DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs okt 06, 2020 11:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
BUH!

Næsten som forventet, er Dune også corona-udsat... til "late 2021". :(

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons okt 07, 2020 8:59 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
The Batman er rykket til 2022. Til gengæld er Matrix 4 rykket lidt frem og kommer nu til december 2021.

Uanset hvad er det en trist udvikling. Det kommer til at koste en masse biografer livet.
Som jeg skrev på Fjæsen: "Der mangler noget fælles indsats fra studierne. Lige nu går alle tilsyneladende og håber på, at deres konkurrenter holder deres film i biograferne, ganske vist med minimal omsætning, men nok til, at biograferne overlever. Når tilstandene så er forbedret en smule, kan de selv sende deres deres repertoire ud.
Jeg ved ikke, om ovenstående er tilfældet, men det ser sådan ud."

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons okt 07, 2020 9:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Når Dune rykkes et helt år frem, er det så fordi man ikke vil konkurrere med de andre store film der er blevet skubbet?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons okt 07, 2020 14:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Der er en vis "tradition" for, at store, dyre og lettere tænksomme sci-fi-film gør sig bedst om efteråret. Sommeren er vist øremærket de mere tomme kalorier med fuld smadder på.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 14, 2021 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Hype is the mind-killer!

Det er længe siden jeg har været SÅ hyped forud for en ny film, men hele kroppen sitrer i spænding efterhånden! Jeg har store forventninger til, at Villeneuve har fået skabt en sammenhængende filmatisering af romanen, i modsætning til Lynchs voldsomt oppustet, forhastede, skamklippede og episodiske rum-opera med gigantiske uforløste ambitioner.

I morgen onsdag kl. 20.30 sidder jeg klar i mørket i Aalborg.

The hype must flow!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 14, 2021 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Du må straks skrive her efterfølgende. Tænker også det bliver enormt. Håber det i hvert fald.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: ons sep 15, 2021 3:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg læste på Chanis wikipedia-side at Zendaya kun skulle filme i fire dage, hvilket fortæller en del om hvor meget filmen dækker. Det var selvfølgelig ventet, når de skulle dele den første bog op i to, men stadig skuffende for en som mig, der helst vil se noget filmatisering af bøgerne efter Dune, Dune Messiah og Children of Dune :loco:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons sep 15, 2021 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg ved ikke om jeg skal komme med en disclaimer, men jeg har faktisk ikke læst bøgerne.

Jeg har dog spillet Dune2 rigtig mange gange på PC :roll: :lightsabre:

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: ons sep 15, 2021 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det kræves slet ikke, men jeg kan (en sjælden gang) fortælle, at det absolut er indsatsen værd.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 16, 2021 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Dune (2021) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

"Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear, and I will permit it to pass over me. When the fear has gone, there will be nothing. Only I will remain."

'Paul Atreides er en begavet, ung mand født til at opnå noget ganske særligt. For at sikre sin families og sit folks fremtid må han drage afsted på en rejse til universets farligste planet. Ondsindede kræfter kæmper om planetens mest dyrebare ressource – et middel, der kan åbne op for menneskehedens største potentiale.'

Som en af de få, har jeg ikke læst bøgerne, men det tror jeg faktisk er en fordel i dette tilfælde. Anyway, det var en GIGANTISK oplevelse at se Dune!

Det er et kæmpe mesterværk, og klart den bedste film jeg har set i flere år. Kæmpe triumf for Denis Villeneuve som leverer karrierens magnum opus. Bedre end de ellers fremragende Arrival og Blade Runner 2049. Og oceaner bedre end Lynchs rumopera fra 1984. Jeg elsker det adstadige tempo, æstetikken og Villeneuves mod til at dyrke pauserne og melankolien, i stedet for den konstante action-bummelum og krydsklipning hver tredje sekund, som i mange moderne blockbusters. Der er selvfølgelig også action her, men det er genialt opvejet af grundig historiefortælling og world building. Meget imponerende!

Jeg håber, med hvert eneste fiber i min krop, at den bliver en kæmpe succces så finansieringen af de(n) næste bliver realitet. Det her er den saga vi har ventet på! 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre sep 17, 2021 12:56, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors sep 16, 2021 12:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Damn, det lyder godt. Lige præcis 'historiefattig' er nok min største anke på megen film og serie så det lyder helt perfekt.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors sep 16, 2021 12:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det solgte du sgu meget godt :thumb:
Jeg skal se den i aften og glæder mig helt vildt. Per Juul Carlsen i Filmland var også oppe og ringe, mens Stegelmann og co. i Troldspejlet var noget mere forbeholdne. Bl.a. klagede de over, at filmen var selvhøjtidelig og humorforladt, og at lyd og musik var enerverende og alt for meget. Nu må vi se i aften, hvem der har mest ret.
Men uanset hvad er det da en bedrift at få så kompleks en historie serveret bare nogenlunde forståeligt på 2½ time.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors sep 16, 2021 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Politikens anmeldelse var lettere foruroligende, men den fik mig ikke til at glæde mig mindre til om fem uger, når jeg skal se den på HBO Max :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man sep 20, 2021 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Billede

Dune (2021) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

"Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear, and I will permit it to pass over me. When the fear has gone, there will be nothing. Only I will remain."

'Paul Atreides er en begavet, ung mand født til at opnå noget ganske særligt. For at sikre sin families og sit folks fremtid må han drage afsted på en rejse til universets farligste planet. Ondsindede kræfter kæmper om planetens mest dyrebare ressource – et middel, der kan åbne op for menneskehedens største potentiale.'

Som en af de få, har jeg ikke læst bøgerne, men det tror jeg faktisk er en fordel i dette tilfælde. Anyway, det var en GIGANTISK oplevelse at se Dune!

Det er et kæmpe mesterværk, og klart den bedste film jeg har set i flere år. Kæmpe triumf for Denis Villeneuve som leverer karrierens magnum opus. Bedre end de ellers fremragende Arrival og Blade Runner 2049. Og oceaner bedre end Lynchs rumopera fra 1984. Jeg elsker det adstadige tempo, æstetikken og Villeneuves mod til at dyrke pauserne og melankolien, i stedet for den konstante action-bummelum og krydsklipning hver tredje sekund, som i mange moderne blockbusters. Der er selvfølgelig også action her, men det er genialt opvejet af grundig historiefortælling og world building. Meget imponerende!

Jeg håber, med hvert eneste fiber i min krop, at den bliver en kæmpe succces så finansieringen af de(n) næste bliver realitet. Det her er den saga vi har ventet på! 8)


En kort tilbagevenden til DAHF for at erklære mig enig med DP her.

Sikke en mesterværk af en film. Jeg har heller ikke læst bøgerne og husker ikke 1984-udgaven specielt godt. Jeg elsker Vileneuves æstetik og de storslåede landskaber. En sanselig orkan med et lydbillede, der bomber dine ører med det ene udtryk efter det andet. Det her er SÅ vildt. Mesterligt. Eneste anke: Kedede mig en lille smule midtvejs, men det gik over, heldigvis. Det her er en film, der kan noget og en instruktør, der vil noget. Bravo!

Ps. vær udhvilet, når du ser den! Jeg så den fredag aften i Falkoner Bio på Frederiksberg, hvor man kan justere sædderne. Det gav en lille udfordring ift. at holde sig vågen, men det gik meget hurtigt over. Heldigvis. For sikke en film.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: (jeg giver ikke halve stjerner, men ville give en half mere, hvis jeg ellers gjorde).

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man sep 20, 2021 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Troldspejlet Podcast var sådan lige blandet mht anbefaling men endte i 'naturligvis skal den ses, og i biografen'. Her fik jeg så også at vide, at det (vist nok) kun er første halvdel af første bog.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team