DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:35

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Indlæg: man maj 29, 2017 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Der er stadig embargo på anmeldelserne. MovieWeb skriver "The DCEU Finally Delivers a Great Movie", men selve anmeldelsen er fjernet by request. Ifølge nedenstående billboard giver bl.a. Empire den 4 ud af 5 stjerner.

Reviews kommer i løbet af natten dansk tid. Det bliver spændende at se hvordan den klarer sig på RottenTomatoes. Rent box office-mæssigt, så kommer den helt sikkert til at jorde Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge, Baywatch og Alien: Covenant, der alle har underpræsteret.

Jeg snupper den i biffen på onsdag, hvis alt går efter planen. :eat:

Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 30, 2017 6:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jep, jeg skal SÅ meget i biffen i morgen! :clap: :clap: :clap:

Wonder Woman tordner ind på RottenTomatoes med hele 97%! Pt. 33 friske anmeldelser, 1 rotten. :thumb: :thumb:

Citat:
Critics Consensus: Thrilling, earnest, and buoyed by Gal Gadot's charismatic performance, Wonder Woman succeeds in spectacular fashion.


Jeg har ikke glædet mig så meget til en film siden The Force Awakens/Rogue One. Mine forventninger er TÅRNHØJE. Jeg er dog ret sikker på at Wonder Woman leverer varen. :thumb:

Empires anmeldelse: 4 ud af 5 stjerner.

Topkarakter fra Chris Stuckmann:



Den hurtigtalende Jeremy Jahns kalder den for "great":



Top
   
Indlæg: tirs maj 30, 2017 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:laugh: Jeg er vild med det!

Billede

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:clap:

Fremragende film. Gal Gadot ER Wonder Woman og kemien mellem hende og Chris Pine er perfekt. En flot film, rigtig godt instrueret og indeholder nogle hæsblæsende kampscener. Det er så fedt at se Wonder Woman træde i karakter og sparke røv til højre og venstre. Den falder i CG-fælden til sidst, men sådan er det. :) Det her er en film der helt sikkert vil inspirere, især unge piger. Der er kvinder i alle bærende roller. Og det holder! Jeg glæder mig til at se Wonder Woman igen! :thumb:


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fedt!
Ser frem til at se den :beerchug:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 16:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Wonder Woman (Jenkins, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Glimrende superheltefilm fra Warner/DC. Der er overraskende mange stille øjeblikke i den, hvor der bliver stoppet lidt op og udvekslet dialog. Incroyable.

Den har også mange flotte actionscener og er flot filmet. Måske er der en anelse for meget slowmotion i den for nogen, men jeg er nok ikke den rette til at bedømme den slags som kortbærende John Woo-fan.

Gal Gadot er velvalgt som Diana Prince og fungerer rigtig godt hele vejen igennem. Hun får fint medspil af Chris Pine og ditto modspil af Danny Huston/Elena Anaya som filmens skurke.

Den har desværre lidt en typisk DC/Marvel-ramasjang/rabalder-slutning, men det er til at bære over med, når resten af filmen er så vellykket.

Hvis man skulle sammenligne den med noget, så er den første 1/3 meget a la Kenneth Branaghs "Thor" og de sidste 2/3 meget a la Joe Johnstons "Captain America: The First Avenger".

Helt klart en biograftur værd.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors jun 01, 2017 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har lyst til at se den igen!

Billede

Patty Jenkins smed denne flotte, nye plakat op på Twitter i dag.

Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 02, 2017 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Milde makron! Det lyder jo ganske enkelt positivt. Nu får jeg helt lyst til at se den.

Det havde jeg egentlig også allerede, da Gal Gadot i min optik er DCs eneste succescasting ift. superhelt (Harley Quinn i form af Margot Robbie er også spot on), men at filmen også er god, det er så fedt at høre. Jeg glæder mig!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 05, 2017 14:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Milde makron! Det lyder jo ganske enkelt positivt. Nu får jeg helt lyst til at se den.

Det havde jeg egentlig også allerede, da Gal Gadot i min optik er DCs eneste succescasting ift. superhelt (Harley Quinn i form af Margot Robbie er også spot on), men at filmen også er god, det er så fedt at høre. Jeg glæder mig!


Også en varm anbefaling herfra og ikke det store at tilføje. En virkelig charmerende sag, der rammer den helt rigtige tone lige dele humor, alvor, spænding og action. Den gik også rent ind hos min 12-årige søn. Yes, som tidligere påpeget er slutningen ret CGI-tung og lugter lidt halvgenerisk ift. superhelteskabelonen, men det gør ikke så meget, for der er hjerne og især hjerte i hele manuskriptet. Der er et par ting i filmen, der ikke fungerer helt godt, men når der nu endelig igen er mulighed for at anbefale en superheltefilm, skal jeg ikke trætte nogen med negative trivialiteter.

Gadot er en fremragende WW og believe it or not, Chris Pine er virkelig god som den bærende sidekick. Ikke på højde med Logan, som også var en helt anden boldgade, men ikke langt fra. :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs jun 06, 2017 11:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Wonder Woman skyder sig direkte ind på en 3. plads over bedste superheltefilm på RottenTomatoes.

https://editorial.rottentomatoes.com/gu ... perhero_WW


Top
   
Indlæg: søn jun 18, 2017 18:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Skal lige tygge på den lidt, men umiddelbart er jeg meget positiv. Gal Gadot er bare fremragende som Wonder Woman.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 19, 2017 9:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg havde egentlig fravalgt/undsagt flere superheltefilm denne sommer (efter den glimrende Logan), men så ville min datter gerne se den, og nå ja, what the hey ... :)

Som så mange andre synes jeg, at kemien mellem Gal Gadot og Chris Pine fungerer. Ja, han er en flødebolle, men han er sgu charmerende. Me like. Og jo, hun er bestemt dejlig og er god til fish-out-of-water-scenerne. Til gengæld kommer hun lidt til kort, når hun bliver konfronteret med krigens rædsler, men det kunne skam være langt værre. Og så er det ikke non-stop-mayhem. Filmen tager sig faktisk tid til sine personer, og pacingen er glimrende.

Ud over Zack Snyder-slutningen burde jeg egentlig være godt tilfreds, men der er lidt for mange dele, der irriterer, som fx:
- Paradisøen, hun vokser op på: et paradis for vandfald, krystalblåt hav og ulideligt selvhøjtidelige mono- og dialoger. Seriøst, der er sgu da ingen, der taler i det her højstemte gear hele tiden.
- Slo-mo-sekvenserne er allerede nævnt. De første par gange er det meget sjovt, men modsat John Woos værker - og bl.a. Nolans Batfilm - mangler der noget "fysikalitet" over actionscenerne. Det ser flot ud, men det er også distanceblænderi, når en amazone kan lave dobbelt salto mens hun fyrer tre pile af samtidig. Argh argh argh greenscreen.
- Og så ville jeg have ønsket, at de havde fulgt fisk-ude-af-vandet-elementet mere til dørs. Der er sgu lidt for mange gange, hvor man sidder og tænker "Hey, her kommer en kvinde i ca. intet tøj OG med et kæmpe sværd gående ned ad gaden i London anno 1918, og det er der ikke den store reaktion på."
Fx. tager Steve Trevors assistent det i overraskende strakt arm, når WW hiver sin selvlysende lasso op af tasken :)
- To af filmens antagonister/bad guys/girls forsvinder lidt let ud af historien.
- Og selvfølgelig er den for lang, men det kan man jo sige om næsten alle film i genren.

Så fin underholdning, og også bedre end Bat v Super, men ellers ikke det vilde scoop.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jun 19, 2017 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Wonder Woman er DCs klart bedste film til dato. Bortset fra filmens afslutning, var jeg godt tilfreds og underholdt. WW-filmen hænger som udgangspunkt godt sammen, hvilket er en klar forbedring i forhold til BvS og Suicide Squad.

Et par kommentarer:

Themyscira-delen bliver overstået liiiiiidt hurtigt, og man kunne måske egentlig godt have ønsket sig, at denne første film havde omhandlet livet på øen, inden hun blev sluppet fri i vores verden, men når det nu ikke kunne være sådan, så var det jo nok okay med den smule, vi fik lov at se. Det er vist optaget på Amalfikysten, så der skal jeg snart til.

Chris Pines venner/hjælpere i filmen er en nordafrikaner, en skotte og en indianer. Det er ret fjollet, men jeg synes faktisk, at hans tre venner fungerer ret godt, selvom de er lige så meget fish-out-of-the-water som Diana er det.

Gal Gadot er perfekt som WW. For mig besidder hun det fremmedartede og eksotiske, som Wonder Woman bør have. Hun er smuk som dagen er lang, men alligevel troværdig, når hun deler tæsk ud. Det er en perfekt kombination, og man kan kun rose DC for dét valg.
Chris Pine er overraskende god som hendes sidekick. Han er lidt af en flødebolle, som Buck Rogers også siger det, men han gør det egentlig meget god i rollen som den machoagtige mand, der gerne vil passe på Princess Diana, men først senere i filmen virkelig forstår, at hun godt kan selv.
Fedt at se Robin Wright spille en anden rolle end Claire Underwood. I WW gør hun det fint som General Antiope, mens vor egen Connie Nielsen ikke er specielt imponerende som WWs mor Hippolyta. Filmens badguys er ikke noget specielt - som sædvanlig.

WW sparker numse - og jeg er meget tilfreds. :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team