DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 13:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons okt 29, 2014 16:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Citat:
Nightcrawler is a pulse-pounding thriller set in the nocturnal underbelly of contemporary Los Angeles. Jake Gyllenhaal stars as Lou Bloom, a driven young man desperate for work who discovers the high-speed world of L.A. crime journalism. Finding a group of freelance camera crews who film crashes, fires, murder and other mayhem, Lou muscles into the cut-throat, dangerous realm of nightcrawling — where each police siren wail equals a possible windfall and victims are converted into dollars and cents. Aided by Rene Russo as Nina, a veteran of the blood-sport that is local TV news, Lou blurs the line between observer and participant to become the star of his own story.



^ Der findes 3 forskellige trailere til filmen og den bedste er klar teaseren

[Vis Spoiler]

^ Red Band-traileren virker ret forfejlet og som et forsøg på, at sælge filmen på noget den (formodenligt) ikke er


Men den scorer ret godt derude: 88% fresh på rottentomatoes efter 33 anmeldelser og 8,2/10 hos IMDB efter 1659 stemmer.

IMDB
Wikipedia

---

Jeg får lidt en Drive-fornemmelse blandet med noget Taxi Driver + lidt komik og satire over paparazzi-fænomenet. Det kunne godt gå hen og blive godt.

Dansk premiere i morgen 30/10-2014

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2014 0:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Den er bestemt på radaren her!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2014 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Gyllenhaal skulle have tabt sig over 20 kilo til denne rolle. Imponerende!
Har Jake Gyllenhaal lavet en dårlig film? Jeg har ikke set Prince of Persia, men det er umiddelbart mit eneste bud på en sløj Gyllenhaal-film.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2014 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
DeathPosture skrev:
Gyllenhaal skulle have tabt sig over 20 kilo til denne rolle. Imponerende!
Har Jake Gyllenhaal lavet en dårlig film? Jeg har ikke set Prince of Persia, men det er umiddelbart mit eneste bud på en sløj Gyllenhaal-film.


Og det er heller ikke en dårlig film: fin action og god eventyrstemning.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons jan 21, 2015 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte er imponeret:

Fritte skrev:
Billede

Nightcrawler (2014)

Jake Gyllenhaal spiller Louis Bloom, en skruppelløs gut i Los Angeles, der får en kærlighed for at være første kameramand på stedet, når der er sket en ulykke, et mord, brand i ejendom, you name it. Det skal helst være grafisk, filmes up close, bedste kameravinkel og sælges til nyhederne! En rusten gammel bil og et elendigt kamera er hvad han ejer. Han teamer op med en anden ung gut, der fungerer som en slags navigator, og sammen "nightcrawler" de Los Angeles. Louis og hans partner bliver gode til deres arbejde. Rigtig gode. Så gode at de selv bryder loven for at få det bedste videomateriale...

Okay, her er tale om en FANTASTISK film. Jake spiller, måske, sin bedste rolle og fuldstændig ufatteligt at akademiet ikke anerkender præstationen :shock: Nightcrawler har hele tiden spændingsmomentet for man aner slet ikke hvad der kommer til at ske af ulykker og hvordan Louis Bloom vil håndtere det. Hans partner Rick, spillet sublimt af Riz Ahmed, begynder at stille spørgsmålstegn ved Louis' metoder og konfrontationerne ulmer hele tiden under overfladen. Rene Russo og Bill Paxton deler de øvrige roller. Den sidste halve time af filmen er edge-of-your-seat underholdning og neglebidende. Los Angeles bruges lækkert som filmens backdrop. Hvor er det godt!

Et minimesterværk!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:


RottenTomatoes kammer også helt over:

Billede

....Og nu glæder jeg mig endnu mere!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 28, 2015 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Nightcrawler [2014] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

"That's my job, that's what I do, I'd like to think if you're seeing me you're having the worst day of your life!"

Manuskriptforfatteren Dan Gilroy (The Bourne Legacy) debuterer nu som instruktør i det fine lille neo noir-brag Nightcrawler. Altid skarpe Jake Gyllenhaal spiller den moralsk udfordrede, skruppeløse Lou der lever på kanten af loven og skaffer penge til dagen og vejen ved hustle og sælge stjålne varer. Ved en tilfældighed overværer han et trafikuheld på nært hold og observerer hvordan et kamerahold opererer på stedet. Han øjner straks profit og køber derefter en politiscanner og en camcorder (for stjålne varer) og så begynder han ellers at crawle Los Angeles' gader nat efter nat, for at lede efter kriminalitet, trafikuheld og... blod! Lou finder nemlig ud af, at den slags er mange penge værd.

Ret hurtigt får han de første opsigtsvækkende billeder i kassen, og det skal vise sig, at Lou har sans for at skyde vildere billeder end de etablerede konkurrenter. Han får tilmed et kick ud af, at se sine egne blodige optagelser, hvilket leder ham til stadigt mere ekstreme satsninger for at få filmet det næste scoop. For at slå konkurrenterne lærer han politiets radiokoder udenad, ligesom han omgåes alle regler der findes og dermed kommer længere og længere ud i en følelsesmæssig deroute.

Det moralske aspekt og den store sviner til de sensationshungrende medier er klart filmens mest interessante aspekt, men det er også vældigt interessant at se Gyllenhaal som pengegrisk, amoralsk røvhul drøne rundt i Los Angeles' nattemørke. Samspillet med nyhedsredaktøren (Rene Russo) er også interessant, men udnyttes desværre ikke optimalt. Selve præmissen med, at Lou bare kan vade direkte uhindret ind på en nyhedsredaktion i USA virker også urealistisk. Men det er stadig en fin og meget stemningsmættet thriller med noget på hjerte (og en afmålt mængde neglebider-action). Godkendt!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 31, 2015 0:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
1/3 Taxi Driver, 1/3 King of Comedy, 1/3 Man Bites Dog. "It's the Jake Gyllenhall show." :D :clap:

Fårk, hvor var den god!



Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team