DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:44

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 324 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1422 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 22, 2015 15:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Ingen problemer her, sidder dog på en personlig computer med Fenster 8 og Chrome. :-)


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2015 15:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle


Jeg glæder mig! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2015 22:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Timingen kunne næppe være bedre - er netop i gang med at hente min Back in Time-dokumentar :) Forhåbentlig 1½ times BttF-goodness!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs okt 27, 2015 16:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ugen stod selvfølgelig i Marty McFlys tegn, og ud over at få genset toeren - desværre først fredag - modtog jeg 21. oktober en spritny BttF-dokumentar, der kom i afspilleren dagen efter.

Billede
Back in Time (Jason Aron, 2015)
"Cast, crew, and fans explore the classic time-travel trilogy's resonance throughout our culture 30 years after Marty went Back in Time."

Jeg har glædet mig som et lille barn ved en slikbutik.
Nej, streg den. Der er bland-selv-slik i alt fra posthuse til ligkisteforretninger i vore dage, så der er ingen børn, der glæder sig ved slikbutikker længere. Oh, how the days have gone. Gid jeg var i 1955.

Jeg har glædet mig som Marty McFly, der lige har sat min guitar til en gigaforstærker og nu vil blæse nabolaget igennem med min gigahøjttaler. Lige siden jeg smed lidt mønt efter den nye Back to the Future-dokumentar på Kickstarter. Der fulgte jo ganske vist en udmærket Laurent Bouzereau-making of med trilogien på dvd, men den var ikke så lang, og der manglede de der berømte Eric Stoltz-optagelser. Og Crispin Glover var heller ikke med, for han var sur på Zemeckis.

Arons nye film lover "cast, crew and fans", og "trilogy", og måske er fire ting for meget, men vi kommer i alt fald ikke i mål på alle fronter.

Lad os starte med at trække ja-kasketten ned over øjnene - og lad mig skynde mig at afsløre, at ja, jeg fik da en "lenticular" BttF-cap i fødselsdaggave for en måneds tid siden, men den er alt for lille til min store knold, så I får ikke andre billeder end det her:
Billede
Det er lykkedes Aron at få en hulens masse tid med Bob Gale, der måske ikke har så mange nye historier, men han er veltalende og engageret. Han fortæller om filmens fødsel og de mange problemer med at få den financieret (katastrofe-på-hjul Sid Sheinberg omtales, men de får vist ikke nævnt den der historie om, at han insisterede på, at filmen skulle hedde Spaceman From Pluto. No matter, det vidste vi godt). Robert Zemeckis og selveste Spielberg dukker også op og fortæller om de andre udfordringer med at få filmen skabt. Alan Silvestri taler desværre mest om sin musik til Romancing the Stone, Huey Lewis, designeren af tidsmaskinen (som også lavede KITT til Knight Rider - hey, sjov trivia!) - og en række andre filmskabere giver også deres besyv med.
Foran kameraet har vi Michael J. Fox i sin mest veloplagte form. Lea Thompson snakker lidt om løst og fast og virker bare glad. Christopher Lloyd kommer med lidt få indspark men virker mest gammel og træt. Men til gengæld fremstår James Tolkan ("Strickland") som en hyggelig fætter. Han virker også bare glad for at have været med.
Crispin Glover er stadig AWOL, men lidt mere overraskende er det, at Thomas Wilson ("Biff") ikke er med. Han er nok i gang med at skovle gødning.

Og endelig er der fans'ne, og der er nok her, at DeLorean'en for alvor bliver ramt af en libysk bazooka. Jeg er med på, at filmen bl.a. omhandler filmens kulturelle påvirkning, men Great Scott, har vi virkelig brug for at høre om et BttF-coverband, der hedder The Flux Capacitors i mere end 20 sekunder? Kunne en del af de ca. 35-40 minutter, der handler om folk der samler på DeLoreans, restaurerer DeLoreans, kører rundt i DeLoreans for at samle penge ind til Michael J. Fox' Parkinson-fond og tager til DeLorean-træf... kunne en del af det anseelige antal minutter ikke været blevet sendt tilbage til 1955? Eller 1885? Jeg tror folk fra den tidsalder har mere brug for disse minutter end vi har.
Fans'ne er glade, som jo fans nu en gang er, og filmfolkene er glade, og mens vi hører om en kræftsyg mand, der købte en DeLorean og kørte gennem samtlige stater i USA, sidder man i den grad og savner lidt modhager, en enkelt kritisk røst eller andet, der kunne give mere perspektiv. Og i alt fald glimrer resten af trilogien stort set ved sit fravær - part II nævnes et par gange hen mod slutningen, mens den ellers mere populære part III vises i klip men ellers ikke omtales. Heavy, Doc.

Det pynter heller ikke i det samlede regnskab, at dokumentaren fremstår noget ustruktureret - et faktum, jeg har prøvet at efterligne med denne anmeldelse. Og alt i alt ærgrer det mig, at al den smittende begejstring for en fantastisk film munder ud i så lidt. Masser af filmfolk og skuespillere, der desværre mest fortæller kendte historier. Men der er faktisk lidt af Stoltz-optagelserne med, og Bob Gale lokker med, at vi måske en dag vil se mere til dem. Pluspoint for det.

For dette, og for det samlede resultat giver Hill Valley Telegraphs udsendte Dem
2 CHICKEN McFLY ud af 6 mulige.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers ons okt 28, 2015 10:49, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs okt 27, 2015 17:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Ved ikke om det allerede er nævnt herinde, Back In Time er kommet op på den danske Netflix.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 28, 2015 10:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
[...]
Back in Time (Jason Aron, 2015)
[...]
Det pynter heller ikke i det samlede regnskab, at dokumentaren fremstår noget ustruktureret - et faktum, jeg har prøvet at efterligne med denne anmeldelse. [...]
2½ CHICKEN McFLY ud af 6 mulige.


Jøsses, det lyder til at der denne gang rent faktisk er en grund til, at projektet ikke kunne realiseres (finansieres) via de konventionelle kanaler. Tak for grundig, ustruktureret feedback! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 11, 2015 10:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Kan verden klare mere Steve Jobs?
Dokumentaren "Steve Jobs: The Man in the Machine" vises i Grand i Kbh den 15.11 - af Alex Gibney, der lavede den fortrinlige Going Clear om Scientology.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons nov 11, 2015 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Kan verden klare mere Steve Jobs?


Det korte svar er, nej!
Hvor mange Steve Jobs-film er der udgivet indtil ny på tværs af fiktion og dokumentar?

For mange!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 11, 2015 14:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Man synes jo i hvert fald, at der er andre teknologi-personer, der godt kunne tåle et portræt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons nov 11, 2015 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg så Dark Star - HR Giger's Welt her til morgen, og det var lidt en blandet følelse. Det er en doku der blev skudt lige før han døde, og man kan tydeligt se at han allerede var ved at stille de proverbiale træsko. Så den føles lidt som "Giger's Sidste Dage", men det nu være sagt, så giver han en rundtur i sit hjem og inviterer indenfor til "frühstück" og alt hvad man kunne finde hyggeligt i et Schweizisk hjem, og en allerhelvedes masse kendis'er taler godt om ham, fra Stanislav Grof (ultrakendt psykolog) til Thomas Fischer (ultrakendt sortmetalist).

Den går ikke i dybden .. den føles mest som "de sidste ord til vores ven", men den er bestemt de 30 Kroner værd at se. Nok ikke to gange, men det var en fantastisk rundtur i hans hjem - og hans jernbanetog ude i haven.

Manden der designede Alien, Species og den originale Dune, tegnede Zürich's Hells Angels backpatches, lavede covers til Celtic Frost og Carcass, og så videre og så videre ..

Tjek den, den er som sagt ikke dybdegående, det er mest rygklapperi, men det er fedt at se Grof give en psykoanalyse af Giger - og ryste på hovedet og give op, der måtte jeg godt nok grine :)

En "kun for allerede fans" doku, men den er ret god for os der kender manden allerede.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons nov 11, 2015 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
t23 skrev:
Jeg så Dark Star - HR Giger's Welt her til morgen...
Hvorfor lige kun København! Typisk.. Men dokumentaren er på min watchlist og håber på, at den kommer på netflix eller en anden streamingtjenester på et tidspunkt.

Jeg havde nu håbet på den havde mere kød på, men det afskrækker mig ikke, for 95 minutter med/om HR Giger er bedre end slet ingen ting.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 11, 2015 18:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
t23 skrev:
Jeg så Dark Star - HR Giger's Welt her til morgen...
Hvorfor lige kun København! Typisk.. Men dokumentaren er på min watchlist og håber på, at den kommer på netflix eller en anden streamingtjenester på et tidspunkt.

Jeg havde nu håbet på den havde mere kød på, men det afskrækker mig ikke, for 95 minutter med/om HR Giger er bedre end slet ingen ting.


Ork, det er skam ikke bare København, nu var vi bare to Københavnere der besluttede os for at blæse den op på en stor skærm. Mener vi streamede den fra iTunes, men der er vist mange optioner for at se den, hvis man gider kyle en 30'er efter den.

Der er MASSER at komme efter, bare ikke som nybegynder, som sagt er det mest hans næreste der fortæller anekdoter om ham, og så lige et visuelt langt kig ind i hans hjem samtidigt. Kender du allerede historien om Dune og måske har set hans Necronomicon, så får du denondelynemig krydderier til din viden, men den skaber ingen nye fans.. og det er lidt synd for han er jo en helt ud i det vilde.

Og ja, ingen pis, han lavede Hells Angels Zürich rygmærkerne!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons nov 11, 2015 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Nåh okay, my bad.
Den er også på Amazon og VUDU :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 12, 2015 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jojo, og alt under de 26 Euro det officielle site forlanger er kun til vores eget gode hahaha :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors nov 19, 2015 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede



Den franske dokumentarfilm HUMAN (IMDB) fra 2015 kan ses i extended edition gratis på YouTube:


[Vis Spoiler]






Nogen der lige har 4½ time i overskud, der kan se det igennem og komme med feedback? 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 324 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1422 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team