DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:41

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1110 111 112 113 114147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 20, 2015 12:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
:laugh: Ok, den lyder eddermame bizar! Og det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, haha. :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man apr 20, 2015 13:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er den også - og det er det heller ikke :beerchug:

Det går ikke så godt med det kortfattede :o
PIX fredag:

Billede
The Dinner / I nostri ragazzi (Ivano De Matteo, 2014)
To brødre - den ene en retskaffen, socialt bevidst læge, den anden en pragmatisk forsvarsadvokat, der tager sig af alle de ubehagelige sager ingen andre vil have - har deres på det tørre, men også et noget anstrengt forhold til hinanden. Og forholdet bliver sat på en alvorlig prøve, da deres respektive teenagebørn bliver blandet ind i en tragisk drabssag. For ét er ens moralske værdier i almindelighed - når det er ens egne (forkælede) børn, det drejer sig om, kan værdierne hurtigt blive udfordret. Især hvis børnene slet ikke reagerer, som man synes man har opdraget dem til.

Den firdobbelte Venedig-vinder er et stramt fortalt og velspillet drama iklædt dilemmaer, man meget nødigt ville udsættes for. Både forældre- og børneroller fremstår troværdige og naturlige, og filmen giver god plads til, at de forskellige relationer kan folde sig ud. Desværre vælger De Matteo ind imellem nogle lidt for åbenlyse udveje til sit materiale, og det hæmmer helheden. Men alt i alt et godt, vedkommende lille drama, der sagtens ville kunne køre herhjemme.(4½/6)

Billede
Club Sandwich (Fernando Eimbcke, 2013)
Den mexicanske teenagedreng Hector og hans omklamrende mor bor på et kedeligt resort, hvor det meste af tiden går med at se tv, drikke øl/sodavand og smøre hinanden ind i solcreme. Mor har nok et lidt vel tæt forhold til sin søn, så hun er har det svært, da Hector møder den jævnaldrende Jazmin, der også bor på hotellet. Jazmin er lidt mere fremme i skoene end Hector, men han tænker heldigvis på sex uafbrudt, så det er jo et udmærket udgangspunkt for to teens, der gerne vil komme hinanden lidt mere ved. Hvis man altså ikke var udstyret med 1 stk. anmassende mor, der bare ikke fatter, hvornår hun skal holde sig væk.

Jeg ved ikke om det er narkokrigen, der har taget humoren fra mexicanerne, eller om alle de dygtigste instruktører er forduftet til USA. Konklusionen er i alt fald, at Club Sandwich er et usædvanligt tamt forsøg på en generationskomedie, hvis indslag af deadpan-humor er så underspillede, at man heldigvis let overser, hvor kluntede de er. Portræt af mor og søn er sympatisk nok, men der sker generelt ikke en hujende fis, og når humoren højst kan svinge sig op til et "Hø. Tø hø" i medvind, er det altså ikke godt. Det sidste kvarter, hvor mor drikker sig pløret og bliver ekstra pinlig er noget sjovere, men det fylder ikke nok i det samlede regnskab.(2/6)

Billede
A Hard Day / Kkeut-kka-ji-gan-da (Kim Seong-hun, 2014)
Der er en række ingredienser, der mere eller mindre er standard for koreanske trillere:
- Der er altid styr på teknikken
- Der er bunker af mænd i jakkesæt
- Der er gerne en masse labre biler
- Der bruges alt for meget tid på at glo på mobiltelefoner. Kom nu. Mobiltelefonsekvenser er lige så gudsjammerligt kedelige som at se på folk, der laver google-søgninger. Find på noget nyt.
- Der er rundhåndede mængder vold
- Der er en tendens til selvhøjtidelighed

A Hard Day sætter kryds i dem alle på nær den sidste. Her har vi for en gangs skyld en thriller med et solidt skud humor i bagagen.
Vi følger en enkelt dag i den hårdtprøvede betjent Gun-sus liv. Og som titlen antyder er det eddermame op ad bakke. På vej til sin mors begravelse kører han en mand ned. Så bliver han snuppet for spirituskørsel. Så prøver han at slippe af med liget, mens familien bliver ved med at plage ham om, hvorfor han dog ikke er kommet til begravelsen endnu. Så havner hans mobiltelefon uheldigvis i mors kiste, 6 feet under. Så er der en korruptionssag. Og sidst, men ikke mindst har han måske ikke været så hemmelig og diskret som han havde troet på. Ak ja, nogle dage havde det nok været lettere at være bomberydder.
I hovedrollen er Lee Sun-kyun en kende anonym, men han formår at forene filmens velsmurte (om end ikke så originale) actionsekvenser med dens afvæbnende form for slapstick-humor. Især scenerne med kisten er godt tænkt og udført. Og med en spilletid på ca 110 minutter undgår man siddesårslignende tilstande, samtidig med at plottet hænger nogenlunde fornuftigt sammen. Nogle gange er den slags bare lige det, man har brug for midt i alle arthouse-indslagene.(4½/6)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers ons apr 29, 2015 9:07, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 
Indlæg: man apr 20, 2015 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
The Cut, Tyskland / Frankrig m.fl., 2014 - IMDB link

I 1915 landede de Allierede i Gallipoli, som er indgangen til Sortehavet fra Middelhavet. Ottomanerne var allierede med Tyskland, så de skulle have prygl. I den østlige del af det nuværende Tyrkiet og det nuværende Armenien boede cirka to millioner Armenere. Ottomanerne tog alle Armenske hankøn over 15 og sendte dem i tvangsarbejde, blandt andet til at lave veje og jernbaner. Følgeligt fik de valget mellem at konvertere til Islam eller få skåret halsen over (deraf navnet på filmen) - en ting som Ottomanerne havde praktiseret gennem 600 år, som hedder "islamificering" med et flot ord.

Kvinder og børn fik dog en lige så slem skæbne. De blev sendt på tvangsvandring gennem ørkenen til Syrien, stort set uden vand og drikke. Og når jeg nu fortæller at The Cut starter i byen Mardin, sidder i sikkert med Google Maps og tænker "sikke en gang pivskideri, Syrien er kun 20km væk".

Se, verdenskortet så lidt anderledes ud dengang, så vi snakker om en gåtur fra Mardin til Aleppo, som er omkring 600km i fugleflugt. Ud over det er det ren stenørken med bjerge og klipper og hvad har vi, så den lige vej er et no-no. Og skal man den tur igennem i sandstorm med to unger under armene og sikkert osse een på ryggen, og vandsækken er tom og der ligger lig i brøndene, så er det altså ikke lige den todages hyggetur som man kunne have klaret i en moderne firehjulstrækker.

Nu har i forhistorien, tilbage til filmen. Nazaret er den lokale smed i byen Mardin nede i den sydøstlige del af det nuværende Tyrkiet. Han har en smuk kone og et par tvillingedøtre, og desuden bor brormand og hans familie i samme hus. Tyrkerne kommer en sen aften og "hverver" Nazaret og brormand til tvangsarbejde, som var endnu mere af et lortejob end stenbruddene under WW2, da det nu en gang bliver en del varmere dernede.

Efter at have lavet X antal kilometer vej, får de valget om at konvertere til Islam. De siger begge nej, men få andre siger ja. Morgenen efter er vagterne væk, og vores helte tænker at nu er den hellige grav velforvaret, men der går ikke mange splitsekunder før vagterne er tilbage, og der bliver snittet nogle halse.

Til Nazaret's fordel er hans "bøddel" lidt af en tøsedreng, der aldrig har dræbt før. Så i stedet for at snitte, stikker han knivbladet cirka 4cm ind i halsen på vores tiloversblevne helt, som dratter om af smerte. Natten falder på, og bøddelen kommer tilbage og befrier Nazaret, giver ham vand, og hjælper ham til at flygte. Men som hans sår heler, finder han ud af at stemmen er gået sig en tur.

Og så starter cirka 45 minutters ørkenvandring, hvor han overlever udelukkende ved hjælp af deserterede Muslimer, andre flygtende Kristne, og neutrale handelsmænd (som sælger vand langt langt dyrere end 7-11, tro mig). Han finder endeligt sin brors kone så godt som død i en lejr, og der kommer filmens nok mest pinefulde scene.

På det tidspunkt var der stadig godt en time tilbage af filmen, og jeg tænkte så tak .. er det virkeligt Fatih Akin der har lavet den? Jeg mener, selvsamme mand som har lavet nogle af de mest hjertevarme film (omend det kan være svært at finde somme tider).

Men gudskelov møder Nazaret en handelsmand, som smugler ham ind i sin by (kan ikke huske navnet - noget på fire bogstaver), og giver vores helt husly, imod han hjælper til på hans sæbefabrik. Og så kommer vi i allerhøjeste grad tilbage til den Akin jeg kender og holder så meget af.

Resten af filmen går så på at krigen slutter, og Nazaret prøver at finde sin familie. Og der bliver hoppet fra lokation til lokation, Atlanten bliver krydset, og bevares da, der er nogle barske scener, men det er småting. Det er som om Akin har tænkt okay, nu tager vi lige facts først, så må jeg gøre det godt bagefter. Problemet er bare at den hopper for meget mellem lokationer, hvor der efter min mening godt kunne have været lavet et bedre flow. Men med 137 minutter i det færdige produkt skal man vel sige stop etellerandet sted.

Nuvel. Akin har aldrig lavet en perfekt film. Men at han som etnisk Tyrker tør lave en sådan film om et massemord Tyrkiet den dag i dag benægter, det tager jeg hatten af for. Scenerne fra Tyrkiet er da også filmet i Malta (byerne) og Jordan (ørkenen), da Tyrkiet simpelt hen ikke ville lade ham lave den film der. I flere lande, blandt andet Ægypten, var filmen bandlyst endda før dens premiere. Og det er totalt uforståeligt, for ordet "massedrab" bliver aldrig brugt i filmen. Der bliver netop ikke peget fingre

F det. Har glædet mig til den film i over et halvt år, og hvor er jeg dog glad for at jeg kunne se den i Cinemateket. Stinkende flot filmet, soundtrack af Alexander Hacke (ex Einstürzende Neubauten, som også lavede musik til Akin's gennembrudsfilm Gegen Die Wand AKA Head On) som passede perfekt til filmen, Tahar Rahim i hovedrollen (har i set A Prophet kan jeg kun sige han er blevet endnu bedre med årene), og så er scriptet endda af Mardik Martin (Mean Streets, Raging Bull) som er etnisk Armener og desuden gammel ven af Scorsese - sidstnævnte skulle vist nok have prist The Cut til skyerne, synes jeg at have læst et sted.

Jeg har nu set fem film om hvad Ottomanerne gjorde mod Armenerne. Indtil i går var Atom Egoyan's fantastiske film Ararat min favorit, men den på pænt vige for The Cut (Egoyan er i øvrigt etnisk Armener, og hans kone Arsinee Khanjian er faktisk med i The Cut). For uanset dens lidt for meget hoppen rundt i anden halvdel, så har Akin endnu en gang leveret varen - måske ikke til UG med kryds og slange, men det er godt nok, Akin!

Den udkommer i Tyskland 30. April, men kun med Tyske tekster, og i UK har den først premiere Mandag næste uge, så der går nok lidt før der kommer en købeudgave som vi der hverken kan Tyrkisk eller Armensk kan forstå.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:

Besluttede mig for at give den en chance her i går, efter jeg erfarede at Min-Sik Choi (Oldboy, I Saw The Devil) er superskurken i den.

Har i nogensinde hørt om Ron Fricke? Manden der er berømt for at lave dokumentarfilm uden ord og uden skuespillere, og i særdeleshed berømt for at kunne mere med sit hjemmelavede 70mm kamera end Besson nogensinde vil kunne opnå med samtlige af EuropaCorp's computere. Siger Koyaanisqatsi, Chronos, Baraka eller Samsara jer noget? Det er ham.

Ikke nok med Besson direkte bruger sekvenser fra Samsara og Baraka til nogle af de små trippede sekvenser under Morgan Freeman's lekture, men

[Vis Spoiler]
efter frøken Johansson bliver lige lovligt dopet op, bruger Besson Fricke's time lapse teknik, og den sekvens der kommer direkte efter hvor hun sidder på en stol og spoler tilbage i tiden, jamen, det er jo Samsara baglæns - med time lapse og hele molevitten!


Men okay, Besson havde pænt spurgt Fricke om han ikke nok måtte få lov, så det er respekt og ikke tyveri. Det tager jeg hatten af for. Havde godt nok ikke lige regnet med at et CG brusebad ville referere så overdrevent til den ukronede konge over 70mm kameraet :)

EDIT: I øvrigt ligner det sidste kvarter et sammensurium af "final battles" fra Final Fantasy serien, men det er så en helt anden ting - musikken gør osse sit til den sammenligning :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 13:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
t23 skrev:
EDIT: I øvrigt ligner det sidste kvarter et sammensurium af "final battles" fra Final Fantasy serien, men det er så en helt anden ting - musikken gør osse sit til den sammenligning :)


Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis du har set den så ved du præcis hvad jeg mener :thumb: Du kan tage CG'en i den sekvens shot for shot og næsten lave FF referencer til dem alle, specielt i PS1 perioden (VII / VIII / IX). Og som sagt passer musikken også helt fint :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 14:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ron Fricke-inspiration? Jeg er så meget på :D Baraka er en af mine all-time favoritter.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Alle bør se Lucy. Den er fremragende! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
t23 skrev:
Hvis du har set den så ved du præcis hvad jeg mener :thumb: Du kan tage CG'en i den sekvens shot for shot og næsten lave FF referencer til dem alle, specielt i PS1 perioden (VII / VIII / IX). Og som sagt passer musikken også helt fint :)


Jeg har set Lucy tre gange og spillet samtlige Final Fantasy siden VI :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 14:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jamen den er fin - jeg har fået 5-6 rabatkuponer til Blockbuster under PIX, og noget skal de jo bruges til :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Ron Fricke-inspiration? Jeg er så meget på :D Baraka er en af mine all-time favoritter.

Så kan jeg varmt anbefale Chronos og Samsara (forgængeren og efterkommeren) også.

Chronos har et suverænt soundtrack af Michael Stearns som lyder ligesom Tangerine Dream i gode gamle dage (og *næsten* lige så godt - hvis vi ser bort fra Phaedra, som ingen sammenligning tåler), og det var et af de tidligere IMAX eksperimenter - ikke helt tidlige, men stadig før de fandt ud af at det nok var et format der kunne bruges til noget.

Samsara er en visuel dokumentar baseret på "liv, død, genfødsel" cyklus'en og handler om vores planet (Fricke er Buddhist til fingerspidserne). Den tog 5 år (kontra 14 måneder for Baraka) at filme, og kan på en måde ses som både en efterfølger til og en opgradering af Baraka. Plus, Lisa Gerrard fra Dead Can Dance (som vandt rigtigt mange priser sammen med Hans Zimmer for Gladiator soundtrack'et - det eneste gode ved den film hvis nogen spørger mig) var aktivt med til at lave lydsiden af Samsara på samme måde som Philip Glass var på Koyaanisqatsi.

Så jeg vil sige at Baraka er den dårligste af Fricke's tre film .. og jeg er stadig klar til at give den minimum 9 ud af 10 :) Samsara er langt mere udfordrende, som i: Hvordan i helvede fik Fricke lige 300 indsatte i Cebu fængsel (Filippinerne) til at stå og lave gruppekampsport i en fængselsgård? Koreograferet!? Og har i aldrig set Buddhister lave sandmalerier før, så har i godt nok noget tilgode.

Når ikke man bruger ord til en film, så har man kun billede og lyd tilbage. Der vinder Fricke. Når der så går mellem 10 og 20 år mellem hans film, så kan jeg kun sige at jeg håber at leve længe nok til at se een mere.

Alle tre af hans egne film ligger på Youtube, men jeg nægter at linke. Han er den nulevende konge over 70mm kameraet, og han skal ikke ruineres i dårlig Flash molesteret 480p i hakket streaming fra et middelmådigt web site.

PS: Baraka var den første film nogensinde scannet i 8K - der er et fact til næste gang i spiller TP med The Movie Geek Edition udvidelsen .. you're welcome :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
Alle bør se Lucy. Den er fremragende! :thumb:


Æh, nej :)

Siden den første Taxi har Besson udelukkende lavet Angel-A der kunne få mig til rent faktisk give en film opmærksomhed, forfatter og/eller instruktør mæssigt. Og tag ikke fejl, jeg har respekt for EuropaCorp som er Besson og Christophe(r) Lambert, men når jeg ser de to navne sammen tænker jeg på gode gamle Subway, og hvor blev vores gode gamle fuld-skrue Besson af? Dengang Jean Reno pissede samtlige andre medvirkende af med sine to trommestikker?

Og nej, det har intet at gøre med "han var bedre dengang" snobberi, jeg kunne bare bedre lide hans stil dengang. Al ære og respekt for han stadig tør kyle sit store pengemaskineri efter film resten af verden ellers aldrig ville have set, for eksempel Tears For Sale fra Serbien, eller bare en genistreg som Color Me Kubrick. Jeg kører bestemt ikke had på ham, kan bare bedre lide hans små indie film end hans overpladrede CG tju-bang.

Naiera skrev:
Jeg har set Lucy tre gange og spillet samtlige Final Fantasy siden VI :P


Det var udelukkende om du havde set Lucy jeg var i tvivl om, FF delen tror jeg vi har snakket om for nogle år siden :)

Jeg ville gerne kunne argumentere for at du burde prøve de første fem, "bare for nostalgiens skyld", men jeg tror det er lidt for sent. VI og VII er essensen for mig, VIII var teknisk bedre men nøj hvor landede det forsøg på et plot ude på herrens mark.

Men det er netop VIII som Lucy minder mig om, som i tusindvis af ting der dratter fra himlen og muterer mens de gør (den der tingelade der hænger over planeten lige inden Squall bliver pløkket ud i rummet). De sorte "vækster" der kommer op ad jorden, jamen mal dem hvide og det er Lifestream fra VII, meteoret siger sig selv, det med at gå fra tidsperiode til tidsperiode er vist nok eet af de sidste battles fra IX, og så videre og så videre.

Hvis der havde kommet en stor blå drage og pløkket en laser flare gennem Min-Sik Choi, så havde det virkeligt ikke undret mig. Seriøst.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 15:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
t23 skrev:
Så kan jeg varmt anbefale Chronos og Samsara (forgængeren og efterkommeren) også.

Jeps, jeg har set Samsara 3-4 gange allerede (så jeg tillader mig lige at plugge min egen anmeldelse :)

Jeg synes, at Samsara og Baraka er nogenlunde på niveau (der er sindssygt højt) - Baraka har en lidt mere spændende tematik, men den er også lidt mere insisterende. Mesterværker begge dele, uden tvivl.
Til gengæld var jeg lidt skuffet over Chronos, som ganske vist er flot, men ind imellem lander lidt for meget i laber screensaver-territorium.

Koyaanisqatsi, som Fricke filmede, har Glass' fantastiske musik, men her bliver budskabet i langt højere grad proppet i halsen på tilskueren. Stadig også en god film, selvfølgelig.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 15:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Samsara er et visuelt mesterværk! :beerchug:
Jeg skal snart have set Koyaanisqatsi

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2015 16:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Til gengæld var jeg lidt skuffet over Chronos, som ganske vist er flot, men ind imellem lander lidt for meget i laber screensaver-territorium.

Njah, men nej - ser du den lige efter Koyaanisqatsi, hvor den midterste tredjedel er totalt stress takket være Philip Glass, så synes jeg Chronos er et dejligt afslappende pusterum som gør en klar til Baraka. Specielt musikken til Chronos er jo uovertruffen, og der er ikke det her hyper-super-duper-fuckdubtempo (pun intended) som Glass lavede, Stearns holder den nede på jorden.

Samsara har et soleklart Buddhistisk budskab fra når du ser dem lave sandmaleriet til de visker det ud igen. Nok de to flotteste scener i filmen. Nøj, det er godt nok flot!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1110 111 112 113 114147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team