DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 152 53 54 55 56 57 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 07, 2020 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan da også lige skyde en hurtig kommentar ind på Michael Bays nye Netflixfilm "6 underground". Selv med tømmermænd og i zombie-mode og med forventningsbarometeret på 0 holdt jeg kun 15 min. Har uden overdrivelse ALDRIG set noget værre (som jeg kan huske). Jeg er imponeret over jer, der holdt ud. Den indledende actionssekvens er så skamskudt, skamredigeret og skaminstrueret, at jeg måtte kigge væk for ikke at få epilepsi.

Bay har aldrig kunne lave film, men bliver om muligt værre med årene. Kommer ikke til at se den til ende :wallbanger:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jan 08, 2020 4:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg vil ikke på nogen måde påstå, at den er værd at bruge to timer på. Absolut ikke. Blot sige, at den bliver mindre grotesk rædsom efter tyve minutter.

(Dét citat er lige til filmplakaten)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 09, 2020 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Jeg vil ikke på nogen måde påstå, at den er værd at bruge to timer på. Absolut ikke. Blot sige, at den bliver mindre grotesk rædsom efter tyve minutter.

(Dét citat er lige til filmplakaten)


Her er jeg helt på linje med Buck. Efter introen bliver den lidt mindre ulidelig.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 09, 2020 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
Gisaengchung (Parasite)

Fedt at se Joon-ho Bong lave en sort komedie igen - ganske ligesom han startede. Jeg tilgiver dig Midsommar, denne her og Gräns var begge oplevelsen værd :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jan 25, 2020 17:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Jay and Silent Bob Reboot (Smith, 2019)

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg har været kæmpefan af Kevin Smith siden jeg så “Mallrats” og “Clerks” for mange år siden. Jeg har set film, hvor han har været med som skuespiller (“Catch and Release”), bare fordi han var med. Jeg har set hans tv-serie “Comic Book Men” og nydt alt nørderiet. Jeg er en af de få, der har set den animerede Clerks-serie og ejer den på DVD.

Jeg kan endda skrive på CVet, at jeg har set “Tusk” to gange og faktisk kunne finde på at se den en tredje gang.

Desværre har jeg også set “Cop Out” (ikke så slem, som den var blevet gjort til) og “Yoga Hosers” (præcis så slem, som den var blevet gjort til).

Nu kom tiden til at få set “Jay and Silent Bob Reboot”, som er en slags toer til “Jay and Silent Bob Strike Back”. Det er også næsten et remake af den - eller var det et reboot? Det er også en film, der skruer meta-lagene op til 11.

Filmen er spækket med adskillige Smith-kendinge som f.eks. Justin Long, Matt Damon, Jason Lee og Ben Affleck (efter mange år væk fra View Askew-universet). Der er endda en kort sekvens med Stan Lee under rulleteksterne, som vist er fra noget, som Smith har lavet for IMDb.

Kevin Smith og Jason Mewes er tilbage som de to stonere og får denne gang bl.a. selskab af Smiths datter Harley Quinn Smith. Kevin Smith spiller også den rædsomme instruktør Kevin Smith i filmen og han bliver på et tidspunkt byttet ud med Silent Bob i en sekvens lånt fra “Duck Soup”.

Det med lån fra andre film. Nogle scener er remakes/reboots af scener fra andre Smith-film, hvilket også bliver pointeret i filmen.

Desværre mangler der noget i den her film, som har været til stede i Smiths andre film, undtagen “Yoga Hosers”: humoren. Den er ikke ret sjov, hvilket virker underligt, når det er Smith, der står bag. Der er nogle scener i den, der giver nogle grin, men der er langt imellem dem.

Den er desværre heller ikke specielt interessant og man keder sig lidt undervejs. Ingen af personerne, undtagen Harley Quinn Smith og Jason Mewes, er specielt spændende eller sympatiske. Meta-laget bliver trættende ret hurtigt, selvom der er mange gode ideer der.

De bedste scener i filmen er scenerne mellem Harley Quinn Smith og Jason Mewes. Mewes har nogle solide acting chops i de scener og jeg kunne rigtig godt tænke mig at se ham i en almindelig film, hvor han ikke ryger fede.

Kevin Smith er kendt for hans hang til en lille joint eller to af til - fred være med det. Jeg tror bare ikke, at hans doobie-rygning har den bedste indvirkning på hans virke som manuskriptforfatter/instruktør. Filmen virker meget stillestående, lidt som om man er i en hashtåge.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre jan 31, 2020 14:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Jeg holdt meget af Kevin Smith back in the day, men det er svært at se nogen idé retning med de mere eller mindre tågede projekter, han har lavet de seneste mange år.

Jeg selv listede i biffen i går for at komme en smule videre med Oscar-kandidaterne:

Billede
Jojo Rabbit (Taika Waititi, 2019)
New Zealandske Waititi har haft en stor stjerne hos mig siden den smårablende feel good-komedie Hunt For the Wilderpeople og Thor: Ragnarok, som han formåede at give lidt tiltrængt personlighed midt i det store Marvel-maskineri. Og jeg kan forstå, at han har kæmpet for at få lov til at lave nazi-komedien Jojo Rabbit, om den tyske dreng Jojo, der vokser op under 2. Verdenskrig og så gerne vil være et godt medlem af Hitlerjugend. Men det er svært, når man end ikke kan få sig selv til at dræbe en kanin. Jojo har dog hjertet på rette sted, når hans korpsleder (en virkeligt morsom og velcastet Sam Rockwell) fortæller om at bekæmpe fjenden og ikke mindst jøderne. Og når han taler med sin sin fantasi-ven, Hitler himself (spillet af Waititi himself).

Jojos mor (Scarlett Johannsen) deler mildest talt ikke sin søns begejstring for Hitler, og hun har endda taget skridtet så langt, at hun har hjulpet med at skjule en af de forkætrede jøder (det er ikke nogen stor spoiler, da det er et af filmens salgsargumenter). Så hvordan skal en ideologiforblændet knægt dog håndtere, at hans hus pludselig er inficeret med et af de rædselsvækkende væsner? Kan det mon vise sig, at jøder også er en form for mennesker?

Når nu Waititi har kæmpet så bravt for at få sit projekt igennem, og når han har hyret en masse dygtige skuespillere (Rockwell, Johannsen, Ricky Gervais-kollaboratøren Stephen Merchant som Gestapo-mand) og fået etableret nogle ganske imponerende tidsbilleder og scenerier (i passager er det svært ikke at tænke på Wes Anderson).... ja, så ærgrer det, at manuskriptet - som Waititi også er hovedmand for - ikke fremstår skarpere. Humoren og satiren er simpelthen en tak for tandløs, og virker som om, at Waititi har regnet med, at portrættet af Hitler som absurd fantasi(mis)foster har været nok til at give komedien kant. Men han bruger karakteren alt for mange gange, og det er svært at blive overrasket eller forarget. Misforstå mig ikke - her er masser af sort komik og gakkede indslag, men ikke nok til at opveje de meget forudsigelige dramatiske elementer. Det sagt, så er der bestemt rørende scener, og både Rockwell og Scarlett får lov til at rulle sig ud.

Men da jeg forlod biffen til tonerne af Bowies tyske "Heroes"-udgave, var jeg stadig ikke overbevist om, at Waititi havde opnået det, han ville.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons feb 05, 2020 20:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Buck Rogers skrev:
^Jeg holdt meget af Kevin Smith back in the day, men det er svært at se nogen idé retning med de mere eller mindre tågede projekter, han har lavet de seneste mange år.

Som en der havde Silent Bob som sit oprindelige brugernavn herinde, er jeg helt på linje her :) For maaange år siden da Jay & Silent Bob filmen kom var jeg helt oppe og køre, men denne her kan jeg ikke rigtig hidse mig op over...


Top
   
Indlæg: ons feb 05, 2020 20:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Buck Rogers skrev:
New Zealandske Waititi har haft en stor stjerne hos mig siden den smårablende feel good-komedie Hunt For the Wilderpeople og Thor: Ragnarok, som han formåede at give lidt tiltrængt personlighed midt i det store Marvel-maskineri.

Hvis du ikke har set den, så se hans What We Do in the Shadows. Den er rablende genial!

Jeg er lige på en enkelt stjerne mere end dig til Jojo, men What We Do in the Shadows er stadig hans bedste.


Top
   
Indlæg: ons feb 05, 2020 20:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^What We Do... har længe været på min watchlist, så det er bare lige om at finde tiden :D

Sig endelig, hvad du fik ud af Jojo - for jeg må jo have misset noget!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons feb 05, 2020 21:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg synes filmens helt klare styrke er den måde den tegner forholdet Jojo har til de forskellige mennesker i sit liv - moderen, pigen, korpslederen, vennen - og Hitler! Der er så mange små finurligheder i alle forholdene, og de formår også alle sammen at tage en pludselig drejning, som jeg i hvert fald ikke så komme. Og så er jeg bare generelt vild med at Taika Waititi tør lave sådan en film her :D


Top
   
Indlæg: tors feb 06, 2020 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Michael W. skrev:
Hvis du ikke har set den, så se hans What We Do in the Shadows. Den er rablende genial!

Jeg vil ikke strække mig til at kalde det en decideret god film, men der er rigelige muligheder for både at grine og tage sig til hovedet - somme tider samtidigt!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre feb 14, 2020 3:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ztraceni v Mnichove (Lost In Munich), Petr Zelenka (Tjekrepublikken), 2015 - IMDB link
Kender i udtrykket "skyde papegøjen"? Glem alt om det, Zelenka laver endnu en absurd komedie. Hele plottet går ud på en afdanket journalist, at Edouard Daladier var gutten der i Tjekkernes syn var en forræder fordi Tjekkoslovakiet og Frankrig var allierede, og Daladier underskrev aftalen i München der gav Sudetenland til Nazityskerne.

Men stop nu her. Filmen går på Daladier's papagøge (hæng nu fast, det lyder dumt!) bliver sendt til Prag for en anniverserings-konsolering - 90 år gammel og ret smuk af sin alder. Og ved denne her præsentering siger den ting som "Heil Hitler" og "Tjekker er noget rak". Så en afdanket journalist finder ud af at .. damn, hvis denne her papagøje taler mere, laver jeg et interview og måske kan jeg få mit job tilbage!

Og CUT - så kommer instruktøren og siger "ja, vores hovedrolle døde i går, og her er hvad der skete" - og SÅ går den i gang.



Det er ikke første gang Petr Zelenka laver en mockumentary, og vi kan slås om hvorvist Year Of The Devil er den bedste, men denne her er godt nok ude for den gængse Hollywood seer's spektrum. Og den er fantastisk poly-meta-indsæt-selv-en-fantastisk-mængde-Græske-superlativer.

Den bliver jo bedre af Martin Mysicka er med, som er en genganger i Zelenka's regie, så der er ikke noget akavet i den - uanset hvad i ser i filmen, så er det fis og ballade, men baseret på facts.

Velkommen til Tjekkisk humor - vil absolut ikke sige det er deres bedste film, men hvis i er klar til den så tager vi runde to!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre feb 14, 2020 8:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Øhm... godt så :laugh:
Du får hermed en nominering til "årets mest straight anmeldelse af årets spøjseste film"-prisen :beerchug:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man mar 09, 2020 19:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

First Love (Miike, 2019)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg er en sucker for film, der foregår på én nat: f.eks. Into the Night, After Hours, Dazed and Confused og Stretch.

Med “First Love” føjer Takashi Miike endnu en topunderholdende film til hans CV. Miike har for vane at lave film, der smider det hele sammen i en blender og får det til at se legende let ud.

Kort fortalt følger man en ung bokser, der netop har fået at vide af sin læge, at han har en hjernesvulst og ikke har lang tid tilbage. På vej hjem hjælper han en ung kvinde, der løber væk fra en mystisk mand. Inden længe er begge på flugt fra korrupte politifolk, hævngerrige kvinder og blodtørstige yakuzaer, med og uden arme. Der er også en masse kokain indblandet.

Jeg var rigtig godt underholdt af denne fortælling, der med kulsort humor og masser af blod faktisk formår at fortælle en ganske sød lille kærlighedshistorie inde under vanviddet.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man mar 09, 2020 19:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Blade of the Immortal (Miike, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Takashi Miike er ikke bleg for at bruge lidt teaterblod af og til.

Med “Blade of the Immortal” får han brugt et par tønder eller fire.

Han har også en undskyldning for at udsætte sin hovedrolleindehaver for de grusomste ting med samurai-sværd og andre sjove/grove ting.

Hovedpersonen er nemlig udødelig og lige meget hvor meget han bliver hugget i, så vokser han sammen igen, takket være nogle hurtigt arbejdende (for det meste) blodorme.

Filmen er historien om den udødelige samurai Manji, der bliver hyret til at beskytte den unge kvinde Rin og myrde de mennesker, der myrdede hendes far og kidnappede hendes mor.

Lidt a la “True Grit” (hovedpersonen mangler endda et øje), bare uden John Wayne og med samuraisværd og masser af blod og afhuggede lemmer.

Miike har en syret humor, som jeg er ret vild med (lidt a la Álex de la Iglesia, bare endnu mere vanvittig), så selvfølgelig er der en scene, hvor hovedpersonen er ved at glemme hans afhuggede hånd, som han lige skal have sat på igen, før han kan komme videre og slagte et par hundrede nye skurke.

Miike har et utroligt højt niveau, selv med tre-fire film om året, så der er ikke en finger at sætte på noget af det tekniske.

Skuespillerne fungerer rigtig godt og det var ret cool at se Chiaki Kuriyama (fra “Battle Royale” og “Kill Bill: Vol. 1”) igen, selvom det kun var en mindre rolle.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 152 53 54 55 56 57 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team