DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 15:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1138 139 140 141 142147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man dec 07, 2015 16:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Bridge of Spies (Steven Spielberg, 2015)
Der er allerede skrevet meget om Spielbergs seneste, så lad mig bare sige, at den var glimrende, men ikke helt kunne leve op til forventningerne. Jeg har tænkt meget over, hvad det var, der manglede, og er kommet frem til den konklusion, at filmen lugter en lille smule af pligtaflevering. Fra manges side af.

Som historiker synes jeg, at temaet er vildt spændende og også temmeligt aktuelt, så filmen burde ligge lige til mit højreben. På overfladen er der da heller ikke en finger at sætte på Kaminskis lækre fotografering, Kahns redigering, Newmans musik eller Spielbergs instruktion. Men det er ikke en film, der sprudler af overskud. Tom Hanks er forventeligt solid, men det her er en rolle, han kunne spille i søvne, især fordi hans karakter er så todimensionel. Spielberg holder sin vanlige trang (og det siger jeg som stor fan) til at hælde lidt sirup ud over det færdige værk i skak. Ud over et par skære-ud-i-pap-sekvenser - især slutningen - er her teknisk overskud og fuldt styr på værktøjskassen, og en dejligt humoristisk tilgang til det tunge emne. Men jeg mærker på intet tidspunkt, at han brænder for stoffet. Vi får i stedet endnu et "vigtigt" historisk Spielberg-drama, denne gang med klare paralleller til nutidige minoriteters problemer i filmens første og stærkeste del. Den utroligt velspillende Mark Rylance er desværre kun sporadisk med i den noget mere rutineprægede anden halvdel, der enten skulle bruge væsentligt mere eller væsentligt mindre tid på U2-sagen for at komme ordentligt i mål.

Som sagt var jeg udmærket underholdt, men det er ikke en film, jeg har brug for at se igen foreløbig.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man dec 07, 2015 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Bridge of Spies (Steven Spielberg, 2015)
pligtaflevering.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Fuldstændig samme bedømmelse - og begrundelse - gav Per Juul Carlsen i Filmselskabet.

Tak for feedback. Jeg er nu knap så ekstatisk som jeg var tidligere.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man dec 07, 2015 17:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Pssssttt... det er mig, der skriver PJCs manuskript ;)
Jeg får kun meget sjældent set programmet, men jeg må vist hellere få set dette afsnit. Havde det været fra de fleste andre filmskabere, var jeg næppe blevet skuffet på samme måde, men jeg ved, at Spielberg kan. Det er mere, om han (stadig) vil.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs dec 08, 2015 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

Creed (2015)

Først det kedelige...

[Vis Spoiler]
- At Apollo skulle have haft en affære er sgu at sølle mandens navn til :shakehead:

- Hvad var pointen med Creeds "kæreste"/whatever? Var hun nødvendig? Hvorfor skulle hun have dårlig hørelse? I don't get it.
- Hvad var det for noget fis med Instagram? Hvorfor skulle det nævnes? Hvorfor ikke gøre filmen tidsløs? Jeg hader at man lige skulle have social media-generationen med.
- Hvad sker der for at lige pludselig skal på toilet inden kampen?? Hvad skulle det til for :shock: Man tror at det er pga. nerverne, at han vil stikke af og kaste op, men nej, scenen slutter brat. Og sådan er der et par scener i filmen der gør. Vi forventer at der skal ske noget, men nej, det slutter lige pludseligt. Den her scene gav ingen mening.
[Vis Spoiler]
- Hvorfor skulle Rocky få kræft? Var det nødvendigt? Kunne han ikke kæmpe mod sig selv på en anden måde? Da han sad hos lægen viskede jeg til min kammerat: "Fedt, nu slår de også ham ihjel :roll: " Hele det her kræftforløb var en fejltagelse af dimensioner. Det burde slet ikke have været med i filmen.

[Vis Spoiler]
- Nu hvor manden har kræft,
hvor er hans søn? Hvor er Little Marie? Hvor er Steps? Hvor er hans hund?! Paulie slog de jo ihjel.
- Den altoverskyggende træningsmontage var sgu en fail. Det er højdepunktet i en enhver Rocky-film. The moment. Her, der løber han lidt på gaden, mens nogle drenge på motorcykler kører rundt om ham, mens Rocky kigger fra et vindue. Come on.
[Vis Spoiler]
- Jeg synes heller ikke at det var Rockys karakter værdig, at han ikke kunne gå op af trapperne selv.


Og sådan fortsatte vi i en 1½ time efter filmen, at pille den fra hinanden.

Og nu til det gode...

- Kampscenerne var forrygende. Man levede sig ind i dem, ja næsten mere end nogen anden Rocky-film.
- Michael B. Jordan spiller FORRYGENDE :shock: Han ER en Creed. Han ligner sin far. Den måde han bevæger sig på ligner sin far. Jeg er VIRKELIG imponeret. Tror jeg skal se Fruitvale Station senere.
- Sylvester Stallone spiller også FORRYGENDE. Han ER Rocky. Det er ham. Jeg synes dog at hans karakter havde langt mere hjerte i 2006s Rocky Balboa, fordi han deri mindede om den Rocky vi kender. Her er bare meget ældre og mere vis.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

Det er et meget, meget lille 3-tal. :cry3: Filmen er et mesterværk ift. Southpaw, som havde en total idiot i hovedrollen man ikke gad at heppe på. Creed har masser af hjerte, men også en masse triste og unødvendige plotpoints. Problemet er måske at vi, die-hard fans, ser filmen med Rocky-briller på. I don't know. Måske bliver den bedre. Det irriterer mig dog virkelig meget at jeg 1) ikke kan give den en højere karakter pt. og 2) at jeg ikke kan se "mesterværket" med 8.6 på IMDb. Øv, øv, øv! :cry1:


Senest rettet af Fritte tirs dec 08, 2015 11:43, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 
Indlæg: tirs dec 08, 2015 11:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shit, den havde jeg ellers set frem til.... tak for meldingen!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors dec 17, 2015 11:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
En kort, spoilerfri omgang strøtanker. En dediceret anmeldelse er det vist ikke.

Billede
Star Wars: The Force Awakens (J.J. Abrams, 2015)
Da det blev annonceret, at J.J. Abrams skulle lave den første nye Star Wars-film i ti år, var han især oppe mod tre store forhindringer (ud over modvilje mod Disney og andre småting):
1. Generel skepsis efter tre mere eller mindre overflødige prequels
2. At få givet faklen videre og integreret eksisterende karakterer på en fornuftig måde
3. At der jo overordnet var lukket og slukket efter ROTJ - der var ikke mange løse ender tilbage, da Kejseren, Vader og Yoda var væk, Solo og Leia havde fået hinanden og Luke havde fundet fred. Hvor var de historier, der bare tiggede og bad om at blive fortalt?

Men lad det meste af tvivlen falde til jorden :) Det er i det store hele en fornøjelse at vende hjem til krigen blandt stjernerne. Harrison Ford, der har virket mere og mere stivbenet og mekanisk de seneste år, er i særklasse veloplagt og glider uden problemer tilbage i en af sine signaturroller. På et tidspunkt siger han til Chewie, at han altid plejer at klare sig igennem på charmen - det passer på Solo, og det passer også på Ford. Bravo! Derimod er det en ynk at se Carrie Fisher, der er så botox'et, at hun stort set ikke kan sige sine replikker. De nye karakterer gør det godt, især vores kvindelige hovedperson, der går rigtig godt i spænd med sit mandlige modstykke. Humoren fungerer og dialogen er kvik. Abrams er om ikke andet en dygtig håndværker, og han har fuldt styr på pacing og kameraarbejde - og selv om retrofans vil klappe over det fremragende modelarbejde og de mange fysiske kulisser (pænt farvel til Lucas' greenscreen-orgier), er CGI'en velintegreret og bruges til fulde i de imponerende rumkampe, vi bliver suget ind i med jævne mellemrum. Punkt 1 og 2 på tvivlerlisten kan streges.

Men så er der lige det med historien. Den tredje forhindring. Den kommer Abrams aldrig rigtig ud over. Integrationen til de gamle film er tæt - også for tæt - og
[Vis Spoiler]
både start og slut virker i urimelig grad som noget, vi har set før. A New Hope Redux.
. Man er i højeste grad revet med undervejs og føler sig igen som en 10-årig, men holder historien vand ved gensyn? Det er for tidligt at afgøre. Banen er afgjort kridtet op til nye fortællinger fra de fjerne galakser, men i hvor høj grad kan denne syvende episode stå på egne ben? Det kan jeg ikke sige endnu.

Men jeg kan sige, at Disney kunne have nøjedes med at lave The Force Awakens som rendyrket cash-in. De ville stadig have tjent bunker af penge. Men her har Abrams vist sig fra sin skarpeste side og formår at videregive ånden fra de klassiske film (der jo også havde deres andel af problemer). Så kan jeg godt leve med, at han støtter sig til arvesølvet. Forhåbentlig formår Episode 8 i højere grad at smide krykkerne.
Jeg var tæt på at give 4½, men jeg er stadig i godt humør efter i går, så vi lander på
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors dec 17, 2015 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede


Top
   
 
Indlæg: tors dec 17, 2015 11:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Haha, man tør jo næsten ikke være så positiv, af risiko for at få horder af skuffede hardcore-fans på nakken - men du må jo selv sige til efter i aften ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors dec 17, 2015 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Bare den er 4½ stjerner god, så er jeg tilfreds. Men jeg vil se på den med kritiske øjne, ligesom jeg gjorde med Creed. Den var så slem at jeg blev nød til at gense 2006s Rocky Balboa for at vaske skuffelsen væk. I mit hoved eksisterer den nye film ikke mere :D Selvom jeg har tårnhøje forventninger til TFA, så tror jeg at de bliver indfriet langt hen af vejen. Ellers kommer jeg efter dig, Bucky boy! :P


Top
   
 
Indlæg: tors dec 17, 2015 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Star Wars: The Force Awakens [2015] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

"The force, it's calling to you... just let it in!"

Hvad er der sket siden festen på Endor for 32 år siden? Det har vi alle brugt tiden siden på, at spekulere over, og ENDELIG er forløsningen kommet. Og hvilken forløsning. Da åbningscrawlen kom op på biograflærredet fik jeg gåsehud (hvilket jeg gjorde en 2-3 gange mere i løbet af filmen, f.eks. da Han Solo og Chewie første gang dukker op igen). Hvor var det stort at være tilbage i det gamle univers. Gensynsglæden var endnu højere end da jeg så prequel'sne (som jeg også holder af). Det var en voldsomt behagelig oplevelse at blive lukket ind i universet igen og der skal lyde en kæmpe stor cadeau til J.J. Abrams for at leve helt op til de massive forventninger (og for ikke at smide en eneste lensflare!)

Skuespillet er fremragende, og jeg vil især fremhæve de to nye hovedpersoner, Daisy Ridley som spiller røven ud af bukserne som Rey og John Boyega som Finn (stormtrooperen med et hjerte af guld). De gør det begge helt fantastisk og jeg glæder mig så meget til at følge dem i kommende episoder. Det visuelle fejler heller ikke noget. Det er det flotteste farvelade-orgie jeg længe har set. Masser af praktiske effekter blandet sammen med afdæmpet CGI, hvilket bare gør det hele så meget mere spiseligt. Ingen tomme kalorier her.

Filmen er fuldstændig overlegenet vævet sammen med de gamle film og der er væg-til-væg referencer for både casual og diehard fans. Men på intet tidspunkt kammer det over i klam kommerciel cashgrab (som man ellers godt kunne have frygtet). Nej, tværtimod er det hele tiden holdt på et værdigt plan uden at distrahere og ødelægge filmens hovedplot. Men også hele filmens tone, stemning og visuelle look er perfekt aligned med den oprindelige trilogi (også i meget højere grad end prequel'sne var). Fokus er tilbage på det vil alle har savnet: EVENTYRET!

Desværre er der et par mindre ting der trækker en lille smule ned i det samlede billede. Selve hovedplottet minder desværre lidt for meget om det vi allerede har set i Episode IV - A New Hope og Episode VI - Return of the Jedi og det er ærligt talt lidt synd, for det blev en tak for forudsigeligt et par gange.

Men stadig. Årets film herfra. Kan slet ikke vente på Episode VIII . Kæmpe stor anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: lør dec 19, 2015 18:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Der er fede ting ved at være syg. Den umiddelbart bedste er at faktisk have det okay, og stadig have et stykke papir hvorpå der står jeg skal holde mig hjemme og i ro i ti dage.

Så ud over det årlige Godzilla marathon som jeg nok skal spare jer for denne gang, skvattede jeg over Being There, som var Peter Sellers' næstsidste film, Labyrinth Of Lies AKA Labyrinth Of Silence som er et mesterværk og skal have næste års Oscar, og .. haha:

Take This Job And Shove It, USA, 1981 - IMDB link

En gut fra den lille møgflække Dubuque i Iowa er ansat for et stort bryggeri-konglomerat. Han bliver sendt tilbage til sin fødeby for at hans arbejdsgiver kan overtage det lokale bryggeri, og naturligvis udskifte medarbejdere med samlebånd. På den ene side kommer pengene ind, men er loyaliteten til hans barndomskammerater (som naturligvis arbejder på bryggeriet - det er som om det er byens eneste arbejdsplads) større?

Det er en legendarisk film på mange måder. For eksempel er titelnummeret skrevet af David Allan Coe og Johnny Paycheck, som begge har cameo'er i filmen (i øvrigt senere cover'et af Dead Kennedys i en punk-as-fuck udgave). Ud over det har vi Robert Hays fra Airplane! i hovedrollen, og en af de mere alternative elskovsscener i en brusekabine (vil ikke spoile noget, men hunden blev osse ren!).

Jojo, komedie fra 1981, og den bærer præg af det. Men den har lidt mere på hjerte end de gængse fra samme tid. Mest af alt er det er flot "fuck you" til hvordan allerede dengang store firma'er opslugte de små og efterlod folk arbejdsløse over hele verden. Og til det har jeg kun een ting at sige:



Indtil videre blevet til 34 film i denne uge (kun een var under en time). Så kan jeg godt leve med smagen af antibiotika :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: lør dec 19, 2015 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Im Labyrinth Des Schweigens (Labyrinth Of Lies), Tyskland, 2014 - IMDB link

Frankfurt, 1958. En ung advokat arbejder for statsanklageren .. med parkeringsbøder. Samtidigt spotter en Auschwitz overlever en skolelærer som var SS officer i camp'en. Vores helt krydser veje med en journalist, generalstatsanklageren siger "vi skal nakke de svin", og så kører den ellers bare derudaf.

Det er en fiktiv historie, men grundet i facts, omkring Fritz Bauer, som er manden der stod bag hvad der stadig er Tysklands største retssag nogensinde. Men det er slet ikke et retssalsdrama, tvært imod, det er nazi-jagt med hjerte bag, og en flot fortælling om hvad der var Tysklands største hemmelighed i 18 år - nemlig at 1.5 millioner mennesker blev nakket i Auschwitz.

Den er så flot fortalt, en tung historielektion bliver pakket ind i en solid thriller, og den virker præcis på alle de punkter hvor Baader Meinhof Komplex fejlede. Efter to timer følte jeg virkeligt at selv jeg som nogenlunde hardcore post-krig historiker havde lært et par ting, og oven i det blevet serveret to timers ren rå underholdning - thriller med en lille smule fløde, men Friederike Becht er nu nuttet, så hun må gerne flirte med vores helt.

Det er ikke en action film, men den er heller ikke så tung som The Lives Of Others (som ellers er en perfekt film hvis i spørger mig). Det er en thriller der serverer en historielektion, og det virker, tro mig.

Vil man vide mere om hvad der skete i de år, så kan man passende se Wakolda (Argentina) om da Mengele var påstået at have flygtet til Paraguay, og mesterværket Eichmann (Ungarn / UK) med Thomas Kretschmann i hovedrollen - to stinkende gode film der begge kræver lidt tålmodighed men også giver al den indsigt som Baader Meinhof Komplex aldrig formåede.

PS: Labyrinth Of Lies udkommer 7. Januar i en Nordisk udgave, så hvis ikke i er ultraferme til Tysk (de tre nuværende udgaver har ikke Engelske tekster), så smid den på ønskelisten til den dag. For i vil se den.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: søn dec 20, 2015 23:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Star Wars: The Force Awakens (2015)

For ikke ret længe siden, i vores galakse...

Episode VII - The Force Awakens får sin premiere fulgt op med et næsten enigt anmelderkorps: Magisk, storslået, vidunderlig, fremragende.

Kun få er med på lunken-vognen, og især Jacob Troldspejlet Stegelmann giver den gas i ekko-film anmeldelsen, og uddeler 6/6 stjerner til dette nye epos i Stjernekrigen

I lørdags oprandt dagen så, hvor jeg selv kunne betragte værket ovenpå den stor-roste premiere.

Desværre kan jeg ikke helt stemme i med de allermest positive anmeldelser, og som respons til disse udbryde:

"Its true....all of it"

Men det er dælme tæt på, og jeg er langt hen af vejen aldeles tilfreds med denne den bedste og mest gennemførte Star Wars-film siden Return of the Jedi. En absolut godkendt og værdig efterfølger, og endelig kom vi væk fra de kluntede og kunstige cgi-hærgede prequels. Vi kom tilbage til Star Wars-land - på velkendt grund med seje helte og ikke mindst en heltinde, med skurke og eventyr tilsat den helt rigtige Star Wars-ånd godt krydret med masser af ægte fysisk tilstedevær af omgivelser og maskiner. Ingen kluntede computer-ridedyr eller tåbelige klovne-væsener med stupid gangart og flair for katastrofer.

The Star Wars-feel i almindelighed og castingen i særdeleshed er de elementer der trækker The Force Awakens tæt i mål mod topkarakteren. Jeg frygtede, at det ville blive svært at identificere sig med de nye helte - at komme til at holde af dem ligeså naturligt hurtigt tilfældet var med Luke, Han, Leia og de andre fra den udødelige originale trilogi. Den opgave bestod alle de nye med bravour. BB-8, Finn og Poe Dameron var lige i skabet på hver deres måde. Absolut godkendt. Stjernen i galaksen over dem alle var dog helt ubestrideligt afgjort den fatastiske Daisy Ridley i rollen som Rey. Mageløst - intet mindre. Her er der en heltinde man ser frem til at følge med på eventyr i muntert selskab med resten af de nye rebeller. Jo, faklen brænder flot og den overleveres så også flot og mytisk, af den stjerneparade af de gode gamle kendinge, der også er med denne gang, i bestræbelserne på at give før omtalte fakkel videre til næste generation. Denne del af The Force Awakens er også klappet til UG.

Kylo Ren som skurken er også et befriende skridt væk fra tudeprinsen Hayden Christensen. Kylo er meget mere kompleks, dyster, farlig og hans indre konflikt troværdig, enkel og aldeles snoet. Yderst originalt påfund og en værdig arvtager for legendariske Darth Vader.

Masser af god humor letter lidt på trykket mellem masser af dueller hvad enten det er med X-Wingere, T.I.E-jagere, blastere eller lyssværd. Alt i alt rammer The Force Awakens plet på næsten hele paletten.

Og dog...omend det er et fuldt forståeligt valg fra JJ Abrams' side, så gnaver det altså , meget hos undertegende, at plottet er een stor omgang genbrug fra især Episode IV, men også masser af elementer fra de to andre fortsættelser i den orignale trilogi. Det er simpelthen for tyndt og aldeles blottet for overraskelser. Så åbenlyst var hele processen, at selv de passager i filmen hvor der afgjort skulle tabes næse og mund hos publikum, ja de stod for mig som alt andet end overraskende, i kraft af filmens absolutte kopi af især klassikeren fra 1977. Har vi virkelig ventet i 32 år på en historie så tyndbenet og forudsigelig? Nuvel - history repeats itself, og udførslen med en række omvendte fortegn og rokader i rollefordelingerne er udført uden anmærkninger, og JJ har afgjort bestået i min bog. Topkarakteren høster han dog ikke fra mig. Udover plottet var Supreme Leader Snoke aldeles uintererssant, og jeg håber virkelig der er gemt en god surprise omkring hans person til Episode VIII. Scenen med de store bæster på Solo og Chewies fragtskib kunne jeg også godt have undværet, og det er undværlige elementer som disse der trækker ned. Ingen af de tre originale film har disse undværlige elementer, men glider bare fra den ene sublime scene til den anden. Dér ligger forskellen på topkarakter og næsten topkarakter.

The Force Awakens har dog gudskelov bestået, og vi har fået Star Wars tilbage med stil, charme, tårer og værdighed. Pulsen banker igen i det gamle rum-eventyr og man glæder sig allerede til næste Episode med Rey, Luke og co. Der venter Rian Johnson en stor opgave, for JJ kan nu læne sig tilbage og sige "Mission: Accomplished"

Filmen har genoplivet sagaen i galaksen langt langt væk, og har på underholdende vis bragt liv til franchisen igen i en stil så (næsten god), at A New Hope næsten var en bedre titel ovenpå maveplaskerne vi fik med prequel-filmene

Star Wars er tilbage, og dette er kun begyndelsen

JJ redder det meste i land, Harrison Ford imponerer ved ikke bare at være en gammel røv der lige skal hæve lidt i banken, men ved ubesværet og charmerende at glide 100% troværdigt tilbage i rollen som Han Solo

...og Mark Hamill.....oh brother, den gut er magisk ved sin blotte tilstedeværelse alene.

Havde plottet været mere spot-on og opfindsomt, havde jeg lystigt delt seks stjerner ud til krigen i stjernerne, men film nummer syv må nøjes med fem.

De er til gengæld også mere end fortjente hver og een, og jeg kan tilfreds konstatere at:

The Force is strong in this one!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Top
   
 
Indlæg: søn dec 20, 2015 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Henriksen skrev:
Ingen af de tre originale film har disse undværlige elementer, men glider bare fra den ene sublime scene til den anden.

:shock: Har du set ROTJ på det seneste?


Top
   
 
Indlæg: søn dec 20, 2015 23:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Smukt skrevet, Henriksen... Smukt! Jeg har det fuldstændig på samme måde.

The Force Awakens er den første Star Wars-film jeg set i biografen(!), og jeg er helt sikkert klar til de næste!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 1138 139 140 141 142147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team