DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:13

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2813 indlæg ]  Gå til side Foregående 1122 123 124 125 126188 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man dec 16, 2013 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
I Tyskland har man udsendt en boks med alle 4 franske Taxi-film. For Taxi 2's vedkommende er det vist den første HD-udgivelse, hvis vi ser bort fra en russisk udgivelse. Boksen er ganske billig - ca. 26€ - men man skal være opmærksom på, at den første Taxi-film ikke er tekstet! Man må nøjes med tysk og fransk lydspor. Det er selvfølgelig ikke noget problem, hvis man bruger makemkv eller lignende, og ser sine film med dowloadede subs.

Ellers har den franske Taxi-BD jo engelske tekster.


Top
   
Indlæg: man dec 16, 2013 12:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Interessant! Den må haves engang, og så ignorerer vi bare de to sidste film ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man dec 16, 2013 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg er normalt ligeglad med Steelbooks, men tjek lige den her Zavvi Exclusive. :shock:

There Will Be Blood - Ultra Limited Print Run - 2000 pcs.

Den er møgflot.

Billede


Top
   
Indlæg: man dec 16, 2013 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Enig! :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs dec 17, 2013 10:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Er der andre tilbage, der interesserer sig for Criterion? Jeg synes i alt fald, at det er stort, at de har annonceret The Hidden Fortress på BD til 18. marts. Og ugen efter kommer Harold Lloyds The Freshman samt Bergmans Persona.
Billede Billede Billede

Specs:

The Hidden Fortress:
- New 2K digital restoration, with uncompressed monaural soundtrack on the Blu-ray
- Alternate 5.1 surround soundtrack preserving the original Perspecta simulated stereo effects, presented in DTS-HD Master Audio on the Blu-ray
- New audio commentary by film historian Stephen Prince, author of The Warrior’s Camera: The Cinema of Akira Kurosawa
- Documentary from 2003 on the making of the film, created as part of the Toho Masterworks series Akira Kurosawa: It Is Wonderful to Create
- Interview from 2001 with filmmaker George Lucas about Kurosawa
- Trailer
- New English subtitle translation
- One Blu-ray and one DVD, with all content available in both formats
- PLUS: A booklet featuring an essay by film scholar Catherine Russell

The Freshman:
- New 4K digital transfer from a restoration by the UCLA Film and Television Archive
- New orchestral score, composed and conducted by Carl Davis, presented in uncompressed stereo on the Blu-ray
- Audio commentary featuring director and Harold Lloyd archivist Richard Correll, film historian Richard Bann, and film critic and historian Leonard Maltin
- Lloyd’s prologue to the film, created for the 1966 rerelease
- Three newly restored Lloyd shorts: The Marathon (1919), with a new score by Gabriel Thibaudeau, and An Eastern Westerner and High and Dizzy (both 1920), with new scores composed and conducted by Davis
- Big Man on Campus, a new visual essay on the film’s locations by silent-film historian John Bengtson
- Conversation between Correll and film historian Kevin Brownlow
- Footage from a 1963 Delta Kappa Alpha tribute to Lloyd, featuring comedian Steve Allen, director Delmer Daves, and actor Jack Lemmon
- Lloyd’s 1953 appearance on the television show What’s My Line?
- One Blu-ray and two DVDs, with all content available in both formats
- PLUS: A booklet featuring an essay by critic Stephen Winer

Persona:
- New, 2K digital restoration, with uncompressed monaural soundtrack on the Blu-ray
- New visual essay on the film’s prologue by Ingmar Bergman scholar Peter Cowie
- New interviews with actor Liv Ullmann and filmmaker Paul Schrader
- Excerpted archival interviews with Bergman and actors Bibi Andersson and Ullmann
- On-set footage, with audio commentary by Bergman historian Birgitta Steene
- Liv & Ingmar, a 2012 feature documentary directed by Dheeraj Akolkar
- Trailer
- New English subtitle translation
- One Blu-ray and two DVDs, with all content available in both formats
- PLUS: A booklet featuring an essay by film scholar Thomas Elsaesser, an excerpted 1969 interview with Bergman, and an excerpted 1977 conversation with Andersson

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs dec 17, 2013 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har lidt mistet interessen for Criterions udgivelser dels fordi jeg ikke har en multi region afspiller og dels fordi jeg aldrig vil købe noget der er låst til et andet format end EU. Mine R1 dvder er allerede en pain in the butt. Bla. fordi jeg ikke kan tage dem med til undervisning og mine forældre / venner.

Hvis det er film jeg skal have venter jeg til et af de gode britiske selskaber udsender filmen i stedet.
Nå det så er sagt vidst jeg ikke der var lavet en dokumentar om "A Brief History of Time". Nogle der har set den?

http://www.blu-ray.com/news/?id=12830

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs dec 17, 2013 12:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, det er lidt besværligt, men med mindre Eureka samler den op, er der ikke nogen af de europæiske distributører, der når Criterion til sokkeholderne mht de lidt skæve titler. Så et nødvendigt (og dyrt) onde.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs dec 17, 2013 14:44 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
Er der andre tilbage, der interesserer sig for Criterion?

Ja!!!! Venter med spænding på hver måneds offentliggørelse af titler, og ender som regel med at købe ca. 75% af titlerne (dog ikke altid lige med det samme p.g.a. prisen, men med lidt løbende overvågning kan man som regel få dem til ca. halvdelen af RRP).

Køb en Oppo kodefri, og glem alt om regioner.
På grund af pladshensyn er jeg for længst begyndt at pille BD'erne ud af cover og gemme dem i plastlommer i skuffer, men den behandling vil ALDRIG overgå min Criterion-samling. Faktisk er Criterion efterhånden de eneste BD'er der står på reolen i opholdsstuen.


Top
   
Indlæg: tirs dec 17, 2013 14:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Så mange kan jeg nok ikke komme op på, og jeg forstår heller ikke helt, at deres priser i udgangspunktet er så høje, når man fx sammenligner med Eureka - men når det så er sagt, er jeg da vildt glad for min Oppo.

:offtopic:
Hvilke lommer bruger du? Har kigget på forskelligt men ikke fundet det perfekte endnu - altså hvor både for- og bagside af cover kan ses og hvor selve BD'en også kan være i lommen.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs dec 17, 2013 23:20 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
Hvilke lommer bruger du? Har kigget på forskelligt men ikke fundet det perfekte endnu - altså hvor både for- og bagside af cover kan ses og hvor selve BD'en også kan være i lommen.

Det er bantex A5 chartek, hvor der er kun er åbent i toppen (kr. 100 for 100 stk. i Bog og Ide). Jeg har så klippet toppen af, så det passer i højden i min kommode, og sat et lille nummer på. Så kan der være over 800 i en skuffe, med et stykke pap mellem rækkerne så de holder står nogenlunde lige, og så har man sparet ca. 10 meter reolplads. Eneste ulempe er selvfølgelig at man ikke kan gå og hygge med at kigge på ryggene på reolen. Men med et excel-ark med titler og numre, så er det ret hurtigt at finde og så er man fri for at afgøre om filmene på reolen skal stå alfabetisk, efter instruktør eller genre eller udgiver eller et helt andet system, som man alligevel ikke kan holde styr på når man når op på over 1.700 titler som p.t. er i "biblioteket". De eneste, der endnu ikke har fået denne plads er naturligvis steelbooks, bokse og andre udgaver, hvor emballagen er en integreret del af udgivelsen, og herudover BD'er fra Criterion, Eureka, BFI og Arrow.

Her er et billede:
Billede


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2013 0:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Det der kunne godt være en løsning - jeg havde ikke tænkt at skulle tage filmene ud af æskerne, men din ide, ser ikke så tosset ud, hvor omslaget også kommer med :thumb:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2013 10:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Slet ikke uinteressant! :)
Og så dumper du bare selve filmen ned i lommen? Det fungerer nok fint med 1 dvd/BD, men hvad når der er to?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2013 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Interessant løsning, Henrik24!

Tager du ikke lige nogle flere billeder af selve chartekkerne? Pft.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2013 12:18 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Mht. alternativ opbevaring af (bluray) discs så faldt jeg over denne tråd for et par dage siden.
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=128389

Mht. Criterion så er det vel efterhånden blevet til at jeg både opgraderer mine dvd'er og køber de nye/interessante film så længe prisen ligger omkring/under ca. $20 pr. film.


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2013 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Athene skrev:
Mht. alternativ opbevaring af (bluray) discs så faldt jeg over denne tråd for et par dage siden.
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=128389

Mht. Criterion så er det vel efterhånden blevet til at jeg både opgraderer mine dvd'er og køber de nye/interessante film så længe prisen ligger omkring/under ca. $20 pr. film.


Vildt. :shock: Det virker næsten som en fisk. Kan det virkelig passe?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2813 indlæg ]  Gå til side Foregående 1122 123 124 125 126188 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team