DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1416 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 02, 2015 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Fritte skrev:
Selveste Gorbatjov rejser sig og klapper af ham.

Og det er reklame? Putin inviterede både Snowden og Depardieu, din udtalelse er N&V'et! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man nov 02, 2015 16:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
OKTOBER 2015

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Straight Outta Compton [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: El Cuerpo (The Body) [2012] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Klovn Forever [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Martian [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Monsters vs. Aliens [2009]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: DuckTales the Movie: Treasure of the Lost Lamp [1990]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Fucking Fornuftig: Sæson 1 [2015]

Billede
Der blev helt ekstraordinært chance for, at stikke i biffen i denne måned, hvilket efterhånden er en sjælden luksus for mit vedkommende. Desværre var det ikke i biffen, at månedens højdepunkt skulle findes, nej det var en spansk film set på bluray hjemme i sofaen, der løb med den ære. El Cuerpo var en sand perle! Den var lige tanden bedre end The Martian og Straight Outta Compton som jeg ellers havde store forventninger til. Bevares, begge er gode film, men så heller ikke mere.

Billede
Klovn Forever var desværre også lettere skuffende selvom der var optakt til mange fine ting undervejs. I samme boldgade, var det faktisk TV-eksperimentet Fucking Fornuftig med Topgunn der var mest nyskabende. Et ret interessant TV-koncept hvor fiktion og virkelighed mødes i et fiktionaliseret univers. Ret godt lavet.

På animationsfronten blev det til et gensyn med Indiana Jones-hyldesten DuckTales the Movie: Treasure of the Lost Lamp som faktisk er ældet med ynde. Monsters vs. Aliens var, øh, ligegyldig.

Det var hvad det kunne blive til i denne måned 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man nov 02, 2015 18:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Fritte skrev:
Drama? Der er syg meget drama! Drago sviner USA. Drago slår Apollo Creed ihjel. Han frickin' slår ham til plukfisk og finisher ham for åben skærm :shock: Rocky har problemer med hustruen. Rocky er ude af form. Rocky drager til Rusland og løfter træstammer. Han får KGB på nakken. Rocky afslutter den kolde krig - ene mand! ;) Selveste Gorbatjov rejser sig og klapper af ham.

Dude, det højdramatisk underholdning!



:notworthy:

Det er nemlig drama med ;) foran og simpelthen bare en åbnet dåse med det pureste 80,er puré.

Nej, jeg kan godt forstå dig, Buck, såfremt du satte næsen op efter et drama som den Oscar-belønnede 1,er, men - som serien skrider frem er det vel tydeligt, at der stiles efter mere action-drama på den der Colonel Braddock-agtige måde tilsat Stars & Stripes vs Mother Russia. Og en film der fylder 30 i år er jo ikke helt ukendt, så lidt research kunne måske have skruet dine forventninger til drama-delen lidt ned?

Anywho, vi kan ikke alle lide det samme, men vær ikke i tvivl om, at Fritte og jeg står last og brast som vogtere af den hellige film gral der lyder navnet Rocky IV, og den vil blive forsvaret til sidste blodsdråbe 8) Om så vi skal gøre det i montage-form tilsat Survivor og Robert Tepper

:beerchug: Bucky, og et Drago-hug i skidesækken for at være blasfemisk ;)


Top
   
Indlæg: man nov 02, 2015 19:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Haha, Henriksen :thumb: Vi vil ikke lade kritik af den Rocky IV gå uhørt. Legenden SKAL forsvares ;)

Men det er okay, du er en god gut, Bucky boy :beerchug: Hvad synes du om Rocky III eller V?
Al den snak om Rocky giver mig lyst til at gense hele sagaen og starte en officiel appreciation-tråd :D Creed er også lige om hjørnet.

Rocky IV har i øvrigt den fedeste åbningsscene. Hvordan kan man ikke blive pumped up af det her?! Jeg springer op af sofaen i øjeblikket, hvor billedet fryser til sidst, woohoooooo!



Top
   
Indlæg: man nov 02, 2015 19:38 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
:mrgreen:

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: man nov 02, 2015 21:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Haha, shit guys, jeg kan godt fornemme, at der er en masse bromance i luften mellem jer og Sly :beerchug:

Igen, jeg kan godt se, at der er nogle fede enkeltelementer, men som film - nope. Ikke som drama, men sgu heller ikke som action eller noget andet. Ud over Creed-kampen og opgøret til sidst (hvor Drago bare forsvinder ud af filmen på sådan en tam måde) sker der jo hat i denne her film - beklager, men Sly der kører rundt til musik er ikke min idé om genial underholdning :D Og ja, jeg har selvfølgelig læst om den før, men jeg var nok ikke forberedt på, hvordan det fungerede i praksis. Anyway, hvis jeg skal have mit patriotiske firserfix, så da uendeligt meget hellere Rambo (toeren).
Har i øvrigt aldrig set Rocky V, men treeren er i alt fald langt bedre end det her.

Nuvel, som du så rigtigt siger, Henriksen, så skal vi ikke alle sammen kunne lide det samme, og jeg synes bare, at du, Fritte og Sly skal kramme videre i jeres Rocky IV-fangruppe :beerchug:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man nov 02, 2015 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Et gruppe-kram der inkluderer Sly iført boksehandsker og dahfs Mr. Indlæg det kan ikke gå helt galt ;)

Rocky V kører ikke helt godt. Den var ikke så elendig sidst jeg så den, men stadig hører den hjemme helt i bunden af sagaen om Balboa. Som jeg skrev om V,eren da jeg så den i juli, så er der truffet et par uheldige valg til castingen, og slutningen er for tumpet. Dog er den ganske tilforladelig underholdning, og som efterspil til (DEN UFORLIGNELIGE!!!) IV,er fungerer den faktisk ganske fint. Jeg var bedre underholdt af den end af Avengers 2 og T5.

Heldigvis blev den efterfulgt af den gennemførte og nostalgisk smukke Rocky Balboa :thumb:

Og Fritte...den åbningsskvens dér. Ja, skulle jeg ikke op om nu 8 timer, så havde jeg fandme snuppet IV,eren igen.


Top
   
Indlæg: tirs nov 03, 2015 11:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede

Det blev til 40 sete film i oktober, hvor 35 af dem er ikke set før.

Oktober måned er overstået og det samme med min October Horrer Movie Challenge, der ikke gik helt efter planen. Der blev set 31 ud af 32 film fra listen, hvor der har sneget sig en enkelt set-før-film med, hvilken jeg havde glemt, da jeg lavede min liste ud fra mine regler. Det var en hård omgang og lysten til at skrive løbende anmeldelser forsvandt også. Velfortjent blev topscoreren The Invisible Man og i den modsatte ende fik The Raven, Halloween 5: The Revenge of Michael Myers og Contamination de laveste score, hvor Halloween 5 vil blive stemplet som den svageste.

Ud over OHMC blev der også tid til at se 2 danske film Idealisten og 9. april, samt nyere film som The Gift og Terminator Genisys. Idealisten var en sand fornøjelse at se og er en af de bedre nyere danske film i længere tid jeg har set, tak for det. Joel Edgerton’s første spillefilm The Gift var en dejlig overraske at opdage, da vi søgte på aftenens film i lørdags. En film der har gået udenom min radar og jeg skal helt sikkert have et skarpt øje på Joel Edgerton kommende film, der ikke kun kan spille skuespil, men også stå bag kameraet og lave film! Genisys var månedens lort, kort sagt. Der blev også tid til Back to the Future Part II, der passede bedst at se den 21/10/15.
Det sker meget sjældent, specielt når vi ikke har tv-abonnement derhjemme, men jeg snuppede 3 spændende film på de traditionelle tv-kanaler en aften hos svigerforældrene i den mørke og kedelige oktober måned.

På grund af jeg snart runder de 400 sete film i år og at et indlæg må ikke indeholde mere end 60000 tegn, så bliver der ændret lidt i min opsætning af sete film, hvis nu nogen skulle undre sig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn nov 29, 2015 14:32, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs nov 03, 2015 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:

På grund af jeg snart runder de 400 sete film i år og at et indlæg må ikke indeholde mere end 60000 tegn, så bliver der ændret lidt i min opsætning af sete film, hvis nu nogen skulle undre sig.


Det er satme imponerende så mange film du trøsteløst høvler igennem, ImpulzE! Jeg bukker mig i støvet over din effektivitet! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs nov 03, 2015 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg lovede mig selv og DAHF at komme over 50 sete film i 2015 og det er nu nået. Jeg har talt mig frem til, at jeg har set 51 film i 2015, heraf en god slat i biografen.

Bedst har uden sidestykke været La isla mínima, også kaldt som Marshlands. En brutal og vældigt spændende historie. Næsten lige så god var den totalt overdrevne Mad Max. Skidt har der også været noget af og her må jeg nævne Black Mass, der var langtrukken og ikke specielt spændende. Avengers: Age of Ultron var heller ikke noget at råbe hurra for.

På BD var The Great Gatsby kedelig, mens Back to the Future var skøn at se igen - i hvert fald de første.

Se mere på min sparsomme liste her: http://dahf.dk/viewtopic.php?f=3&t=44648#p637832

Nu skal jeg lige glo en god stak mere inden julebal i Nisseland og raketaffyringerne er nået.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man nov 09, 2015 22:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Oktober (4 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Counselor
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Lucy
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Fury
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Interstellar

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man nov 09, 2015 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Holmsgaard skrev:
Jeg lovede mig selv og DAHF at komme over 50 sete film i 2015 og det er nu nået. Jeg har talt mig frem til, at jeg har set 51 film i 2015, heraf en god slat i biografen.

Bedst har uden sidestykke været La isla mínima, også kaldt som Marshlands. En brutal og vældigt spændende historie. Næsten lige så god var den totalt overdrevne Mad Max. Skidt har der også været noget af og her må jeg nævne Black Mass, der var langtrukken og ikke specielt spændende. Avengers: Age of Ultron var heller ikke noget at råbe hurra for.

På BD var The Great Gatsby kedelig, mens Back to the Future var skøn at se igen - i hvert fald de første.

Se mere på min sparsomme liste her: http://dahf.dk/viewtopic.php?f=3&t=44648#p637832

Nu skal jeg lige glo en god stak mere inden julebal i Nisseland og raketaffyringerne er nået.


Jeg trode heller ikke jeg vill nå over 70 på hele året, og nu er jeg på 85. Tror sgu ikke jeg når de 100 men er ok tilfreds. Det er bedre end ventet og der er bare ikke tid til det hver aften, når uret bipper nådesløst klokken 5 om morgenen, og der både er job, børn, kone og Playstation at tage hensyn til.

Nuvel, jeg ved da ihvertfald at der venter een film mere derude, da jeg skal i biffen den 19. december, men det skulle da også gerne blive til lidt flere. Et gensyn med Munich er højt på listen og den står kampklar på hylden.


Top
   
Indlæg: lør nov 21, 2015 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
I anledning af sorgens dag hvor Jan Monrad er gået væk

Monrad & Rislund - I Køge
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
Desværre faldt Monrad & Rislund lidt af på den mod slutningen af karrieren

Monrad & Rislund - Panik i Pladderballe
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Monrad & Rislund mens de var på toppen :clap:

Nu kan jeg vist lige nå at afslutte aftenen med De Nøgne Heste fra Upernavik :D


Top
   
Indlæg: lør nov 21, 2015 22:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Maverick skrev:
I anledning af sorgens dag hvor Jan Monrad er gået væk

Monrad & Rislund - I Køge
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
Desværre faldt Monrad & Rislund lidt af på den mod slutningen af karrieren

Monrad & Rislund - Panik i Pladderballe
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Monrad & Rislund mens de var på toppen :clap:

Nu kan jeg vist lige nå at afslutte aftenen med De Nøgne Heste fra Upernavik :D


Jeg har været meget i bil i dag så... Det var med smil på læben og en tåre i øjenkrogen at jeg for gud ved hvilken gang fik lyttet til "1991" og derefter "Platheder på et Fundament af Sjofelheder"...

Har alle deres udgivelser - det blev den gamle og den nyere der blev min lille mindehøjtidelighed over den gode Jan Monrad. Jeg har trykket næve med ham en enkelt gang og fået en lille sludder oveni hatten. Han var indbegrebet af hyggelig, lun, vidende og bidende skarp

Er vokset op med Total Petroleum i højtalerne så det er en sorgens weekend på alle måder...

Mit valg af brugernavn som også er mit efternavn er ikke helt tilfældigt ;)


Top
   
Indlæg: lør nov 21, 2015 23:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Der hyldes for baggrunden af valget af brugernavn :clap:

Jeg kom først selv på Monrad & Rislund vognen i 1997 med udgivelsen Knepper De? Siden har det så grebet om sig så jeg efterhånden er oppe på 35 udgivelser med de herrer (inkl. Totalpetroleum selvfølgelig). Hvis der for øvrigt er nogen der skulle ligge inde med nogle Monrad & Rislund udgivelser på kassettebånd eller nogle promo cd'er aftager jeg dem gerne.

Derudover må jeg sige at brugeren Henriksen indtil videre gør et godt indtryk på en ny bruger som mig. Fan af Monrad & Rislund og brugernavn hentet derfra, fan af James Bond med en forkærlighed for de gamle film og så var der også noget med at at vi var ganske enige om det eneste positive ved filmen Paranormal Activity :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1416 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team