DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1722 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 09, 2019 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Buck Rogers skrev:
@Impulze: Hvad tænker du om First Man? Der er jo vildt megen fokus på månelandingen i disse måneder, så jeg havde overvejet at give den et forsøg mere - men første gang syntes jeg, at den var lidt tam, og jeg er ikke overbevist om, at endnu en film med Ryan Gosling i stenfjæs-mode var, hvad historien havde brug for.
Ja, hvad tænker jeg om First Man. Jeg kan godt følge dig ift. filmen kan virke tam og kan være anstrengende se på Ms. Armstrong være sur - hele tiden, så endda også det med Ryan Gosling, når du selv siger det. Filmen scorede flest point på den tekniske front, som var fremragende med filmfotografen og lydarbejdet, hvor det andet var mere meh' og irriterende. Der findes andre film om samme emnet, som er bedre.

Buck Rogers skrev:
Og :starfull: til 22 July? Den må du gerne uddybe (jeg har ikke set filmen, så det er ren nysgerrighed)

Uha... Det er på så mange måder en meget skuffet og tåkrummende film fra Paul Greengrass. Fuldstændig unødvendigt at filmatiserer tragedien (igen) med for meget fokus på alt de forkerte ting, og så endda på engelsk med norsk accent.. Ej, hvis du skal se langt mere vellykket film om tragedien, så tag hellere og se den norske Utøya 22. juli, instrueret af Erik Poppe. Hele filmen er et one-take og han havde fem dage til at forsøge at få det perfekte take og havde kun mulighed for et take om dagen. Optagelsen fra 4. dag, er det der blev brugt til filmen.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre aug 09, 2019 15:41, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre aug 09, 2019 15:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
ImpulzE skrev:
Buck Rogers skrev:
@Impulze: Hvad tænker du om First Man? Der er jo vildt megen fokus på månelandingen i disse måneder, så jeg havde overvejet at give den et forsøg mere - men første gang syntes jeg, at den var lidt tam, og jeg er ikke overbevist om, at endnu en film med Ryan Gosling i stenfjæs-mode var, hvad historien havde brug for.
Ja, hvad tænker jeg om First Man. Jeg kan godt følge dig ift. filmen kan virke tam og kan være anstrengende se på Ms. Armstrong være sur - hele tiden, så endda også det med Ryan Gosling, når du selv siger det. Filmen scorede flest point på den tekniske front, som var fremragende med filmfotografen og lydarbejdet, hvor det andet var mere meh' og irriterende. Der findes andre film om samme emnet som er bedre.

Buck Rogers skrev:
Og :starfull: til 22 July? Den må du gerne uddybe (jeg har ikke set filmen, så det er ren nysgerrighed)

Uha... Det er på så mange måder en meget skuffet og tåkrummende film fra Paul Greengrass. Fuldstændig unødvendigt at filmatiserer tragedien (igen) med for meget fokus på alt de forkerte ting, og så endda på engelsk med norsk accent.. Ej, hvis du skal se langt mere vellykket film om tragedien, så tag hellere og se den norske Utøya 22. juli, instrueret af Erik Poppe. Hele filmen er et one-take og han havde fem dage til at forsøge at få det perfekte take og havde kun mulighed for et take om dagen. Optagelsen fra 4. dag, er det der blev brugt til filmen.


Jeg vil godt stemme i mht. 22 July. Den er virkelig mislykket ift. Utøya 22. Juli, som på den gode måde er en virkelig rystende oplevelse. Jeg så Greengrass versionen over 3 omgange, da den er ret gumpetung og ret kedelig i lange passager. Var faktisk heller ikke imponeret over skuespillet overhovedet. Der burde ellers være nok af følelsesmæssige aspekter og nuancer at kaste sig over i den historie, men skuespillet er underligt fladt hele vejen igennem. Og monsteret Breivik selv bliver heller ikke portrætteret som nogen eller noget, man husker dagen efter.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man aug 12, 2019 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
ImpulzE skrev:
tag hellere og se den norske Utøya 22. juli, instrueret af Erik Poppe.

Brugte uger på at prøve at trøste en Norsk kollega som mistede sine to nevø'er ude på Utøya. Den dag i dag er han stadig ikke helt normal ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man aug 12, 2019 16:22 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
Jeg har haft ret travlt på arbejde og med husrenovering de sidste måneder, så har desværre først nu kunne have lister klar, selvom de ikke når med.

12 Film i Marts måned.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 25th Hour (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: First Man (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Only The Brave (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Foxcatcher (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Shot Caller (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Favourite (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: State Of Play (2009)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Snøvsen (1992)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Drop (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Room (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Kongens Valg (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Unknown Soldier (2017)

Det blev til 12 film i Marts måned.

Der var 2 film der hævede sig.
Only The Brave og Room. Begge film bærer præg af stærke skuespilpræstationer og formår virkelig at ramme en dybt. Meget medrivende og spændende.
Ellers var jeg specielt skuffet over The Favourite, som jeg fandt røvsyg og ligegyldig.

Det blev til 12 film i April:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: If Beale Street Could Talk (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Snowden (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Instant Family (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Spider-Man: Into The Spider-Verse (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Finest Hour (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Widows (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Greatest Showman (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sunshine (2007)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Spy Kids (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sarah's Key (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Antboy (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Call Me By Your Name (2017)

The Greatest Showman var klart den største oplevelse. Fantastisk musik og virkelig god underholdning. Var meget imponeret og overrasket over og kan ikke huske jeg har hørt et soundtrack til en film så mange gange.

Det blev til 7 film i Maj.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Something Borrowed (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Far Til Fire På Bornholm (1959)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Arctic (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Journal 64 (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ternet Ninja (2018)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Contagion (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: City Of God (2002)

Gengangeren City Of God er bare gennemført brutal og rå. En af favoritterne.
Ternet Ninja var også Ornli syg underholdning.

Det blev til 9 film i Juni.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Boy Who Harnessed The Wind (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Coach Carter (2005)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Green Book (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Murder Mystery (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: I, Tonya (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hotel Mumbai (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Roma (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Departed (2006)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: In The Heart Of The Sea (2015)

Bedste oplevelse var Green Book Viggo og Mahashela er et godt makkerpar og Viggo som altædenende Italiener spiller forrygende.

Det blev til 15 film i Juli:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Grave Of The Fireflies (1988)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Johnny English (2003)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Wonder Park (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Jurassic Park (1993)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Bird Box (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hush (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Flags Of Our Fathers (2006)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Gladiator (2000)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Invisible Guest (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Eye In The Sky (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Johnny English Reborn (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Lost World Jurassic Park (1997)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Passengers (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Charlie And the Chocolate Factory (2005)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 12 Strong (2018)

Det blev en god måned med mange stærke indslag.
Fik set Jurassic Park med min 6 3/4 årige søn og han var helt oppe og ringe. Hver gang der skete noget uhyggeligt skreg han af grin. Det var sjovt at se. Filmen var i 4k med DTS:X og den holder stadig idag. Virkelig flot og underholdende.

Gladiator var også et glædeligt gensyn værd.

Det mest positive overraskelse var The Invisible Guest. Spændende og det hele bliver vendt på hovedet midt i filmen og en overraskende slutning. Dejligt med sådanne film.

Er blevet ret glad for ikke engelsksprogede film, der er begyndt virkelig at hæve kvaliteten.


Top
   
Indlæg: tirs aug 13, 2019 2:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Bjur skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Grave Of The Fireflies (1988)

Kan du se den uden at knibe en tåre? Yes, this is a trick question :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs aug 13, 2019 13:44 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
t23 skrev:
Bjur skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Grave Of The Fireflies (1988)

Kan du se den uden at knibe en tåre? Yes, this is a trick question :)

Skal ærlig indrømme det var tæt på, men er blevet hærdet af andre tårepersere.


Top
   
Indlæg: tirs aug 13, 2019 23:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Bjur skrev:
t23 skrev:
Kan du se den uden at knibe en tåre? Yes, this is a trick question :)

Skal ærlig indrømme det var tæt på, men er blevet hærdet af andre tårepersere.

Ærlig snak - så stærk var jeg ikke første gang jeg så den, det var som at se Aeris dø i FFVII. Men siden du er gået i gang med Takahata, så prøv at finde Pon Poko - utvivlsomt hans ypperligste. Eller .. i det hele taget, bare se noget mere af ham, resten er slet ikke så tunge, men fremragende underholdning.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors aug 15, 2019 15:10 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
t23 skrev:
Bjur skrev:
t23 skrev:
Kan du se den uden at knibe en tåre? Yes, this is a trick question :)

Skal ærlig indrømme det var tæt på, men er blevet hærdet af andre tårepersere.

Ærlig snak - så stærk var jeg ikke første gang jeg så den, det var som at se Aeris dø i FFVII. Men siden du er gået i gang med Takahata, så prøv at finde Pon Poko - utvivlsomt hans ypperligste. Eller .. i det hele taget, bare se noget mere af ham, resten er slet ikke så tunge, men fremragende underholdning.

Det må jeg lige kigge lidt nærmere på. Men lige meget hvor meget jeg søger, vil der ikke være noget i den genre, der kan komme op på Ginga: Nagareboshi Gin (Silver Fang) som er det absolut ypperste jeg har set. Den er absolut fantastisk men også trist.


Top
   
Indlæg: tors aug 15, 2019 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Bjur skrev:
lige meget hvor meget jeg søger, vil der ikke være noget i den genre, der kan komme op på Ginga: Nagareboshi Gin (Silver Fang) som er det absolut ypperste jeg har set. Den er absolut fantastisk men også trist.

1986, en-sæson serie?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre aug 16, 2019 8:33 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
t23 skrev:
Bjur skrev:
lige meget hvor meget jeg søger, vil der ikke være noget i den genre, der kan komme op på Ginga: Nagareboshi Gin (Silver Fang) som er det absolut ypperste jeg har set. Den er absolut fantastisk men også trist.

1986, en-sæson serie?

Jep, men stadig i samme anime genre, selvom det ikke er en film.


Top
   
Indlæg: fre aug 16, 2019 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Bjur skrev:
t23 skrev:
Bjur skrev:
lige meget hvor meget jeg søger, vil der ikke være noget i den genre, der kan komme op på Ginga: Nagareboshi Gin (Silver Fang) som er det absolut ypperste jeg har set. Den er absolut fantastisk men også trist.

1986, en-sæson serie?

Jep, men stadig i samme anime genre, selvom det ikke er en film.

Det gør skam intet, ville bare sikre mig jeg leder efter hvad du mener :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn aug 25, 2019 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2019| jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Juli
241 sete film (Jurassic Park, I Am Mother, Spider-Man: Far from Home, Shaft)
Billede Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:uhd: | :bluray: | :biograf:


Bjur skrev:
Jeg har haft ret travlt på arbejde og med husrenovering de sidste måneder, så har desværre først nu kunne have lister klar, selvom de ikke når med.
Alle sammen er tilføjet og er med i det samlet regnskab - Enig med Jurassic Park, som ser og lyder særdeles godt på :uhd: og giver en throwback til biografen tilbage i 90'erne.

Vi er back on track med hele 241 sete film i juli (seks film fra flest sete), og ikke overraskende, at den overstående film også lander på 1. pladsen i juli, hvor 2. pladsen er lidt sjovt, for pladsen deles imellem Netflix-filmen I Am Mother med Hilary Swank og Marvel/Sony-Blockbusteren Spider-Man: Far from Home. I sidste ende på 3. pladsen har vi endnu Netflix-film med den nye badass motherfucker Shaft.

Igen ingen måneds bundskraber. Men hvis vi ser bort fra vores krav, finder vi to helt nede i bunden, som måneds bundskrabere, nemlig Ditte & Louise og sci-fi klassiker Barb... øhh... Barbarella? What the fuck, Buck Rogers :bat: :wackdonkey: :)

Fremgang på de fysiske formater i juli der ender på 46,77%, af de registrerede formater. Streaming er helt nede på 39,80% (stort tak til biograferne) og resten er en blanding af Biograf og TV.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE tirs dec 10, 2019 22:22, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tors aug 29, 2019 11:37 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
Fedt, tak fordi du fik dem med og for det store arbejde du gør. Det må være ret tidskrævende.
Mht. Jurassic Park er det utroligt en så gammel film stadig har den samme effekt som dengang. Det er ret få gamle film jeg får den følelse med desværre.


Top
   
Indlæg: ons sep 04, 2019 18:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

August 17 stk:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Cold Case Hammarskjöld (2019) :drtv:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Tales Of A Eunuch (1983) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mad Monkey Kung Fu (1979) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Last Man On Earth (1964) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dirty Ho (1979) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Last Flag Flying (2017) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Eight Diagram Pole Figther (1984) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Invaders From Mars (1953) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Once Upon A Time In Hollywood (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Operation Petticoat (1959) :amazonvideo:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Galaxina (1980) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Classic Albums: Motörhead - Ace Of Spades (2005) :amazonvideo:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Glen Or Glenda (1953) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Stagecoach (1939) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Heroes Of The East (1978) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Van Halen: The Van Halen Story (2003) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Salt And Fire (2016) :netflix:



Højdepunktet i august var for mit vedkommende Cold Case Hammarskjöld, der pt kan streames på DRtv under titlen, Verdens største mordmysterie - eller mest idiotiske konspirationsteori? Jeg tror ikke nødvendigvis at det er en film, som alle vil sætte ligeså meget pris på, da man sidder tilbage med mange spørgsmål, men jeg har også rigtigt godt kunne lide Mads Brüggers andre film og serier.


Top
   
Indlæg: tors sep 05, 2019 9:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Oh, mange gode tips, dér, Fuzhi! Ud over CCH kan jeg se, at jeg skal have pløjet lidt dybere i mit Amazon-abonnement, mens det stadig er billigt. Mangler bl.a. at se Operation Petticoat, Invaders From Mars og The Last Man On Earth. Og fedt at se Stagecoach på en liste. Det er vel ca. den ultimative cowboy-kliché-film :D

Min egen måned:
August - 19 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Black Cauldron (1985) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Stars in My Crown (1950) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Terminator 2: Judgment Day (1991) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Terminator (1984) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Once Upon a Time... in Hollywood (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: In Bruges (2008) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kingdom of Heaven (DC) (2005) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ready Player One (2018) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ocean's 11 (2001) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Gravity (2013) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Alien (1979) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Good, the Bad and the Ugly (1966) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Super 8 (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Toy Story 4 (2019) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Iron Giant (1999) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Forbidden Planet (1956) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Arrival (2016) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Upgrade (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Repo Man (1984) :biograf:

De nederste seks er fra de sidste to dage på filmhøjskolen. Altid fedt med gensyn med den dejligt underlige Repo Man og Forbidden Planet. Og ellers har måneden mest stået på film med min datter, der meget gerne vil se nogle flere klassikere. Hun var helt oppe at køre over især Terminator 2 og The Good, the Bad and the Ugly. Og nu kom hun tilbage fra arbejde i går og sagde, at vi skulle se noget mere Hitchcock, og nogle flere westerns, og Metropolis og Citizen Kane og Casablanca og og og.... :D Det er selvfølgelig ren luksus at have nogen at se tingene med. Det betyder også bare, at jeg ikke kommer ret meget videre med at se "nye" film. Skidt, jeg finder nok tiden til det senere. Foreløbig har vi ca. 30 film på to do-listen, men hver gang der bliver pillet én af, kommer der to nye på.

Jeg sluttede af med Tarantinos nye langspiller samt endnu en Stegelmann-visning i Cinemateket, hvor han holdt oplæg om Jacques Tourneur og viste hans frontier-drama Stars in My Crown, der var hæderlig men ikke gjorde mig vildt begejstret.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1722 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team