DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1131 132 133 134 135147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons okt 07, 2015 9:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
(disclaimer: jeg har ikke læst bogen)
(anmeldelsen indeholder små spoilere)

Billede
The Martian (Ridley Scott, 2015)
Still going strong i en alder af 77! Sir Ridleys seneste værk er hans stærkeste siden The Kingdom of Heaven DC, og midt i den strøm af (selv)højtidelig, højdramatisk science fiction, vi har set de seneste år, er The Martian en behagelig påmindelse om, at selv om man er 225 millioner kilometer fra nærmeste nødhjælp, kan man godt have det sjovt, mens man venter på at blive reddet.

På papiret er filmatiseringen af Andy Weirs roman en art hybrid mellem Castaway og Apollo 13. Har man bare set halvdelen af filmplakaten, er man forhåbentlig med på præmissen: Mark Watney (Matt Damon) er en del af en ekspedition til Mars. Efter en dramatisk intro, hvor vores gæve astronauter bliver fanget i en heftig storm, bliver de nødt til at forlade Mars. Uheldigvis er Watney blevet dræbt, så de resterende rumfolk må med hængende hoved vende næsen hjemefter, mens NASA prøver deres bedste for at glatte ud over for en chokeret offentlighed.

Men....
tadaaa....
Watney er slet ikke død! Han kommer langsomt til hægterne og står nu over for den udfordring, at selv om han kan overleve det første stykke tid, vil hans mad og vand slippe op, længe inden han kan blive reddet. Og - ups - der er jo ikke nogen, der ved, at han har overlevet. Men Mark er en kvik fyr, så i stedet for at gå i panik, vælger han den eneste, fornuftige løsning: I'm gonna have to science the shit out of this.

Som sagt - på papiret en krydsning mellem Tom Hanks og Tom Hanks. Men stilistisk meget langt fra. Og også meget langt fra en-katastrofe-hvert-20.-minut-Gravity og gråd-og-tænders-gnidsel-Interstellar. I princippet er Mark Watney langt mere ude at skide end Chuck Noland, der trods alt havde al den friske luft, han kunne ønske sig OG en volleyball at tale med. Men han tager problemerne med ophøjet ro, hører rædselsfuld discomusik og sår kartofler i indtørret astronautlort.
Scotts tilgang til The Martian er forfriskende tilbagelænet - i stedet for Apollo 13's råben og skrigen og peptalks er hele filmen svøbt ind i hardcore videnskab, humor (inkl. en meget morsom Ringenes Herre-joke) og en utroligt optimistisk tilgang til rumfart og internationalt samarbejde. Visuelt lader han de imponerende Mars-landskaber tale for sig selv og undgår i det store hele de ligegyldige "show off"-sekvenser.(obs: bedste brug af 3D i laaaaang tid!). Her er virkelig en mand, der behersker hele den filmiske palette og samtidig ved, hvornår han bare skal have sine skuespillere i centrum og lade kameraet rulle.

Men al denne tilbagelænethed har sin pris. Jeg skal ikke gøre mig til fortaler for påklistret Hollywood-dramatik, og på sæt og vis skal The Martian have pluspoint for at fremstå nogenlunde realistisk. Samtidig føler man ind imellem, at tingene kører en kende for nemt for Watney, der også virker sært upåvirket af sin situation i lange passager. Mens den den videnskabelige tilgang folder sig ud, er det samlede resultat måske ikke altid lige engagerende. Som om man som tilskuer bliver holdt for meget ud i armslængde. (Ja, jeg er nok en smule hyklerisk hér)
Uden at være den store Matt Damon-fan må jeg tilstå, at han gør en rigtig fin indsats og ikke trækker alt for mange veksler på sin drengede charme. Og der er udmærkede præstationer fra Jeff Daniels, Jessica Chastain, Sean Bean og ikke mindst Chiwetel Ejiofor, især i filmens sidste halve time, hvor der for alvor bliver skruet op fra dramaet. Lidt for meget, måske.

Modsat de bedste sci fi-film har jeg ikke noget akut behov for at gense The Martian lige foreløbig, men med det sagt er det en bundsolid og meget underholdende oplevelse, der giver genren et tiltrængt stilistisk los i den selvhøjtidelige bagdel.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers ons okt 07, 2015 13:58, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: ons okt 07, 2015 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tak for anmeldelsen, Jacob! :thumb: :thumb:


Top
   
 
Indlæg: ons okt 07, 2015 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Tak for anmeldelsen, Jacob! :thumb: :thumb:

Ja det siger jeg også. Jeg tør dog ikke læse den før på fredag, hvor jeg selv har set filmen.

Jeg vender tilbage :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: lør okt 10, 2015 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Chiwetel Ejiofor husker jeg alt for godt fra Dirty Pretty Things - totalt undervurderet film i øvrigt - så trods MetroXpress's lunkne anmeldelse i forgårs kunne det da være The Martian skulle ses alligevel.

Ud over det blev jeg pålagt at se Secretary med James Spader og Maggie Gyllenhaal "fordi den er altså bare så hot" (sagt med 18-årigt tøsefnis i stemmen - det hedder "kynicisme" hvis i skulle være i tvivl). Holdakæft en gabefest, ud over at Maggie for en gangs skyld spiller sin rolle godt. Men ærligt talt, hvis det er "hot" så går jeg denondelynemig i kloster. Jeg tror den film sniger sig op på to ud af ti - og begge point går til Angelo Badalamenti for hans soundtrack.

Har i set den? Kan i forestille jer den blev lavet ti år tidligere og med Sherilyn Fenn i hovedrollen? Se, DET kunne være "hot". Enhver Twin Peaks fanatiker burde have et blødt punkt for hende og hvad hun kan med en kirsebærstilk - Maggie er i bedste tilfælde bare en blank side i enhver heteroseksuel mands heltinde-scrapbog.

Der er fandeme mere sex appeal i en dobbelt whopper fra Burger King end i Secretary. Vorherre til hest, siger jeg bare.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 13, 2015 14:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

The Martian (2015) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

“Fuck you, Mars!”

Alle tiders største sci-fi instruktør, Ridley Scott, er en driftig mand og har på rekordtid eksekveret filmatiseringen af Andy Weirs bestseller The Martian. Jeg har ikke læst bogen, men kan forstå at den generelle konsensus er, at den følger bogens handling ret tæt.

En bemandet mission til Mars går grueligt galt, da en af astronauterne, etno-botanikeren Mark Watney (Matt Damon) fanges i en voldsom storm og formodes død. Hans forbitrede kolleger vender slukørede tilbage til Jorden, men ret hurtigt viser det sig, at Mark har overlevet misæren og nu er fanget alene på Mars (hvilket er noget af en kattepine). Hvordan overlever man på Mars mutters alene med begrænsede forsyningen og ingen mulighed for kommunikation med NASA? (Hint: Lort og gaffatape)

Handlingen ligner noget vi har set før, og der er klare paralleler til både Cast Away (uden Wilson), Moon (uden GERTY), Interstellar (uden Hans Zimmer-scoren), Apollo 13 (uden '70er patinaen), Gravity (uden Sandra Bullock) og... First Blood (uden PTSDen) og Iron Man (uden superhelte-vinklen)!

Den meget tech-tunge handling er ekstremt detaljeret hvilket både tilfredsstiller nørderne, men måske også bliver lige langhåret nok for pøblen (mig). Jeg kunne godt have brugt noget mere (en del faktisk) emotionel dybde som et modsvar til alt det geekede. Man har forsøgt sig med en meget selv-ironisk og humoristisk tone (Empire kaldte det sågar en sort komedie) og det fungerer faktisk ret godt og er med til at tage brodden af stivnakketheden. Men det er også et irritationsmoment og stjæler nogle gange fokus fra scener der ellers kunne have løftet filmen op på et højere emotionelt plan. Sean Bean/LOTR-joken fandt jeg f.eks. malplaceret. Det samme gælder castingen af funny faces som Kristen Wiig (og til dels også Jeff Daniels) som ikke bidrager ret meget til filmens fremdrift. Og når jeg nu er i gang med høtyven, så fandt jeg også måden hvorpå Donald Glover som NASA astrofysikeren Rich Purcell løser en stor hårknude i filmen ret letkøbt. Portrættet af kineserne er også ret ensidet. Og det der fucking discomusik var en sjov gimmick de første par gange, men 10. gang...? Not so much! Og alle de småting lagt sammen er desværre med til at The Martian ikke bliver det fejlfri mesterværk som vi alle havde håbet på.

Når det så er sagt, så er det stadigvæk en voldsomt god film. Brugen af 3D er en af de bedste siden Gravity (uden dog at overgå denne) og generelt er billeder, sets, color grading, production value og så videre fuldstændig fantastisk. Det er helt vildt overdrevet lækkert at se på. Og selvom jeg havde lidt udfordringer med historien, så er der også ganske episke øjeblikke (f.eks. da Watney kløgtigt konstruerer en fuldstændig genial måde at kommunikere med jorden på) og jeg var generelt godt underholdt næsten hele vejen igennem filmens spilletid på 141 minutter og jeg faldt kun i søvn én gang, hvilket for mit vedkommende er noget af en bedrift taget min nylige familieforøgelse (og deraf afledte søvnunderskud) in mente.

Anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 13, 2015 15:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Klovn Forever [2015] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

"Og i øvrigt, så gider jeg ikke se flere billeder af din tissemand!"

Klovn - The Movie fra 2010 er, hands down, den bedste danske komedie der er udkommet i utallige år, så derfor har mine forventninger til efterfølgende Klovn Forever været astronomiske. Og de bliver desværre IKKE indfriet her fem år senere. Bevares, det er stadig Klovn og bund-niveauet er ret højt, men det er på ingen måder ligeså gennemført som den første film. Første halvdel af filmen, som hovedsageligt foregår i Los Angeles, er klart den bedste. Filmens sidste tredjedel der foregår i Danmark er fuldstændig over the top gak gak og den realisme som Klovn-universet ellers har været garant for går ret meget fløjten henimod slutningen. Og det er pisseærgeligt, for der var virkelig basis for et lille mesterværk i starten.

De amerikanske gæsteroller Adam Levine og Isla Fisher virker totalt påklistrede og har ikke relevans for seriens handling overhovedet. Det var sjovere da de fokuserede på danske celebs (som man som dansker har et anderledes forhold til). Manuskriptet kunne også godt lige have brugt en finpudsning eller to, ligesom filmen med fordel kunne have fokuseret mere på perioden fra handlingen i den første film til her fem år senere. Man får f.eks. ingen forklaring på, hvorfor Mia og Frank nu pludselig har to børn (som tilsyneladende ikke er adopterede). Continuity er måske ikke så vigtigt i comedy, men det havde alligevel været rart hvis der ikke var irriterende plothuller i sammenhængen mellem TV-serien og filmene.

Men når alt kommer til alt, så er det stadig en sjov film med en god portion sjove scener (højdepunktet involverer en hund og en bar røv). Når den er bedst spidder den parforholds-Danmark anno 2015 fuldstændigt spot on, og når den er værst forfalder den desværre til lette løsninger og over the top-chok effekter.

Så selvom både TV-serien og den første film var bedre, så er jeg stadig fan.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: ons okt 14, 2015 20:10 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Ikke tilladt på facebook. Billedet bliver fjernet. :P


Top
   
 
Indlæg: søn okt 18, 2015 3:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Domnisoara Christina (Miss Christina), Rumænien, 2013 - IMDB link

Før jeg går i gang, skal jeg lige forklare hvad en "strigoi" er. Specielt efter Twilight har gjort for vampyrer hvad Fifty Shades Of Shit gjorde for folk der er til gammeldaws spank og kæl, så er der gudhjælpemig folk - specielt angsty'e teenagere - der har "stjålet" den myte over, og mener de er hybrid vampyr-strigoi og drikker blod osv osv .. når de i virkeligheden bare har været ensomme i opvæksten og nok skulle have ventet et par år med at høre deres første Misfits plade.

En strigoi er en 2000 år gammel myte fra Dacia, hvilket vil sige proto-Rumænerne, og er i bund og grund et spøgelse. Men ikke den slags der ligner et lagen af tåge man kan stikke en hånd igennem, mere poltergeist-agtige. Myten lever skam i bedste velgående i Rumænien den dag i dag - så sent som i 2004 da de havde jern på over snart at komme med i EU, blev der skabt furore da en landsby jog en påstået strigoi ned og bogstaveligt talt flåede hans hjerte ud.

Et ungt kærestepar står til snart at skulle giftes. De tager hjem til hendes families hus, alt er fryd og gammen, indtil vores unge helt Egor ser et maleri af Miss Christina - kærestens tante, som døde meget ung under et oprør i 1907 - og begynder at delvist drømme, delvist hallucinere. Og gæt hvad - kom nu, tag lige ti sekunder inden i læser videre .. 3 .. 2 .. 1 .. yup, you got it, kvinden i maleriet materialiserer sig. Men så nemt er det ikke -
den er slet ikke så forudsigelig som jeg får det til at lyde - men jeg hader spoilere, så i får dæleme ikke noget foræret herfra heller.

Jeg er ikke den helt store vilde fan af moderne horror, men har aldrig stået tilbage for at tale godt om en velfortalt spøgelseshistorie. Oveni det har jeg faktisk læst den - på Rumænsk såvel som Engelsk (gik lidt bedre anden gang) - og er helt vild med historien. Det lyder måske som en a dime a dozen historie, men den er skrevet af Mircea Eliade, som er min klare favorit når det kommer til Rumænske forfattere (ud over han var verdens første professor i religionshistorie skrev han blandt andet Youth Without Youth som er en ti'er i min verden), så det burde være nok stempel for kvalitet.

Jeg melder blankt ud - nogle af mine favoritter når det kommer til spook stories er Viy (den originale), A Chinese Ghost Story (kun den første), Changeling (underkendt George C Scott film), og film der ligger derimellem. Creepy, men ikke nødvendigvis med BØH I DIT FJÆS momenter. En god spook story skal snige sig op ad ryggen på een - ganske ligesom en proper lænestol, men med omvendt fortegn hvad "behag" angår. Og det er lige akkurat hvad vi er ude i med Frøken Christina.



Trods en Engelsk trailer, så gik deres deal om Europæisk distribution galt. Den gode nyhed er at finder man endeligt den Rumænske DVD, så er der Engelske tekster på. Så man behøver ikke være en gæv (eller naiv) østblok-wannabe-lingvist-aspirant (bed den lige over i fire for selv kunne følge med) for at se den.

Og for dælen da jeg ville gerne have været til Transilvanian International Film Festival i Sibiu da den havde premiere for et par år siden, for på trods af et 5 millioner Kroner budget så ligner den mindst det dobbelte, og lydsiden fejler bestemt intet heller.

PS: Maia Morgenstern spiller familiens moder - een af Rumæniens to bedste skuespillerinder - i har nok enten set hende som Jomfru Maria i The Passion Of The Christ, som Harvey Keitel's elskerinde i Ulysses Gaze eller hvadenddetnuhunvar i Nostradamus overfor Tcheky Karyo.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 20, 2015 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Fik mig et gensyn med The Godfather og The Godfather Part II. Hvor er det bare fantastiske mesterværker hver eneste gang man ser dem.

Der er ingen der kan bære et three-piece-suit som Michael Corleone, og det er uanset om det er nat eller dag, sort eller gråt. Jeg får straks lyst til at spendere alle mine penge på jakkesæt efter at have set de film. Damn!


Top
   
 
Indlæg: ons okt 21, 2015 8:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ulle skrev:
Jeg får straks lyst til at spendere alle mine penge på jakkesæt efter at have set de film. Damn!


Frakkejuntaen er tilbage! :loco:

Men bortset fra det har du fuldstændig ret. Jeg må vist også hellere snart få mig et gensyn med The Godfather-trilogien.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 27, 2015 16:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Har ligget brak i nogle dage med halsbetændelse, og trods mine febervildelser er det lykkedes mig at se alt fra Rocky IV (damn, den glæder jeg mig allerede til at bitche over, når måneden er slut!!) til Antonionis L'Avventura. Men ugen stod selvfølgelig i Marty McFlys tegn, og ud over at få genset toeren - desværre først fredag - modtog jeg 21. oktober en spritny BttF-dokumentar, der kom i afspilleren dagen efter.

Billede
Back in Time (Jason Aron, 2015)
"Cast, crew, and fans explore the classic time-travel trilogy's resonance throughout our culture 30 years after Marty went Back in Time."

Jeg har glædet mig som et lille barn ved en slikbutik.
Nej, streg den. Der er bland-selv-slik i alt fra posthuse til ligkisteforretninger i vore dage, så der er ingen børn, der glæder sig ved slikbutikker længere. Oh, how the days have gone. Gid jeg var i 1955.

Jeg har glædet mig som Marty McFly, der lige har sat min guitar til en gigaforstærker og nu vil blæse nabolaget igennem med min gigahøjttaler. Lige siden jeg smed lidt mønt efter den nye Back to the Future-dokumentar på Kickstarter. Der fulgte jo ganske vist en udmærket Laurent Bouzereau-making of med trilogien på dvd, men den var ikke så lang, og der manglede de der berømte Eric Stoltz-optagelser. Og Crispin Glover var heller ikke med, for han var sur på Zemeckis.

Arons nye film lover "cast, crew and fans", og "trilogy", og måske er fire ting for meget, men vi kommer i alt fald ikke i mål på alle fronter.

Lad os starte med at trække ja-kasketten ned over øjnene - og lad mig skynde mig at afsløre, at ja, jeg fik da en "lenticular" BttF-cap i fødselsdaggave for en måneds tid siden, men den er alt for lille til min store knold, så I får ikke andre billeder end det her:
Billede
Det er lykkedes Aron at få en hulens masse tid med Bob Gale, der måske ikke har så mange nye historier, men han er veltalende og engageret. Han fortæller om filmens fødsel og de mange problemer med at få den financieret (katastrofe-på-hjul Sid Sheinberg omtales, men de får vist ikke nævnt den der historie om, at han insisterede på, at filmen skulle hedde Spaceman From Pluto. No matter, det vidste vi godt). Robert Zemeckis og selveste Spielberg dukker også op og fortæller om de andre udfordringer med at få filmen skabt. Alan Silvestri taler desværre mest om sin musik til Romancing the Stone, Huey Lewis, designeren af tidsmaskinen (som også lavede KITT til Knight Rider - hey, sjov trivia!) - og en række andre filmskabere giver også deres besyv med.
Foran kameraet har vi Michael J. Fox i sin mest veloplagte form. Lea Thompson snakker lidt om løst og fast og virker bare glad. Christopher Lloyd kommer med lidt få indspark men virker mest gammel og træt. Men til gengæld fremstår James Tolkan ("Strickland") som en hyggelig fætter. Han virker også bare glad for at have været med.
Crispin Glover er stadig AWOL, men lidt mere overraskende er det, at Thomas Wilson ("Biff") ikke er med. Han er nok i gang med at skovle gødning.

Og endelig er der fans'ne, og der er nok her, at DeLorean'en for alvor bliver ramt af en libysk bazooka. Jeg er med på, at filmen bl.a. omhandler filmens kulturelle påvirkning, men Great Scott, har vi virkelig brug for at høre om et BttF-coverband, der hedder The Flux Capacitors i mere end 20 sekunder? Kunne en del af de ca. 35-40 minutter, der handler om folk der samler på DeLoreans, restaurerer DeLoreans, kører rundt i DeLoreans for at samle penge ind til Michael J. Fox' Parkinson-fond og tager til DeLorean-træf... kunne en del af det anseelige antal minutter ikke været blevet sendt tilbage til 1955? Eller 1885? Jeg tror folk fra den tidsalder har mere brug for disse minutter end vi har.
Fans'ne er glade, som jo fans nu en gang er, og filmfolkene er glade, og mens vi hører om en kræftsyg mand, der købte en DeLorean og kørte gennem samtlige stater i USA, sidder man i den grad og savner lidt modhager, en enkelt kritisk røst eller andet, der kunne give mere perspektiv. Og i alt fald glimrer resten af trilogien stort set ved sit fravær - part II nævnes et par gange hen mod slutningen, mens den ellers mere populære part III vises i klip men ellers ikke omtales. Heavy, Doc.

Det pynter heller ikke i det samlede regnskab, at dokumentaren fremstår noget ustruktureret - et faktum, jeg har prøvet at efterligne med denne anmeldelse. Og alt i alt ærgrer det mig, at al den smittende begejstring for en fantastisk film munder ud i så lidt. Masser af filmfolk og skuespillere, der desværre mest fortæller kendte historier. Men der er faktisk lidt af Stoltz-optagelserne med, og Bob Gale lokker med, at vi måske en dag vil se mere til dem. Pluspoint for det.

For dette, og for det samlede resultat giver Hill Valley Telegraphs udsendte Dem
2 CHICKEN McFLY ud af 6 mulige.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers ons okt 28, 2015 10:49, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs okt 27, 2015 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tak for anmeldelsen, Bucky boy!

Jeg så de første 5-10 minutter på Netflix og slukkede. Det er begrænset hvor mange gange man kan fortælle den samme historie. Det er faktisk den tredje store dokumentar om filmene. DVD-dokumentaren, Blu-ray-dokumentaren og nu denne. Der kan ikke være flere sten at vende og det bliver lidt (meget) repeat.

Men det er nu temmelig skægt at se MJF, Lloyd og resten af slænget med nutidsbriller.


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 27, 2015 17:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Bitche over Rocky IV??? :shock:

Det er jo blasfemi.....

Og ja, BTTF dokuen er mildest talt skuffende...


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 27, 2015 18:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Henriksen skrev:
Bitche over Rocky IV??? :shock:

Det er jo blasfemi.....

Shiaaaat, den er ringe! Nå, det må komme til månedens "hvad har du set"-indlæg ;)

@Fritte: det er måske netop fordi materialet er rigeligt trawlet igennem, at de vælger bil-vinklen. Den er så bare jævnt kedelig.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs okt 27, 2015 19:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Uanset hvad du siger, så er Rocky IV et stykke med det pureste højt belagte 80,er smørrebrød. En evig klassiker med mere musik og montage end det burde være fysisk muligt at proppe ind i en film på lige godt og vel 90min.

Nah, jeg kan sikkert godt forstå at der er nogle ikke-troende derude, som ikke bryder sig om Rocky IV og fred være med det. Hos undertegnede er det bare en film med et så evigt sprødt lag af nostalgi og koldkrigspropaganda, fra dengang man var barn i skyggen af paddehatteskyen, at enhver form for fornærmelse af dette prægtige værk straks får mig i Drago-mode, mens jeg olmt brøler "I must break you"

:laugh:


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1131 132 133 134 135147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team