DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 611 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 08, 2020 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Yes, tænkte nok at Tiger King også var noget for dig! Jeg fik seriøse Shit Town / Making A Murderer- / The King of Kong-vibes undervejs. Men Tiger King slår ALT!


Enig. Så meget white trash! Men det er jo helt fantastisk, hvor meget whitetrashery USA kan klare!

Hvad bliver mon næste historie?

Citat:
[Vis Spoiler]
Billede

Jeg elsker virkelig begravelsesscenen, hvor Joe Exotic synger en sang og derefter begynder at snakke om afdøde Travis' testikler. Et smukt øjeblik. Og fedt tøjvalg også. Præstekrave.

Det må også have været fedt for Travis' mor, der var til stede ved begravelsen, at høre hendes freaky svigersøn, stå og snakke om hvordan han elskede at få tværet hendes søns kugler i ansigtet. Det er sådan noget der varmer i en svær tid. Utroligt hvad meth kan få folk til at finde sig i.

Den begravelsestale går altså over i historien:

"I would be working and concentrating real hard on the computer.....writing to my local congressman or senator....he would just put them balls right in my face".

"Them were that boys golden nuggets"


[Vis Spoiler]
Them golden nuggets. Der er så mange scener med Joe Exotic, man nok aldrig glemmer, men bestemt er begravelsesscenen nok mest mindeværdig. Den, og så der, hvor Travis skyder sig selv på overvågningskamera. Så vildt.


Citat:
Jeg har selvfølgelig set Don't F**k with Cats som virkelig også er pakket med wtf-twists.

DeathPosture skrev:
JANUAR 2020:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Don't F**k with Cats: Hunting an Internet Killer : Sæson 1 (docu) (2020) :netflix:


Jeg var nødt til at give den fuld plade. Alt ved den historie er for vildt. Ikke Joe Exotic-vildt, men vildt. Her har vi at gøre med en psykopat, der ville være kendt. Og han har da en Wikipedia-side nu, så det er da lykkedes ham. Vi kan alle få en Wikipedia-side, bare vi gør noget, der er slemt nok... skræmmende tanke.

Citat:
Og ja, McMillions er også seværdig. Den er også pakket med et FREAKY persongalleri. Glæder mig til, at høre hvad du synes.


Kan godt høre, at den skal være den næste dokumentar på listen. Spændende. Freaky typer er det mest interessante. Har du nogensinde set Murder Mountain på Netflix?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons apr 08, 2020 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Murder Mountain er dybt på min Netflix-liste, men jeg har ikke set det endnu. Men det vil jeg da gøre, tak!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 08, 2020 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Murder Mountain er dybt på min Netflix-liste, men jeg har ikke set det endnu. Men det vil jeg da gøre, tak!


Bare kom i gang. Der er rigeligt med crazy ass-folk i denne serie også. USA er et overflødighedshorn inden for sære mennesker!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons apr 08, 2020 15:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Mange tak! Jeg har smidt Victoria og The Square på min Filmstriben-watchlist... Og Widows på min Viaplay-watchlist :thumb:

Dem kan du alle roligt går i gang med. Victoria er jo en "on-take" film, hvilket er imponerende, når man oplever den pulserende historie i Berlin vilde natterliv :shock: :thumb:

Widows er en virkelig fed heist-film, som jeg åd råt (i hvert fald et lang stykke hen af vejen) 8)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons apr 08, 2020 15:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
RBG opfatter jeg meget som et amerikansk fænomen. Hvor interessant er den med danske briller?
Jamen den kære RBG er jo en yderst sej og sympatisk ældre dame, som har gjort en stor indsats for hendes mærkesager i USA. Men den er mere middel set med vores danske øjne.

Buck Rogers skrev:
Det glæder mig at se begejstringen for Burning :D
Den er fed, fed, fed :thumb: Dejlig underspillet, minimalistisk og tager sig tid til at man kan reflektere omkring dens spidsfindigheder undervejs :thumb:

Buck Rogers skrev:
Rome, Open City har jeg stadig til gode. Den plejer at rangere højere på diverse lister end dine fire stjerner giver udtryk for?

Der er jo løbet mange år under broen siden den blev lavet - set med filmhistoriske briller er der da noget af hente, men generelt er italiensk neorealisme ikke den niche-genre, som rammer mig bedst. Det er det samme med Cykeltyven, Umberto D., La Strada etc.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons apr 08, 2020 18:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Pjalte skrev:
Det er det samme med Cykeltyven, Umberto D., La Strada etc.

Hehe, jeg har det på samme måde. Cykeltyven var sgu lidt tung at komme igennem :lol:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre apr 10, 2020 3:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Naiera skrev:

Marts:
Ford v Ferrari - 5/6

April:
Le Mans '66 - 5/6



Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons apr 29, 2020 11:20 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i april:

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Nemesis III: Prey Harder, 1996, Albert Pyun :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Felon, 2008, Ric Roman Waugh :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Nice Guys, 2016, Shane Black :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: SexWorld, 1978, Anthony Spinelli :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Der Müde Tod, 1921, Fritz Lang :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Terror Train, 1980, Roger Spottiswoode :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Le Doulos, 1962, Jean-Pierre Melville :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Strange Days, 1995, Kathryn Bigelow :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Armored, 2009, Nimrod Antal :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Invisible Man, 1933, James Whale :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Severed Head, 1971, Dick Clement :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Gilda, 1946, Charles Vidor :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Zero Boys, 1986, Nico Mastorakis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: God's Pocket, 2014, John Slattery :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: All Ladies Do It (Cosi Fan Tutte), 1992, Tinto Brass :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dr. Jekyll & Sister Hyde, 1971, Roy Ward Baker :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dirty Pretty Things, 2002, Stephen Frears :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Human Desire, 1954, Fritz Lang :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Suspiria, 2018, Luca Guadagnino :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Perfect, 1985, James Bridges :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Witches, 1990, Nicolas Roeg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Absolution, 1978, Anthony Page :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Sleepaway Camp II: Unhappy Campers, 1988, Michael A. Simpson :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Nemesis 4: Death Angel, 1996, Albert Pyun :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Insomnia, 2002, Christopher Nolan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Miss Leslie's Dolls, 1973, Joseph G. Prieto :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Criminal, 1960, Joseph Losey :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: World War Z, 2013, Marc Forster :bluray:

Med påsken blev april antalsmæssigt over gennemsnittet, og der var også mange gode oplevelser imellem.

Gilda har den helt forrygende smukke Rita Hayworth i hendes signatur-rolle. Strange Days er fed 90'er action/sci-fi med et intelligent manus af James Cameron. Nyfortolkningen af Suspiria var tilpas særpræget og far-out til at adskille sig fra originalen. Der Müde Tod er både eventyr, action og horror med en moralsk/bibelsk pointe.

Bundsolide var Insomnia og The Nice Guys, der begge er crime-film med et twist, selvom jeg dog foretrækker Erik Skjoldbjærg's originale Insomnia. The Criminal og Le Doulos er også intelligente film om den kriminelle underverden.

Endelig fik jeg også afsluttet Nemesis-quadrilogien, og det har været en sløj omgang lavbudget Terminator-ripoff med meget shaky video-effekter. Nr. 2, 3 og 4 har Sue Price i hovedrollen, og hun er så bodybuilder-pumpet og helt uden personlighed, at hun fint personificerer en cyborg.


Top
   
Indlæg: søn maj 03, 2020 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

April (26 film):
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: 25 Years Of Crunchy Frog (2020) Shift 72 (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Songs Of Repression (2020) Shift 72 (Cph Dox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sweet Thing (2020) :vimeo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tiger King: Murder, Mayhem And Madness (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nothing Really Happens (2017) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Opium And The Kung Fu Master (1984) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Cantonen Iron Kung Fu (1979) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Sincerely Louis C.K. (2020)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Roar (1981) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Life Exotic: Or The Incredible True Story Of Joe Schreibvogel (2016) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Monkey Kung Fu (1979) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Intouchables (2011) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: High Life (2018) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Holy Flame Of The Martial World (1983) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Six-String Samurai (1998) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Cat Vs. Rat (1982) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: His Motorbike, Her Island (1986) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Why Don't You Just Die! (2018) :sfanytime:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Color Out Of Space (2019) :sfanytime:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Timecrimes (2007) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Promise (2005) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Classic Albums: Def Leppard - Hysteria (2002) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Royal Tenenbaums :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Planet Of The Humans (2019) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Time To Hunt (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: 3 Doors Of Horrors (2013) :amazonvideo:


Jeg fik set 26 film i april måned, hvoriblandt følgende, der fortjener lidt kort omtale:

Color Out Of Space. Fremragende Lovecraft filmmatisering, med Nicolas Cage i hovedrollen. Produceret af samme selskab, som stod bag den sidste fremragende Nicolas Cage film, Mandy. Topklasse Sci-fi horror fantasy.

Timecrimes. Jeg har fået anbefalet denne spanske tidsrejsefilm utallige gange og den overgik alligevel alle mine forventninger. Helt sikkert en klassiker inden for genren.

Sincerely Louis C.K. Humor er meget subjektivt, men Louis C.K. er den sjoveste stand-up komiker efter min smag. Jeg var positivt overrasket over at hans nyeste special lever op til hans vanlige standard efter al - Me Too balladen. Han er ikke blevet mildere med årene :laugh:

Roar. aka The Most Dangerous Film Ever Made. Efter at have set den voldsomt underholdende Tiger King gav jeg mig i kast med Roar, som er meget mere kendt for omstændighederne omkring filmen end selve filmen selv. Ingen dyr kom til skade, men det gjorde 70! personer foran og bagved kammeraet. Filmen understreger i en helt anden grad end Tiger King, hvor farlige dyr der er tale om, så hvert eneste sekund af filmen er meget intens. Jeg anbefaler også at se RedLetterMedias gennemgang af filmen på Youtube.

His Motorbike, Her Island. Instruktøren Nobuhiko Ôbayashi døde desværre tidligere i april måned. Han er mest kendt for hans debut spillefilm House (Hausu) og mange af hans film er meget lidt tilgængelige i vesten og helt umulige at opdrive med engelske undertekster. En del af disse er dog pt. tilgængelige på Youtube med engelske undertekster. His Motorbike, Her Island er en helt anden type film end House, men Ôbayashi laver mange meget originale stilistiske valg, som jeg synes understøtter filmens tema virkeligt godt.

Holy Flame Of The Martial World . Filmen er langt fra en af de bedste Shaw Brothers film jeg har set, men det er uden tvivl en af de vildeste, mest overgearede film jeg nogensinde har set, så hvis man har muligheden for at se den, synes jeg helt klart man bør se den.

Why Don't You Just Die! Det er ikke hver dag man (eller jeg selv i hvert fald) ser voldelige russiske actionfilm. Jeg havde problemer med såvel historie som nogle af skuespillerpræstationer, så jeg har ikke givet filmen nogen høj karakter, men actionscenerne og det visuelle er af meget høj kvalitet og flere anmeldere som jeg respekterer har givet filmen fremragende anmeldelser, så giv den en chance.

Planet Of The Humans, der er gratis tilgængelig på Youtube, fortjener til gengæld ingen chancer, tværimod vil jeg klart fraråde at man spilder sin tid på den Michael Moore producerede film, som ikke fortjener prædikatet dokumentar. Jeg arbejder selv med vedvarende energiinvesteringer, men har intet problem med at man ser kritisk på dette, men filmen indeholder så megen fejlinformation, så jeg tror Trump bliver misundelig. Kort sagt bliver man ganske enkelt dummere hvis man ser filmen og tager dens påstande for gode varer.


Top
   
Indlæg: søn maj 03, 2020 17:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Fuzhi skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Timecrimes (2007) :filmstriben:

Timecrimes. Jeg har fået anbefalet denne spanske tidsrejsefilm utallige gange og den overgik alligevel alle mine forventninger. Helt sikkert en klassiker inden for genren.

Mange tak for anbefalingen :thumb: Havde aldrig hørt om den før, men den er nu sat på min "watchliste" :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn maj 03, 2020 20:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
April (47 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Whisper of the Heart :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Batman Ninja :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Vivre Sa Vie :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Still Alice :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rams :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Woman in the Dunes :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Whatever Works :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Everyone Says I Love You :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Francis Ha :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: When Marnie Was There :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Gone With the Wind :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Diego Maradona :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Synecdoche, New York :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Oslo, August 31st :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Ben-Hur: A Tale of the Christ (1925) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Last Command :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lock, Stock and Two Smoking Barrels :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Lethal Weapon :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lethal Weapon 2 :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lethal Weapon 3 :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lethal Weapon 4 :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Matter of Life and Death :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Life and Death of Colonel Blimp :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Red Shoes :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Pather Panchali :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Aparajito :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The World of Apu :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Funny Girl :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stop Making Sense :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: I Know Where I'm Going! :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: A Canterbury Tale :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Leviathan (2014) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 49th Parallel :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ill Met by Moonlight :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Battle of the River Plate :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Rust and Bone :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Son of Saul :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Overlord :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Mummy (1999) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Steamboat Bill, Jr. :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Frantz :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Strike :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 13 Minutes :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tucker: The Man and His Dream :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mr. & Mrs. Smith (1941) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mary Shelley :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: National Theatre Live: Frankenstein :youtube:

Kortfilm:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shadowed :youtube:

Lockdown samt påskeferie i samme periode, har betydet, at det er blevet til voldsomt mange film (samt mere motion for undertegnede end i mange, mange år - nå, bihistorie - emnet hører vist ikke til i et filmforum). En lidt naturlig konsekvens, når de fleste andre interesser og aktiviteter er pauseret eller aflyst.

-Gode Gensyn-
Lethal Weapon-filmene blev genset sammen med min hustru - de er et kæmpe hit herhjemme og de holder selvfølgelig. Ved da godt at 3'eren drejer over i det noget komiske og stereotype (med mulighed for plothuller, hvis luppen holdes fremme), men jeg æder det rådt - Rene Russo er sku' for sej og hvem anden end hende ville skulle kunne tæmme ham det "Dødbringende Våben" 8) ;)
Af andre gode gensyn var jeg igennem lige knap fire timer i selskab med Rhett og Scarlet i über-episke Borte med Blæsten. Hvor er jeg imponeret over den film! 81 år gammel og den fængede mig (næsten) hele vejen igennem. Knivskarpt håndværk fornægter sig ikke og selvom det var en :dvd: jeg genså, så den stadig flot ud så mange år efter. Den har også fået bekræftet sin uofficelle titel som min favorit fra det årti.
Guy Ritchies debutfilm (og Jason Stathams debut - nå ja, Vinnie Jones havde også debut...) om to rygende geværer og alt mulig andet var en fed omgang at gense, selvom jeg ikke fløj op igennem taget ved gensynet (som jeg mindes, at jeg gjorde som teenager).

-Topscorerne (uden gensynsfilmene)-
Når jeg ser bort fra ovennævnte gensynsfilm, så var topscorerne af ”first time viewings” Powell & Pressburger utrolig smukke Red Shoes – en film, der vist endda går som værende (en af) selveste Martin Scorseses favoritfilm. Wow, hvor er den veludført og kapow-siger det til sanserne i flere af teater-scenerne, hvor pomp og pragt slippes løs. Historien er klassisk evig-relevant og særdeles veludført og det samme kan siges om skuespils præstationerne.
Ben-Hurs fortælling om Kristus er voldsomt imponerende af en sword and sandals episk stumfilm. Den holdt mig fanget, selvom jeg jo udmærket kendte historien på forhånd og på trods af dens alder på 95-år. Det viser lidt om kvaliteten ved General Lew Wallaces roman og fortællingen om oprøreren- og folkehelten Ben fra familien Hur og sit opgør med sin barndomskammerat og derefter Romerriget. Der er virkelig kastet klejner i produktionen af filmen.
Dokumentaren om Diego Armando Maradonas tid i SSC Napoli sad bare lige i skabet ift. hvordan jeg ønsker sådan en historie dokumenteret. Lige fra- og til hjertet, hudløs åben, hovedrystende, charmerende, lidenskabelig og fyldt med både fodbold, kultur, historie og alt hvad en fodboldfan kan elske. Asif Kapadia er virkelig stjernen inden for dokumentarfilm omhandlende kultur- & sportsfænomener – sikke et CV efterhånden!

-De næstbedste – som stadig er virkelig go’e!-
Smagen af Rust og Ben var så skæv en drejning på en ellers klassisk fortælling om to skæve eksistenser, der gennem hinanden skal finde både håb, gnist og fremtid, som det næsten kunne blive. Det siges, at forfatteren bag det oprindelig oplæg har udtalt, at filmen er langt bedre tolket, end hvad hans novelle var til. Det siger lidt om Jacques Audiard, at han mestrer denne type af fortælling – dette var min tredje af hans film og de har alle tre imponeret mig. Jeg siger bare, go an see!

Hvis jeg må blive i det franske, så vil jeg tage i den del, som peger tæt på den tyske grænse – her bliver en smuk historie fortalt om Frantz. Tjah, faktisk ikke direkte om Frantz, men nærmere om de personer, som havde en særlig relation til ham. En mystisk fortælling, der foregår lige i kølvandet på WWI og kommer godt omkring – filmen er yderst smuk rent visuelt, hvor billedet skifter mellem sit stilfulde sort-hvide look til at blænde op for farverne i flere sekvenser. Det så rigtig flot ud og havde en god effekt.

Jeg bliver i ”krigssegmentet”, hvor der var en en trio af film, som kan høre med inde i dette segment og være blandt de næstbedste. Powell & Pressburgers stilfulde portræt af en ung soldats rejse i livet, op gennem geledderne i den britiske arme og som forbipasserende i flere krige, var en stilfuld og ordentlig fortælling, som giver et lidt anderledes bud på hvordan en portrætfilm kan skrues sammen i The Life and Death og Colonel Blimp.
Så var der den grusomme Son of Saul… Jeg havde det skidt bagefter… Puha, den er hård. Barsk. Urimelig. Virkelig. Ja, det er en rigtig stærk fortælling og dens visuelle ”gimmick” virkede godt på mig. Men du skal ikke være sart, hvis du skal igennem den. Det tyske ord ”stücke” tror jeg aldrig, vil være et ord, jeg vil bryde mig om at høre mere.
Sidste indslag i dette segment var 20’ernes helt store tycoon i de mandlige hovedroller, Emil Jannings. Han giver den på nakken i sin store teatralske optræden som tidligere russisk general, der ender som ”extra” i datidens Hollywood. Her lander han en rolle som general og fortiden indhenter ham i mere end en forstand…

Inden vi kommer til det mere muntre hjørne, skal jeg lige runde Julianne Moores power-præstation som Alice i det meget rørende og tankevækkende Alzheimers-drama. Det var en rigtig Oscar-rolle og jeg kan ikke sætte en finger på hendes tekniske meget flotte og sympatiske præstation. Ligeledes en high give til Kristen Stewart, som gør det rigtig godt som hendes rebelske datter.

Så runder vi denne måned af med det muntre – først en morsom og yderst original fortælling, om manden der i den grad snyder døden i A Matter of Life and Death. Der er da feel good og fantasi for hver en penny… David Niven kører med klatten som super charmerende pilot, der kæmper og kærligheden.
Dernæst en hyldest til dengang at stunts blev klaret af hovedrolleindehaveren selv og hvis det ikke gik, så var det vist bare ærgerlig. Buster Keaton udførte i hvert fald et af filmhistoriens mest risikofyldte stunts (af en hovedrolleskuespiler), da han lader en mur (som i en rigtig, fleretagers mur) vælte ned over ham i Steamboat Bill, Jr. – havde han stået bare lidt forkert, kunne det være gået rigtig galt, lyder historien fra dengang. Filmen er meget mere end den ene scene og fungerer rigtig godt. Jeg fik i hvert fald trukket en del på smilebåndet og latter kom der også frem – de kan stadig, slapstickens konger :lol:
Spørg eller kommenter endelig! Både på de film jeg omtaler, samt dem jeg ikke har omtalt :beerchug:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man maj 04, 2020 13:21 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
April
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Silence of the Lambs :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Scream :netflix:

Kan du ikke sætte et par ord på disse to film? Jeg gætter på, at der er tale om gensyn og ikke "first viewings" 8)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man maj 04, 2020 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Endnu en virkelig flot månedsgennemgang, Pjalte! :thumb: Det må du aldrig stoppe med!

Vi er meget enige mht. Son of Saul, som er en af de ondeste film jeg nogensinde har set. Shit, hvor var den svær at se. Jeg så den i øvrigt som optakt til Shoah-dokumentaren, som jeg varmt kan anbefale hvis du nogensinde er i "humør" 9 timers vidnesbyrd fra helvede. :?

Rust And Bone var jeg også rigtig glad for. En rigtig tåreperser. Og så er det lækkert med noget omtale af den ellers lidt oversete Whatever Works, som er en af mine favorit Woody Allen-film. Og så kan jeg se, at jeg var noget mere oppe at køre over Charlie Kaufmans Synecdoche, New York som jeg dog er i tvivl om, hvorvidt fortjener et gensyn.

:thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man maj 04, 2020 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
APRIL 2020:

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Uncorked (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Widows (2018) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Gooseboy (2019) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Good Dinosaur (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Willoughbys (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Når Støvet Har Lagt Sig : Sæson 1 (2020) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ozark : Sæson 1 (2017) :netflix:



April var virkelig en fesen måned på filmfronten, hovedsageligt pga. en lettere kaotisk corona-lockdown periode, hvilket betød mindre alenetid (og dermed filmtid) for mig. Så det blev kun til lidt forkølet animation sammen med ungerne, hvor både Gooseboy, Familien Willoughby og Den Gode Dinosaur alle var undervældende. :?

Widows var ganske underholdende. Uncorked på Netflix, not so much.

Til gengæld så det bedre ud på seriefronten, hvor vi fik taget hul på den fine Ozark sæson 1, og de næste sæsoner skulle være endnu bedre. Og så startede DRs stort anlagte Når Støven Har Lagt Sig fuldstændig fremragende. Den lå til 6/6 helt op til afsnit 6, men så begyndte den desværre at tage nogle besynderlige valg, hvilket var lidt synd. Men stadig en yderst seværdig, og spændende serie på højt niveau.

En fesen måned. Satser på Maj bliver bedre :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man maj 04, 2020 14:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Endnu en virkelig flot månedsgennemgang, Pjalte! :thumb: Det må du aldrig stoppe med!
Mange tak, jeg er glad for at få feedback og kommentarer - det betyder en del, når jeg nu har skrevet lidt :)

DeathPosture skrev:
Vi er meget enige mht. Son of Saul, som er en af de ondeste film jeg nogensinde har set. Shit, hvor var den svær at se. Jeg så den i øvrigt som optakt til Shoah-dokumentaren, som jeg varmt kan anbefale hvis du nogensinde er i "humør" 9 timers vidnesbyrd fra helvede. :?

Puha, det tror jeg ikke, at jeg er klar til.

DeathPosture skrev:
Rust And Bone var jeg også rigtig glad for. En rigtig tåreperser. Og så er det lækkert med noget omtale af den ellers lidt oversete Whatever Works, som er en af mine favorit Woody Allen-film. Og så kan jeg se, at jeg var noget mere oppe at køre over Charlie Kaufmans Synecdoche, New York som jeg dog er i tvivl om, hvorvidt fortjener et gensyn.

Rust and Bone er et virkelig skævt vridt (eller måske rettere en hård blodig knytnæve) ind i tåreperser-genren.

Whatever Works var en hyggelig omgang Woody-Allen-Classic og i øvrigt min fyrretyvende film af hans :thumb: :shock:

Den med den gale teaterinstruktør i New York var altså bare ikke mig. For obskur :loco:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 611 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team