Anyway, hvis du kan, så kan jeg osse:
August - 12 stk.
Clint Eastwood: The Last Legend (2022)
Alien: Romulus (2024)
Frisøsens Mand / Le Mari de la Coiffeuse (1992)
Jurassic Punk (2022)
Perfect Blue (1997)
Arctic (2018)
The Others (2001)
Druk (2020)
Batman Begins (2005)
Kes (1969)
College (1927)
McCabe and Mrs. Miller (1971)
Slutningen af måneden havde jeg rygproblemer, så der blev stenet en del film på den bærbare.
Perfect Blue var en fed, kringlet omgang anime, som jeg nok burde have set for længst.
Jurassic Punk er en skæv dokumentar om en mand, der lavede banebrydende effekter til bl.a. Jurassic Park, Terminator 2 og The Abyss - og så i øvrigt gik ned med flaget og nok heller ikke havde den mest vindende personlighed. Måske især interessant for os med hang til filmteknik. Der er lidt meget mudderkast over den, dog.
Frisøsens Mand er en film, jeg kunne huske navnet på fra Bogart, og som stor Ole-fan ville jeg gerne give den en chance. Men den er vildt akavet efter moderne standard og det er svært at se, at sådan en film kunne blive lavet i dag.
Clint Eastwood-dokumentaren er én i en serie, som DR har liggende om forskellige filmstjerner. Sært ukritisk og rygklappende.
Jeg havde et par gode dage midt i forløbet og nåede lige i biffen for at se
Alien: Romulus. Fede Alvarez har skruet en fermt underholdende thriller sammen, som især kommer godt fra start og især slutter skidt og klichetungt. Minder en del om Scotts original. Men jeg ved ikke hvor meget mere det her koncept kan malkes efterhånden.
Tidligere på måneden havde min datter fødselsdag, og det ville hun gerne fejre med en tur i Cinematekets open air-på-taget-bio, der åbnede samme dag Fantastisk udsigt. God stemning. Ok teknik.
Druk er stadig en rigtig fin og livsbekræftende film, og den bliver også stadig unødigt dramatisk til sidst.
Endelig fik jeg sat kryds ved Ken Loachs
Kes, der var en overbevisende og rørende gang britisk socialrealisme. Og så havde jeg hørt og læst en del om Altmans
McCabe and Mrs. Miller, der viste sig at være noget anderledes end jeg havde regnet med (Warren Beatty er noget af et fjols
) - men meget underholdende, når man først fik justeret forventningerne lidt.
half-witted."
Sete film