den pris var baseret på at en kun skulle samles og males. Den består ikke af så mange dele. Og er en del mindre end Ripley.

Mine gen har fået tilføjet en del flere detaljer. Biker Scouten (piloten) er ombygget meget i forhold til den der kom med sættet. Ny hals, mave, tasker, pistol, og ændriner på næsten samtlige dele. Denne salgs ting tager tid og dette vil blive lagt oven i prisen. Plus udgifter til materialer. Ripleys og Ridderens bemalinger er også forholdvis simple. Dvs der er ikek bruget mange farver på hver eller afmaskniger. Så modeller der minderom disse vil koste nogelunde det samme at få malet og samlet. Men som sagt er det fra model til model basis at en pris bliver vuderet.
De væsenligste faktorer er (i tilfældig rækkefølge:

1. Størrelse
2. Hvor kompleks skal bemalingen være
3. Skal der tilføjes detaljer der ikke er der i forvejen
4. Hvor mange dele består sættet af

Håber det hjælper en smule

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Biker Scouten er godt nok lækker. Hvad ville sådan en sjover gå for? :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 13:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Silver Surfer skrev:
Biker Scouten er godt nok lækker. Hvad ville sådan en sjover gå for? :)


1500,- + materialer og samlesættet.

Samlesæt forventer jeg at kunden kommer med, men kan det ikke lade sig gøre vil jeg da meget gerne hjælpe til med at finde det helt korrekte sæt.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Et sæt som Speederbike'en kan også brydes ned i mindre dele hvis man synes det er for dyrt at få lavet en magen til.

Versioner af den, Billigst øverst og gardvist dyrere nedefter.
1. Kun Speederbiken
2. Speederbiken, med piloten som den kommer i kittet.
3. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten som den kommer i kittet.
4. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten forbedret, men samme postion som i kittet.
5. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten forbedret men i en ny position.
6. Speederbiken med alle rør og tubes erstattet med nye enten i plast eller metal. Alt efter hvor det er og hvor tykt det skal være, med piloten forbedret men i en ny position. Med en ny base der f.eks ligner skovbund som det ses i ROTJ.

Dette er bare for at illustrere at et kit kan laves på mange forskellige måder. Og jo mre der skal laves jo dyrere bliver det. Nr. 1 vil koste ca 450,-500 inkl. lim og maling men uden kit, og nr. 6 omkring 2300,- inklusiv model og alle ekstra materialer.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 17, 2005 9:49
Indlæg: 1311
Geografisk sted: Dublin 15
Findes "Siden" hvor man kan/bør købe sådanne kits? For der er vel også nogle steder hvor man kan købe katten i sækken, hvis man ikke er erfaren på dette område?

Edit: Har selv fundet http://www.frontiermodels.co.uk - er der andre/bedre alternativer?

_________________
Mine Twits - Guy Incognito flytter til Dublin
Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2007 23:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Pas på med frontier models. De har tit Recast kits. Dvs kopier af org. kits. Dette betyder at de der har lavet kittet ikke får penge for det. Og at detaljer og støbeninger ikke er lige så god kvalitet som originalen.
Et sted at kigge er EBAY. Både .com, .co.uk og .de osv. Der er også Monstersinmotion.com og mange andre. Hvis du siger hvilke enmer du du leder efter vil jeg gerne hjælpe dig i jagten. Hvis det drejer sig om rumskibe fra Star Wars vil jeg anbefale fine molds. Deres modeller af bedste kvalitet. Men desværre også temmelig små. Skal det være samme størrelse som dem der blev brugt til at filme med er det lidt sværrere at finde. Men ikke umuligt ;)

Men som sagt, sig havd du leder efter. Det kan være jeg kan hjælpe. Og der er desværre ikke noget sted der fører alt.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: lør nov 17, 2007 8:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Jeg har faktisk overvejet at bruge din hjælp igen, jeg har øje på en Buffy Model kit (den er dog ikke bestit endnu)
Såder dukker nok en besked/indlæg op snart, så er jeg sikker på at vi kan finde udaf noget igen :thumb:

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius

DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: lør nov 17, 2007 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Ja, det er jo ikke det at arbejde for dig Krig der er noget i vejen med. Men jeg må advare dig og andre mod buffy kits (og andre kits der ligner skuespillere). Det er svært at finde kits der ligner dem de skal forestille. Og lige i Buffy (Sarah Michelle Gellar)s tilfæde har jeg set nogen der på ingen måde ligende det de burde. Og det er malerjobbet jeg har størst indflydelse på. Så derfor er udgangspunket nødt til at være så vellign. som muligt.
Men har du fundet et som du gerne vil have lavet så bare sig til. Jeg vil gerne bygge og male næsten hvad som helst. Men jeg vil også gerne have at mine kunder er glade for det de får tilbage.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: lør nov 17, 2007 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Staermose skrev:
Ja, det er jo ikke det at arbejde for dig Krig der er noget i vejen med. Men jeg må advare dig og andre mod buffy kits (og andre kits der ligner skuespillere). Det er svært at finde kits der ligner dem de skal forestille. Og lige i Buffy (Sarah Michelle Gellar)s tilfæde har jeg set nogen der på ingen måde ligende det de burde. Og det er malerjobbet jeg har størst indflydelse på. Så derfor er udgangspunket nødt til at være så vellign. som muligt.
Men har du fundet et som du gerne vil have lavet så bare sig til. Jeg vil gerne bygge og male næsten hvad som helst. Men jeg vil også gerne have at mine kunder er glade for det de får tilbage.



Model kit'en er en slags anime udgaveaf Buffy, så det gør arbejdet lidt nemmere (tror jeg)
:D

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius



DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: lør nov 17, 2007 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Krig skrev:
Staermose skrev:
Model kit'en er en slags anime udgaveaf Buffy, så det gør arbejdet lidt nemmere (tror jeg) :D

Ja, det burde ihvert gøre at der ikke skal tages så meget hensyn til hendes udseende. Har du evt et link til billeder af kittet? Gerne både samlet og malet. Og usamlet ( sin rå form ;) )

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: lør nov 17, 2007 18:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Hvor skal jeg finde penge til både julegaver og evt. modelkits? :D

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: lør nov 17, 2007 23:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Silver Surfer skrev:
Hvor skal jeg finde penge til både julegaver og evt. modelkits? :D


Den nemmeste løsning er bare at vente til efter jul med betalingen. Ved små opgaver betales der med det samme. Men ved en størrere opgave álá speederbiken med alt hvad der dertil høre, kan du starte med et forud aftalt depositum og rseten når modellen er færdig. Men PB mig dog bare med hvad du kunne tænke dig. Så kan vi tage den derfra. Vedr. hvad du ønsker, havd der kan lade sig gøre, priser osv.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: man nov 19, 2007 9:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Jeg har fået nogen hendvendelser, men der er ikke nogen faste aftaler endnu. Så jeg har har stadig tid og plads hvis der er nogen der måstte ønske at få bygget en model.
Jeg har en kammerat der jævnligt tager ting hjem fra denne side.
http://www.1999.co.jp/eng/
Hvis der er noget der frister så sige endenlig til, så kan jeg få det med næste gang. Det vil hjælpe lidt på porto og told priser at sprede det ud over flere emner.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team