DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs nov 14, 2017 10:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hehe, jeg har kigget lidt på det men venter lige på nogle anmeldelser. Jeg kan grundlæggende godt lide spil med Traitors i, og temaet er jo fedt. Men har læst flere steder, at med mindre man er mindst fem spillere, er det vildt svært at vinde. Jeg synes jeg har rigeligt svært ved at få mine 5+ spillere-spil på bordet, så...

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør jan 13, 2018 13:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Så skal der leges græske guder og helte-smadder :D
Billede

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jan 24, 2018 10:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
For alle med hang til 80'er-popcorn kan man nu få både Highlander og Rambo - disclaimer: jeg synes, at begge dele er grimme (især Highlander), og jeg tror ikke, at nogen af dem er specielt gode, men there you have it!
Billede
To survive a war, you gotta become war!

Billede
It's better to burn out than to faaaaade away

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 10:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Batman: Gotham City Chronicles
Billede

Det er baseret på det tidligere Conan-spil, som jeg har haft det skidesjovt med. Jeg springer Batman over, men det kunne jo være, at der var nogle DC-fans derude.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 10:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Jeg er helt ny i brætspilsverdenen, men kigger lidt efter noget til familien.

Vi er 2 voksne og 2 børn på 8 og 9 år. Hvad kan I anbefale til os? Jeg tænker umiddelbart det skal være på dansk og tage et par timer pr spil?

Hit me :thumb:


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 11:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
God plan! Her er nogle af de ting, jeg har spillet med børn i den aldersgruppe. Og som kan købes i almindelige, danske butikker.

Forbidden Island er på engelsk, men det er minimalt, hvad der er af tekst - og så er det samarbejde, så det gør tingene noget lettere :)
Legends of Andor er superlækkert - også coop. På engelsk, men der er lavet danske oversættelser af teksten, lige til at printe ud. Fedt eventyrspil.

Kingdom Builder plejer at være et hit med børn. Magic Maze er på tid, men det er hektisk på en sjov måde :)
Splendor er flot og elegant - og en smule tamt, hvis du spørger mig, men der er mange, der sværger til det.
Dixit er næsten altid et hit - simpelt, men sjovt, hvis man kan lide at være kreativ. Mysterium gør stort set det samme, rent spilmekanisk, men har lidt mere samarbejde, så det må være en temperamentssag, hvad man vælger.

Jeg har ikke smidt links til noget af det, men sig til, hvis jeg skal uddybe :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Buck Rogers skrev:
God plan! Her er nogle af de ting, jeg har spillet med børn i den aldersgruppe. Og som kan købes i almindelige, danske butikker.

Forbidden Island er på engelsk, men det er minimalt, hvad der er af tekst - og så er det samarbejde, så det gør tingene noget lettere :)
Legends of Andor er superlækkert - også coop. På engelsk, men der er lavet danske oversættelser af teksten, lige til at printe ud. Fedt eventyrspil.

Kingdom Builder plejer at være et hit med børn. Magic Maze er på tid, men det er hektisk på en sjov måde :)
Splendor er flot og elegant - og en smule tamt, hvis du spørger mig, men der er mange, der sværger til det.
Dixit er næsten altid et hit - simpelt, men sjovt, hvis man kan lide at være kreativ. Mysterium gør stort set det samme, rent spilmekanisk, men har lidt mere samarbejde, så det må være en temperamentssag, hvad man vælger.

Jeg har ikke smidt links til noget af det, men sig til, hvis jeg skal uddybe :D


Tak for input, det vil jeg kigge nærmere på :beerchug:


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Er ikke helt så velbevandret i brætspilsverdenen som den kære BR, men et spil vi har meget glæde af herhjemme med vores 8-årige er Camel-Up (Camel-Cup) - der er vist forvirring om navnet :D

Det tager godt nok ikke et par timer, men det er vældigt underholdende.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er først begyndt at spille spil for et par år siden, så jeg er lidt som en nybegynder også. :)

Kan anbefale et par yderligere spil end dem, som BR har nævnt. Jeg synes ikke, at Splendor er tamt, men tværtimod fedt st spille med alle typer spillere, nye som erfarne.

Jaipur er kun til to spillere, men er hurtigt og hyggeligt at lære at spille, så hvis kun en voksen og et barn har lyst til at apille, så kunne det være interessant.

Carcassone er et spil, hvor man ved hjælp af puslespilslignende brikker skal bygge byer og landskabet og få point for at tage ejerskab over de forskellige elementer.

Begge spil bør klart kunne spilles af børn på 8-9 år.

Hvis du kan lide spil med kort, så er Exploding Kittens hurtigt og sjovt at lære - og Family Business egentlig det samme.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2018 15:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Morten, nu ved jeg ikke lige, hvor i kongeriget du huserer, men hvis du er i Kbh, skal du være mere end velkommen til at tage med ind på vores brætspilscafé (Bastard Cafe). Og ellers har de også lignende caféer i flere af de større byer.
Alternativt har mange biblioteker et ret stort udvalg af spil, hvis man vil prøve, inden man fyrer sparepengene af på noget :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2018 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Mange tak for alle jeres anbefalinger, det er guld værd :beerchug:


Top
   
Indlæg: tors nov 08, 2018 11:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Har lige modtaget 2. udgave af Neanderthal, hvor man spiller en af tre racer: Archaic, Neanderthal eller Cro-Magnon. Man skal jage storvildt (mamutter mv.), udvikle sit sprog og sin stamme. Og naturligvis sin seksualitet: "Choose between three mating strategies: promiscuous, harems, or pair bonding" :D

Designeren, Phil Eklund, er kendt for at lave vildt langhårede spil, der nærmest er simulationer. Jeg fatter hat af reglerne lige nu, men der er en masse faktuelle fodnoter, så det er spændende nok at sætte sig ind i.

Billede
Der er også kommet en masse andre ting, men lige pt. glæder jeg mig mest til at komme i gang med AuZtralia, der foregår i en alternativ udgave af 1930'erne. Her skal man udforske Australien, bygge jernbaner og farme, for lige om lidt dukker Cthulhu og co. op ude i horisonten.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 01, 2019 12:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Jeg fik prøvet Nemesis i går - det størst tænkelige Aliens-ripoff man kan forestille sig, men det var fanme sjovt. Der blev aflivet en masse aliens, startet noget self destruct og løbet mod en masse escape pods, der desværre havde lidt svært ved at blive skudt afsted. Jeg døde heroisk som den sidste ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 01, 2019 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det ligner ganske rigtigt Alien enormt meget, men flotte figurer, ser det ud til.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 01, 2019 15:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Wow, det ser godt nok spændende ud det der Nemesis :shock:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE man apr 01, 2019 17:35, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team