DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 9:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 5457 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn nov 24, 2019 19:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Secret Life of Pets 2 (Renaud, 2019)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Den virker lidt som tre afsnit fra en Secret Life of Pets-serie, der er sat sammen. Til sidst i filmen hænger de tre historier sådan nogenlunde sammen.

Patton Oswalt er en udmærket erstatning for Louis CK, der ligesom Ceelo Green i “Hotel Transylvania” blev udskiftet pga. de anklager, der var kommet imod dem.

Jeg kan også godt lide tilføjelsen af Harrison Ford - utroligt nok er det første gang han har lagt stemme til en tegnefilm.

Den er ikke helt så god som den første film, men er bestemt værd at se. Der er mange skæve indfald, god stemmecasting og et generelt ret cool design af figurerne.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn nov 24, 2019 19:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

The Sisters Brothers (Audiard, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Flot filmet, velspillet og anderledes western.

Den har de ting, som en western skal have (shoot-outs, guldgraveri, salooner, prostituerede, flotte landskaber) og blander det hele sammen på en ny måde.

John C. Reilly og Joaquin Phoenix spiller de to brødre, der hedder Sisters til efternavn. De arbejder som håndlangere for The Commodore (Rutger Hauer) og laver alt hans beskidte arbejde.

De bliver sendt afsted for at finde opfinderen Warm (Riz Ahmed), som også har tenderfooten Moore (Jake Gyllenhaal) efter sig. Det hele går i nogle retninger, som man ikke lige regner med.

Westerns er en af mine yndlingsgenrer og det er altid rart at se nye bidrag til genren. “The Sisters Brothers” er en solid western og en rigtig god film i det hele taget.

Audiard har et fedt visuelt touch, der fungerer godt i western-genren. Baseret på en af scenerne i denne film kunne det være interessant at se en horrorfilm fra ham næste gang.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn nov 24, 2019 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Ordeal by Innocence (Goldbacher, 2018)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Spændende og velspillet krimi, meeeget løst baseret på Agatha Christies roman.

Nighy er fremragende som sædvanlig og resten af rollelisten er glimrende, især er Morwen Christie overbevisende som husholdersken.

Sarah Phelps har fået meget kritik for sine manuskripter til de sidste års Christie-filmatiseringer for BBC og jeg kan godt forstå det med den her. Der er ændret rigtig meget.

Det er dog stadig en mini-serie, der er værd at se, men måske skulle de droppe “Agatha Christie’s...”

En lille sidenote:

Ed Westwick spillede oprindeligt Mickey i serien, men da han blev anklaget for voldtægt, blev serien klippet om og hans scener blev, ligesom Spaceys scener i Ridley Scotts Getty-film, filmet igen med Christian Cooke i rollen. De prøvede at få fat i Christopher Plummer, men det havde han ikke tid til ;)

I enkelte tilfælde blev Westwick CGIet ud af scenerne og udskiftet med Cooke - de få scener er heldigvis få, da de stikker meget ud.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn nov 24, 2019 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
De prøvede at få fat i Christopher Plummer, men det havde han ikke tid til ;)

Taget i betragtning af at han runder de 90 næste måned, så ligger han da ikke på den lade side! :thumb: Det var i øvrigt fedt at se ham som Kaiser Wilhelm II i The Exception - den rolle klarede han ret godt.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors nov 28, 2019 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Pjalte skrev:
Midsommar
[Vis Spoiler]
Billede

Efterfølgeren på sidste års næstbedste gyserfilm, Ondskabens Hus (Hereditary), landede i de danske biografer her i den ellers så stille sommerferieperiode. Ligesom i Ari Asters første film, starter vi i USA, men denne gang hopper vi efter kort tid i en flyver på tværs af Atlanten og ankommer til Skandinavien, nærmere den svenske ødemark.

Lidt pudsigt at den svenske ødemark igen lægger lokation til en engelsk/amerikansk gyserfilm, da det ikke er lang tid siden at The Ritual ligeledes udfoldende sine farlige handlinger i det område. Men denne gang er det ikke en vandretur, der er formålet men derimod et besøg til en yderst bizar midsommer-ceremoni, der foregår hos i endnu mere sært, næsten okkult, svensk kollektiv. Nysgerrig?

Den følsomme pyskologistuderende Dani, der er i gang med at bearbejde et trauma, rejser sammen med hendes kæreste og hans gruppe af antropologistuderende til Sverige. En af gruppemedlemmerne er nemlig en svensk udvekslingsstuderende, som hellere end gerne vil vise sine nye venner, hvad den svenske midsommer er for en størrelse. Hvad der starter som et spændende eventyr, der lige er guf for antropologer, udvikler sig med en hast til at byde på langt flere oplevelser, end gruppen nogensinde havde drømt om!

Der er mange temaer og teknikker, som går igen fra Ondskabens Hus; uden at der ellers er noget direkte link mellem de to værker: den kvindelige hovedrolle, som gennemgår en bearbejdning af sorg og udvikling; de mystiske okkulte begivenheder, som accelerer stille og roligt, for slutteligt virkelig at give los! Et tempo, som giver tid til at suge indtryk til sig og en rolig kameraføring, der ikke stresser med at skulle nå helt vildt meget på alt for lidt tid.

Florence Pugh
, som imponerede mig i sin første hovedrolle i den ligeledes dystre Lady Maceth , gør det rigtig godt i hovedrollen og hun er omgivet af et forholdsvis ukendt ensemble, hvor Will Pouter må siges, at være den mest velkendte. Filmen er ikke for sarte sjæle og der er både meget "Lars-von-Trieriske" scener og momenter undervejs, samt meget voldsomme billeder! Jeg vil påstå, at man både visuelt som indtryksmæssigt kan blive "forstyrret" og udfordret af dette; om man kan affinde sig med dette, har meget at sige for helhedsoplevelsen, vil jeg påstå.

Jeg blev udfordret og jeg vil sige, at dette er en meget modig film, som tør at gå sin egen vej og er langt væk fra det mainstream-horror, som ellers typisk er det, som bliver vist i danske biografer. Stemning og den tid og tempo, som filmen tager sig, for at fortælle sin historie gør, at jeg giver den én tand højere end den forgænger.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Jeg kan næsten ikke sige det bedre, end Pjalte allerede har gjort, men... Midsommar er en af de vildste horrorfilm jeg nogensinde har set! :shock:

Billede

Midsommar (2019) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

"He draws, and we, the Elders, interpret. You see Yosh, Ruben is unclouded by normal cognition. It makes him open, for the source."

'Efter en voldsom familietragedie tager den unge, angstplagede kvinde Dani til det landlige Sverige med sin kæreste Christian, der skal dertil i studieøjemed med sine universitetsvenner. De unge amerikanere bydes velkommen af det lille, lukkede og tilsyneladende idylliske samfund og tager del i den årlige midsommerfejring, men inden længe bliver samfundets hedenske skikke mere og mere sære.'

Holy shit, Midsommar blæste mig FULDSTÆNDIG bagover! Det er ikke bare end af de vildeste horrorfilm jeg har set, men også en af de få film jeg havde en fysisk reaktion på. Den er fuldstændig isnende kold, ligesom Hanekes Das weisse Band, nådesløs som Von Triers Antichrist, atmosfærisk som Weirs Picnic at Hanging Rock, mystisk som Spoorloos og fuldstændig hypnotiserende som The Wicker Man... Med andre ord, en KÆMPE filmoplevelse!

Stemningen, billederne, skuespillet er alt sammen fuldstændig i top. Og uhyggen er i top, selvom stort set alle scener er filmet i dagslys. Yderst imponerende.

Muligvis årets bedste film! Kæmpe anbefaling herfra! :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 28, 2019 16:43 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg skal nok få set den! Jeg skal nok :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors nov 28, 2019 17:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Onkel (Frelle Petersen)
Den 27-årige Kris (Jette Søndergaard), der har mistet begge sine forældre i en ung alder, lever et totalt stillestående liv på en gård, hvor hun tager sig af sin lettere syge onkel (Peter Hansen Tygesen) og alle dyrene. Ind imellem drømmer hun om noget andet og mere, måske endda om at blive dyrlæge. Men det er svært at tage springet. Det kræver mod, og der kræver også, at man kan leve med skyldfølelse og sige farvel til den smule familie man har, og som måske, måske ikke er afhængig af én.

Historien i Onkel kan næsten ikke blive mindre, men den fungerer fantastisk godt og emmer af autencitet. Der er tale om amatørskuespillere (onkel og niece er f.eks. også onkel og niece i virkeligheden, dyrlægen er dyrlæge i virkeligheden), men alle gør det godt. Filmen er indspillet på Peter Tygesens egen gård, hvor alt er lettere lortebrunt og nedslidt, og fjernsyn og radio kværner ligegyldigt hele tiden, så de tavse mennesker ikke behøver at tale med hinanden. Som en, der har sat sine ben på en sønderjysk gård alle ferier i hele sin barndom kan jeg kun sige, at det er fanme spot on. Det burde ikke fungere, det burde være kedeligt, men det er det ikke. Vi kan i den grad forstå både Kris og hendes stivnakkede og -benede onkel, og den underspillede, tørre humør får helheden til at glide - som da den ubeskriveligt tålmodige Mike inviterer Kris på en date og er så heldigt at få onklen med på slæb til middag. Det er akavet, og det er sjovt.

Der er gjort et stort nummer ud af, at det er en film hvor alle taler dialekt, men det ville jo være lige meget, hvis ikke man blev grebet. Det gør man heldigvis. Måske især fordi Frelle Petersen (der både har skrevet, filmet og klippet) har noget, han gerne vil fortælle. Og heldigvis har publikum bakket op - 12.000 solgte billetter på 2 uger er virkelig flot for en film af denne type.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør nov 30, 2019 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Pjalte skrev:
Midsommar

DeathPosture skrev:
Holy shit

I er klare over det er en Ungarsk produktion i sidder og lovpriser?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør nov 30, 2019 22:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Ah, ok, de fleste af producerne er svenskere og amerikanere, men ja, der er også nogle træskofolk ind over :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør nov 30, 2019 23:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
^Ah, ok, de fleste af producerne er svenskere og amerikanere, men ja, der er også nogle træskofolk ind over :thumb:

"Inde over" - nice, det er en Ungarsk produktion, det efterhånden normale skattely. Se credits efter filmen . fem skærmfulde Magyar.'
Har du aldrig set Mephisto?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør nov 30, 2019 23:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Wikipedia (der plejer at være ok infokilde til film) kalder det "A co-production between the United States and Sweden", instruktøren er amerikaner og de to hovedproducere er svenskere. Men ja, filmen er optaget i Ungarn og der er en masse ungarere på filmholdet. Men om det ligefrem gør det til en ungarsk film...?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn dec 01, 2019 0:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Men om det ligefrem gør det til en ungarsk film...?

Okay, er Mænd Der Hader Kvinder en Svensk eller Dansk film?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn dec 01, 2019 0:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Svensk produceret, dansk instruktør. For det meste bliver den kaldt svensk, fordi de vigtigste producere er det.

EDIT: Hvis du har et stort behov for at insistere på, at Midsommar er en ungarsk film, skal du være så hjerteligt velkommen til det. Jeg kan bare ikke huske at se den omtalt som sådan, men hvad ved jeg...

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors dec 05, 2019 15:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Gisaengchung (Parasite) (2019) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

"You know what kind of plan never fails? No plan. No plan at all. You know why? Because life cannot be planned. [...] So, there's no need for a plan. You can't go wrong with no plans. We don't need to make a plan for anything. It doesn't matter what will happen next. Even if the country gets destroyed or sold out, nobody cares. Got it?"

Den arbejdsløse Kim Ki-taek og hans familie lever på bunden af samfundet, så da muligheden byder sig for, at arbejde for den rige Park-familie, er alle familiemedlemmer klar på, at spille skuespil, og inden længe er de dybt involveret i et imponerende svindelnummer.

Sydkoreanske Bong Joon-ho, der også stod bag den fremragende Snowpiercer er efterhånden ved, at være fuldstændig på toppen af sit game, og det er da også fuldstændig velfortjent at Parasite løb med den eftertragtede Palme d'Or i Cannes i sommers. For det er en fuldstændig overvældende, overrumplende, overdrevet film. Alt spiller i den her fuldstændigt vanvittige sorte komedie med utallige twists og turns + kraftige nyrestød til sociale normer, hovedsagelig forskellen på rig og fattig. Den er helt sin egen, så den er svær at sammenligne med noget, men genremæssigt befinder vi os et sted imellem Relatos Salvajes, Breaking Bad, El Bar, DR TV-dramaserien Fred Til Lands og Bornedals Fri Os Fra Det Onde.

Kæmpe oplevelse! 8)

Er ude på fransk bluray og lander i de danske biografer 25.12.2019

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors dec 05, 2019 16:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Oh la la, den glæder jeg mig sgu til! Jeg tror dog, at jeg springer merde-udgaven til €25 over og snupper den i biffen i stedet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 5457 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team