DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 24, 2015 11:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2016 12:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Så er det i aften det går ned, jeg glæder mig helt vildt.

Andre der skal ind og se den udover "dødsposituren" (Deathposture) og mig?


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2016 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg niver den på lørdag. :thumb:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2016 13:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jakabov skrev:
Så er det i aften det går ned, jeg glæder mig helt vildt.

Andre der skal ind og se den udover "dødsposituren" (Deathposture) og mig?


My body is ready! :slap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2016 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Mit outfit er også klar, her et billede af mig til premieren på The Edge.

Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2016 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Det bliver fredag for mig. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2016 16:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Torsdag her! Tror det bliver årets film :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jan 20, 2016 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Smukke, smukke landskaber, der er taget lige ud af den flotteste BBC-dokumentar. Det her er Leonardo DiCaprios mest krævende rolle og hvis han ikke vinder en Oscar for Bedste skuespiller, så er der ingen retfærdighed tilbage i verden. Tom Hardy mumler sig igennem den flotte præstation. Selv det supplerende cast er perfekt. Filmens score er afdæmpet, men noget af det bedste fra sidste år. Det er helt grotesk at Ryuichi Sakamoto blev diskvalificeret til en Oscar-nominering og man forstår godt instruktør Iñárritus vrede. Jeg gad godt at vide hvordan de har filmet bjørnescenen. Den var jo fuldstændig realistisk!

Årets film 2015.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

EDIT: Karakter tilføjet. :thumb:


Senest rettet af Fritte tors jan 21, 2016 13:11, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2016 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
"As long as you can still grab a breath, you fight. You breathe.... keep breathing"

Fik set the Revenant igår og jeg smiler stadig fra øre til øre. En intens og barsk skildring af livet som pelsjæger i ødemarken i 1820'erne med Leonardo Dicaprio i storform. Hvis han ikke får den Oscar, så får han aldrig én. Filmen er vanvittig smukt filmet og den kommer virkelig ind under huden på én, du fornemmer pilene hvisle forbi hovedet, du mærker kulden fra vandet og omgivelserne, du får en forståelse for hvorfor man ikke byder en grizzlybjørn op til dans og man får absolut en idé om hvad man kan putte i munden når man ikke lige kan rende ned på Statoil og få en Twindog/Congobajer-menu.

En fornøjelse fra start til slut. Jeg tipper på den største hat jeg kan finde for de strabadser skuespillere og crew har været igennem for at lave så mageløs en film, kan ikke andet når meningen med galskaben er at give publikummet så realistisk et slutprodukt.

Fuld hammer herfra! :notworthy:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2016 13:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Billede

The Revenant [2015] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

"As long as you can still grab a breath, you fight. You breathe. Keep breathing. When there is a storm. And you stand in front of a tree. If you look at its branches, you swear it will fall. But if you watch the trunk, you will see its stability."

Den mexicanske filminstruktør Alejandro González Iñárritu er et geni med en nærmest umenneskelig høj træfsikkerhed, hvilket han seneste bevidste i sidste års bedste film, oscarvinderen: Birdman som fuldstændig tog pusten fra mig. Så jeg har glædet mig som et lille barn til hans næste film og har minutiøst læst blogs, production diaries og diverse blurbs om The Revenant lige siden filmen blev annonceret for et års tid siden. Og nu blev ventetiden endelig forløst. Det er en, for at bruge et fortærsket udtryk, en film af episke proportioner.

The Revenant er et fejltfrit mesterværk og det er højst sandsynligt den største biografoplevelse jeg kommer til at have i 2016. Filmen fortæller den sande historie om pelsjægeren Hugh Glass, der i 1823 oplever sit livs største krise, da han bliver efterladt hårdt såret og levende begravet af sine pelsjægervenner langt ude i ødemarken, 230 kilometer fra nærmeste civilisation, omgivet af vilde dyr, morderiske indianere, isnende kulde, betænde sår, brækkede lemmer, ensomhed, desperation, hævntørst og knusende trøsteløshed. Historien er så neglebidende fantastisk, at man ikke havde troet på den, hvis ikke den var sand.

Intensiteten er fuldstændig uovertruffen og bliver akkompagneret af et altoverskyggende hævnmotiv, der driver handlingen taktfast henimod den helstøbte slutning, der på intet tidspunkt øjnes nært forestående, i løbet af de to en halv time som filmen varer. Plottet drives frem af et nervepirrende musikalsk score der med få, men bombastiske virkemidler sørger for at sende seerne i en nærmest trancelignende tilstand hvor man bare suges længere og længere ind i filmens hyperrealistiske univers. Selv trommeslageren fra Birdman dukker op igen med sin hidsige, enerverende percussion der passer perfekt som lydtapet til højdramatiske scener.

Og som om det ikke var nok, er der ikke specielt meget dialog i filmen. Det er billederne der taler og der er lange sekvenser hvor der ikke ytres et eneste ord. I det hele taget er Lubezkis cinematografi i en liga for sig. Det er, hand down, en af de flotteste film jeg nogensinde har set. Alle billeder er jo skudt i naturligt lys, hvilket kun gav knap 6 timer hver dag, til at få billederne i kassen. Men det er i den grad lykkedes, og det en af filmens mange kunstneriske valg der har skabt en fuldstændig kompromisløs film. Intet er tilfældigt her, fra fejende flotte billeder af storslåede naturlandskaber, brusende floder, uendeligt høje træer, rystende realistiske gore sekvenser og ufatteligt intense single-take fight scener der får Saving Private Ryan til at ligne Bjørne Brødre 3.

I det hele taget er filmen én lang reklame for det mageløse Arri Alexa 65mm 6K kamera der sætter nye standarder for hvad der kan lade sig gøre. Det ligner flere steder 3D uden at være 3D, ligesom vi flere gange får en nærmest GoPro-lignende oplevelse, bare med gloriøst 65mm look. Det er således en film der skal ses på et så stort lærred som muligt, i så høj opløsning som muligt og med lyden skruet så højt op som overhovedet muligt. Det er en totaloplevelse på et helt andet niveau end hvad vi ellers er vant til. Selv de lettere bizarre drømmesekvenser som ellers plejer at være superkiksede i film, fungerer her og løfter historien til et andet niveau.

Åbningsscenen alene er en genistreg og er alle 12 oscarnomineringer værd. Det er, for igen at bruge en fortærsket formulering, nøjagtigt som at være der selv. Når Leo fryser, så fryser vi også og når han varmer sig ved bålet, får man lyst til at varme sine egne fingre. Og sådan fortsætter realismen i filmen hele vejen igennem. Hvis der er noget som helst retfærdighed til i denne verden, så kommer det til at regne oscars i en lind strøm over The Revenant og hvis ikke Leo snupper oscaren denne gang, tager jeg direkte hen i nærmeste zoo og wrestler en bjørn i protest! Det er hans livs rolle.

ÅRETS FILM 2016! Skal ses af alle så hurtigt som muligt!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs jan 26, 2016 13:11, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2016 13:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Kæft hvor jeg glæder mig - super anmeldelse :clap:
Det bliver nok desværre først på søndag :cry3:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2016 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Damn, der er lang tid til kl. 21.15 efter man har læst to så flotte anmeldelser. Den kan næsten kun skuffe, selvom jeg tvivler :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2016 17:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

:bat:


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2016 14:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Jeg tilslutter mig koret - den er fremragende! Elementært spændende, velspillet, med poetisk billedside og ikke et minut for lang. Læser du med, Tarantino? ;)


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2016 16:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Samme her!!! Gudesmuk film, som bare trykker på alle de rigtige knapper hos en filmelsker. Enig i, at Leo bør belønnes for sin præstation. Hardy ligeså IMO. Tror til gengæld ikke filmen har de store chancer for at vinde bedste film Oscar'en, men SKAL simpelthen have et hav af tekniske priser med hjem. Ellers er der ingen retfærdighed til.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team