DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 148 49 50 51 5254 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 07, 2019 19:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det er jo derfor man lige har genset alle sæsonerne og er fuldt opdateret ;)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 08, 2019 9:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg har endnu ikke genset en eneste episode... Men håber jeg kommer til det engang. :highfive:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 29, 2019 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Ok, 18 måneder er simpelthen for længe at vente og huske små detaljer, så jeg er gået i gang med at gense sæson 7 :lightsabre: :lightsabre: :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 30, 2019 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg kommer til at se det sidste uden nogen som helst forberedelse. Skal nok blive underholdende!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 09, 2019 10:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Jeg tror ikke jeg har glædet mig så meget til at se en tv serie igen, siden jeg så sidste sæson af LOST for 9 år siden. :cry3:

Det bliver stort - det er der slet ingen tvivl om.

Det er aldrig til at forudse, hvem der mon skrider i svinget i den serie, men jeg har en idé om at de allerede i de første par afsnit skaffer nogle af de helt store af vejen - bare for lige at mikse det lidt op. :slap:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: tirs apr 09, 2019 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er ligesom dengang, jeg så wrestling som barn. Der havde de sådan noget, der hed over-the-top-battle royale til Royal Rumble, hvor man kastede de olieindsmurte muskelmænd over rebene indtil der kun var én tilbage. Sådan forestiller jeg mig lidt, at GoT ender. Last one standing. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 09, 2019 11:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg er godt nok også ved, at være fuldstændig overdrevet hyped... Håber I er klar her i tråden, når vi går i gang?

Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 09, 2019 12:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
:nuts: Hvor er min Michael Jackson æder popcorn smiley ?

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: tirs apr 09, 2019 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Interessant hvis Headless Ned dukker op!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 16, 2019 10:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s08e01 - "Winterfell" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

Stærkt afsnit. Typisk sæson-åbner med masser af skaktræk og korte opdateringer på forskellige nøglefigurers whereabouts.

Højdepunkter:

- Ny åbningssekvens med den smadrede mur og dernæst vises De Dødes Hærs rute videre til Last Hearth hvor House Umber regerer.... Next stop Winterfell! :shock:

- Nærmest 1:1 indmarch-scene til Winterfell fra sæson 1 afsnit 1. Shit, hvor er der sket meget siden.

- Lidt mærkeligt, at alle folk i Winterfell (Bran undtaget) var så chill omkring, at The White Walkers nu har en motherfucking drage på deres side... Hvorfor freaker de ikke ud?

- Nordboerne tog godt nok ikke særligt pænt imod hjælpen fra syd. Sansa og Daenerys Targaryen mødes for første gang, og hvis looks could kill, var de begge døde nu. Hold nu kæft, de har været igennem meget hver for sig, og er YDERST påpasselige med at stole for meget på hinanden nu, i den skrøbelige alliance. Og så med en Jon Snow i mixet, der endelig har fået at vide, at han er en Targaryen, hvilket næppe får pigernes trust-issues dæmpet ned. For slet ikke at tale om nord-folket. Goddamn det er en sprængfarlig cocktail når nyheden slipper ud.

- Det mest sandsynlige er, at Jon vil forsøge at skjule overfor Dany, at hun ikke længere er den sande arving til tronen. I hvert fald indtil krigen er afsluttet. Men overlever han så længe?

- Positionen af Lord Umbers døde krop i Last Hearth var selvfølgelig ikke nogen tilfældighed.

- Synd for Cersei, at hun ikke fik sine elefanter.

- Lidt synd, at der ikke er nogle rullestolsramper i Winterfell, så Bran er nødt til at stå udendørs hele natten :(

- Arya og Gendry genforenet siden de sagde farvel i sæson 3. Og det ser sgu ud til, at Arya vil have Gendry til, at lave et spyd med Valeryan steel i den ene ende, og dragonglass i den anden. Meget tyder på, at Arya kommer til, at spille en afgørende rolle når der skal dræbes white walkers! Og i sæson 1 afsnit 1, sagde Robert Baratheon faktisk til Ned Stark "I have a son, you have a daughter... let's join houses!"... Det er tæt på, at kunne blive til virkelighed nu.

- Sam kan åbenbart godt blive sur (hvilket selvfølgelig giver mening, når han får at vide, at Dany har dræbt hans far og bror)

- Tormund Giantsbane og Edd nyt powercouple. For et par sæsoner siden, var The Night's Watch og The Free Folk arvefjender, og ville have dræbt hinanden få sekunder efter de mødtes... Men nu er de forenet i kampen imod den fælles fjende. Stor bedrift af Jon Snow, at have fået dem forenet.

- Jamies ansigtsudtryk, da det går op for ham, at han kigger på Bran... Som han sidst så for 7 sæsoner siden, da han skubbede ham ud af vinduet i Winterfell

- Det kan godt være, at Bronn vil gøre alt for guld, men jeg nægter at tro på, at han vil dræbe Jamie... eller Tyrion.

De forskellige afsnits spilletid, er i øvrigt blevet justeret (igen-igen):

[Vis Spoiler]
Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons apr 17, 2019 14:09, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs apr 16, 2019 10:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Det var meget et hilse-på afsnit hvor gamle relationer mødtes igen. Det var meget sjovt at få kridtet de forskellige beefs og reunions op. Fantastisk spil af John Bradley (Samwell), da han får at vide at Dany har ristet hans familie.

Jeg synes efterhånden Bran er for irriterende. Sidder der og kloger den fra sin kørestol, som en søvnig teenager. Og alle er sådan lidt WTF når han siger at han er en ravn med tre øjne nu. Selv Sam som ellers er ret belæst var sådan lidt overbærende da han hørte det (sæson 7). Sejt nok, bare at vide alt, men også ok irriterende at være sammen med.

Nå, men er der nogen der har erfaringer med at streame GoT fra C-More og kan sige om kvaliteten er bedre en HBO's? Mine øjne bløder når jeg skal udsættes for den ringe bitrate HBO leverer.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2019 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hyggeligt at se dem alle sammen igen i dette transportafsnit, men... der må sgu gerne ske lidt mere næste gang. Og kan Bran ikke snart lave noget andet end at sidde i en stol og se livstræt ud?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2019 18:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Mike Haggar skrev:
Hyggeligt at se dem alle sammen igen i dette transportafsnit, men... der må sgu gerne ske lidt mere næste gang. Og kan Bran ikke snart lave noget andet end at sidde i en stol og se livstræt ud?


Bran er the Night King, han sidder ikke bare stille, he will take over the world...

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: ons apr 17, 2019 23:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hmmm. Håber ikke helt, det er sådan, at tingene hænger sammen.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs apr 23, 2019 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s08e02 - A Knight of the Seven Kingdoms :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Endnu et afdæmpet afsnit der naturligvis havde til hensigt at vise en række hyggelige, opbyggelige scener med en masse af de kendte karakterer der bliver dræbt i næste afsnit.

Højdepunkter:

- Hele afsnittet foregik i Winterfell, uden et eneste dødsfald eller actionsekvens, så der er i den grad lagt i kakkelovnen til et VILDT afsnit i næste uge, når de døde starter deres angreb...

- Hvor mange gange blev det nævnt, at "The Crypts" er det sikreste sted at opholde sig? Mon ikke, det viser sig at være fuldstændig forkert? For ikke at tale om, at fjenden kan genoplive de døde, så hvad med alle de døde Starks der ligger i The Crypts? :shock:

- Mon ikke vi kommer til, at sige farvel til, som minimum, disse i næste afsnit?

* Brienne (der netop blev knighted)
* Jamie (øv!)
* Tormund (øv!)
* Jorah (kommer sgu til, at savne ham...)
* Sam, Gilly og lille Sam ( :( )
* Davos (Den lille Shireen-lookalike han sendte til The Crypts... :cry: )
* Grey Worm (næsten for oplagt, med hele farvelscenen med Missandei hvor de talte om, at tage til Naath sammen).
* Varys (kommer sgu til, at savne det snu rad... )
* Berrick
* Theon (din tid er kommet, asshole!)
* Gendry (med mindre han er tiltænkt en større rolle, som Robert Baratheons søn)
* The Hound (med mindre han lige skal have et sidste opgør med sin bror, The Mountain der teknisk set, også tilhører De Døde...)
* Pod (ses!)
* Sansa eller Arya (tvivler på, at det bliver begge)
* Dany (hun viser svaghedstegn og kontroltab, og kan ikke klare det faktum, at The North ikke respekterer hende... Men ok, hvis hun er gravid med Jon, giver det ikke mening)

- Vildt, at ingen i Winterfell forbereder sig på, at De Døde har en motherfucking ildspyende Viserion-drage med....!? De burde øve sig i, at skyde scorpio-armbrøstpile med dragonglass efter dem... :lightsabre:

- Og hvorfor var der ingen udover Tyrion, der brugte noget seriøs tid på, at udspørge Bran som tydeligvis er nøglen til, at vinde over The Night King..? Der blev brugt meget tid på, at opbygge Tyrions karakter som yderst intelligens, så det giver selvfølgelig mening, at det er ham der forstår at udnytte Brans evner, men stadig...

- A girl is no longer a virgin! Det var fandme akavet, at se lille Arya på den måde... :oops:

- Meget tyder derfor på, at næste afsnit, afsnit #3, De døde vs. Winterfell bliver FULDSTÆNDIG crazy... Og afsnit #5, alle vs. Cersei/The Golden Company. Det er i øvrigt Sapochnik som instruerer begge afsnit, samme mand som stod bag nogle af de største 6/6-afsnit i series historie: s05e08 - "Hardhome", s06e09 - "Battle of the Bastards" og s06e10 - "The Winds of Winter"

:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 148 49 50 51 5254 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team