DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 16
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 06, 2016 19:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Buck Rogers skrev:
Here we go again...
Gromit skrev:
Hvad sker der for Jer...?

Ud over de få danske film, så er det udelukkende og Engelsk-sproget film folk ser herinde. Hvor er det skuffende...!

Long time no see... Hav et rigtigt godt 2016 filmår. ;)

Kære Gromit,
jeg har sjældent set en bruger, der i så høj grad havde brug for at opdatere sin signatur.
Du har tidligere bidraget meget, men er nu mest reduceret til at komme herind med et halv års mellemrum, pege fingre af en eller anden populær film og/eller harcellere over. at folk på DAHF ser for mange amerikanske film. Det er da trist at se en tidligere aktiv bruge i den grad reducere sine aktiviteter til noget, der minder om trolling. Vi prøvede allerede sidste år ved denne tid at give dig nogle svar, og det eneste modsvar var rungende tavshed.
Hvad med enten at deltage i debatten eller. worst case, at holde dig udenfor?


Amen to that :thumb:


Top
   
Indlæg: ons jan 06, 2016 23:52 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Jeg tror bare, at Gromit mener, folk generelt snyder sig selv for mange rigtig gode filmoplevelser ved i stor udstrækning at se engelsksproget metervare-film. Det skal der selvfølgelig være plads til, og jeg tror DAHF-brugere faktisk ser flere ikke-engelsksprogede/danske film end gennemsnitsdanskeren.

Gromit - jeg tror du kan finde lidt inspiration på min årsliste over bedste udgivelser i 2015: http://dahf.dk/viewtopic.php?f=16&t=45486

- og jeg vil da gerne se dig komme med dine bud :thumb:


Top
   
Indlæg: tors jan 07, 2016 10:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mortenbruun skrev:
Jeg tror bare, at Gromit mener, folk generelt snyder sig selv for mange rigtig gode filmoplevelser ved i stor udstrækning at se engelsksproget metervare-film. Det skal der selvfølgelig være plads til, og jeg tror DAHF-brugere faktisk ser flere ikke-engelsksprogede/danske film end gennemsnitsdanskeren.

Gromit - jeg tror du kan finde lidt inspiration på min årsliste over bedste udgivelser i 2015: http://dahf.dk/viewtopic.php?f=16&t=45486

- og jeg vil da gerne se dig komme med dine bud :thumb:

Jamen jeg er slet ikke uenig med Gromit i, at vi burde se nogle flere udenlandske film - jeg tror dog, at vi er en del, der allerede gør (dig selv, Athene, t23, m.fl.). For mit eget vedkommende er det især ældre udenlandske film, og derfor hører de ikke til på en årsliste som denne.

Men du fremhæver selv problemet med din sidste sætning. Sidste år tordnede Gromit også mod vores ensidige smag, og da han fra flere sider blev opfordret til selv at komme med input, fik vi et vævende svar, der var Christiansborg værdigt.
Jeg har været så flabet at se på Gromits eget input på DAHF siden da, og hans indspark drejer sig om to amerikanske film, en engelsk tv-serie og en dansk ditto. Det var lige det med bredden?

Jeg er afhængig - og meget inspireret - af jer, der graver dybt og bredt i den internationale filmmuld. Det skal I have tak for :thumb:
Men at komme ind og pege fingre og smutte igen bagefter - dét har jeg svært ved at se den store nytte i. Jeg er ikke i tvivl om, at Gromit har noget at bidrage med. Spørgsmålet er bare, om han har lyst til det.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 07, 2016 15:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DECEMBER 2015

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: National Lampoon's Christmas Vacation [1989]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Sicario [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Star Wars: The Force Awakens [2015] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Tomorrowland [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: It Follows [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service) [1989]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Deep Web (docu) [2015]

Billede

Med vanlig elendig timing, er jeg hermed klar med mit måneds-resumé for december 2015 :xmas: (julen varer lige til påske!). Som traditionen sig byder, blev årets julefilm den tidsløse klassiker Fars Fede Juleferie som jeg har set hvert år så længe jeg kan huske tilbage. Den er ALTID decembers topscorer, og dette år var ingen undtagelse.

Billede

Dernæst var der ingen tvivl om, at månedens HELT STORE oplevelse var turen i biffen for at se Star Wars: The Force Awakens på premieredagen. I timerne umiddelbart bagefter var jeg helt ekstatisk og var ude med en 6/6-anmeldelse på Facebook. Men efter jeg fik sovet lidt på det og sundet mig lidt, finjusterede jeg ned til 5½/6 som stadig er en fremragende karakter til en fremragende film.

Jeg sluttede året af med den fantastisk intense narkothriller Sicario som var væsenligt bedre end jeg havde frygtet. Til gengæld var jeg pænt skuffet over den storhypede It Follows ligesom Tomorrowland var en fuser af format. Ærgeligt, for det var ellers en flot, ambitiøs film.

Alt i alt en relativt god måned taget i betragtning af at jeg har brugt det meste af juleferien på at flytte i hus og æde karrysalat.

Kom frisk 2016! :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 07, 2016 17:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg er også droslet ned med SW-begejstringen. Holder på karakteren 5/6, men mest fordi den isoleret set var et godt og underholdende SW-eventyr. Som del af sagaen er jeg faktisk villig til at putte The Force Awakens i samme kategori som de tre prequels - de er supplementer til den ikoniske originale trilogi. Force Awakens er så lysår meget bedre end Episode I-III, men det ændrer ikke på, at ingen af dem når på den status som IV-VI har for mig, og dybest set så slutter historien for mig på Endor i Return of the Jedi. Jeg har slet ikke samme iver for at gense Force Awakens, som jeg har lyst til at se de tre originale. Den er og bliver et tilvalg - et supplement såvidt man skulle få lyst til at se lidt mere Star Wars.

For min skyld behøver de ikke lave mere SW og slet ikke spin-off filmene. Nuvel, jeg skal bestemt se Episode VIII og IX, men igen mere for at få stillet nysgerrigheden.

Star Wars for mig er A New Hope, The Empire Strikes Back og Return of the Jedi, og de burde have haft lov til at stå alene, som den stærke mytiske trilogi de er. Vi behøver ikke få forklaret forhistorien (slet ikke når resultatet er så svagt som tilfældet er) og vi behøver heller ikke vide mere fremadrettet. Det er også det smukke ved Back to the Future - der er de tre film, og så er den historie afsluttet. Less is vitterligt more


Top
   
Indlæg: tors jan 19, 2017 17:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så er 2015 også blevet lidt forkælet med klip og klistre.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 19, 2017 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Bemærkelsesværdig ved toplisten er, at William Friedkins Sorcerer er den tredje bedste film i 2015. Samt Inside Out og Star Wars: The Force Awakens har de samme pladser, som sidste år. Gode gamle Woody tager bedste film i juni med Annie Hall, hvor John McClane og Hans Gruber snupper den bedste film i december, efterfulgt af The Empire Strikes Back og Westworld.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 20, 2017 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Du er for vild, ImpulzE! Det kan slet ikke siges nok! :thumb: :thumb: :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jan 24, 2017 11:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, det er lækkert lavet og fantastisk, at du orker at lave arbejdet bagudrettet :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 234 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 16

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team