DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:59

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 11 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 04, 2020 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Min juli måned bar tydeligt præg af sommerferie med ungerne, så der blev kværnet lidt animation.

Billede
Bedst var Pixars nyeste Onward, som virkelig var gennemført Pixar'sk med alle de klassiske dyder, fremragende historiefortælling, tætskåret manuskript med masser af jokes til både børn og voksne + vigtige temaer, som ikke normalt håndteres i børnefilm. Og så naturligvis fantastisk flotte billeder og animation i absolut topklasse (som forventet). Klart månedens højdepunkt!

Men også gode, gamle Mulan og især The Pirates!-filmene bragte også glæde. Villy og Monsterplaneten var også et kig værd, men jeg var lettere skuffet over Ghibli-filmen The Yamadas, som vist havde mere på hjertet, end jeg lige var oplagt til. Og lettere skuffet var vi også alle over The Lego Movie 2, især set i lyset af, hvor fantastisk den første var. Det kunne efterfølgeren ikke helt leve op til, selvom den stadig var seværdig.

Og når vi er ved skuffelser... Den stor-hypede Netflix produktion The Story of Fire Saga med Will Farrell, var en kæmpestor våd prut! Momentvis morsom, men ALT for lang og alt for middelmådig.

Så var der heldigvis mere kvalitet at hente i de foreløbigt 2 sidste sæsoner i den fremragende spanske heist-serie La Casa de Papel. Tydeligt at se, at budgettet blev mangedoblet da Netflix overtog, men heldigvis blev det ikke kun form over indhold. Spændingsniveauet fra de første 2 sæsoner er stort set bevaret, og jeg ser med længsel frem til 5. sæson (som pt. indspilles, bl.a. i København).

Ikke den fedeste måned, men heller ikke den værste. 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 18, 2020 20:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

Juli (21 film):
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hanagatami (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Adventure of Denchu-Kozo (1987) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Haze (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Killing (2018) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Woman Is The Future Of Man (2004) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tale Of Cinema (2005) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dark Waters (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Sister Street Fighter (1974) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sister Street Fighter: Hanging By A Thread (1974) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Return Of Sister Street Fighter (1975) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Day Of Destruction (2020) Streaming (Japancuts, Shift72)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sister Street Fighter: Fifth Level Fist (1976) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Bastard Swordsman (1983) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Wave (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Guns Akimbo (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Love (2015) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: David Bowie: The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars (2006) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: See You On The Other Side (2019) Streaming (Japancuts, Shift72)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shaolin Prince (1982) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tokyo Girl (2019) Streaming (Japancuts, Shift72)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Birdland (2019) Streaming (Japancuts, Shift72)


Jeg fik især set en hel del asiatiske film i juli og højdepunkterne var 3 japanske film:

Hanagatami er fra House (1977) instruktøren Obayashi, der døde tidligere i år 82 år gammel. Han ville faktisk have lavet Hanagatami før House, men det lykkedes heldigvis 40 år senere, selvom Obayashi var kræftramt og man kun forventede han havde få måneder tilbage (han færdiggjorde endda yderligere en film efter Hanagatami). Jeg håber at flere af Obayashis film bliver tilgængelige, for hans visuelle stil er helt vild, og filmen bærer på ingen måde præg af at være lavet af en gammel mand, tværtimod. Der er en god chance for at jeg vil rate filmen højere ved gensyn, men jeg synes umiddelbart at der var et tidspunkt i midten af filmen, hvor der var lidt for mange gentagelser uden at historien kom hurtigt nok videre.

Killing er instrueret af Shinya Tsukamoto, der nok er mest kendt for horror/vanvids mesterværket Tetsuo: The Iron Man (nogen kender ham muligvis bedre som skuespiller fra Silence eller Ichi The Killer). Jeg synes langt de fleste af de af Tsukamotos film jeg har set, som minimum er interessante. Killing er meget langt fra Tetsuo, det er en samuraifilm og er også blevet kaldt for en anti-krigsfilm. Jeg synes den viser helt nye og interessante sider af Tsukamoto som instruktør.

The Day Of Destruction er en horrorfilm instrueret af Toshiaki Toyoda. Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad der foregår i en del af filmens 57 minutter, men den er virkelig vild, både visuelt og med hensyn til musik og lyddesign. Jeg glæder mig til at gense den og hvis min forståelse bliver lidt bedre er der også en god chance for at jeg vil rate den højere efter gensyn.


Top
   
Indlæg: man aug 31, 2020 13:59 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i august:

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Emanuelle In Bangkok (Emanuelle Nera: Orient Reportage), 1976, Joe D'Amato :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Vice Academy 2, 1990, Rick Sloane :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Selvhenter, 2019, Magnus Millang :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lucky Number Slevin, 2006, Paul McGuigan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The House On Straw Hill (Exposé), 1976, James Kenelm Clarke :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Rote Lippen, Sadisterotica, 1969, Jesus Franco :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Woman In Red, 1984, Gene Wilder :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Seven Chances, 1925, Buster Keaton :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Modern Romance, 1981, Albert Brooks :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Wrecked, 2010, Michael Greenspan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Pink Ladies, 1979, Roger Watkins :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: White Squall, 1996, Ridley Scott :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Perfect Getaway, 2009, David Twohy
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Body Snatchers, 1993, Abel Ferrara :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Rainy Day In New York, 2019, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Punisher, 2004, Jonathan Hensleigh :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Lady Ice, 1973, Tom Gries :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: It's Only Money, 1962, Frank Tashlin :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Deadly Embrace, 1989, David DeCoteau :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Battling Butler, 1926, Buster Keaton :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Punisher: War Zone, 2008, Lexi Alexander :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Extremely Wicked, Shockingly Evil And Vile, 2019, Joe Berlinger :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Flavia, The Heretic (Flavia, La Monaca Musulmana), 1974, Gianfranco Mingozzi :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Perfect Murder, 1998, Andrew Davis :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The New Barbarians (I Nuovi Barbari), 1983, Enzo G. Castellari :bluray:


Top
   
Indlæg: ons sep 02, 2020 22:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
August (11 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Minority Report :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tolkien :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: At Eternity's Gate :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Annie :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Edge of Democracy :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Labyrinth of Passion :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Men in Black: International :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: First Blood :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rambo: First Blood Part II :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Trek: The Motion Picture :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Star Trek II: The Wrath of Khan :blockbuster:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors sep 03, 2020 7:00 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2010 23:22
Indlæg: 1012
Nu hvor jeg er kommet på letterboxd er det lidt nemmere at være med her :beerchug:
Her er mine film fra august:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tomorrowland (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Wall Street (1987)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Phantasm II (1988)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Long Shot (2019)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Wall Street: Money Never Sleeps (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Abominable (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Holmes & Watson (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Madagascar (2005)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Happy Death Day (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Strictly Ballroom (1992)

Pyh, det var ikke helt let på mobil


Top
   
Indlæg: tors sep 03, 2020 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Letterboxd gør det hele meget nemmere - hyggeligt at følge dig derpå, MaXer! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors sep 03, 2020 11:08 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2010 23:22
Indlæg: 1012
Mike Haggar skrev:
Letterboxd gør det hele meget nemmere - hyggeligt at følge dig derpå, MaXer! :thumb:

I lige måde :beerchug:


Top
   
Indlæg: tors sep 03, 2020 16:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fedt med de forskellige indspark :thumb: Min egen måned var ikke noget at prale af:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: 20,000 Days on Earth (2014) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Tenet (2020) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Brand-Børge Rykker Ud (1976) :dvd: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Incredible Shrinking Man (1957) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Chicken Run (2000) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Strange Days (1995) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ivan's Childhood (1962) :biograf:

Men en række solide gensyn - jeg fik lokket min ellers sort-hvid-film-forskrækkede 11-årige til at se The Incredible Shrinking Man, og den gik rent ind. Jeg er ikke sikker på, at jeg forstod alt i Ivan's Childhood, men vellykket var den. Til gengæld er jeg sikker på, at jeg ikke forstod alt i Tenet. Nuff said 8)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors sep 03, 2020 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
I august fik jeg udnyttet den sidste måneds gratis dplay, som vi har igennem Boxer, og fik set sæson 10-13 af Poirot. Det var generelt nogle ret vellykkede filmatiseringer og David Suchet er perfekt i rollen som Poirot, selvom jeg nu også har et svagt punkt for Peter Ustinov.

Jeg genså de fire Miss Marple-film fra 60erne, hvor Margaret Rutherford spiller amatørdetektiven. Det var nogle gode gensyn - denne gang som remasterede widescreen-DVDer fra Tyskland, som har så flotte billeder, at man næsten skulle tro, at det var Blu-rays.

Jeg fik også set nogle af de sidste Carry On-film, som jeg manglede at få set - de var ikke voldsomt heldige, men de havde nogle plusser i begge film.

Hammer Films stod på menuen nogle aftener og jeg fik bl.a. krydset en stak film af fra mit gamle Hammer-bokssæt fra Universal. I top var Paranoiac med en fantastisk Oliver Reed i hovedrollen, dernæst Quatermass and the Pit fra 1967 (fremragende scifi-horror, der har inspireret bl.a. John Carpenter og Tobe Hooper), den første Dracula fra Hammer (atmosfære-atmosfære-atmosfære og Cushing vs. Lee - what's not to like?) og til sidst Nightmare (gode ideer, men ikke voldsomt spændende) og The Kiss of the Vampire (igen: gode ideer, men ikke voldsomt spændende og så er der ingen interessante personer i filmen).

Jeg fik brudt folien på mit Black Cats-bokssæt fra Arrow og genset Fulcis The Black Cat (fed film med masser af atmosfære og en Roger Moore-ish David Warbeck) samt set Your Vice Is a Locked Room and Only I Have the Key (fantastisk giallo med masser af fantastiske og skæve ideer samt en smækker Edwige Fenech i en af hendes glansroller).

Jeg fik genset nr. to og tre af Police Academy-serien på Netflix (en serie, som jeg har et meget svagt punkt for, undtagen den syvende film), genset nr. to i Beethoven-serien (søde hunde, men uopfindsom historie) og genset Van Damme og John Woos Hard Target for at mindes Wilford Brimley og nyde Lance Henriksens überskurk Fouchon. Jeg nappede også et gensyn med Broken Arrow for at hygge mig med John T.'s cool skurk, som har et af de bedste musiktemaer nogensinde.

Jeg fik desuden taget hul på min Martin/Lewis-boks med Scared Stiff og The Caddy. Scared Stiff er en genindspilning af Bob Hopes The Ghost Breakers og lægger sig meget tæt op ad den, inkl. mange gentagelser af dialog. The Caddy er en slags meta-film, der er næsten en slet skjult parodi/biopic af Martin/Lewis' karriere. Den er desværre ikke voldsomt sjov, men Dino synger "That's Amore", så der får den en del point på kontoen.

Nå ja, jeg har også set den meget omtalte The Hunt, der var vældig underholdende og formår at spidde både pro-Trump-folk og anti-Trump-folk. Den tager nogle gode drejninger undervejs og heltinden er ret charmerende.

Jeg fik endelig set den anden Shaun the Sheep-film og den skuffede ikke. Aardman hviler ikke på laurbærrene og jeg bliver lige så overrasket og glad indeni hver gang jeg ser en af deres film, hvor jeg kan blive helt væk i detaljerne.

Og sidst, men ikke mindst, blev det til et gensyn med 1989-versionen af The Woman in Black på Networks flotte nye Blu-ray. En af mine absolutte favoritter indenfor gysergenren og en film, der kan bære masser af gensyn. Jeg valgte at se den i den nye widescreen-version, der er på skiven, for at se, hvor godt eller hvor skidt de var sluppet af sted med det. Det var gået ret godt og man følte ikke, ar der var fusket alt for meget med filmens kompositioner. Den rigtige 1.33:1-version er dog også på skiven, så det bliver nok den version, som jeg ser fremover.


August:

Beethoven's 2nd (1993) 3/6 :hbo:
The Black Cat (1981) 5/6 :bluray:
Broken Arrow (1996) 5/6 :viaplay:
The Caddy* (1953) 3/6 :dvd:
Carry On England* (1976) 2/6 :dvd:
Carry On Follow that Camel* (1967) 3/6 :dvd:
Dracula (1958) 5/6 :bluray:
Hard Target (1993) 5/6 :blockbuster:
The Hunt* (2020) 5/6 :blockbuster:
The Kiss of the Vampire* (1963) 3/6 :dvd:
Murder Ahoy (1964) 4/6 :dvd:
Murder at the Gallop (1963) 5/6 :dvd:
Murder Most Foul (1964) 4/6 :dvd:
Murder She Said (1961) 5/6 :dvd:
Nightmare* (1964) 4/6 :dvd:
Paranoiac* (1963) 5/6 :dvd:
Poirot: After the Funeral (2006) 5/6 :dplay:
Poirot: The Big Four* (2013) 4/6 :dplay: :starempty:
Poirot: Cards on the Table (2005) 3/6 :dplay:
Poirot: Cat Among the Pigeons* (2008) 5/6 :dplay:
Poirot: The Clocks* (2010) 5/6 :dplay:
Poirot: Dead Man's Folly (2013) 5/6 :dplay:
Poirot: Elephants Can Remember* (2013) 5/6 :dplay:
Poirot: Hallowe'en Party* (2010) 5/6 :dplay:
Poirot: The Labours of Hercules* (2013) 4/6 :dplay: :starempty:
Poirot: Mrs McGinty's Dead* (2008) 5/6 :dplay:
Poirot: Murder on the Orient Express (2010) 3/6 :dplay:
Poirot: The Mystery of the Blue Train (2005) 3/6 :dplay:
Poirot: The Third Girl* (2008) 5/6 :dplay:
Poirot: Taken at the Flood (2006) 5/6 :dplay:
Poirot: Three Act Tragedy (2010) 5/6 :dplay:
Police Academy 2: Their First Assignment (1985) 5/6 :netflix:
Police Academy 3: Back in Training (1986) 4/6 :netflix:
Quatermass and the Pit* (1967) 5/6 :bluray:
Scared Stiff* (1953) 4/6 :dvd:
A Shaun the Sheep Film: Farmageddon* (2019) 5/6 :bluray:
The Woman in Black (1989) 6/6 :bluray:
Your Vice Is a Locked Room and Only I Have the Key* (1972) 6/6 :bluray:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre sep 04, 2020 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
AUGUST:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Phenomena (1985) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Brightburn (2019) :viasatfilmhd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: They Shall Not Grow Old (docu) (2018) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Booksellers (docu) (2019) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Fear City: New York vs the Mafia : Sæson 1 (docu) (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Befri Dit Liv : Sæson 1 (docu) (2020) :youtube:


Billede
Månedens højdepunkt var uden tvivl den fremragende Brightburn, som virkelig tog fusen på mig. Den var markanet mørkere end forventet og meget velfungerende. Stor anbefaling herfra! Tilsvarende var jeg lettere skuffet over Dario Argentos Phenomana som var mere ufrivilligt sjov, end decideret skræmmende. Men fed Arrow-bluray.

Ellers blev der hovedsageligt pløjet dokumentarer. Fra Netflix' mafia-serie Fear City til en interessant gonzo-dokumentar om unge danskere der går off the grid i Befri Dit Liv.

Peter Jacksons imponenerende, farvelagte krigs-doku They Shall Not Grow Old var også fuldstændig ligeså uovertruffen som forventet. Stor oplevelse.

Ok måned! 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 04, 2020 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:

Billede
Månedens højdepunkt var uden tvivl den fremragende Brightburn, som virkelig tog fusen på mig. Den var markanet mørkere end forventet og meget velfungerende. Stor anbefaling herfra!


Det er sjældent, at jeg er uenig med dig, DP, men omkring Brightburn bliver vi det nok. Jeg elsker også, hvor ond den er i udgangspunktet, men for mig var den ikke noget særligt. Mest af alt en sjov idé om, hvordan en ond Superman-oprindelseshistorie kunne være. Udførslen er jeg ikke pjattet med. Den burde nok have holdt sig til fanfiction. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man sep 07, 2020 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
DeathPosture skrev:

Billede
Månedens højdepunkt var uden tvivl den fremragende Brightburn, som virkelig tog fusen på mig. Den var markanet mørkere end forventet og meget velfungerende. Stor anbefaling herfra!


Det er sjældent, at jeg er uenig med dig, DP, men omkring Brightburn bliver vi det nok. Jeg elsker også, hvor ond den er i udgangspunktet, men for mig var den ikke noget særligt. Mest af alt en sjov idé om, hvordan en ond Superman-oprindelseshistorie kunne være. Udførslen er jeg ikke pjattet med. Den burde nok have holdt sig til fanfiction. :)


Fair nok, dagen måtte jo komme, hvor vi blev uenige :laugh: :laugh:

Jeg tror det der for alvor virkede for mig, var at Brightburn var en markant anderledes film, end jeg havde forventet. Jeg havde forventet et eller andet low budget plastik-uhygge, men jeg fik en direkte ond horror-fortælling. Det havde jeg slet ikke forventet, og blev fanget på en måde, som fastholdt mig i et jerngreb.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 01, 2020 12:51 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i september:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Wild Angels, 1966, Roger Corman :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Cooler, 2003, Wayner Kramer :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Vice Academy Part 3, 1991, Rick Sloane :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Pumping Iron, 1977, George Butler :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Women's Prison Massacre (Blade Violent - I Violenti), 1983, Bruno Mattei :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Lucy, 2014, Luc Besson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Before Sunrise, 1995, Richard Linklater :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Before Sunset, 2004, Richard Linklater :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Before Midnight, 2013, Richard Linklater :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Street Law (Il Cittadino Si Ribella), 1974, Enzo G. Castellari :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Naked Cage, 1986, Paul Nicholas :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hard Hunted, 1993, Andy Sidaris :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Madigan, 1968, Don Siegel :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Top Knot Detective, 2017, Aaron McCann :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 10 Rillington Place, 1971, Richard Fleischer :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Devonsville Terror, 1983, Ulli Lommel :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Closer, 2004, Mike Nichols :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Husbands And Wives, 1992, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Trip With The Teacher, 1975, Earl Barton :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: De Frivillige, 2019, Frederikke Aspöck :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Caligula, 1979, Tinto Brass :bluray:


Top
   
Indlæg: tors okt 01, 2020 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Henrik24 skrev:
Film set i september:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Before Sunrise, 1995, Richard Linklater :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Before Sunset, 2004, Richard Linklater :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Before Midnight, 2013, Richard Linklater :bluray:


SÅDAN! Det varmer satme mit ellers kolde, skabs-romantiske hjerte! Jeg elsker de film og den måde de bare nailer alle aspekter af missed connection-umulig kærlighed og senere hen parforholdet... og alt derimellem! :thumb:



Jeg får stadig gåsehud, hver eneste gang jeg hører dette nummer. :oops:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 01, 2020 15:43 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
DeathPosture skrev:
SÅDAN! Det varmer satme mit ellers kolde, skabs-romantiske hjerte! Jeg elsker de film og den måde de bare nailer alle aspekter af missed connection-umulig kærlighed og senere hen parforholdet... og alt derimellem! :thumb:

På en eller anden måde var det lykkedes mig ikke at have set nogen af filmene før. Jeg mente dog at jeg vidste ret meget om hvad de handlede om, og at jeg ville kunne lide dem (primært fordi jeg også er ret glad for mesteren udi parforhold-nonstop-snakkefilm, nemlig Woody Allen).

Måske ville det have været mere autentisk at have skulle have ventet 9 år mellem hver film, men hvor er jeg dog glad for at have brugt en weekend til at se alle 3 film og få endevendt og analyseret dem som et samlet værk via ekstramaterialet i Criterion's bokssæt.

Mine forventninger blev overgået på næsten alle planer, og Celine og Jesse står tilbage som et par af de bedste filmkarakterer nogensinde.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 11 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team