DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
martin-faroe skrev:
Jeg er helt på linie med dig, Steiner. Tal og numre er ret uinteressante i denne sammenhæng. Det er også tankevækkende, hvor mange film, der bliver købt (i "hvad modtog du i dag"-tråden) i forhold til hvor få film, der ses (i "hvilken film så du..."-tråden). Men det er der nok også andre forklaringer på: At nævne, hvilken film man har købt, kræver blot at man skriver filmens titel, hvorimod der kræves lidt selvstændig stillingtagen for at beskrive en film, man har set. Men personlig synes jeg det er langt mere interessant at læse om folks opfattelser af givne film end at se kopier af deres ordresedler.


"Så-du-i-dag-tråden" er 8 dage gammel og allerede oppe på 7 sider. Der er pænt gang i tingene.

Det er også min opfattelse at vi oppe på et niveau, hvor mange brugere skriver deres meninger om filmene i "så-du-i-dag-tråden". Mon stjerne-smileys har gjort livet lettere for folk? :laugh:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 9:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
double-post :devil:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
martin-faroe skrev:
Jeg er helt på linie med dig, Steiner. Tal og numre er ret uinteressante i denne sammenhæng. Det er også tankevækkende, hvor mange film, der bliver købt (i "hvad modtog du i dag"-tråden) i forhold til hvor få film, der ses (i "hvilken film så du..."-tråden). Men det er der nok også andre forklaringer på: At nævne, hvilken film man har købt, kræver blot at man skriver filmens titel, hvorimod der kræves lidt selvstændig stillingtagen for at beskrive en film, man har set. Men personlig synes jeg det er langt mere interessant at læse om folks opfattelser af givne film end at se kopier af deres ordresedler.


Helt enig. Også sjovt engang imellem at læse, når et par nyere medlemmer skriver i al ydmyghed, og nærmest beklager at deres film-samlinger ikke rummer mere end f.eks 200 titler. Underforstået at flere ikke anser sig selv som hverken ægte film-samlere eller film-nørder, fordi samlingen ikke er så stor, og det er jo heldigvis een gang stor vås. Men de "tossede" hoveder af os herinde, hvor Profilerens tæller for længst har rundet de 1000 titler (og hvor bankens "tæller" blinker mere rødt en ansigtsfarven på rådgiveren), fremstår nok lettere skræmmende.

Jeg anser det ihvertfald ikke som hverken et mål i sig selv, ej heller som en art status, at have så mange film som muligt. Ud fra personlig smag og behag, kan en samling på kun 50 film, jo snildt være mere "kvalitets-præget" for den enkelte, end end bugnende ditto på 2000.

Helt uinteressant finder jeg dog ikke "modtog"-tråden, da jeg tit her finder lidt inspiration til ny-indkøb (hvilket selvklart også gør sig gældende for "så-idag"-tråden)


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 9:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Inden det evt. udvikler sig til mudderkastning, vil jeg da lige pointere, at mit indlæg delvist var skrevet med et glimt i øjet (og så naturligvis for at prale på min kære fars vegne. ;) :lol: ).

Personligt synes jeg, det er interessant både at læse om hvad folk får ind af døren (derfor er jeg også selv begyndt indimellem at liste mine indkøb) og hvad folk ser af film (jeg har desværre den senere tid været for doven til anmelde de film, jeg ser :oops: ). Begge dele studerer jeg med stor fornøjelse og bruger begge tråde til inspiration, når der skal "skovles" film hjem.

Når det så er sagt og understreget mener jeg stadig, det er en smule "skoleagtig-fjolleri" at slynge tal ud med hvor mange film, man har anskaffet sig på så & så meget - eller lidt - tid. Men okay, det er da selvfølgelig altid sjovt at høre om, hvem der har den "største".... ;) - osse selvom det ikke betyder en skid og - netop som Kip James påpeger - INTET fortæller om, hvor stor en (film)elsker man er.... :D


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Jeg vil nu mene at man ud fra hvilke film folk modtager sagtens kan sige om de er filmelskere eller ej. Jeg tænker ikke på antallet af film der modtages, da vi alle har forskellige midler til rådighed. Når det er sagt, så er der vel heller ikke noget galt i at lide af samler-syndrom? :P Jeg magter ikke skulle kommentere hver eneste film jeg ser, jeg plukker udvalgte og blander mig hvis jeg har noget på hjertet om film der er set og kommenteret af en med-dahf'er. Derimod nyder jeg at komme med tilbuds-idé'er til andre i "modtog i dag"-tråden. Det er også her jeg finder den største inspiration til hvilke film jeg godt kunne tænke mig at se/gense.
Jeg køber ene og alene film fordi jeg kunne tænke mig at se dem, jeg afgører ikke på forhånd om det er en film jeg ønsker at se flere gange, da dette ikke skal afholde mig fra at bestille en given titel. i må derfor gerne ryste på hovedet når jeg modtager noget i synes er helt ude i hampen, da jeg højst sansynligt ikke har set filmen endnu og derfor ikke vil tage stilling, ej heller skal. At jeg så er utrolig dårlig til at skille mig af med de dårlige titler, afspejler mest af alt mit samler og kitch -syndrom :lol:

Jeg kan dog sagtens følge Steiner i hans backflash til folkeskolen, nok fordi det ikke er så frygteligt længe siden jeg selv svang mig i gymnastiksalens ribber og tov :lol:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 11:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
JanK skrev:
Jeg vil nu mene at man ud fra hvilke film folk modtager sagtens kan sige om de er filmelskere eller ej. Jeg tænker ikke på antallet af film der modtages, da vi alle har forskellige midler til rådighed. Når det er sagt, så er der vel heller ikke noget galt i at lide af samler-syndrom? :P Jeg magter ikke skulle kommentere hver eneste film jeg ser, jeg plukker udvalgte og blander mig hvis jeg har noget på hjertet om film der er set og kommenteret af en med-dahf'er. Derimod nyder jeg at komme med tilbuds-idé'er til andre i "modtog i dag"-tråden. Det er også her jeg finder den største inspiration til hvilke film jeg godt kunne tænke mig at se/gense.
Jeg køber ene og alene film fordi jeg kunne tænke mig at se dem, jeg afgører ikke på forhånd om det er en film jeg ønsker at se flere gange, da dette ikke skal afholde mig fra at bestille en given titel. i må derfor gerne ryste på hovedet når jeg modtager noget i synes er helt ude i hampen, da jeg højst sansynligt ikke har set filmen endnu og derfor ikke vil tage stilling, ej heller skal. At jeg så er utrolig dårlig til at skille mig af med de dårlige titler, afspejler mest af alt mit samler og kitch -syndrom :lol:

Jeg kan dog sagtens følge Steiner i hans backflash til folkeskolen, nok fordi det ikke er så frygteligt længe siden jeg selv svang mig i gymnastiksalens ribber og tov :lol:


Så blev mine sidste egne tanker dækket ind. Jan K -jeg trykker gentagene gange på "ENIG"-knappen :D


Top
   
 Titel:
Indlæg: man jun 04, 2007 0:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg sad og tjekkede lidt Gilliam inde på Laserdiskens hjemmeside, da jeg faldt over debatindlæggene fra Kubrick7007 under The Brothers Grimm - han mindede mig en del om den hedengangne Turbodreng :lol: :D

Kubrick7007 skrev:

Ytringsfriheden er absolut, uindskrænket og ubetinget. Dét betyder, jeg må sige, hvad jeg lyster, hvorfor og hvordan, i hvilket som helst medium, jeg ønsker. At jeg så ikke - måske - er skulderklapper, har en (helt) anden filmforståelse, en mere radikal retorik osv., er ikke et problem, som jeg vil og kan forholde mig til. Dét må pålægges eye of the beholder.
Men er da ked af, hvis jeg har trådt diverse individer over tæerne med ikke-gældende synspunkter og polemik (hvad DET så end er her?). Dette beklager jeg oprigtigt, om end det, naturligvis, ikke skal skygge for mine personlige holdninger om film generelt og folks smag (derom).
Min bagvedliggende pointe er såmænd såre simpel - men nok også for mange lettere arrogant: hvis folk havde en anden filmsmag, ville mediet se anderledes ud, end det gør den dag idag. Med andre ord: vi får de film, vi oftest fortjener, og det er skammeligt.


Læs mere her:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 0270866218

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 05, 2007 12:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
He,he....God læsning. En del mere velformuleret end vores allesammens Turbo-dreng...

Men hvor KAN jeg da brække mig over hans (Kubrick7007) snobbede "min-holdning-til-film-er-den-eneste-rigtige"-holdning.... Fair nok at manden har sit syn, men korser mig bare over de folk der skal pådutte andre at kun intellektuelle film er gode film... Men igen, god læsning.....

Og HVOR ER TURBO-DRENGEN HENNE????


Top
   
Indlæg: tirs jun 14, 2011 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
^bump^

Denne tråd har snart seks år på bagen, men den er stadig lige så underholdende, som da zx12r_turbo_plus350 oprettede den tilbage i august 2005.

Det kan da ikke være kvalitet, når den er så gammel? ;) :lol:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre dec 21, 2012 0:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
^bump^

I disse CDON/rabatkode/fri fragt-tider, hvor mange formaster sig til at købe billige film hjem fra "hinsidan", er det vist blevet tid til at læse Turbo-drengens teser om kvalitetsfilm igen :xmas: :loco: ;)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre dec 21, 2012 1:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
njhansen skrev:
^bump^

I disse CDON/rabatkode/fri fragt-tider, hvor mange formaster sig til at købe billige film hjem fra "hinsidan", er det vist blevet tid til at læse Turbo-drengens teser om kvalitetsfilm igen :xmas: :loco: ;)



LE-GEND-ARISK

:clap:


Top
   
Indlæg: fre dec 21, 2012 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Fuuuck, det var tider.

Tror I Turbo-drengen har solgt alle sine 'kvalitetsfilm' til 10,- kr. pr. stk. i Blockbuster, eller tror han stadig på at hans film ALDRIG vil kunne købes til under 100,- kr.? :D

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
 Titel: Re:
Indlæg: lør dec 22, 2012 0:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
zx12r_turbo_plus350 skrev:
indtil mit næste indlæg kommer, som omhandler projektorer, LSD og plasmaskærme.


:D

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 Titel: Re: Re:
Indlæg: lør dec 22, 2012 1:17 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
dfms skrev:
zx12r_turbo_plus350 skrev:
indtil mit næste indlæg kommer, som omhandler projektorer, LSD og plasmaskærme.


:D

Ham har jeg ikke kendt. :)


Top
   
Indlæg: lør dec 22, 2012 1:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
En skam at i skræmte ham væk, det var ikke en pæn måde at behandle en ny dahf bruger på...
Tænk bare hvilke farverige kvalitets emner/indlæg vi er gået glip af på grund af hans fravær ;-)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team