DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8
Forfatter besked
Indlæg: fre dec 10, 2021 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Tjah, november måned potentielle film- og serie-kiggeri blev totalt overskygget af intens planlægning og afvikling af bryllup. 8)

Alle film var gensyn, og eneste nye var den helt forfærdeligt skuffende sæson 2 af Tiger King. Spild af tid.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 10, 2021 13:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Der er måske også grænser for, hvor meget interessant man kan vride ud af TK-konceptet? :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør jan 01, 2022 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Naiera skrev:
December:

Wrath of Man - 5/6
Happily (2021) - 4/6
Promising Young Woman - 5/6
Silk Road - 3/6
8-Bit Christmas - 3/6
The Princess Switch 3: Romancing the Star - 3/6
Ternet Ninja 2 - 4/6
Black Widow - 5/6 :uhd:
Interstellar - 5/6 :uhd:
Resident Evil: The Final Chapter - 3/6 :uhd:
Werewolves Within - 4/6
Monster Hunter - 3/6 :uhd:
The Matrix - 5/6 :uhd:
The Matrix: Resurrections - 4/6
No Time to Die - 5/6 :uhd:
Dune (2021) - 6/6 :uhd:
Zoey’s Extraordinary Christmas - 4/6
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - 6/6 :uhd:
The Lord of the Rings: The Two Towers - 6/6 :uhd:
Wrath of Man - 5/6
The Lord of the Rings: The Return of the King - 6/6 :uhd:


Jeg fik vist sluttet året af med stil :naughty:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man jan 03, 2022 13:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
December (2 serier, 1 sæson, 12 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Trek: Deep Space 9 - Sæson 4 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Avengers :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Iron Man 3 :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Spider-Man: No Way Home :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Home Alone :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Home Alone 3 :disneyplus:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Home Alone 4: Taking Back the House :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Home Alone: The Holiday Heist :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Home Sweet Home Alone :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Turner & Hooch :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Love Actually :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Under the Helmet: The Legacy of Boba Fett :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hawkeye :disneyplus:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man jan 03, 2022 13:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Jeg bliver simpelthen nysgerrig på den Home Alone-maraton :D De seneste film i serien - inkl. Home Sweet Home - lyder ganske rædsomme, så hvorfor al den masochisme?.... og hvor er Nr 2 dog blevet af?
Du kan heller ikke se Boba Fett og Hawkeye uden at sige mindst tre ord om hver!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jan 04, 2022 19:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
December - 9 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Rush (2013) :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Nøddebo Præstegård (1934) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Muppet Christmas Carol (1992) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rare Exports (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Predator (1987) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bram Stoker's Dracula (1992) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Nightmare Before Christmas (1993) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Beauty and the Beast (1991) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Die Hard (1988) :bluray:

December var stort set lutter gamle travere, men primært af den rigtigt gode af slagsen. Det var især fedt at gense Rush og Rare Exports (jul, yay!), lige som Coppolas Dracula-film er en af de visuelt mest vellykkede film i min samling. Den eneste jeg ikke havde set før var faktisk Nøddebro Præstegård. Er du da sunshine, hvor var den langsom, kedelig og overspillet. Det er den slags, der giver gamle film et dårligt ry. Jeg forstår ikke dens klassikerstatus.

Alt i alt endte 2021 på 166 film, én mindre end året før. Det er helt fint. Om kort tid rykker vi fra hus og i lejlighed, og jeg er virkelig spændt på, hvordan vores nye, mindre stue vil gøre sig med en projektor. Nå, det finder jeg vel ud af :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jan 06, 2022 12:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
DECEMBER:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Encanto (2021) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kidnapning (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Home Alone (1990) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Home Alone 2: Lost in New York (1992) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: National Lampoon's Christmas Vacation (1989) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Unforgivable (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Dont Look Up (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Some Kind of Monster (docu) (2004) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Beatles: Get Back (docu) (2021) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: McCartney 3,2,1 (docu) (2021) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Kamikaze : Sæson 1 (2021) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: La Casa de Papel : Sæson 5 (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: See : Sæson 2 (2021) :appletvplus: *anmeldelse*


Så blev det tid til mit recap af december 2021, og det blev faktisk en ganske fornuftig måned.

Billede Billede
Ungerne er nu hhv. 6 og 9 år, så det er efterhånden ved at være en fornøjelse at se film med dem, så vi prøvede med en lille stak juleklasikkere: 2x Home Alone og legendariske Christmas Vacation, og jeg er glad for at berette at alle 3 film var en kæmpe succes :xmas: Det kunne godt ende med, at blive en fast juletradition, som det har været med os voksne. Det var også sammen med hele familien, at jeg så Disneys nyeste diversitets-musical Encanto, som var tilforladelig, men langt fra nyklassiker-niveau som Zootropolis og Frost. Den danske Bjarne Reuter-filmatisering Kidnapning kunne have nøjes med at være en tv-film, men var da ok.

Billede
Jeg fik også pløjet et par :netflix: -hits... Og ligeså skuffet jeg var over Adam McKays utroligt oppustede satire Don't Look Up, ligeså glad var jeg til gengæld for Sandra Bullock-mavepumperen The Unforgivable. Fremragende, hård og slowburning socialrealisme.

Billede Billede
Det blev også til et par FREMRAGENDE musikdokumentarer. Bedst var Peter Jacksons Beatles-dokumentar Get Back. Måske lidt lang med næsten 8 timer, men det er så til gengæld helt vildt velproduceret, og mesterligt kurateret af Peter Jackson. Det er helt overdrevet musik-nørdet! Man kommer virkeligt med helt ind i maskinrummet på et band, der på det tidspunkt de bliver filmet, ikke havde optrådt sammen i over 2½ år. Det giver et helt nyt billede af hvordan stemningen var i bandet kort tid før de gik i opløsning. Meget fluen-på-væggen agtigt, men på en relevant, hyggelig måde. Filmen kulminerer i den ikoniske rooftop koncert i London, som bliver deres sidste live-optræden nogensinde. Kæmpe øjeblik i musikhistorien. Den første time er lidt langhåret, men det bliver markant bedre senere. Der er selvfølgelig også nogle passager hvor man kan second-screene eller blunde lidt, men generelt er niveauet højt. Virkelig stor oplevelse. Og den ligeledes fremragende McCartney 3,2,1 var den perfekte companion piece. Kæmpe fornøjelse at se sådan et par rynkedorer som McCartney og Rick Rubin i retrospektiv samtale om McCartneys oeuvre. Stor anbefaling til begge!

Og sørme om jeg ikke lige fik nakket et par fede serier også! Femte sæson af La Casa de Papel, der yderst irriterende, blev skåret over på midten (seriøst, hvad fanden går det ud på? Virkelig irriterende trend!). Den startede lidt halvsløjt, men se sidste 3-4 afsnit løftede den op på niveau med de foregående, actionpakkede og twist-tunge sæsoner. Gad vide om det bliver sidste sæson? Og anden sæson af den virkeligt fede See lykkedes med det yderst svære træk, at overgå første sæson. Jeg elsker ambitionerne og den voldsomt store udfoldelse af verdener. Jeg forstår slet ikke at der ikke er flere der taler om den. Måske fordi den er på Apple+?

Alt i alt en kanon måned og en værdig afslutning på 2021. :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jan 11, 2022 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
Naiera skrev:
December:

Wrath of Man - 5/6
Happily (2021) - 4/6
Promising Young Woman - 5/6
Silk Road - 3/6
8-Bit Christmas - 3/6
The Princess Switch 3: Romancing the Star - 3/6
Ternet Ninja 2 - 4/6
Black Widow - 5/6 :uhd:
Interstellar - 5/6 :uhd:
Resident Evil: The Final Chapter - 3/6 :uhd:
Werewolves Within - 4/6
Monster Hunter - 3/6 :uhd:
The Matrix - 5/6 :uhd:
The Matrix: Resurrections - 4/6
No Time to Die - 5/6 :uhd:
Dune (2021) - 6/6 :uhd:
Zoey’s Extraordinary Christmas - 4/6
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - 6/6 :uhd:
The Lord of the Rings: The Two Towers - 6/6 :uhd:
Wrath of Man - 5/6
The Lord of the Rings: The Return of the King - 6/6 :uhd:


Jeg fik vist sluttet året af med stil :naughty:


Godt at se, at Wrath of Man var ligeså god anden gang ;) :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs jan 11, 2022 13:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
:lol:

Jeg fik besøg af mine venner, og den var de begge opsatte på at se.

Hvis man klikker på linket i min signatur kan man se, at Dune blev set tre gange i årets sidste tre måneder ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jan 11, 2022 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Naiera skrev:
:lol:

Jeg fik besøg af mine venner, og den var de begge opsatte på at se.

Hvis man klikker på linket i min signatur kan man se, at Dune blev set tre gange i årets sidste tre måneder ;)


Oprigtigt imponeret over, at nogen kan se en Statham film mere end en gang :notworthy:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs jan 11, 2022 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
:loco:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team