Mike Haggar skrev:
njhansen skrev:
Ligesom dig, Mike Haggar, er jeg også lidt ærgerlig over, at der (i 98 % af tilfældene) er larmende tavshed efter man har skrevet en anmeldelse eller fire i Filmårti-trådene.
Jeg mangler faktisk at spørge dig til de fem stjerner til Shazam! Jeg kunne umuligt komme så højt op, selvom den egentlig var ret underholdende i momenter. Hvordan endte du på hele 5/6?
Jeg skrev det her om den sidste sommer:
Glimrende superheltefilm med et udmærket mix af humor, action og interessante personer.
Jeg har ikke læst noget af eller kender ret meget til tegneserien, så det var ret sjovt at komme ind j Shazams univers. Der er en origin story for skurken og for helten - og begge dele virker godt.
Jeg kunne godt lide den begrænsede verden, som Shazam foregår i og de små hilsener til bl.a. Batman og Superman. Sandberg har tidligere lavet bl.a. “Lights Out”, som havde nogle interessante ideer, men ikke rigtig fungerede. Hans baggrund som horrorinstruktør er ret tydelig i nogle af scenerne.
Mark Strong er en fin skurk og Zachary Levi passer godt til Shazam-rollen. Man køber, at Levi er en teenager indenunder dragten.
Effekterne er passende og lidt kitschede til tider (her tænker jeg især på synd-monstrene).
“Shazam!” og “Wonder Woman” er DC-film, der ikke giver en lyst til at smadre fjernsynet - og det må man tage hatten af for