DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:23

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 556 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3038 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons dec 16, 2015 23:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Får vi lens flares extravaganza?

Det kan ikke være en spoiler...

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons dec 16, 2015 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Shiva skrev:
Får vi lens flares extravaganza?

Det kan ikke være en spoiler...


:bat:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 0:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mikl be like

Billede


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 0:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Er lige kommet ud og har svært ved at få amrene ned! Det her er Star Wars!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har bestilt billet til kl. 18 i dag :mrgreen:


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 10:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Atta boy!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 12:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Shiva skrev:
Får vi lens flares extravaganza?

Det kan ikke være en spoiler...

Nej og nej :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 12:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Star Wars: The Force Awakens [2015] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

"The force, it's calling to you... just let it in!"

Hvad er der sket siden festen på Endor for 32 år siden? Det har vi alle brugt tiden siden på, at spekulere over, og ENDELIG er forløsningen kommet. Og hvilken forløsning. Da åbningscrawlen kom op på biograflærredet fik jeg gåsehud (hvilket jeg gjorde en 2-3 gange mere i løbet af filmen, f.eks. da Han Solo og Chewie første gang dukker op igen). Hvor var det stort at være tilbage i det gamle univers. Gensynsglæden var endnu højere end da jeg så prequel'sne (som jeg også holder af). Det var en voldsomt behagelig oplevelse at blive lukket ind i universet igen og der skal lyde en kæmpe stor cadeau til J.J. Abrams for at leve helt op til de massive forventninger (og for ikke at smide en eneste lensflare!)

Skuespillet er fremragende, og jeg vil især fremhæve de to nye hovedpersoner, Daisy Ridley som spiller røven ud af bukserne som Rey og John Boyega som Finn (stormtrooperen med et hjerte af guld). De gør det begge helt fantastisk og jeg glæder mig så meget til at følge dem i kommende episoder. Det visuelle fejler heller ikke noget. Det er det flotteste farvelade-orgie jeg længe har set. Masser af praktiske effekter blandet sammen med afdæmpet CGI, hvilket bare gør det hele så meget mere spiseligt. Ingen tomme kalorier her.

Filmen er fuldstændig overlegenet vævet sammen med de gamle film og der er væg-til-væg referencer for både casual og diehard fans. Men på intet tidspunkt kammer det over i klam kommerciel cashgrab (som man ellers godt kunne have frygtet). Nej, tværtimod er det hele tiden holdt på et værdigt plan uden at distrahere og ødelægge filmens hovedplot. Men også hele filmens tone, stemning og visuelle look er perfekt aligned med den oprindelige trilogi (også i meget højere grad end prequel'sne var). Fokus er tilbage på det vil alle har savnet: EVENTYRET!

Desværre er der et par mindre ting der trækker en lille smule ned i det samlede billede. Selve hovedplottet minder desværre lidt for meget om det vi allerede har set i Episode IV - A New Hope og Episode VI - Return of the Jedi og det er ærligt talt lidt synd, for det blev en tak for forudsigeligt et par gange.

Men stadig. Årets film herfra. Kan slet ikke vente på Episode VIII . Kæmpe stor anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture man dec 21, 2015 15:08, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 15:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Tak for anmeldelsen - kan se, at vi er nogenlunde på linje :)

Det er i øvrigt sjovt at se, hvordan det er nogenlunde umuligt ikke at blive grebet af hypen.
De fleste er vel stadig massivt skuffede over Episode 1 - men det var det jo ikke alle, der var, da de lige var kommet ud af biografen. Hot damn, vi har ventet på det her i 16 år! Anmeldelserne rundt omkring var svingende, men der var mange positive meldinger rundt omkring. Nu 16 år senere har vi alle travlt med at slagte den og se, hvor urimeligt elendig den var fra day one af.
Det samme med Episode 2 og 3. Euforisk stemning lige først, og så en mere tam stemning her år senere (mest vedr. AOTC, de fleste er vel stadig OK tilfredse med ROTS). Gad vide, hvad vi synes om Episode 7 om 16 år? :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Buck Rogers skrev:
mest vedr. AOTC, de fleste er vel stadig OK tilfredse med ROTS

Det har jeg aldrig forstået. De to film er for mig at se nogenlunde præcis lige ringe; ROTS er bare mere dyster, hvilket åbenbart er nok til at folk synes den er bedre. Men kameraarbejdet er lige så røvssygt, dialogen lige så pinlig ringe, de fleste skuespillere ser stadig ud som om de keder sig eller skammer sig over overhovedet at være med, det er stadig et "green screen" helvede uden lige, Yoda springer stadig rundt som en frø på amfetamin... Jeg har svært ved at se forskellen. :evil:


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 16:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg synes der er langt mere payoff i ROTS, og til trods for klodset dialog etc etc etc (det er en meget lang liste), virker filmen som den historie, Lucas gerne ville fortælle hele tiden. Hvor de to første prequels mere virker som tomgang.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 16:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Ok, den kan jeg gå med til. Hele trilogien kunne snildt være presset ned i den ene film. At jeg så slet ikke synes den historie behøvede blive fortalt, det er så en anden sag...

Hvorfor har vi aldrig fået en Taxi Driver prequel om Travis Bickles barndom?! ;)


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 16:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nej, prequels'ne er ikke nødvendige - men når det nu skulle være, må vi jo bedømme, hvad vi har fået :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 18:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det går løs om 10 minutter + skide reklamer og fede trailers! Vi ses på den anden side!


Top
   
Indlæg: tors dec 17, 2015 20:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Skal se den igen mandag. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 556 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3038 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team