DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 711 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man maj 04, 2020 14:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Widows (2018) :viaplay:

Widows var ganske underholdende.

Kan jeg ikke bede dig sætte yderligere et par ord på filmen? Jeg var ret begejstret for den og dømte den én stjerne højere end dig :) 8)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs maj 05, 2020 8:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Huha, Pjalte, der gik du da ellers amok ved tasterne :thumb: Derfor bliver det blot nogle spredte nedslag herfra:

Woman in the Dunes var jeg vildt fascineret over, både plot og skuespil, så den kunne jeg godt have undet en lidt højere karakter.

Til gengæld er jeg nok vokset lidt fra Lethal Weapon-serien. Den første har en god balance af "grittiness", humor og action, men derefter bliver det for fjollet, og med for fesne bad guys. Kemien mellem Gibson og Glover er god, men det er også det bedste, jeg kan sige om den. Patsy Kensit i nr. 2 er f.eks. vældig nuttet, men opfører sig helt igennem utroværdigt - selv for en actionfilm.

Helt enig i, at Gone With the Wind er en storslået oplevelse. Og The Red Shoes er sindssygt flot og stemningsfyldt :D Jeg må se at komme videre med Powell og Pressburger - har bl.a. Colonel Blimp stående og vente.

Fedt med Steamboat Bill - det er virkelig et sindssygt stunt :thumb: I det hele taget har Keaton lavet mange fremragende (og dejligt korte) film.

World of Apu går for at være lidt af en "world cinema"-klassiker, men jeg kan næsten se, at jeg ikke skal fræse ud for at købe Criterion-boksen?

Og endelig må det være på tide at få Rust and Bone ud af shrink og i afspilleren :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 05, 2020 9:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Buck Rogers skrev:
Woman in the Dunes var jeg vildt fascineret over, både plot og skuespil, så den kunne jeg godt have undet en lidt højere karakter.
Den var nok lige én tand for lang til at kunne fastholde mig intenst igennem hele filmens længde. Men man har godt fornemmelsen af at have sand over det hele undervejs.

Buck Rogers skrev:
Til gengæld er jeg nok vokset lidt fra Lethal Weapon-serien.
Gamle mand! :loco: :lol:
Buck Rogers skrev:
Den første har en god balance af "grittiness", humor og action, men derefter bliver det for fjollet, og med for fesne bad guys. Kemien mellem Gibson og Glover er god, men det er også det bedste, jeg kan sige om den. Patsy Kensit i nr. 2 er f.eks. vældig nuttet, men opfører sig helt igennem utroværdigt - selv for en actionfilm.
What? Pieter Vorstedt & Arjen Rudd er da mega lede skurke i 2'eren :lightsabre: ...Patsy Kensit aka Rika kan da ikke holde sig fra Riggs' charme - så skidt pyt med at hun er noget blond og naiv :lol:
Wah Sing Ku og Uncle Benny er da også fine skurke i 4'eren, mens at 3'eren har seriens klart svageste skurk i Jack Travis...

Buck Rogers skrev:
Helt enig i, at Gone With the Wind er en storslået oplevelse. Og The Red Shoes er sindssygt flot og stemningsfyldt :D Jeg må se at komme videre med Powell og Pressburger - har bl.a. Colonel Blimp stående og vente.
Se at kom i gang :thumb: Det er flot, det er klassisk, det er underholdende og fyldt med go' stil. Hvis du er sulten på mere P&P derefter så kan Ill Met by Moonlight, 49th Parallel & I Know Where I'm Going! også anbefales :)

Buck Rogers skrev:
Fedt med Steamboat Bill - det er virkelig et sindssygt stunt :thumb: I det hele taget har Keaton lavet mange fremragende (og dejligt korte) film.
Den version som ligger på :filmstriben: er af god kvalitet - og filmens længde gør det meget overskueligt lige at komme igennem den - den er også meget underholdende :)

Buck Rogers skrev:
World of Apu går for at være lidt af en "world cinema"-klassiker, men jeg kan næsten se, at jeg ikke skal fræse ud for at købe Criterion-boksen?
Det var simpelthen for tungt og tørt for mig...

Buck Rogers skrev:
Og endelig må det være på tide at få Rust and Bone ud af shrink og i afspilleren :)
Endelig - kan se, at DP også giver den en varm anbefaling med på vejen :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs maj 05, 2020 12:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Pjalte skrev:
Gamle mand! :loco: :lol:

Guilty as charged ;)
Nej, jeg synes ikke, at Joss Ackland virker rigtig farlig, mere bare slikket. 3'eren har jeg set et utal af gange, da den var en af mine tidlige laserdisc-investeringer, så den har jeg et blødt punkt for. Nr. 4 har jeg vist ikke set siden biffen, hvor den skuffede voldsomt.

Nå, men så må det jo være min tur til at stå på mål for de skånselsløse dommere:
April - 14 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Mad Max: Fury Road (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Olsen-banden Deruda' (1977) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Wrong Man (1956) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Fog of War (2003) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: 2001: A Space Odyssey (1968) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Close Encounters of the Third Kind (1977) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Young Frankenstein (1974) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Beverly Hills Cop (1984) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Big Lebowski (1998) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Fabulous Baron Munchhausen, The (1961) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Last Detail (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Moonstruck (1987) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Aliens (1986) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (2005) :bluray:

Igen en liste præget af, at jeg høvler filmhistorie med den ældste. Men vi fik da dækket nogle vigtige baser: Aliens, Lebowski, Beverly Hills Cop, Close Encounters, Young Frankenstein, Mad Max og ikke mindst 2001, der bliver bedre og bedre, jo flere gange jeg ser den. Ny for mig var en af Hitchcocks mindre kendte, The Wrong Man, som er meget anderledes end hans øvrige film men bestemt seværdig.
The Last Detail af Hal Ashby var en fed oplevelse, hvor Jack Nicholson som altid brillerer. Iflg. coveret var det en komedie, så det tog mig lidt tid at justere mine forventninger undervejs, for det er egentlig mere et drama og i øvrigt et fantastisk tidsbillede.
The Fog of War om og med Robert McNamara var et fascinerende portræt af en karismatisk politiker, der flere gange har været indblandet i situationer, der kunne ændre kurs for historiens gang.
Og endelig noget jeg sikkert (også) får på puklen for. Olsen-banden Deruda', der virkelig kører i tomgang og bærer præg af seriens metaltræthed.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons maj 06, 2020 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
I april så jeg lidt flere film end normalt. Sådan er det jo at være hjemme, hvor jeg kører på niende uge hjemmefra efterhånden...

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kiss the Girls :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Silence of the Lambs :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Straight Outta Compton :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Scream :netflix:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Code 8 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Us :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sicario: Day of the Soldado :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Happy Death Day 2 U :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Crawl :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Kingmaker CPH DOX

Månedens højdepunkter var Us og Straight Outta Compton, som jeg begge længe har ledt efter muligheden for at se. Us er en modbydelig, men velspillet historie, og Lupita Nyong'o er fabelagtig. Nu har jeg se begge Jordan Peeles film, og jeg må indrømme, at hans måde at lave gys på fungerer rigtigt godt for mig. Straight Outta Compton er en suveræn historie, særdeles velspillet og meget medrivende. Selvom visse historiske facts vist er ændret og en af medlemmerne helt skrevet ud af filmen, så er historien om tilblivelsen af NWA rigtigt god. Jeg fik også et dejligt gensyn med Clarice Starling og Dr Hannibal Lecter. Det var længe siden, jeg havde set Silence of the Lambs, men den holder stadig fuldstændig. Jodie Foster og Anthony Hopkins får det til at knitre på skærmen. Vildt med så meget on-screen kemi. Jeg fik også genset Scream, og, ærligt talt, den er ældet rigtigt fint og er stadig forbilledlig i dens metasnak om gysere. Skøn nostalgi for mig, der var teenager i 90'erne og så Scream en 8-12 gange... mindst!

The Kingmaker er en fremragende dokumentar om det fuldstændigt forrykte præsidentdynasti i Filippinerne og den aldrende præsidentfrue, der føler sig som en Messias, mens landets demokratiske kræfter gør alt, hvad de kan, for at stoppe hendes indflydelse. En spændende historie om et land, hvis historie jeg kendte alt for lidt til.

Crawl var en særdeles underholdende monsterfilm, der egentlig er ret god i momenter, men når der går gore i den, mister den desværre lidt af sin pust. En type historie, der faktisk kunne have været bedre, hvis man ikke havde satset helt så meget på jumpscares. Happy Death Day 2 U er en unødvendig efterfølger til en ellers fed film. Hvor Happy Death Day er en solid gyser, er Happy Death Day 2 U noget science fiction-nonsens, som jeg ikke mener, man burde have lavet. Sicario: Day of the Soldado var en god film, men den ellers realistismesøgende Taylor Sheridan er lidt for meget over the top i denne film nummer to, hvilket tæller ned.

Code 8 er noget Netflix-juks med Amell 1 og 2. De er ikke blevet bedre til skuespil, siden deres tid i Arrow. Den kan man hurtigt springe langt henover.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors maj 07, 2020 16:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Pjalte skrev:
DeathPosture skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Widows (2018) :viaplay:

Widows var ganske underholdende.

Kan jeg ikke bede dig sætte yderligere et par ord på filmen? Jeg var ret begejstret for den og dømte den én stjerne højere end dig :) 8)


Det var bestemt god underholdning, at se Widows, som på mange måder er en over middel heist-thriller. Men i forhold til resten af Steve McQueens bagkatalog var jeg nok marginalt skuffet over at den var så forholdsvis banal.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2020 13:16 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i maj 2020:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Ward, 2010, John Carpenter :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Guns, 1990, Andy Sidaris :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Signs, 2002, M. Night Shyamalan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Black Windmill, 1974, Don Siegel :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Devil's Honey (Il Miele Del Diavolo), 1986, Lucio Fulci :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Bird On A Wire, 1990, John Badham :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Obsession (Bezeten - Her Gat In De Muur), 1969, Pim De La Parra :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Ultraviolet, 2006, Kurt Wimmer :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Winter Kills, 1979, William Richert :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Bling Ring, 2013, Sofia Coppola :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Casualties Of War, 1989, Brian De Palma :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Quiet American, 2002, Phillip Noyce :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Dracula Sucks, 1978, Phillip Marshak :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rocketman, 2019, Dexter Fletcher :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Brokedown Palace, 1999, Jonathan Kaplan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Where The Sidewalk Ends, 1950, Otto Preminger :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Pray For Death, 1985, Gordon Hessler :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Anything Else, 2003, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Orgies Of Edo (Zankoku Ijo Gyakutai Monogatari: Genroku Onna Keizu), 1969, Teruo Ishii :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dick Tracy, 1990, Warren Beatty :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Black Emanuelle (Emanuelle Nera), 1975, Bitto Albertini :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Booksmart, 2019, Olivia Wilde :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Blind Fury, 1989, Phillip Noyce :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Seven Samurai (Shichinin No Samurai), 1954, Akira Kurosawa :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Vicky Christina Barcelona, 2008, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Prowler. 1981, Joseph Zito :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: End Of Days, 1999, Peter Hyams :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: A Candle For The Devil (Una Vela Para El Diablo), 1973, Eugenio Martin :bluray:

Månedens absolutte højdepunkt var Seven Samurai, som jeg fik endelig fik genset. Jeg har set den i mine tidlige teenageår for næsten 40 år siden på et 12 tommers tv, så jeg kunne godt huske en masse sværdkampe i mudder. Nu kan jeg til fulde nyde den, som det mesterværk den er på alle planer.

Den er samtidig indledningen på en personlig ambition om at dykke lidt mere ned i den japanske filmskat. I den anledning er det en god ide at gøre bare et minimum af indsats med at forstå japansk historie, og de forskellige tidsperioder og den ekstreme grad af klassedeling, som befolkningen har været underlagt. Så bliver udbyttet af især de historiske film uendeligt meget større.

Det var dejligt med et så kæmpe højdepunkt, når måneden ellers bød på sub-par værker fra nogle af mine yndlingsinstruktører, såsom John Carpenter, John Badham, Don Siegel, Lucio Fulci og Peter Hyams.


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2020 20:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Hvilken udgave af Seven Samurai har du? Jeg er på udkig efter at opgradere min (ganske vist remasterede) Criterion-dvd, men deres BD er dyr og svær at fremskaffe. BFIs udgave skulle ikke se alt for pæn ud, og den nordiske udgave er vist kun ude i en boks sammen med en masse andre Kurosawa, som jeg allerede har.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jun 02, 2020 20:42 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
^Hvilken udgave af Seven Samurai har du? Jeg er på udkig efter at opgradere min (ganske vist remasterede) Criterion-dvd, men deres BD er dyr og svær at fremskaffe. BFIs udgave skulle ikke se alt for pæn ud, og den nordiske udgave er vist kun ude i en boks sammen med en masse andre Kurosawa, som jeg allerede har.

Det er Criterion's BD udgave, region A, og den har fået topkarakter hos Blu-Ray.com.

Wowhd.dk har den til DKK 220,76, og det er inkl. porto, og næsten helt toldsikker.
https://www.wowhd.dk/criterion-collection-seven-samurai-seven-samurai-criterion-collection/715515054911

Det er snart Far's dag, så hvis nu du nævner at det er dit højeste ønske, så kan det jo være....


Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2020 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
MAJ 2020:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Pulp Fiction (1994) DRIVE-IN :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lady Bird (2017) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Meari to majo no hana (Mary and the Witch's Flower) (2017) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Satankulten på Anholt (docu) (2012) :vimeo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Den danske satankult (docu) (2020) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Store Lars : Sæson 1 (2020) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Last Dance (docu) (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ozark : Sæson 2 (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ozark : Sæson 3 (2020) :netflix:



Endnu en måned i coronaens vold, hvilket bla. betød at eneste "biograf" mulighed var DRIVE IN, men når fillmen var den kæmpe klassiker, og min all-time yndlingsfilm Pulp Fiction, kunne jeg godt leve med at sidde i min bil og se den. Stadig en kæmpestor oplevelse og naturligvis månedens højdepunkt. 8)

Men på filmfronten var Lady Bird også fremragende, med et flot, organisk narrativ og bare en charmerende historie. Og så var ungerne og jeg rigtigt godt underholdt af Mary and the Witch's Flower som sindssyg flot og medrivende fortalt.

Et par interessante dokumentarer omkring satankulten på Anholt blev det også til. Samt en MEGET lang Netflix/ESPN-sportsdokumentar: The Last Dance, som på trods af, at væreee enormt velproduceret, godt lige kunne have været skåret med et par timer. :shock:

Og så fik vi sat et foreløbigt punktum på den utroligt medrivende, drama-thriller-sort komedie tv-serie Ozark, som holder et utroligt højt niveau.

Fin måned 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors jun 11, 2020 16:06, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jun 03, 2020 13:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Henrik24 skrev:
Wowhd.dk har den til DKK 220,76, og det er inkl. porto, og næsten helt toldsikker.
https://www.wowhd.dk/criterion-collection-seven-samurai-seven-samurai-criterion-collection/715515054911

Det er snart Far's dag, så hvis nu du nævner at det er dit højeste ønske, så kan det jo være....

"Mig selv", sagde jeg, "skal du ikke have en gave?"
Jo, det er da en fantastisk idé. Prisen er helt fair, og hvis Wow er næsten sikker, er det fint. Den er desværre i restordre, men nu er jeg da skrevet op. Tak!

EDIT: @DP - vi måtte nøjes med Pulp Fiction på lærred herhjemme, men det fungerede nu også super :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jun 10, 2020 10:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hov, jeg var da helt ved at glemme min maj-update (yes yes, jeg ved, at alle herinde har holdt vejret):

Maj - 13 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Miracle Mile (1988) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Bridges of Madison County (1995) :dvd: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Pulp Fiction (1994) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Great Buster (2018) :filmstriben: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Die Hard: With a Vengeance (1995) :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Diamonds Are Forever (1971) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: On Her Majesty's Secret Service (1969) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Casablanca (1942) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Fight Club (1999) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Adventures of Robin Hood (1938) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Walkabout (1971) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dead Ringers (1988) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Witch (2015) :bluray:

Der er mest tale om velafprøvede, men fremragende titler, som jeg kører igennem med den ældste herhjemme. Nicholas Roegs Walkabout (som jeg altid roder sammen med Wake In Fright) var en skæv, men positiv oplevelse. Det var en ren fornøjelse at se Jeremy Irons dobbelt i Cronenbergs vellykkede Dead Ringers, og det samme kan siges om The Witch, som jeg længe har haft på min watchlist.

Til gengæld må skæbnen have prøvet at fortælle mig noget, når det i årevis er lykkedes mig at undgå at se Diamonds Are Forever. En uoplagt Connery i Olsen-Banden-mode er ikke lige det, jeg stod og manglende. Huha, den var skidt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jun 10, 2020 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg er altså en af dem, der har siddet i åndeløs spænding og ventet på din update, BR! :beerchug:

Dead Ringers er virkelig en fremragende, psykologisk thriller! Og skønt med noget kærlighed til The VVitch også.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jun 15, 2020 18:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

Maj (20 film):
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Five Venoms (1978) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Generation Wealth (2018) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Black Kiss (2004) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Black Sabbath (1963) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Cabinet Of Dr. Caligari (1920) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Honey Boy (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Martial Club (1981) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Magnificient Trio (1966) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Kung Fu Instructor (1979) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Muse (2018) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Clan Of The White Lotus (1980) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Samurai Marathon (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Battles Without Honor And Humanity (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Founding Of A Republic (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tokyo Tribe (2014) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Cold Fish (2010) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tag (2015) :bluray:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Himizu (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Les Misérables (2019) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Divine Love (2019) :filmstriben:



Jeg fik set 20 film i maj måned, hvor jeg især fik set en hel del asiatiske film. De bedste af disse var den rå gansterfilm Battles Without Honor And Humanity den modbydelige men også meget underholdende seriemorderfilm Cold Fish samt samurai-bogholder-marathonløber :lol: filmen Samurai Marathon, som var overraskende vellykket.


Top
   
Indlæg: man jun 15, 2020 20:43 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg synes, at Caligari er virkelig fed, men det er nok en smagssag :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 711 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Naiera og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team